Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spoed! > Slagroom te lang geklopt > Nog wat aan te doen?

+5
SarahKey
TukTuk
Angela_1986
Monte
PiP
9 plaatsers

Ga naar beneden

Spoed! > Slagroom te lang geklopt > Nog wat aan te doen? Empty Spoed! > Slagroom te lang geklopt > Nog wat aan te doen?

Bericht  PiP zo 4 sep 2011 - 6:13

Ik heb de slagroom te lang geklopt, dacht dan wordt hij lekker stevig.
Alleen i.p.v. lekker stevig is hij nu korrelig...

Als je het in je mond doet smelten de korrels als ware, kan ik het niet aubainmarie verwarmen? Zeg maar wat..
Iemand nog een andere tip?

Ben bezig met een taart, maar het zit niet echt mee, Sad
De winkels zijn net (19:00) dicht, dus kan geen nieuwe slagroom halen.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoed! > Slagroom te lang geklopt > Nog wat aan te doen? Empty Re: Spoed! > Slagroom te lang geklopt > Nog wat aan te doen?

Bericht  Monte zo 4 sep 2011 - 6:17

Dit vind ik op internet:
Klop niet door als de slagroom stijf genoeg is, want dan ontstaat er (zoete) boter en dat is niet terug te draaien.

Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Spoed! > Slagroom te lang geklopt > Nog wat aan te doen? Empty Re: Spoed! > Slagroom te lang geklopt > Nog wat aan te doen?

Bericht  PiP zo 4 sep 2011 - 7:48

Hmm lees ook op google dat je slagroom niet stijf wordt of kan schiften als je ongesteld bent.
Laat ik dat nou net zijn...

Een poos geleden had ik het ook al dat het iets ging schiften en toen was ik volgens mij ook ongesteld, het was een chocotaart, dus kan niet anders, haha.

Ben ook nog naar de pomp gereden en daar hadden ze helaas alleen spuitslagroom.
Nu dinsdag maar alles doen, hopen dat dan alles in 1 keer goed gaat...

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Angela_1986 zo 4 sep 2011 - 7:55

Balen dat je niet verder kunt met je taart Pip!

Maar hoe zou de slagroom dan kunnen weten dat je ongesteld bent? scratch laughcry
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  TukTuk zo 4 sep 2011 - 7:58

PiP schreef:Hmm lees ook op google dat je slagroom niet stijf wordt of kan schiften als je ongesteld bent.
Laat ik dat nou net zijn...

Een poos geleden had ik het ook al dat het iets ging schiften en toen was ik volgens mij ook ongesteld, het was een chocotaart, dus kan niet anders, haha.

Ben ook nog naar de pomp gereden en daar hadden ze helaas alleen spuitslagroom.
Nu dinsdag maar alles doen, hopen dat dan alles in 1 keer goed gaat...

Het kan ook door het onweer komen dat slagroom gaat schiften las ik toevallig gister.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  SarahKey zo 4 sep 2011 - 19:39

Als je ongesteld bent kunnen er best wat dingen verkeerd gaan. Zo moet je dan ook geen soep maken zeggen ze, anders word deze zuur.

Maar als je slagroom door hebt geklopt kun je deze niet meer 'terugdraaien'. Helaas.
hoe heb je het nu opgelost?
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Jerry zo 4 sep 2011 - 20:55

en als je ongesteld bent, ben je 'onrein' en moet je eigenlijk de hele week in de schuur zitten....

scratch
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Gast zo 4 sep 2011 - 21:24

SarahKey schreef:Als je ongesteld bent kunnen er best wat dingen verkeerd gaan. Zo moet je dan ook geen soep maken zeggen ze, anders word deze zuur.

Maar als je slagroom door hebt geklopt kun je deze niet meer 'terugdraaien'. Helaas.
hoe heb je het nu opgelost?

Klopt, in sommige culturen mogen vrouwen ook niet koken als ze ongesteld zijn.
Ik kook serieus minder goed als ik ongesteld ben.

Gast
Gast

Bericht  Rush zo 4 sep 2011 - 21:36

Vroeger werkte mijn moeder bij een slagerij, dan mocht ze ook niet werken als ze ongesteld was. :-)
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Lady Starstruck zo 4 sep 2011 - 22:09

Vroeger in de middeleeuwen mochten vrouwen geloof ik ook niet bij het zelfgestookte bier komen als ze ongesteld waren. Dat kon dan ook zuur worden.
Als je een permanent laat zetten tijdens je menstruatie lukt dat op de 1 of andere manier ook niet.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Jerry zo 4 sep 2011 - 22:35

een permanent schijnt ook niet te blijven zitten als je koude voeten hebt als je 'm laat zetten... Maar dat vind ik net een ander verhaal. Dat zit aan je lichaam vast, dus onder invloed van hormonen geloof ik wel dat dat reacties kan geven op een andere plek op je lichaam.

Maar dat je ongesteldheid invloed heeft op de slagroom, vind ik een beetje een sterk verhaal...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  TukTuk zo 4 sep 2011 - 22:41

Jerry schreef:een permanent schijnt ook niet te blijven zitten als je koude voeten hebt als je 'm laat zetten... Maar dat vind ik net een ander verhaal. Dat zit aan je lichaam vast, dus onder invloed van hormonen geloof ik wel dat dat reacties kan geven op een andere plek op je lichaam.

Maar dat je ongesteldheid invloed heeft op de slagroom, vind ik een beetje een sterk verhaal...

Schijnbaar "straal" je bepaalde hormonen/stoffen uit ofzo waardoor dat dus gebeurd.
Weet ook niet zo goed of ik het moet geloven.. Toch maar eens proberen!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Monte zo 4 sep 2011 - 22:45

AngelNyn schreef:
Jerry schreef:een permanent schijnt ook niet te blijven zitten als je koude voeten hebt als je 'm laat zetten... Maar dat vind ik net een ander verhaal. Dat zit aan je lichaam vast, dus onder invloed van hormonen geloof ik wel dat dat reacties kan geven op een andere plek op je lichaam.

Schijnbaar "straal" je bepaalde hormonen/stoffen uit ofzo waardoor dat dus gebeurd.
Weet ook niet zo goed of ik het moet geloven.. Toch maar eens proberen!
Of dat je gewoon prikkelbaarder bent en daarom te lang en te hard klopt.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  PiP ma 5 sep 2011 - 8:17

Haha, wat een reacties!
Ik heb geen idee of het waar is, ik vond het ook maar via google smile
Ik wou gisteren vast de taart vullen, afsmeren en in de vriezer doen en hem morgen afmaken.
Nu staat mijn man voor de zekerheid de slagroom te kloppen Wink

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Minx ma 5 sep 2011 - 8:49

haha dat vind ik dan wel weer grappig. verrot is dat he als je slagroom doorslaat.

Weer je wat ook lekker is als vulling en waar weinig mis mee kan gaan. Gewoon een pakje saroma pudding door de slagroom mikken. Zorgen dat het gemengd is. Dan heb je een goede vulling. Ziet er wel een beetje doorgeslagen uit maar is echt lekker Wink.

maak je gewoon een dubbele lijst als mensen willen bestellen. hmm die datum dan kunt u kiezen uit deze vullingen. andere datum sorry dan ben ik ongesteld blijft dit lijstje over.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  PiP ma 5 sep 2011 - 9:06

Maar dan moet ik alsnog slagroom kloppen Cool
Ik (mijn man dus) heb er nu baverois van gemaakt.
Dan moet je eerst slagroom kloppen zonder suiker.
De baveroismix mengen met water en daarna door de slagroom spatelen. Jummie!

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Minx di 6 sep 2011 - 6:13

Ik zou de slagroom dan echt niet kloppen hoor. Dan hou je echt beton over. Zie namelijk maar wat het met melk doet.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: