Een huisarts kiezen in je nieuwe woonplaats
+6
Serena
Flippin' Bitch
Caresses
Rovine
Winegum
ShallY
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Een huisarts kiezen in je nieuwe woonplaats
Hoe hebben jullie dat gedaan? Zomaar ergens aangemeld of echt research gedaan over wie beter is als er meerdere huisartsen in je woonplaats zijn?
Ik ga halfverwege februari naar een andere woonplaats verhuizen en daar zitten dus een stuk of 6 (als het niet meer is) huisartsen. Dus heb echt geen idee bij wie ik me moet aanmelden.
Ik ga halfverwege februari naar een andere woonplaats verhuizen en daar zitten dus een stuk of 6 (als het niet meer is) huisartsen. Dus heb echt geen idee bij wie ik me moet aanmelden.
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Een huisarts kiezen in je nieuwe woonplaats
Ik heb me toevallig 2 dagen geleden aangemeld bij een huisarts hier. Terwijl ik hier al 1 jaar en 1 maand woon
Maar goed, ik heb gewoon gekeken naar een huisarts die hier dichtbij zat en gevraagd of ze nog mensen aannemen (dat doen ook niet alle huisartsen meer, omdat ze te vol zitten). Ik heb geen research ofzo gedaan. Puur omdat ik dus eigenlijk nooit naar een huisarts ga (anders had ik me ook wel eerder aangemeld). Mocht je wel vaak naar de huisarts gaan en wel een prettig gevoel bij de huisarts willen hebben, dan kun je altijd research doen. Al ben je natuurlijk zo overgestapt als de huisarts niks blijkt te zijn. Dat is ook mijn insteek. Mocht ik er een keer langs willen en het is echt een naar mens, dan zoek ik wel weer verder.
Maar goed, ik heb gewoon gekeken naar een huisarts die hier dichtbij zat en gevraagd of ze nog mensen aannemen (dat doen ook niet alle huisartsen meer, omdat ze te vol zitten). Ik heb geen research ofzo gedaan. Puur omdat ik dus eigenlijk nooit naar een huisarts ga (anders had ik me ook wel eerder aangemeld). Mocht je wel vaak naar de huisarts gaan en wel een prettig gevoel bij de huisarts willen hebben, dan kun je altijd research doen. Al ben je natuurlijk zo overgestapt als de huisarts niks blijkt te zijn. Dat is ook mijn insteek. Mocht ik er een keer langs willen en het is echt een naar mens, dan zoek ik wel weer verder.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Gewoon binnengelopen bij de dichtstbijzijnde. Na een paar bezoekjes weet je wel of ie bevalt of niet. Tot dusver heb ik niet te klagen, al is hij soms wat gehaast.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Ik heb gekeken naar welke in de buurt zaten en toen gekozen voor degene die een vrouwelijke huisarts hadden. Toen opgebeld om te vragen of ze nog mensen aannamen, en dat deden ze.
Ik vind het ook wel handig dat ik bij een huisartsenpraktijk zit waar meerdere huisartsen zitten zodat er altijd wel een plekje vrij is (vind het zelf niet zo erg om niet altijd door dezelfde HA geholpen te worden).
Ik vind het ook wel handig dat ik bij een huisartsenpraktijk zit waar meerdere huisartsen zitten zodat er altijd wel een plekje vrij is (vind het zelf niet zo erg om niet altijd door dezelfde HA geholpen te worden).
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Op de site van je verzekeraar kun je zien welke huisartsen zaken doen met je verzekering en of men nieuwe patienten aanneemt. Wat ik zelf heb gedaan en nog steeds blij mee ben, is het volgende:
Ik heb iedereen die ik in de woonplaats ken een e-mail gestuurd, met de vraag welke huisarts ze hebben en of ze deze aanraden. Ik kreeg echt van iedereen reactie, vaak met hele verhalen over de huisarts. Uiteindelijk heb ik een arts gekozen die door meerdere mensen als positief werd beoordeeld en ik ben nog steeds blij dat ik daar ben geweest.
Wat ik zelf ook wel belangrijk vind, is hoe de huisarts telefonisch te bereiken is. Bij mijn vorige moest je steeds ophangen en opnieuw bellen, vaak wel een keer of 15 voordat je iemand te pakken kreeg en vervolgens blafte de assistentie heel gestresst een tijd door de hoorn. Bij mijn nieuwe huisarts wordt je in de wacht gezet en komen de assistentes altijd rustig en geduldig over.
Ik heb iedereen die ik in de woonplaats ken een e-mail gestuurd, met de vraag welke huisarts ze hebben en of ze deze aanraden. Ik kreeg echt van iedereen reactie, vaak met hele verhalen over de huisarts. Uiteindelijk heb ik een arts gekozen die door meerdere mensen als positief werd beoordeeld en ik ben nog steeds blij dat ik daar ben geweest.
Wat ik zelf ook wel belangrijk vind, is hoe de huisarts telefonisch te bereiken is. Bij mijn vorige moest je steeds ophangen en opnieuw bellen, vaak wel een keer of 15 voordat je iemand te pakken kreeg en vervolgens blafte de assistentie heel gestresst een tijd door de hoorn. Bij mijn nieuwe huisarts wordt je in de wacht gezet en komen de assistentes altijd rustig en geduldig over.
Flippin' Bitch- Kletskop
- Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10
Hier is het ook postcode gebonden, Ik ging dus zoeken naar een waar ik volgens mijn postcode terecht kon, en toen de dichtstbijzijnde gekozen. ik heb ook wel gekeken naar of er vrouwelijke huisartsen bij zaten, dat leek mij ook wel fijn. Ben nu wel erg tevreden over mijn huisarts.
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
heb je geen family of vrienden daar in de buurt wonen? misschien kunnen zij je wel tips geven welke een goede arts is, toen ik ging verhuizen ben ik gewoon bij de dokter van mijn vriend/man gegaan
succes en inderdaad wat iemand zei je kan altijd nog weer over stappen als het niet bevalt
liefs moon
succes en inderdaad wat iemand zei je kan altijd nog weer over stappen als het niet bevalt
liefs moon
banjer49- Prater
- Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10
Ik heb het nog steeds niet gedaan.
Ik wilde graag bij de huisarts van m'n oma en tante, omdat dat de opvolger is van m'n opa (hij was ook huisarts) dus dat is vertrouwd. Maar helaas mocht dat niet want hij zat al vol.
Nou ga ik bijna nooit naar de huisarts, maar 't is toch wel handig om er eentje te zoeken. Inderdaad alleen geen idee hoe ik dat aan ga pakken.
Ik wilde graag bij de huisarts van m'n oma en tante, omdat dat de opvolger is van m'n opa (hij was ook huisarts) dus dat is vertrouwd. Maar helaas mocht dat niet want hij zat al vol.
Nou ga ik bijna nooit naar de huisarts, maar 't is toch wel handig om er eentje te zoeken. Inderdaad alleen geen idee hoe ik dat aan ga pakken.
Gast- Gast
Ik woon hier al vijf jaar en heb nog steeds geen huisarts hier. Ik kom gemiddeld één keer per jaar bij de huisarts, vandaar dat ik er nog niet echt moeite voor heb gedaan. Maar moet het toch eens gaan uitzoeken..
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Ik heb gewoon gebeld naar het medisch centrum hier en gevraagd of er nog plek was. Ik kende hier ook nog niemand dus ik kon ook niet echt navraag doen haha.
Gast- Gast
Ik heb vorig jaar maar eens een HA hier gezocht. Ik heb op google gezocht en die het dichtste bij zat heb ik gekozen. Vooral onder het mom, is het niks kan ik altijd nog verder.
Het is hier ook postcode gebonden, omdat de HA binnen 15 minuten bij jou thuis moet kunnen zijn. Ze vroegen daar ook naar bij inschrijving.
Ik ben er nu twee keer geweest ( pil en een verwijzing) en ik vind het tot nu toe wel een fijne HA. Het is een groep met mannen en vrouwelijke Huisartsen.
Het is hier ook postcode gebonden, omdat de HA binnen 15 minuten bij jou thuis moet kunnen zijn. Ze vroegen daar ook naar bij inschrijving.
Ik ben er nu twee keer geweest ( pil en een verwijzing) en ik vind het tot nu toe wel een fijne HA. Het is een groep met mannen en vrouwelijke Huisartsen.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Mijn vriend was co-assistent bij een huisarts in mijn woonplaats en heb aan hem gevraagd of die huisarts een beetje goed was en of er plek was. Er was dus plek en hij was ook wel te spreken over de arts, dus zo ben ik daar terecht gekomen.
Pancake- Fluisteraar
- Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb pas sinds de kinderen er zijn voor het eerst een huisarts gezocht, terwijl ik al 9 jaar op een paar uur afstand van de huisarts zat, niet zo heel slim.
Maar hier is het postcodegebonden. Ik heb 3 praktijken bezocht, welke mij op het oog het fijnst leek (sommige wachtkamers hebben echt een begrafenissfeer) heb ik gezocht op internet en werd door veel mensen met een 8,5 of een 9 beoordeeld, dus toen hebben we ook niet meer getwijfeld. Voordeel is dat je vrijwel altijd binnen 2 uur terecht kunt. Ze hebben veel artsen in opleiding voor de basisklachten, waardoor de (afgestudeerde)huisartsen veel tijd overhouden voor de wat complexere klachten.
Maar hier is het postcodegebonden. Ik heb 3 praktijken bezocht, welke mij op het oog het fijnst leek (sommige wachtkamers hebben echt een begrafenissfeer) heb ik gezocht op internet en werd door veel mensen met een 8,5 of een 9 beoordeeld, dus toen hebben we ook niet meer getwijfeld. Voordeel is dat je vrijwel altijd binnen 2 uur terecht kunt. Ze hebben veel artsen in opleiding voor de basisklachten, waardoor de (afgestudeerde)huisartsen veel tijd overhouden voor de wat complexere klachten.
Gast- Gast
Hier is het ook postcodegebonden trouwens, maar ik kon wel kiezen uit zes huisartsen geloof ik (allemaal in t zelfde medisch centrum).
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Overgaan op SIM Only of nieuwe telefoon kiezen?
» Jouw woonplaats
» Jouw woonplaats..
» Jouw woonplaats
» Woonplaats - luchtfoto!
» Jouw woonplaats
» Jouw woonplaats..
» Jouw woonplaats
» Woonplaats - luchtfoto!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: