Medicijnen in handbagage of koffer?
+4
Monte
Cheesegirl
TukTuk
Jilke
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Medicijnen in handbagage of koffer?
Ik ga over 2 weken naar Amerika. Nu neem ik medicijnen mee die onder de opiumwet vallen, en 2 epipennen (is met naald). Voor beide moet ik zoiezo nog even een verklaring van de huisarts halen (had er al een gekregen, maar in het nederlands, handig in amerika haha).
Maar ik vraag me eigenlijk af of ik de medicijnen in mijn koffer moet stoppen of dat ik ze in mijn handbagage mag hebben.
Lijkt mij in handbagage makkelijker ivm de verklaring die ik erbij op zak draag, en zoiezo mogen de epipennen niet in de koffer ivm de temperatuur in het ruim.
Hoe doen jullie dit?
Maar ik vraag me eigenlijk af of ik de medicijnen in mijn koffer moet stoppen of dat ik ze in mijn handbagage mag hebben.
Lijkt mij in handbagage makkelijker ivm de verklaring die ik erbij op zak draag, en zoiezo mogen de epipennen niet in de koffer ivm de temperatuur in het ruim.
Hoe doen jullie dit?
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Re: Medicijnen in handbagage of koffer?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik zou gewoon even bellen met de vliegtuigmaatschappij of met schiphol of het sowieso wel mee mag in de handbagage?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/luchtvaart/vraag-en-antwoord/wat-mag-ik-meenemen-in-mijn-handbagage-in-het-vliegtuig.html#anker-medicijnen-en-babyvoeding-in-handbagage
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
In je handbagage is geen probleem als je een verklaring mee hebt. Ik haal er altijd een bij de apotheek, daar staan de latijnse en officiële namen van het medicijn op. Je moet altijd medicijnen waar je geen 48 uur zonder kan, in je handbagage stoppen. Want stel je voor dat je koffer zoek raakt. Als je geen verklaring hebt kunnen ze heel moeilijk doen en je weigeren/medicijnen innemen, en dan zit je echt met problemen. Zorg dus voor een goede officiële verklaring(op die van mij staan dus de officiële namen, aantal innamen en stempel van arts en apotheek met adres en telnummer)
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Ik heb ook maar even een email gestuurt naar de maatschappij waarmee we vliegen. Vroeg me af of er iemand toevallig ervaring mee had.
Jilke- Prater
Ja ik heb nu een nederlandse verklaring van zowel apotheek als huisarts. Maar daarop staat niet waarvoor ik het gebruik, en ook alleen nederlandse namen.
Toen ik laatst al bij de huisarts om een engelse brief vroeg zei ze dat dat niet ging, maar ik ga dat nog maar eens proberen van de week. Of zou dat niet nodig zijn?
Toen ik laatst al bij de huisarts om een engelse brief vroeg zei ze dat dat niet ging, maar ik ga dat nog maar eens proberen van de week. Of zou dat niet nodig zijn?
Jilke- Prater
Ik heb even gekeken naar mijn medisch paspoort.AmiAmi schreef:Ja ik heb nu een nederlandse verklaring van zowel apotheek als huisarts. Maar daarop staat niet waarvoor ik het gebruik, en ook alleen nederlandse namen.
Ik heb hem dus van de apotheek en daar staat op:
Reisdocument/medication survey
De volgende geneesmiddelen draagt de bovengenoemde mogelijk bij zich:
The person mentioned above may carry following medicines
En dan de naam van het geneesmiddel, stofnaam en daggebruik(en dan ook weer in engelse termen)
En dan waarvoor de meeste/zwaarste medicijnen gebruik worden. En daaronder staat:
This list is provided by a pharmaceutical chemist and contains the current medication, prescribed by the physician, of the above mentioned person.
En dan staat er natuurlijk mijn gegevens op en die van de apotheek.
Bij mij is hij dus wel gedeeltelijk in engels en denk wel dat dat belangrijk is dat je dat hebt. Maar er staat dus niet van alles waarvoor het dient, zoals zalfjes e.d en de pil staan er wel op maar niet waarvoor. Ze moeten dus alleen weten dat jij het bij je mag hebben.
Monte- Ratel
Ok dan ga ik zoiezo maar toch eens achter iets aan met engelse verklaring Dat staat er hier namelijk niet op.
Jilke- Prater
Monte schreef:In je handbagage is geen probleem als je een verklaring mee hebt. Ik haal er altijd een bij de apotheek, daar staan de latijnse en officiële namen van het medicijn op. Je moet altijd medicijnen waar je geen 48 uur zonder kan, in je handbagage stoppen. Want stel je voor dat je koffer zoek raakt. Als je geen verklaring hebt kunnen ze heel moeilijk doen en je weigeren/medicijnen innemen, en dan zit je echt met problemen. Zorg dus voor een goede officiële verklaring(op die van mij staan dus de officiële namen, aantal innamen en stempel van arts en apotheek met adres en telnummer)
Mijn medisch paspoort is altijd in het nederlands en zelfs in het engels kan ik het niet eens krijgen. Dat van dat latijnse ga ik maar eens naar vragen.
Vandaag rond 12.00 heb ik een terug bel afspraak met mijn huisarts en zal dat even navragen.
Heb nooit problemen gehad en er is nooit naar gevraagd bij aankomst ter plaatse, maar ze zullen maar moeilijk gaan doen en dan heb ik een probleem.
Stempeltje kan je ook zo namaken.
Gast- Gast
Ik doe ze gewoon in mijn koffer.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Maar als je echt niet 48 uur zonder kan, is het verstandig ze in je handbagage te doenRaindrop schreef:Ik doe ze gewoon in mijn koffer.
Monte- Ratel
Monte schreef:Maar als je echt niet 48 uur zonder kan, is het verstandig ze in je handbagage te doenRaindrop schreef:Ik doe ze gewoon in mijn koffer.
Ja dan wel. Dan zou ik ook wel zorgen dat ik zo'n verklaring mee heb.
Heb je zo'n verklaring ook voor de pil nodig?
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Je hebt een gewoon medisch paspoort en een reispaspoort. Op het reispaspoort staat het in 2 talen. Toen ik het op tijd besteld had, kreeg ik de verkeerde. 1 dag van te voren moest ik alsnog weer naar de apotheek om het reispaspoort op te halen. Ik had gewoon al mijn medicijnen in mijn handbag. Je weet maar nooit wanneer je je koffer uiteindelijk hebt.
Hun hebben in de computer wel de medicijnen die je gebruikt, ze maken een uitdraai en klaar is kees.
Hun hebben in de computer wel de medicijnen die je gebruikt, ze maken een uitdraai en klaar is kees.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Dat zou ik niet weten, maar denk het welRaindrop schreef:Monte schreef:Maar als je echt niet 48 uur zonder kan, is het verstandig ze in je handbagage te doenRaindrop schreef:Ik doe ze gewoon in mijn koffer.
Ja dan wel. Dan zou ik ook wel zorgen dat ik zo'n verklaring mee heb.
Heb je zo'n verklaring ook voor de pil nodig?
Monte- Ratel
De pil valt niet onder geneesmiddelen/medicijnen. Ik heb er nog nooooit een reisdocument/medicijnenpaspoort voor gehad.
Ik moet er wel 1 aanvragen voor mijn vitamine B12 injecties. Die gaan in de koffer/backpack, maar neem aan dat ze wel willen weten waarom ik naalden meeneem, ook al is het niet in handbagage.
Ik moet er wel 1 aanvragen voor mijn vitamine B12 injecties. Die gaan in de koffer/backpack, maar neem aan dat ze wel willen weten waarom ik naalden meeneem, ook al is het niet in handbagage.
Gast- Gast
Extra puntje, misschien iets om allert op te zijn als de apotheek dat al niet is, ik heb in mijn reispaspoort ook staan voor welke medicijnen ik allergisch ben, totaal niet relevant voor de doane, maar wel als je onverhoopt in het ziekenhuis komt te liggen in het buitenland.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou wel aanraden om dingen als de pil wel in een doosje met bijlage te doen, dan kun je iig aantonen wat het is mocht het ndig zijn.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
AmiAmi schreef:Ja ik heb nu een nederlandse verklaring van zowel apotheek als huisarts. Maar daarop staat niet waarvoor ik het gebruik, en ook alleen nederlandse namen.
Als ze zeggen dat het niet kan, dan kan het niet. Snap niet waarom het niet kan, want zo lastig is dat niet voor ze.
Over dat hewbreeuwse heb ik nog nooit van gehoord en bij de apotheek wisten ze er ook niks van. Lijkt me toch dat ze allemaal hetzelfde doen dus alleen in het nederlands.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Amerika en medicijnen
» Medicijnen en afvallen
» Bijbaan: medicijnen testen?
» Op vakantie, welke medicijnen mee?
» medicijnen en buitenland vliegen
» Medicijnen en afvallen
» Bijbaan: medicijnen testen?
» Op vakantie, welke medicijnen mee?
» medicijnen en buitenland vliegen
Pagina 1 van 1