Op vakantie, welke medicijnen mee?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Op vakantie, welke medicijnen mee?
Wij gaan binnenkort een weekje naar Egypte op vakantie.
Wat is handig om voor dochter mee te nemen?
Ik dacht zelf aan:
- zetpillen
- ors
- thermometer
- pleisters en jodium
Jullie nog aanvullingen?
In Egypte krijg je best snel last van reizigersdiarree. Mag een kind diarreeremmers?
Wat is handig om voor dochter mee te nemen?
Ik dacht zelf aan:
- zetpillen
- ors
- thermometer
- pleisters en jodium
Jullie nog aanvullingen?
In Egypte krijg je best snel last van reizigersdiarree. Mag een kind diarreeremmers?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Op vakantie, welke medicijnen mee?
Ik had neusspray voor in het vliegtuig (voor het opstijgen en dalen) en eventueel voor als ze daar verkouden zou worden. Ook had ik Luuf bij me.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Oja, dat is ook een goede!
Ik ga altijd zo slecht voorbereid op vakantie, maar nu met dochter wil ik het wat beter doen.
Ik ga altijd zo slecht voorbereid op vakantie, maar nu met dochter wil ik het wat beter doen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Verder had ik ook nog een nagelschaartje en pincet in de toilettas (in de koffer uiteraard). Voor eventuele houtsplinters bijvoorbeeld.
Parisienne- Ratel
Ik had serieus een halve apotheek mee en we gingen alleen maar naar België
Wat ik nog had meegenomen naast wat al genoemd is iets tegen insectenbeten speciaal voor kinderen, vallen en stotengel, setje met nagelgarnituur, naast de thermometer ook alcohol en watjes om deze schoon te maken, bepanthen.. Dat was denk ik wel het belangrijkste. Ik had uiteraard veel teveel meegenomen, maar ik vind het altijd wel fijn als ik bepaalde dingen gewoon direct bij de hand heb (zoals in België gaat bijna alles eerst via de huisarts, terwijl je hier veel gewoon bij de drogist kunt kopen).
Wat ik nog had meegenomen naast wat al genoemd is iets tegen insectenbeten speciaal voor kinderen, vallen en stotengel, setje met nagelgarnituur, naast de thermometer ook alcohol en watjes om deze schoon te maken, bepanthen.. Dat was denk ik wel het belangrijkste. Ik had uiteraard veel teveel meegenomen, maar ik vind het altijd wel fijn als ik bepaalde dingen gewoon direct bij de hand heb (zoals in België gaat bijna alles eerst via de huisarts, terwijl je hier veel gewoon bij de drogist kunt kopen).
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Je mag een kind géén diarreeremmers geven iig. Je kan dan evt ORS geven maar verder kan en mag je er niks mee doen behalve goed te laten drinken, uit de zon houden etc
Gast- Gast
Oja, iets tegen insectenbeten en iets van prik-weg hadden wij ook bij ons. Evenals de vallen en stoten gel. Die hebben we nodig gehad, dat insecten-gebeuren eigenlijk niet.
Parisienne- Ratel
Pleisters, zetpillen, vitamine d druppels, thermometer en iets voor de billen.
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Parisienne schreef:Ik had neusspray voor in het vliegtuig (voor het opstijgen en dalen) en eventueel voor als ze daar verkouden zou worden. Ook had ik Luuf bij me.
De kinderarts vertelde ons toen der tijd dat alleen zoutoplossing niet werkt in het vliegtuig maar dat je neusdruppels met xylo half om half moet mengen met zoutoplossing.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Ik had inderdaad die 'gewone' neusspray (Kruidvat) met xylo voor kinderen vanaf 1 jaar.
Parisienne- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Welke vakantie
» Welke buggy op vakantie?
» Welke boeken gaan bij jou mee op vakantie?
» Welke tas nemen jullie mee als je op vakantie gaat?
» Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie.
» Welke buggy op vakantie?
» Welke boeken gaan bij jou mee op vakantie?
» Welke tas nemen jullie mee als je op vakantie gaat?
» Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: