Wanneer doe jij je kleding weg?
+7
luenca
Roza
sanne-84
PapillonRose
Fearie
Lovely
Possom
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wanneer doe jij je kleding weg?
Ik ben met kleding die ik weinig heb gedragen heel makkelijk met weggooien, dat gaat regelmatig weg als ik mn kast weer eens uitmest. Maar ik merk dat ik sinds ik ga voor kwaliteit, en dus prijzige spullen, ik het moeilijk vind om afscheid te nemen. Ik koop alleen kleding die ik echt graag wil hebben en zie die stukken ook echt als onmisbaar. Daardoor ga ik verder met 'bewaartermijnen' en houd ik spullen ondanks een klein gaatje of wat pill op de stof. Die stukken maak ik als dat nodig is en draag ik dan gewoon nog in mn vrije tijd, totdat ik een goede vervanger heb gekocht. Een paar jaar terug was dit echt ondenkbaar, als ik al dacht dat het begon te slijten deed ik spullen al weg.
Hoe is dat bij jullie? Is jouw kleding tot op de draad versleten als je het wegdoet, of gaat er standaard elk seizoen een hele berg de zak van max in?
Hoe is dat bij jullie? Is jouw kleding tot op de draad versleten als je het wegdoet, of gaat er standaard elk seizoen een hele berg de zak van max in?
Gast- Gast
Re: Wanneer doe jij je kleding weg?
Ik ruim 2 keer per jaar mijn kasten goed uit, en wat er nog goed uitziet gaat naar mijn zusje. Ik gooi heel weinig weg, maar ben dan ook heel zuinig op m'n spullen. Heel veel was ik op de hand zodat kleuren mooi blijven bijvoorbeeld. En als er een gaatje inkomt maak ik het gewoon weer dicht, daar ben ik ook niet moeilijk in. Dingen die er goed uitzien en bv te groot zijn voor mn zusje maar ik zelf ook niet (meer) leuk vind om aan te doen, stop ik gewoon onder bij mn vriend in de kast als het daar erg lang ligt, doe ik het pas weg. Ik heb er in het verleden veel spijt van gehad dit soort kleding weg te gooien, omdat het later goed van pas had gekomen. Als dingen eigenlijk niet meer kunnen naar buiten, draag ik het gewoon binnen. Als ik thuis ben doe ik ook altijd een joggingbroek en een hemdje/shirtje aan, dus dat zal ook wel veel uitmaken in het slijten van mijn kleren, want ik ben best veel thuis.
Alleen als dingen echt op zijn, doe ik ze weg. Zoals bijvoorbeeld als de stof helemaal op is, of vlekken die er niet uitgaan, of als het lelijk is geworden qua kleur. Ik kan geloof ik niet zo goed dingen weggooien
Alleen als dingen echt op zijn, doe ik ze weg. Zoals bijvoorbeeld als de stof helemaal op is, of vlekken die er niet uitgaan, of als het lelijk is geworden qua kleur. Ik kan geloof ik niet zo goed dingen weggooien
Possom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11
Ik gooi het weg als ik het niet meer draag.
Behalve als ik denk dat items nog in de smaak vallen bij andere dan zet ik het op marktplaats. (Of als het echt een item is van +60 euro).
'
Basic shirtjes van H&M van 10/15 euro gooi ik direct de bak in.. Kan me nooit voorstellen dat iemand dat nog wil kopen.
Behalve als ik denk dat items nog in de smaak vallen bij andere dan zet ik het op marktplaats. (Of als het echt een item is van +60 euro).
'
Basic shirtjes van H&M van 10/15 euro gooi ik direct de bak in.. Kan me nooit voorstellen dat iemand dat nog wil kopen.
Gast- Gast
Kapotte kleding gaat bij mij weg. Ik moet er wel bij zeggen dat kleding zelden bij mij kapot gaat, af en toe een legging/panty met een gat erin, of een spijkerbroek die aan de binnenkant kapot is geschuurd, maar verder gaat er bij mij gewoon nooit iets stuk.
Ik gooi dingen weg als ze niet fris meer ruiken na het wassen, ik ze langer dan 2 jaar niet meer heb gedragen (behalve unieke items zoals een galajurk of iets in die richting). Kleding die ik een jaar niet meer heb gedragen doe ik in een doos. Heb ik ze na een jaar nog niet gemist, dan gaan ze weg. Wel vraag ik eerst aan mijn zusje of ze het nog wil hebben. Zo krijg ik ook regelmatig nog kleding van haar.
Ik gooi dingen weg als ze niet fris meer ruiken na het wassen, ik ze langer dan 2 jaar niet meer heb gedragen (behalve unieke items zoals een galajurk of iets in die richting). Kleding die ik een jaar niet meer heb gedragen doe ik in een doos. Heb ik ze na een jaar nog niet gemist, dan gaan ze weg. Wel vraag ik eerst aan mijn zusje of ze het nog wil hebben. Zo krijg ik ook regelmatig nog kleding van haar.
Lovely- Fluisteraar
- Aantal berichten : 197
Punten : 209
Registratiedatum : 10-05-11
Ik gooi 1-2x in het jaar mijn kleding weg (zet het soms hier nog te koop), met weggooien bedoel ik dan wel wegdoen naar een kledingcontainer of naar mijn zusje. Ik doe dan de dingen weg die kapot zijn of die ik niet meer mooi vind of bijv. al maanden niet meer gedragen heb.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb echt heel lang moeite gehad met het wegdoen van kleding. Want stel dat ik het toch weer leuk ging vinden, het weer zou passen, etc...
Inmiddels ben ik er makkelijker in geworden. Ik doe nog steeds niet graag iets weg, maar doe het wel sneller. Als iets kapot is en niet fatsoenlijk meer gemaakt kan worden, gaat het weg. Als ik iets nauwelijks draag dan bewaar ik het vaak nog wel een tijdje, draag ik het dan nog steeds niet geef ik het weg of verkoop ik het. Kleding die me niet meer past op wat voor manier dan ook geef ik aan een vriendin die het dan wel past.
En ik koop zorgvuldiger mijn kleding dan ik vroeger deed. Denk er beter over na of ik het echt nodig heb, of ik het goed kan combineren met de kleding die ik al heb, of ik het vaak denk te gaan dragen, etc.
Inmiddels ben ik er makkelijker in geworden. Ik doe nog steeds niet graag iets weg, maar doe het wel sneller. Als iets kapot is en niet fatsoenlijk meer gemaakt kan worden, gaat het weg. Als ik iets nauwelijks draag dan bewaar ik het vaak nog wel een tijdje, draag ik het dan nog steeds niet geef ik het weg of verkoop ik het. Kleding die me niet meer past op wat voor manier dan ook geef ik aan een vriendin die het dan wel past.
En ik koop zorgvuldiger mijn kleding dan ik vroeger deed. Denk er beter over na of ik het echt nodig heb, of ik het goed kan combineren met de kleding die ik al heb, of ik het vaak denk te gaan dragen, etc.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik gooi kleding weg
a. als het versleten/kapot is/uit de vorm is (dan gaat het in de vuilnisbak)
b. als ik het heb gekocht, maar nooit draag (miskopen komen tegenwoordig gelukkig niet veel meer voor)
c. als ik het een seizoen lang niet heb gedragen, dus er op uitgekeken ben.
In het geval van b en c doe ik het in de kledingcontainer van het leger des heils bij ons in het dorp, dan kan ik er andere mensen nog blij mee maken.
a. als het versleten/kapot is/uit de vorm is (dan gaat het in de vuilnisbak)
b. als ik het heb gekocht, maar nooit draag (miskopen komen tegenwoordig gelukkig niet veel meer voor)
c. als ik het een seizoen lang niet heb gedragen, dus er op uitgekeken ben.
In het geval van b en c doe ik het in de kledingcontainer van het leger des heils bij ons in het dorp, dan kan ik er andere mensen nog blij mee maken.
Gast- Gast
veel te weinig..
eigenlijk alleen als het niet meer past (maar bij sommige wil ik het boven op zoldr in een doos stoppen) dingen die ik al lange tijd niet meer aan heb gehad kan ik gewoon niet naar boven doen, onder het mom van je weet maar nooit.. (heb laatst iets aangehad wat ik al 10 jaar heb..) en als het dan boven in een doos zit en ik dat doorkijk na bijv een jaar bekijk omdat ik het weg wil gooien dan kan ik nog wel eens iets terug in mn kast leggen:S
eigenlijk alleen als het niet meer past (maar bij sommige wil ik het boven op zoldr in een doos stoppen) dingen die ik al lange tijd niet meer aan heb gehad kan ik gewoon niet naar boven doen, onder het mom van je weet maar nooit.. (heb laatst iets aangehad wat ik al 10 jaar heb..) en als het dan boven in een doos zit en ik dat doorkijk na bijv een jaar bekijk omdat ik het weg wil gooien dan kan ik nog wel eens iets terug in mn kast leggen:S
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Ik gooi vrij snel wat weg. Als ik iets niet meer draag, gaat het gelijk weg. Wat duurde items wil ik nog wel eens op Marktplaats zetten...
Roza- Kletskop
- Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11
ik doe vrij gauw kleding weg, sowieso zijn mijn kledingstukken nooit duur dus ik verkoop bijna nooit wat, meestal geef ik het weg aan vriendinnen of neem ik het mee na mn werk, maar eerst vriendinnen/collega's ( met ook weinig geld ) laten uitzoeken. ik draag kleding een jaar of 2 jaar soms maar een paar keer. geld ook voor schoenen. alleen tijdloze dingen zoals spijkerbroeken doe ik langer mee, dan koop ik ook goeie kwaliteit en die blijven natuurlijk ook veel langer mooi. maar ik heb pas nog een opruiming gehad en van elk soort kledingstuk heb ik er nu nog steeds een stuk of 25-30 dus ik kan genoeg missen tegenwoordig kijk ik ook wel na de kwaliteit, gelukkig krijgen wij ( en bij andere 2ehands winkels ) ook weleens merken binnen , zo heb ik laatst allemaal truitjes vestjes en topjes van de zara voor 50 ct per stuk gekocht en ook levi's en tommy hillfiger krijgen wij weleens binnen, maar dat is meestal voor de heren dus dat draag ik niet. anyway ik dwaal af, ik gooi kleding vrij snel weg dus (nee geef weg )
luenca- Prater
- Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11
Ik doe kleding te weinig weg, vooral als het wat duurdere dingen zijn kan ik het moeilijk wegdoen want: je weer maar nooit...., wie weet doe ik het toch nog wel aan..., misschien pas ik het nog wel weer een keer..,, stel dat ik financiële problemen krijg dan ben ik waarschijnlijk blij met wat ik nog heb liggen..., toch nog wel handig voor als ik ga schilderen..., wie weet draag ik het nog wel in een vakantie..
Er zijn zelfs kledingstukken met het prijskaartje er nog aan En dat is dan natuurlijk helemaal zonde om ze weg te doen ook al is het al jaren geleden gekocht. Gelukkig heb ik een grote zolderkast waarin al die kledingstukken kunnen.
En dan eens in de ca. 2 jaar dan ruim ik het eens op: bv vandaag, er staan nu 4 volle zakken kleding die naar de bak van het Leger des Heils gebracht kunnen worden.
Er zijn zelfs kledingstukken met het prijskaartje er nog aan En dat is dan natuurlijk helemaal zonde om ze weg te doen ook al is het al jaren geleden gekocht. Gelukkig heb ik een grote zolderkast waarin al die kledingstukken kunnen.
En dan eens in de ca. 2 jaar dan ruim ik het eens op: bv vandaag, er staan nu 4 volle zakken kleding die naar de bak van het Leger des Heils gebracht kunnen worden.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Ik heb de afgelopen jaren steeds een andere kledingmaat gehad. Varierend van 36 tot 40, hoewel het dunste alweer 3 jaar geleden is. Sinds een jaar of 1.5 ben ik redelijk stabiel dus hopelijk hoef ik geen kleding meer weg te doen omdat het te groot of te klein is
Ik verkoop altijd ontzettend veel via marktplaats, maar dat zijn wel bijna altijd dingen die ik pas kort geleden heb gekocht en nog nieuw zijn. Oude spullen die lelijk zijn geworden gooi ik gewoon weg. Maar heb zelfs nog allemaal zwarte topjes die ik onder dingen draag waar een klein gaatje inzit en die gooi ik dan nog niet eens weg
Ik verkoop altijd ontzettend veel via marktplaats, maar dat zijn wel bijna altijd dingen die ik pas kort geleden heb gekocht en nog nieuw zijn. Oude spullen die lelijk zijn geworden gooi ik gewoon weg. Maar heb zelfs nog allemaal zwarte topjes die ik onder dingen draag waar een klein gaatje inzit en die gooi ik dan nog niet eens weg
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik doe pas wat kleding weg als mijn kledingrekken het weer eens begeven. Tegenwoordig kan ik wel wat gemakkelijker dingen weg doen, omdat ik zo een goed excuus heb om weer te gaan shoppen haha.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Ik doe te weinig kleding weg terwijl ik wel nieuwe koop. Mijn kast kan het bijna niet meer aan.
Kleding doe ik wel weg als het kapot is, maar met elk jaar weer een nieuwe jas, schoenen, shirtjes, broeken is er nooit echt iets totaal versleten.
Ook bewaar ik lelijke shirts en broeken altijd onder het mom: als ik ooit ga klussen is het handig. Maar ja ondertussen heb ik wel tien paar van die kleren:p
Binnenkort toch maar eens kritisch die kast door.
Kleding doe ik wel weg als het kapot is, maar met elk jaar weer een nieuwe jas, schoenen, shirtjes, broeken is er nooit echt iets totaal versleten.
Ook bewaar ik lelijke shirts en broeken altijd onder het mom: als ik ooit ga klussen is het handig. Maar ja ondertussen heb ik wel tien paar van die kleren:p
Binnenkort toch maar eens kritisch die kast door.
Nora- Prater
- Aantal berichten : 752
Punten : 837
Soortgelijke onderwerpen
» Vanaf wanneer kleding passen in de winkel
» Wanneer kopen jullie de kleding voor het seizoen?
» Kleding SOS!
» Kleding van Bla bla bla
» Kleding van WE
» Wanneer kopen jullie de kleding voor het seizoen?
» Kleding SOS!
» Kleding van Bla bla bla
» Kleding van WE
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: