Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zwangerschapstest

+4
Dora
Susan
PapillonRose
banjer49
8 plaatsers

Ga naar beneden

zwangerschapstest Empty zwangerschapstest

Bericht  banjer49 wo 22 dec 2010 - 9:56

hoi meiden, vraagje is een digitale zwangerschap test beter als zo'n gewone? mijn nichtje vraagt elke keer aan mij of ik al test heb gedaan, ben nu zo'n twee weken over tijd, had eerste dag al zo'n gewone gedaan maar niet zwanger gaf hij aan.
ben in augustus gestopt met pil, met pil werd ik nooit ongesteld, toen ik stopte dus wel, nu werd ik september, oktober en november netjes ongesteld, maar deze maand bleef het dus uit.
nu kan het dus zijn dat ik te vroeg heb getest of zegt mijn nichtje misschien ontbreek dat stofje wat aangeeft dat je zwanger bent bij mij, weet niet of dat kan hoor,
wat zouden jullie doen? afwachten dat ik weer ongesteld moet worden of zo'n digitale test moet doen?

liefs moon

banjer49
banjer49
Prater
Prater

Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwangerschapstest Empty Re: zwangerschapstest

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 9:59

Niet beter, hooguit duidelijker. Maar als je bij de test die je al gedaan hebt overduidelijk niet zwanger lijkt te zijn, dan zou ik die smak geld voor een digitale test lekker in je zak houden smile

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 10:00

nee, zo'n digitale is niet beter dan een gewone, hij geeft alleen duidelijker aan of je zwanger bent of niet. Je hoeft niet te twijfelen of er nu wel of geen lijntje staat, er staat zwanger of niet zwanger.

Het lijkt mij vrij onlogisch als bij jou het HCG-hormoon ontbreekt, dat hormoon zorgt er namelijk voor dat het vruchtje in kan nestelen en kan groeien.

Het kan zijn dat je cylcus anders is dan normaal, je lichaam is niet voorgeprogrammeerd, dus het kan best zijn dat je cyclus wat langer duurt dan normaal. Ik zou af en toe testen als je niet ongesteld wordt en voor de rest gewoon afwachten.

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose wo 22 dec 2010 - 10:13

De digitale is inderdaad duidelijker, maar niet beter of slechter. Zou persoonlijk een gewone doen, scheelt je toch weer geld en die zijn ook duidelijk genoeg.
Wel gek dat je al twee weken overtijd bent en de eerste test niet zwanger aangaf. Maarja, lichamen zitten raar inelkaar soms.. Zou gewoon nog even een testje doen en als er weer uitkomt dat je niet zwanger bent dan heb je misschien deze keer een langere cyclus? En anders even langs de huisarts als het te lang gaat duren?
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  banjer49 wo 22 dec 2010 - 10:26

dank jullie wel voor jullie reacties, kan inderdaad nog ff een test doen maar dan gewoon zo'n normale.
alleen lastig als mijn cyclus in de war is, want weet zo niet meer wanneer mijn vruchtbare dagen zijn, dat was makkelijker als je ongesteld word.
nogmaals dank jullie wel
banjer49
banjer49
Prater
Prater

Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 1:05

Ik zou idd de goedkope van Kruidvat, 2 voor 5 euro eerst doen. Mocht je dan een streepje zien kan je altijd de digitale van CB doen voor de zekerheid.
Maar zou er niet gelijk een test van 13,00 tegenaan gooien, zonde van je geld!

Maar je test is al 2 weken geleden??? Er zijn veel vrouwen die pas bij 3 a 4 dagen overtijd een positieve test hebben, dus ik zou nog een testje doen, als je echt zwanger ben zou je nu een duidelijke streep moeten hebben.

Gast
Gast

Bericht  Susan do 23 dec 2010 - 1:08

Het enige wat beter is dan een thuistest is een bloedtest, maar daarvoor moet je doorverwezen worden, die kun je niet zelf doen of op eigen houtje laten doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Dora do 23 dec 2010 - 1:40

Zo een test met zwanger/niet zwanger en eventueel de zwangerschapsduur zijn leuk voor de fun vind ik....
Wij hebben zo een digitale test pas gedaan wanneer we al een positieve test in handen hadden, vooral voor de foto('s) en de (a.s.) opa's en oma's
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  yes1984 vr 24 dec 2010 - 7:11

Ik heb maandag eerst een test van sensitest gedaan. Gewoon een stip. Deze gaf maar een dun licht streepje. Maar ja ze zeggen een streep is een streep. Die avond heb ik nog met een clear blue test gedaan. Die was meteen overduidelijk: ZWANGER! Dit was overigens niet een digitale test.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  Catwoman79 vr 24 dec 2010 - 7:50

Van harte gefeliciteerd.
Catwoman79