Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alleen? Huisje kopen of huren?

+12
Jeanette
Rush
Lady4
Lien
Zininzon
rapa nui
Moonlight
Muppetje
Gizmo
sonly
Beachgirl
ijsjemeisje
16 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Alleen? Huisje kopen of huren? - Pagina 2 Empty Re: Alleen? Huisje kopen of huren?

Bericht  Rush wo 31 aug 2011 - 20:04

De huurprijzen zijn hier onlangs zo verhoogd dat kopen inmiddels goedkoper is. laughcry
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen? Huisje kopen of huren? - Pagina 2 Empty Re: Alleen? Huisje kopen of huren?

Bericht  Jeanette do 1 sep 2011 - 1:48

Lien schreef:Ik ben ook alleen en mensen brengen mij heel erg aan het twijfelen. Ik denk dat ik ga kopen. Als ik ga huren in de plaats waar ik wil wonen moet dat particulier, als ik het via de woningbouw doe verdien ik teveel voor de woningen die ik zou willen (appartement in de binnenstad). Ik kan een hypotheek krijgen om een leuk 2 of 3 kamer appartement te kopen.

Ik vind het alleen zo eng om de stap te zetten en daadwerkelijk naar een hypotheekadviseur te gaan. Ik wil wel graag op mezelf maar hadl liever iemand gehad waar ik het allemaal samen mee kon doen!

Oh zo herkenbaar! Very Happy

Zit ook steeds te zeggen dat ik naar een adviseur moet gaan om te kijken voor welk bedrag ik een hypotheek kan krijgen. En toch komt het er niet van, omdat het toch maar eng is haha. Ik zit ook nog steeds te dubben om huren of te kopen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Niekske do 1 sep 2011 - 2:36

Ik heb de afweging ook gemaakt, het heeft beide voor- en nadelen. Kopen is meestal goedkoper, maar je zit er wel voor lange tijd aan vast. Als jonge vrijgezelle meid is dat niet altijd handig als er een nieuwe vriend langskomt smile
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 5:08

Ik heb ook gekocht, in december 2010. Daarvoor heb ik een jaar of 7 gehuurd. Ik woonde de laatste 2,5 jaar in een klein appartement, en daar was ik eigenlijk uitgegroeid. Ik wilde graag wat groters met meer dan 1 slaapkamer en miste mijn tuin. Omdat mijn inkomen boven de sociale huurgrens zit kon ik geen andere huurwoning krijgen, en zou ik dus particulier moeten gaan huren. Mijn hypotheek is lager dan dat de huur zou zijn en ik heb een voormalige huurwoning kunnen kopen van de woningbouw met korting. Dus als ik hem weer kwijt wil, is de woningbouw verplicht hem terug te kopen en evt verlies wordt dan ook gedeeld. Dus ik vond het risico klein genoeg om te nemen.

Gast
Gast

Bericht  Lien do 1 sep 2011 - 5:59

Niekske schreef:Ik heb de afweging ook gemaakt, het heeft beide voor- en nadelen. Kopen is meestal goedkoper, maar je zit er wel voor lange tijd aan vast. Als jonge vrijgezelle meid is dat niet altijd handig als er een nieuwe vriend langskomt smile

Ja dat heb ik ook wel wat als ik dan net iemand tegenkom. Nou ja dat is dan maar zo. Het kan ook zo nog 2 jaar of langer duren, zo lang wil ik niet meer bij mijn ouders blijven wonen.

Mijn moeder zegt dat ik gewoon oriënterende gesprekken moet gaan voeren. En dat ga ik nu dus ook maar doen.
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  _Lacey_ do 1 sep 2011 - 6:08

Ik heb een koopappartement. Het was voor mij goedkoper dan huren en de huur die je iedere maand betaalt ben je ook echt kwijt.

Net als Bobbie heb ik mijn woning via de woningstichting gekocht en zij zijn verplicht het van me terug te kopen als dat aan de orde komt. Wel een lekker gevoel dat ik dan niet met een huis in mijn maag zit.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489

Bericht  Lady4 do 1 sep 2011 - 8:19

Niekske schreef:Ik heb de afweging ook gemaakt, het heeft beide voor- en nadelen. Kopen is meestal goedkoper, maar je zit er wel voor lange tijd aan vast. Als jonge vrijgezelle meid is dat niet altijd handig als er een nieuwe vriend langskomt smile

Dat is inderdaad waar, maar ik heb het risico genomen. Wil geen dingen aan me voorbij laten gaan omdat de toekomst er binnenkort misschien wel anders uit ziet. Voor hetzelfde duurt dat nog een aantal jaren.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Zininzon do 1 sep 2011 - 8:20

Voor de meiden die denken: 'wat als ik binnenkort een relatie krijg...?'
Ik dacht: 'je kunt geen rekening houden met iets wat er nu nog niet is, misschien komt die relatie over 1 maand, misschien over 1 jaar, 10 jaar of nooit'. Moet je je dan al die tijd maar afwachtend opstellen voor iets wat misschien (n)ooit komen gaat?

Ik denk dat je beter kunt nadenken of je huis goed verkoopbaar is voor als je eventueel die relatie krijgt.
Mijn huis stond 3,5 maanden te koop. Daarna kwamen in mijn straat nog 2 huizen te koop, de ene heeft 4 maanden en de andere 2 weken te koop gestaan. Ja, er is veel vraag naar deze huizen, dus daar maak ik me totaal geen zorgen om!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Gizmo do 1 sep 2011 - 8:22

Zininzon schreef:Voor de meiden die denken: 'wat als ik binnenkort een relatie krijg...?'
Ik dacht: 'je kunt geen rekening houden met iets wat er nu nog niet is, misschien komt die relatie over 1 maand, misschien over 1 jaar, 10 jaar of nooit'. Moet je je dan al die tijd maar afwachtend opstellen voor iets wat misschien (n)ooit komen gaat?

Ik denk dat je beter kunt nadenken of je huis goed verkoopbaar is voor als je eventueel die relatie krijgt.
Mijn huis stond 3,5 maanden te koop. Daarna kwamen in mijn straat nog 2 huizen te koop, de ene heeft 4 maanden en de andere 2 weken te koop gestaan. Ja, er is veel vraag naar deze huizen, dus daar maak ik me totaal geen zorgen om!

Ik had destijds geen keuze tussen kopen of huren. Huren ging gewoon niet lukken. Had dat wel gekund, dan had ik dat gedaan.
Het is niet alleen of je je huis verkocht krijgt, maar ook of je je hypotheek eruit kan krijgen dan...
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 9:03

Op het moment dat ik mijn woning kocht heb ik geen moment gedacht aan een eventuele relatie in de toekomst. Ook de reden waarom ik niet groter woon dan ik woon. Achteraf gezien begin ik het een domme keuze te vinden dat ik zo klein heb gekocht. Maar goed, ik heb nog steeds geen relatie, weet niet eens of ie er ooit wel gaat komen, dus ik moet niet zeuren en gewoon blij zijn met wat ik heb.

Gast
Gast

Bericht  Fayebella do 1 sep 2011 - 10:23

Ik huur nu ook. In mijn dorp is kopen veel te duur en krijg ik alleen hypotheek voor een appartement van 50 m2. Dat vind ik toch echt te klein. Ik ga dadelijk in het najaar een nieuwbouwhuis huren.
Verder ben ik wel van mening, dat het in deze tijd niet uitmaakt als je alleen bent of je koopt of huurt. De huizenprijzen gaan echt niet meer zo gigantisch omhoog als dat bij onze ouders is geweest. Dus als je niks extra's verbouwd heb je amper meerwaarde. Dus of ik als single mijn hele leven aan de woningbouw betaal of aan de bank, dat is voor mij geen bezwaar of te gaan huren.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902

Bericht  Lovely vr 2 sep 2011 - 21:52

Mijn voorkeur gaat uit naar kopen, maar omdat ik geen vast contract heb is het voorlopig huren. Zodra ik een vast contract krijg, wil ik me gaan oriënteren op een koopwoning. Maar dat is voorlopig nog niet aan de orde.
Lovely
Lovely
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 197
Punten : 209
Registratiedatum : 10-05-11

Bericht  Gast vr 2 sep 2011 - 22:05

Ik heb mijn appartement 2 jaar geleden gekocht. Ik had weinig keus, de wachttijd voor een huurwoning is hier zó lang dat ik nu dan nog bij mn ouders had gewoond en dat wilde ik echt niet. Soms valt het me wel tegen, de lasten zijn best hoog.
Qua een relatie krijgen, dat is nooit iets geweest waar ik rekening mee wilde houden. Ik vind dat je altijd moet zorgen dat je zélf goed zit en je niet afhankelijk moet opstellen. En dat is juist wat mijn vriend zo bewonderd in mij, dat ik dat zelf allemaal wilde bereiken :P Hij heeft zelf een huurhuis trouwens, dus dat komt goed uit, mochten we ooit samen gaan wonen smile

Gast
Gast

Bericht  Lien za 3 sep 2011 - 4:22

Het valt me op dat er nog best wel wat meiden zijn die alleen zijn en gekocht hebben! Als ik in mijn omgeving kijk is dat minder.
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: