Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

+9
Darius
loesje
Susan
Linda
Liadan
juffie001
Jelin
meisjesmama
Rush
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb - Pagina 2 Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Susan wo 31 aug 2011 - 3:14

Alex schreef:Ik kreeg een vragenlijst die ik in moest vullen en daar stonden ook vragen over onze persoonlijke omstandigheden. Ik heb die vragen eerlijk beantwoord, maar mijn man zei dat hij dat achteraf niet handig vindt. Maar goed, ze weten alleen dat er psychische problemen zijn, niet wát voor psychische problemen.

Ik weet niet zeker of de lengte klopt, ze durfde niet op de voetjes die op de vloer geplakt zitten te staan, dus ze stond niet helemaal recht. Dus het zou kunnen dat het niet helemaal klopt.

Kreeg je die lijst de laatste keer of bij het kennismakingsbezoek net na de geboorte?

Ik zou trouwens ook altijd alles eerlijk beantwoorden, beter dat dan dat later blijkt dat je hebt gelogen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb - Pagina 2 Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  meisjesmama wo 31 aug 2011 - 3:29

Ik krijg ook zo'n vragenlijstje ook bij elk bezoek. Ik vul hem niet eens in.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb - Pagina 2 Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 4:13

Je moet echt gewoon doen waar jullie je goed bij voelen.
Ik kom alleen bij het consultatiebureau voor de prikken en algemene checks maar verder zeg ik daar ook niks. Ik heb gewoon geen zin om met die mensen privé dingen te bespreken. Zo had ik dus ook ingevuld dat er geen veranderde thuissituatie is..en toen kwamen we toch met zn drieën langs:)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb - Pagina 2 Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  maiadebij wo 31 aug 2011 - 4:39

Jelin schreef:
J.enna heeft ook altijd honger. Daar moet ik soms echt de rem opzetten, zoals na het eten alleen nog een toetje en dan niets meer.

It's all in the name Laughing J.ennah eet ook warm eten, toetje en dan nog bv alsof ze niets gehad heeft de hele dag!

Ik kreeg ook het advies bij N toen hij nog geen jaar was om de nachtvoeding te stoppen. Toen ik zei dat ik snachts zijn buik hoor knorren werd dat afgedaan als 'lucht in zijn buik door het huilen" wat ik hoorde Rolling Eyes ten eerste liet ik hem niet huilen en ten tweede was het overduidelijk een knorrend buikje!

Jij weet zelf het beste of zo'n gesprek nodig is, als jullie (of je man) er geen goed gevoel bij heeft zou ik het gewoon afzeggen. Mijn ervaring is dat ze weinig nuttigs te vertellen hebben als je ergens mee zit.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb - Pagina 2 Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 5:05

Die nachtvoedingen. Ze doen er bij mij niet heel moeilijk over, en ik vertel ze gewoon lang niet alles, ik volg mijn eigen weg wel.
Maar toen ik voor de 1e keer met de meiden kwam, zei de arts meteen dat ik met flesjes moest oefenen, omdat zoon een flesweigeraar was, en 16 maanden bv kreeg. Ik moest er toch niet aan denken dat ik de tweeling ook ruim een jaar moest voeden??

Ahum, ik heb er maar niet teveel op gereageerd, ik zei alleen dat ik er geen moeite mee had, en als het zo zal gaan, dan is dat zo. Zolang het met de meiden en mij goed gaat, vind ik het prima dat ze de borst krijgen! (en jahoor, ze weigeren inmiddels de fles, iets te lang gestopt met oefenen... laughcry Ik zal het ze maar niet vertellen... Rolling Eyes )

Ik vind het soms wel raar gaan, aan de ene kant zijn ze voor bv, maar het lijkt wel alsof het alleen de 1e maanden ok is. (bij ons cb dan) En met name de arts heeft dat soort opmerkingen, heel stom.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb - Pagina 2 Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Printje wo 31 aug 2011 - 7:13

Laat dat cb toch lekker zeuren...ik zeg daar altijd ja en amen en trek mijn eigen plan. Vind het voornamelijk een hoop blabla wat ze daar zeggen. Ik heb veel vriendinnen met kinderen van dezelfde leeftijd en serieus op ieder cb hebben ze een totaal ander advies wat 'goed'' zou zijn voor je kind, dat zegt toch al genoeg over het cb toch??? Lekker je eigen gevoel volgen en niets aantrekkenv an wat ze daar zeggen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb - Pagina 2 Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Darius wo 31 aug 2011 - 7:17

Haha, zulke topics draaien altijd op sensatieverhalen. Vind het wel grappig om te lezen. Morgen moet ik btw weer met Pepijn, ik ben benieuwd.

Ik krijg trouwens nooit een vragenlijstje? Alleen eentje in de kraamtijd bij het huisbezoek. Met vragen als: hadden uw ouders vroeger vaak ruzie? Bent u wel eens geslagen door uw ouders? Ik kan op beide vragen ja beantwoorden, maar dat heb ik dus tactisch niet gedaan. Geen zin in gezeur.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb - Pagina 2 Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Susan wo 31 aug 2011 - 7:20

Ik vind ons huidige consultatiebureau wel heel prettig, ze zijn altijd heel geïnteresseerd en we hebben een paar extra consulten gekregen in verband met Ezra's taalachterstand. De wijkverpleegkundige is hier ook wel eens thuis geweest en dat was een heel fijn gesprek. Soms geven ze wel eens een advies waar ik niks mee kan en dan zeg ik gewoon eerlijk dat dat niet mijn manier is, even goede vrienden. Bij ons vorige consultatiebureau voelde ik me minder op mijn gemak, daar zat wel één heel leuke arts, maar die heb ik alleen de eerste keer gezien, daarna had ik steeds een andere. Lag ook wel aan mijn eigen gebrek aan assertiviteit, op ons huidige consultatiebureau heb ik ook mijn favoriete arts en wijkverpleegkundige en bij het maken van de afspraak zeg ik nu ook gewoon dat ik met een van hen een afspraak wil.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb - Pagina 2 Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 7:32

Lex, Lex, heb je d'r dat zinnetje niet uit het hoofd laten leren? Wink

De ervaring van ouders met het CB hier is dat er inderdaad heel snel gezegd wordt dat kinderen aan de stevige kant zijn. Maar eerlijk is eerlijk: ik zie het niet... Ook bij A niet. van wat ik op de foto's zie. Ze is misschien geen schriel poppetje, maar stevig is ze ook echt niet volgens mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb - Pagina 2 Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Liadan wo 31 aug 2011 - 7:54

De vorige keer was ik bij een nieuwe wijkverpleegkundige, zij heeft tijdens de afspraak 7 keer aan me gevraagd of ik vragen had of iets wilde weten. Ik zei elke keer 'nee', maar volgens mij vond ze dat ik wel een vraag moest hebben, haha.
Ik zeg het trouwens ook meestal wel als ze me advies geven waar ik niks mee kan. De laatste keer bij de verpleegkundige raadde ze me Ria Blom aan. En als er iets is waar ik niks mee heb is het wel Ria Blom, dat heb ik toen wel meteen gezegd.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb - Pagina 2 Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Printje wo 31 aug 2011 - 7:56

Bij ons zeiden ze iedere keer dat R tussen de 2 hoogte lijntjes zat qua gewicht en met 14mnd vonden ze hem opeeens te licht???????? ze vonden dat ik eerder terug moest om te laten wegen, niet gedaan, iedereen die r kent ziet meteen dat hij echt niet te licht is.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb - Pagina 2 Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 8:02

Ik zou je er echt helemaal niks van aantrekken, er is me werkelijk helemaal niks opgevallen aan je dochter op foto's. Van D. geven ze juist aan dat ze te licht is, maar daar ben ik het ook niet mee eens. Vaak zijn het ook periodes, als je nu weet dat je dochter een normaal dieet heeft, schiet ze vast binnenkort de lengte in.

Ik zou alleen iemand bij je thuis accepteren als je daar zelf wat voor voelt.

Ik trek me over het algemeen weinig aan van wat het CB zegt, sommige dingen zijn heel nuttig, maar andere gaan bij mij echt het ene oor in en het andere uit. Bijvoorbeeld ook dat ik al zo vaak om me heen het advies heb gehoord om baby's te laten huilen. Een vriendin van mij kreeg laatst het advies om haar drie maand oude zoon 's nachts te laten huilen, want anders ging hij weer vragen om een nachtvoeding. En al die tips over baby's niet verwennen door ze niet bij te pakken als ze huilen, niet bij je in bed te leggen etcetera. En dan dus het eeuwige gezeur over gewicht, kan er persoonlijk helemaal niks mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb - Pagina 2 Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 8:24

Maple schreef:Lex, Lex, heb je d'r dat zinnetje niet uit het hoofd laten leren? Wink

Welk zinnetje ook alweer? Embarassed

Dames, bedankt voor jullie reacties. Ik ga de afspraak sowieso afzeggen, ik zit er helemaal niet op te wachten. Op het moment zelf was ik gewoon nogal overdonderd omdat ze precies een gevoelige snaar raakte en ik daarom dus instemde met de afspraak, maar ik had er gelijk al een vervelend gevoel bij. Mijn man dus ook en we hebben besloten om de afspraak af te zeggen. Voorlopig heb ik wel genoeg aan mijn therapie.

Twellie (en anderen), ik vind mijn dochter ook helemaal niet dik! Ze is tenminste niet zo'n ielepiep waarbij je bang bent dat ze breekt als je haar optilt. Ze is gewoon in verhouding en ik maak me ook helemaal niet druk om haar gewicht. Nu zorgt het consternatiebureau er wel voor dat ik dat doe, stelletje zeikerds. Ik ga toch proberen me niets te laten aanpraten, daarbij heb ik op de vragenlijst (die we deze keer voor het eerst kregen!) aangekruist dat ik haar normaal niet (niet dik/niet dun) en me geen zorgen maak over haar gewicht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb - Pagina 2 Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Bruintje Beer wo 31 aug 2011 - 9:31

Mijn dochter weegt maar 10,1 kg met haar 2 jaar maar ik moet ook over een half jaar terugkomen. Is toch normaal?
Maar ik zou me er niet te druk om maken. Ik heb gelukkig nooit problemen met het CB. Ze zeuren wel altijd dat ze te licht is maar zeggen ook dat ze dat van mij heeft dus doen ze er eigenlijk niet moeilijk over.

Ik heb trouwens ook nog nooit een lijstje gekregen van het cb. Alleen in de week dat ze na de geboorte komen.

Als ik foto's van A. zie dan lijkt ze me gewoon gemiddeld
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb - Pagina 2 Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Liadan wo 31 aug 2011 - 9:42

Bruintje Beer schreef:Mijn dochter weegt maar 10,1 kg met haar 2 jaar maar ik moet ook over een half jaar terugkomen. Is toch normaal?
Maar ik zou me er niet te druk om maken. Ik heb gelukkig nooit problemen met het CB. Ze zeuren wel altijd dat ze te licht is maar zeggen ook dat ze dat van mij heeft dus doen ze er eigenlijk niet moeilijk over.

Ik heb trouwens ook nog nooit een lijstje gekregen van het cb. Alleen in de week dat ze na de geboorte komen.

Als ik foto's van A. zie dan lijkt ze me gewoon gemiddeld
Nee, dat is niet normaal, mijn dochter woog 9,8 kilo met 2 jaar en zij moest extra komen na een half jaar. Normaal gesproken heb je dan geen controle meer, maar pas met 3 jaar weer.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb - Pagina 2 Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 9:42

Ehh ik weet ook niet precies wat het nou was, maar het kwam erop neer dat ze daar dan ineens doodleuk zoiets zegt als 'met mama naar het consternatiebureau' ofzo :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb - Pagina 2 Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Bruintje Beer wo 31 aug 2011 - 9:46

Liadan schreef:
Bruintje Beer schreef:Mijn dochter weegt maar 10,1 kg met haar 2 jaar maar ik moet ook over een half jaar terugkomen. Is toch normaal?
Maar ik zou me er niet te druk om maken. Ik heb gelukkig nooit problemen met het CB. Ze zeuren wel altijd dat ze te licht is maar zeggen ook dat ze dat van mij heeft dus doen ze er eigenlijk niet moeilijk over.

Ik heb trouwens ook nog nooit een lijstje gekregen van het cb. Alleen in de week dat ze na de geboorte komen.

Als ik foto's van A. zie dan lijkt ze me gewoon gemiddeld
Nee, dat is niet normaal, mijn dochter woog 9,8 kilo met 2 jaar en zij moest extra komen na een half jaar. Normaal gesproken heb je dan geen controle meer, maar pas met 3 jaar weer.

Oke dan weet ik dat ook weer.
Raar want ze zei juist dat ze ontzettend goed was aangekomen en ze zei ook niks over extra komen. Maar goed ik ga wel gewoon moet met D. toch ook en dan gaan ze samen.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb - Pagina 2 Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 9:51

Maple schreef:Ehh ik weet ook niet precies wat het nou was, maar het kwam erop neer dat ze daar dan ineens doodleuk zoiets zegt als 'met mama naar het consternatiebureau' ofzo :P

Oh ja, zoiets was het wel ja Very Happy Dat ik haar in ieder geval het woord consternatiebureau moest leren hahaha! Jammer, ik heb er niet aan gedacht. Over een half jaar doe ik een nieuwe poging Fors gebouwd en meer commentaar van het cb - Pagina 2 166342

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb - Pagina 2 Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum