Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dopen, geef je het kindje na de doop een cadeautje?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Dopen, geef je het kindje na de doop een cadeautje?  Empty Dopen, geef je het kindje na de doop een cadeautje?

Bericht  Floor ma 13 jun 2011 - 22:45

Mijn buurkindjes worden gedoopt, alle 4 in 1 doopviering (de jongste is 0 jaar, de oudste bijna 6 jaar).
Nu wil ik voor alle kindjes wat leuks kopen, vinden jullie het kunnen om dan een speelgoedje oid te kopen?
De buren zelf zijn niet erg religieus en hebben lang getwijfeld of ze de kinderen wilden dopen, maar omdat de oudste graag gedoopt wil worden, worden nu alle kindjes gedoopt. Ik vond een heel religieus cadeautje dus niet echt nodig (als in de zin van een kinderbijbel oid), maar om niks te doen vind ik ook raar. Kan ik dus voor alle kindjes een kleinigheidje kopen zoals speelgoed?
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dopen, geef je het kindje na de doop een cadeautje?  Empty Re: Dopen, geef je het kindje na de doop een cadeautje?

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 23:24

Ja of een mooi voorleesboek waar ze allemaal wat aan hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dopen, geef je het kindje na de doop een cadeautje?  Empty Re: Dopen, geef je het kindje na de doop een cadeautje?

Bericht  Floor ma 13 jun 2011 - 23:28

Dat is wel een goede tip!
Dat vind ik eigenlijk wel een leuk cadeau.
Nog tips over welk voorleesboek leuk is (ik heb me nog niet in boeken verdiept omdat het nog een tijd duurt voordat ons kindje komt).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dopen, geef je het kindje na de doop een cadeautje?  Empty Re: Dopen, geef je het kindje na de doop een cadeautje?

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 23:35

Ik vind de boeken van Annie MG Schmidt erg leuk, zoals Jip en Janneke en Pluk van de Petteflet. En anders een andere mooie verhalen boek smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dopen, geef je het kindje na de doop een cadeautje?  Empty Re: Dopen, geef je het kindje na de doop een cadeautje?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 7:18

Wat ik zelf ook mooie voorleesboeken vind, zijn die van Eric Carle. Hij heeft o.a. Rupsje Nooitgenoeg geschreven. Vind de illustraties altijd zo mooi!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dopen, geef je het kindje na de doop een cadeautje?  Empty Re: Dopen, geef je het kindje na de doop een cadeautje?

Bericht  Floor di 14 jun 2011 - 7:45

Bedankt voor de tips! Ik ga morgen eens kijken, bij de Bruna zullen ze vast wat leuks hebben (ga ik vanuit)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dopen, geef je het kindje na de doop een cadeautje?  Empty Re: Dopen, geef je het kindje na de doop een cadeautje?

Bericht  Summerlovin di 14 jun 2011 - 7:49

Je hebt ook boeken met 365...
kabouterverhalen.
berenverhalen.
en zo zijn er nog veel thema's. Zo heb je elke avond een leuk voorleesverhaal.
Vind ik erg leuke boeken, en de kans dat ze dat boek al hebben is kleiner dan bijvoorbeeld en Jip en Janneke boek.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Het noorden van Noord-Holland.

Terug naar boven Ga naar beneden

Dopen, geef je het kindje na de doop een cadeautje?  Empty Re: Dopen, geef je het kindje na de doop een cadeautje?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 9:32

Bij de Action hebben ze ontzettend leuke boekjes voor alle leeftijden en ze zijn heel goedkoop. Zo zou je eventueel voor elk kindje een boek kunnen kopen. Ik heb er laatst een dik sprookjesboek gehaald voor vier euro of zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dopen, geef je het kindje na de doop een cadeautje?  Empty Re: Dopen, geef je het kindje na de doop een cadeautje?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 9:34

Ik zou alleen met standaard boeken uitkijken, met zoveel kinderen hebben ouders vaak wel veel boeken al.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dopen, geef je het kindje na de doop een cadeautje?  Empty Re: Dopen, geef je het kindje na de doop een cadeautje?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 9:42

Ik weet niet wat je budget is...
Van Rupsjenooitgenoeg is een heeeeeeel mooi voel-boek.

H. heeft dat 1 gekregen. Elk boek is anders en met de hand gemaakt.
Heel erg gaaf. H mag het nu nog niet hebben omdat ze het stuk maakt maar ik kijk er echt naar uit om haar dat te geven/voor te lezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dopen, geef je het kindje na de doop een cadeautje?  Empty Re: Dopen, geef je het kindje na de doop een cadeautje?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 11:08

Summerlovin schreef:Je hebt ook boeken met 365...
kabouterverhalen.
berenverhalen.
en zo zijn er nog veel thema's. Zo heb je elke avond een leuk voorleesverhaal.
Vind ik erg leuke boeken, en de kans dat ze dat boek al hebben is kleiner dan bijvoorbeeld en Jip en Janneke boek.

Die boeken zijn leuk, he?! Wij hebben 365 apenverhalen en mijn ouders hebben 365 konijnenverhalen. Onze dochter vindt het fantastisch. Dus ook een aanrader!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dopen, geef je het kindje na de doop een cadeautje?  Empty Re: Dopen, geef je het kindje na de doop een cadeautje?

Bericht  moepie di 14 jun 2011 - 18:50

Je hebt ook hele leuke boekjes met een kort bijbelverhaaltje erin. Het is gewoon een voorleesboekje.
Als je naar een evangelische boekhandel gaat daar hebben ze ze wel. Die boekjes kosten meestal ook niet zoveel.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dopen, geef je het kindje na de doop een cadeautje?  Empty Re: Dopen, geef je het kindje na de doop een cadeautje?

Bericht  Dora di 14 jun 2011 - 20:45

Ik zou ook voor een boek gaan.
Daar kunnen ze alle 4 al van genieten ookal snapt de jongste het nog niet helemaal.

Ik weet niet meer wie het zei, maar die had het over die 365 .....verhaaltjes boeken, nou daar hebben wij al 3 varianten (als kraamcadeaus gekregen) van en Jip en Janneke hadden wij bijvoorbeeld niet (heeft ze nu met d'r verjaardag gekregen). Dus bewaar het bonnetje in ieder geval!
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Dopen, geef je het kindje na de doop een cadeautje?  Empty Re: Dopen, geef je het kindje na de doop een cadeautje?

Bericht  Floor wo 15 jun 2011 - 0:56

iedereen erg bedankt. ik bewaar het bonnetje gewoon en dan kan ik (of zij zelf) het nog omruilen als ze het boek al hebben (wat natuurlijk makkelijk zou kunnen)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dopen, geef je het kindje na de doop een cadeautje?  Empty Re: Dopen, geef je het kindje na de doop een cadeautje?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum