Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hoe lang new born luiers

+5
koNijntje
yes1984
Liadan
Pien
blondje1313
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

hoe lang new born luiers  Empty hoe lang new born luiers

Bericht  blondje1313 di 30 aug 2011 - 1:34

Nu de Kruidvatluiers in de reclame zijn wil ik natuurlijk wel vast inslaan, maar na hoeveel weken zijn baby's er ongeveer uitgegroeid (bij een geboortegewicht van minstens 3 kg)?
De mini-maat is volgens mij in verhouding veel voordeliger dan newborn (of zit ik daarmee verkeerd?)

Kun je ook maten overslaan, bijv. van newborn meteen naar midi of is dat niet zo handig?
En is 6 luiers per dag een beetje een goed gemiddelde?

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang new born luiers  Empty Re: hoe lang new born luiers

Bericht  Pien di 30 aug 2011 - 1:38

Onze dochter is nu 5 weken en draagt nog steeds new born van Pampers. New born van kruidvat vind ik erg klein zitten bij haar. Ze weegt nu 4 kilo.
Of je maten kan overslaan weet ik niet, daar kan ik je geen antwoord op geven. Wat betreft aantal luiers per dag zaten wij hier de eerste 3 weken zeker op 10 luiers per dag. Sowieso bij elke voeding een nieuwe (dus dat was in ons geval 7 keer) en dan tussendoor nog met bijv een poepluier of als ze tijdens het verschonen weer van zich af plaste. Ik vind overigens wel dat je bij borstvoeding meer luiers verbruikt als bij flesvoeding. Nu poept ze echt maar 1 keer per dag, bij de borstvoeding had ze spuitluiers en dan soms wel 4 of 5 keer per dag.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Liadan di 30 aug 2011 - 1:41

Onze dochter zat ongeveer 4 weken in de newbornluiers (wel van pampers), zij was 3490 gram bij de geboorte. Onze zoon heeft de newborn ongeveer 1 week aangehad en hij was 4200 gram bij de geboorte. 6 luiers was hier niet genoeg op een dag, ik denk dat wij er de eerste weken zeker 8 op een dag gebruikten en nu minstens 6.
Op een pak luiers staat wanneer je ze ongeveer kan gebruiken. Onze zoon zit nu in pampers maat 3 en die is voor 4-9 kilo. Maat 2 is voor 3 -6 kilo.
Maar bij pampers sla ik geen maat over, want ik vind een maat 3 toch wel echt een stuk groter dan een maat 2.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 1:43

Hier na 6 weken nog newborn hoor.

Gast
Gast

Bericht  yes1984 di 30 aug 2011 - 1:45

Als de pamper nog helemaal droog en schoon is na een voeding. Doen jullie dan toch een nieuwe. Of even een doekje voor frisse billetjes, en alleen de pamper vervangen wanneer er urine of ontlasting in zit.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  Pien di 30 aug 2011 - 1:45

@PM, hoe groot zijn jullie kereltjes nou?

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 1:45

6 per dag zeker niet. Als je bij iedere voeding verschoond zijn het er al 8. En dan nog een keer een flinke poepluier als ze net schoon zijn... Zou uitgaan van 9 per dag.
Ik deed met het kruidvatpakje een dag haha.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 1:46

yes1984 schreef:Als de pamper nog helemaal droog en schoon is na een voeding. Doen jullie dan toch een nieuwe. Of even een doekje voor frisse billetjes, en alleen de pamper vervangen wanneer er urine of ontlasting in zit.
ik verschoon voor de voeding, dan drinken ze beter. Een droge luier heb ik nog nooit gehad, ze plassen altijd.

Gast
Gast

Bericht  Pien di 30 aug 2011 - 1:47

@Yes1984, hier gebeurt dat zelden eigenlijk. Er zit altijd wel een plasje in... Mocht het een keer niet gebeuren, kijk ik hoe lang het geleden is, stel dat ze net daarvoor (bijv 1 uurtje daarvoor) een schone luier heeft gehad krijgt ze geen schone. Maar als het echt van de vorige voeding was, doe ik wel een nieuwe, vind dat wel zo fris.

edit: ook hier vóór de voeding, dan wordt ze wat beter wakker en is ze na de fles wat moeier en slaapt ze makkelijker in.

Laatst aangepast door Pien op di 30 aug 2011 - 1:48; in totaal 1 keer bewerkt

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 1:48

Pien schreef:@PM, hoe groot zijn jullie kereltjes nou?
de 18e voor het laatst gewogen, toen waren ze 3615 en 4040.

Gast
Gast

Bericht  Pien di 30 aug 2011 - 1:52

Wow PM, wat een keurig gewicht voor een tweeling zeg! Volgens mij gewoon helemaal gemiddeld toch?

Gaat het met BV nog steeds goed? Trek je het nog een beetje het kolven?

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  koNijntje di 30 aug 2011 - 1:59

mijn zoontje heeft ze een week of 3 aangehad, denk ik (erg he, dat ik het nu al niet meer weet :P)
hij paste maat 1 nog wel, maar maat 2 ook prima -> de maten overlappen elkaar wel aardig.
ik zou denk ik niet alleen maar maat 1 kopen.
ik had sowieso weinig luiers in huis bij de geboorte (wel genoeg voor een week), we hebben later gewoon weer wat bijgehaald.

en wij verschonen ook iedere voeding en als hij tussendoor nog poept, maar hij poept nu 1x per 2-2,5 dag!
de luier is altijd wel nat! Wink
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Smaragdje di 30 aug 2011 - 2:13

Wij hadden eerst alleen een maat groter van luiers en newborn van de proefpakketjes. Alleen uiteindelijk zijn wij toch nog twee/drie weken (dacht ik) newborn luiers bij hem aangehad. Deze zaten net iets beter dan een maat groter. Die maat groter was geloof ik vanaf 3 kg, maar viel gewoon nog vrij groot. Wij zijn na die weken overgegaan op een grotere maat, omdat hij in die maat steeds door ging lekken.

@ Konijntje, wat lekker zo weinig poepluiers. Zit er nu nog steeds op meerdere per dag.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Pien di 30 aug 2011 - 2:16

WIj hadden trouwens ook maar 1 pak maat 1! Hebben het later bij gekocht. Onze baby werd tijdens de hele zwangerschap groot geschat en zou uiteindelijk met 40 weken rond de 8 pond zijn. Uiteindelijk beviel ik pas met 43 weken en was ze nog niet eens 7 pond!

Heel cliche en iedereen zei het ook tegen mij: als het nodig is is het zo bijgekocht! Ik zou dus zelf echt meer weinig maat 1 halen!

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 2:21

Hier poepen ze 1x per week ongeveer. Al lijkt het nu iets beter te gaan worden...

Gast
Gast

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 2:23

Pien schreef:Wow PM, wat een keurig gewicht voor een tweeling zeg! Volgens mij gewoon helemaal gemiddeld toch?

Gaat het met BV nog steeds goed? Trek je het nog een beetje het kolven?
ze zitten een beetje rond de ondergrens, maar voor 4 weken te vroeg doen ze het zo goed!

Kolven gaat prima. Mag dan van mezelf tenminste ook even zitten Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 2:33

Verschonen en met half oog meelezen op forum is geen aanrader...

2 natte sokken, 1 natte legging, 1 natte rok en 1 natte bank... :shock:

Gast
Gast

Bericht  koNijntje di 30 aug 2011 - 2:41

Smaragdje schreef:@ Konijntje, wat lekker zo weinig poepluiers. Zit er nu nog steeds op meerdere per dag.

bij borstvoeding poepen ze meestal vaker dan bij flesvoeding, ik denk dat jij borstvoeding geeft?
kraamzorg gaf aan dat ze bij borstvoeding 7x per dag of 1x per 7 dagen poepen of zo..
maar in die ene week met borstvoeding zaten wij eerder aan die 7x per dag! Wink
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Bericht  Limburg85 di 30 aug 2011 - 2:46

Hier heeft die 10 weken maat 1 van Pampers aangehad, maat 2 daarin tegen maar heel erg kort en nu zit hij in maat 3 van Pampers.

Hier krijgt hij ook voor iedere voeding een schone luier aan en na het slapen en uiteraard vaker als dat nodig is ;-).
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 2:52

koNijntje schreef:
Smaragdje schreef:@ Konijntje, wat lekker zo weinig poepluiers. Zit er nu nog steeds op meerdere per dag.

bij borstvoeding poepen ze meestal vaker dan bij flesvoeding, ik denk dat jij borstvoeding geeft?
kraamzorg gaf aan dat ze bij borstvoeding 7x per dag of 1x per 7 dagen poepen of zo..
Wij de eerste 2 weken ook, daarna andersom.

Lekker is het niet, ze blijven iedere keer persen, maar er komt niks. Met een hoop tranen tot gevolg.
Ze krijgen nu allebei Lactulose, maar dat doet ook geen wonderen helaas.

Gast
Gast

Bericht  koNijntje di 30 aug 2011 - 2:54

ProudMama schreef:
koNijntje schreef:

Lekker is het niet, ze blijven iedere keer persen, maar er komt niks. Met een hoop tranen tot gevolg.

nee, dat lijkt me ook niet prettig! jij geeft wel borstvoeding, toch?
t. moet wel persen, maar ik heb niet de indruk dat hij er echt last van heeft..
het vliegt er niet zo hard uit als die eerste week.. :P ik wist direct wat ze met spuitluiers bedoelen!
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 2:56

koNijntje schreef:
ProudMama schreef:
koNijntje schreef:

nee, dat lijkt me ook niet prettig! jij geeft wel borstvoeding, toch?
t. moet wel persen, maar ik heb niet de indruk dat hij er echt last van heeft..
het vliegt er niet zo hard uit als die eerste week.. :P
Ja, alleen voor de nacht krijgen ze een keer FV, slapen ze iets langer op.

Nee, hier lagen ze echt helemaal paars van het persen in bed, en een luier die brandschoon was...
Maar komt vlg kinderarts omdat de darmen nog niet goed rijp waren, komt vanzelf goed. En het lijkt al beter te gaan!!

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje di 30 aug 2011 - 3:47

koNijntje schreef:

Ja, ik geef borstvoeding. En hij komt inderdaad meer in de buurt bij die 7 x op een dag smile

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 4:07

Smaragdje schreef:
koNijntje schreef:

Ja, ik geef borstvoeding. En hij komt inderdaad meer in de buurt bij die 7 x op een dag smile

Ik heb het juist anders. Hier poepen ze meestal 2 of 3 dagen helemaal niet, en dan hebben ze een poepdag, maar dat zijn dan ongeveer 3 poepluies op zo'n dag. Ze hebben er gelukkig niks geen moeite mee, het is altijd erg dun, lekkere spuitluiers. Soms wat dikker, meer stroperig, en dat stinkt gigantisch, haha!

Het schijnt dat borstvoeding erg goed op wordt genomen, en ze daarom vaak minder poepen, omdat het meeste dus wordt opgenomen door het lichaam.

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje di 30 aug 2011 - 4:59

_MamaRosa_ schreef:
Smaragdje schreef:
koNijntje schreef:

Ik heb het juist anders. Hier poepen ze meestal 2 of 3 dagen helemaal niet, en dan hebben ze een poepdag, maar dat zijn dan ongeveer 3 poepluies op zo'n dag. Ze hebben er gelukkig niks geen moeite mee, het is altijd erg dun, lekkere spuitluiers. Soms wat dikker, meer stroperig, en dat stinkt gigantisch, haha!

Het schijnt dat borstvoeding erg goed op wordt genomen, en ze daarom vaak minder poepen, omdat het meeste dus wordt opgenomen door het lichaam.

Dat is hier dus niet bepaald het geval ;-)

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende