Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt!

+6
Pompoen
Printje
Susan
Liadan
yes1984
PiP
10 plaatsers

Ga naar beneden

Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt! Empty Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt!

Bericht  PiP ma 29 aug 2011 - 23:09

Onze dochter is zaterdag uit haar ledikant op vakantie gevallen, vervolgens zaten we een uur later op de eerste hulp...
Nu heb ik altijd gezegd dat als ze er uit zou klimmen of als er een 2e komt we voor een groter bed zouden gaan. Maar nu dus het volgende, het bedje waar ze uit gevallen was lager als haar eigen bedje, scheelt zo'n 5a8cm gok ik. Thuis lukt het haar DENK ik nog niet.
Nu zit ik dus in dubio, ze is nog zo klein en draait 's nachts best veel, maar ik vergeef het mezelf ook niet als ze weer een keer uit bed valt en ze weer zo'n megabult op haar hoofd krijgt.
Ik word elke keer nog weer misselijk als het haar hoofdje voor me zie Sad

We hebben nog wel een logeerbed staan wat we uit zouden kunnen proberen, maar ik denk niet dat die geschikt is, die heeft namelijk rondom geen verhoging, alleen bij het hoofd aflopend 15cm hoog.

Wat zouden jullie doen in onze situatie???


Laatst aangepast door PiP op zo 4 sep 2011 - 8:16; in totaal 2 keer bewerkt

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt! Empty Re: Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt!

Bericht  yes1984 ma 29 aug 2011 - 23:20

Als jij of je dochter nog niet toe is aan een groter bedje, zou je dan niet tijdelijk flinke kussens voor het ledikantje kunnen leggen? Wanneer ze er dan uitvalt klapt ze niet op de harde vloer.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt! Empty Re: Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt!

Bericht  Liadan ma 29 aug 2011 - 23:22

Ik zou voor een groter bed gaan met een rekje ervoor of een opstaande rand. Of anders het matras op de grond leggen om het uit te proberen?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt! Empty Re: Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt!

Bericht  Susan ma 29 aug 2011 - 23:22

Ezra is inderdaad overgegaan naar een groter bed toen hij uit zijn bedje begon te klimmen. Hij is toen gelukkig niet op zijn hoofd beland, maar toen ik naar boven ging om hem te halen kwam ik hem al tegen in de gang.

Hij heeft wel eerst een peuterbedje gekregen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt! Empty Re: Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt!

Bericht  Printje di 30 aug 2011 - 0:30

Ik zou dan denk ik ook voor zo'n peuterbedje gaan met zo'n randje ervoor.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt! Empty Re: Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt!

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 0:36

Ik zou zelf het zekere voor het onzekere nemen en een groter bedje aanschaffen. Max is er nog niet uitgeklommen en hij slaapt dus nog in een ledikant, gaat prima.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt! Empty Re: Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt!

Bericht  PiP di 30 aug 2011 - 2:47

Kussens onder naast het bedje doe je denk ik een paar dagen en dan liggen ze weer aan de kant.

Een keer op een matrasje op de grond proberen vind ik wel een goeie, mijn man leek het alleen niet wat... Vind het volgens mij maar raar, haha. Denk dat we het vanavond maar gewoon eens doen.

We wouden eigenlijk meteen een groot bed aanschaffen, maar twijfel nu wel weer om een peuterbedje aan te schaffen. Zo `n rekje ervoor willen we sowieso doen.
We gaan morgen gewoon eens kijken bij de Ikea hoe ze reageert op de bedden, we waren toch al van plan om te gaan! Ze hebben het houten keukentje nu namelijk in de aanbieding (in Amersfoort)

Als we voor een groot bed gaan twijfel ik nog tussen de Hemnes hier zitten lades onder en aan 3 kanten hoge zijden. Of een gewoon bed met alleen een hoofd en voeteneind met sierlijke vormen en een hartje erin. Mijn man denkt alleen dat dat niet echt een bed is wat altijd leuk is.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt! Empty Re: Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt!

Bericht  Pompoen di 30 aug 2011 - 4:27

Ze hebben bij ikea Amersfoort ook van die meegroeibedjes met een rand, daar kunnen ze dan nog best lang in. Zo'n groot bed is gelijk zo enorm voor zo'n klein kindje!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt! Empty Re: Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt!

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 6:20

Ik zou ook gewoon voor een peuterbedje gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt! Empty Re: Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt!

Bericht  Makamba di 30 aug 2011 - 7:12

Ik zou het risico ook niet nemen en voor het peuterbedje gaan!
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt! Empty Re: Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt!

Bericht  Bruintje Beer di 30 aug 2011 - 8:56

Toen S. uit haar ledikantje viel. Is ze gelijk overgegaan naar een peuterbedje.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt! Empty Re: Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt!

Bericht  PiP di 30 aug 2011 - 9:23

Waarschijnlijk gaan we toch voor een peuterbedje, mijn man vind het maar onzin, omdat je dan een klein matras moet kopen, een kleine dekbed etc.
Maar de deken vanuit het ledikant kan je toch ook gewoon gebruiken in een peuterbedje??
En matrasje is dan gewoon even niet anders. Je hebt wel die meegroei matrasjes bij de Ikea, maar die zijn 80cm breed, dus daar heb je niks aan in een 90cm bed.

We wouden dus eerst een 1 persoons bed in haar nieuwe kamer, maar dat wouden we doen als er een 2e kindje op komst is. Die is er niet, dus voorlopig wil ik haar nog gewoon op haar eigen kamertje houden. Hier past alleen net geen 1 persoonsbed in naast de kast en commode. En ik vind het nog zo groot voor haar. Morgen maar eens bij de Ikea en Leen Bakker kijken.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt! Empty Re: Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt!

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 17:57

Ik gebruik inderdaad het dekentje van het ledikantje nog. Hij ligt dan gewoon lager in zijn bedje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt! Empty Re: Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt!

Bericht  loesje di 30 aug 2011 - 19:29

je kunt ook voor een meegroeibedje gaan dat scheelt in de prijs die staan er ook genoeg op marktplaats. En je kunt er een zijsteuntje op zetten zodat ze er niet uitvalt.
http://kind-baby.marktplaats.nl/kinderkamer-bedden/477593216-meegroeibed-wit.html?return=eJwtjMsOgjAQRf%2BFBJZAJbAoaQxu9ScqHaWhj0mnRKPx3x2iq3vuI1dLId9WtiNJMfSyINBpXsYlZ5RNs0aEUHud1oxO60x1cM1vUuOCx6dTojKkciy7SZTdyVgGVpdZXxYZ6Wbo3%2BKetgyeiylsHpKd2a4Pth7gniLYKxiOIu1PhwpxU22FkfIcDai%2BG8TlXIyfL4DqOrU%3D&df=1&fta=eNo1k1tu3DAMRffij3zr%2FTJmBS26hUASqdToTMYYT5JBg%2By90lX6d0yR95KSmZNPn0cKaXm7nZ%2Ff8%2FlY1v4Z0%2FI4n%2BQTHaf7NcmVtrSe7%2Bnvtq9Ho6NH9nsS62VPr28Xvm11%2FfORLswvtytvhWm9HltST%2Fv%2BdhJP%2B%2FW41yvxyWonf%2F4YBiYte37hZd261JF0WjaCc1QuLbrEFmqwD12yMK44gK6BH7JGqXOlAcLHWABKZ9khNKuoDuDqKiJENTpArk4APMc2QSgcVZa2AKhUlFdbKo5KIAOdEms2E7KBTnGUJ9jWMkA0y99Q2kx2aDVkCoRIzlVqQChVDYitWpiG1ip0QvUkJkgF0xCY%2FQDf4mzeG8pxQlEQ9KqZAJDkEXFFO5S76A2UbTWzH9vnmmCLRpU1kWBhNYc6QTO8rMgC5Ya9gqkpfWpANAE5%2FZW%2Bc2yb92OMlzPZSAlBLYhxzyqTxuwq8rRQgTSSVR%2Bs%2Fod5pDKjVdn%2FAUSkzwEWsitCUDRDKBfR4N196ykG0O9VASyXGRGew0yWbXh5Zg7jSFRp2SFiRQMQFYJgdc2Nx%2FUlytxmpDgoF6MbcjI3LQC2oTFnq8Kv5aOlogGyVA8QbuqEFgWU%2BzwK4IOPSO4kx%2BzeFcPwcpEIUzgvrJw5jNvwTurZqhPBI2K9bROUNCi3ov%2BTA%2FpTmqkjXECHpsy%2Ft0cM48goYcebeq1cwUWpZrMeayr7xt6ve6bj%2BcyvL%2FffY5P12N%2B0XPLjeSx332dCTKUlfyzrr298X9acRPr8%2BvoH9gBYxg%3D%3D&fta_ind=91&fs=1
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt! Empty Re: Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt!

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 21:00

Wij hebben Merle 2 weken geleden ook in een meegroei bedje gelegd... Naast haar bedje heb ik nu het ledikant matrasje liggen.
Merle was er ook uitgeklommen en dat vonden we toch te eng, ze doet het trouwens super in haar nieuwe bed!! De eerste 2 nachten vroeg wakker en de eerste week in de middag niet geslapen.. Maar nu helemaal super :-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt! Empty Re: Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt!

Bericht  PiP zo 4 sep 2011 - 8:14

Het is een 1 persoons bed geworden:
Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt! ?src=Wehkamp%2F505755_pb_01

Peuterbed vindt mijn man zonde, omdat je uiteindelijk een bed overhoudt.
Ik had het er wel voor over, maar we zijn met zijn tweeën om dat te beslissen!

Nu druk bezig de grotere kamer leeg te halen, het 1 persoonsbed past namelijk niet in haar kamer op een paar cm :S
Opzich is dat niet erg, anders zou ze waarschijnlijk met een half jaar ook naar die kamer toe gaan.

Ik heb nog een klein vraagje:

Zouden jullie de deken uit haar ledikant gebruiken of al een dekbed?
Ik ga het eerst gewoon met haar eigen deken proberen, dekbed vind ik wel wat vroeg.
Alleen hoe maak je het dan op? Als ik het laag doe dan heeft het balkje ook geen effect, omdat deze hoog zit...
Aan de andere kant, ze ligt toch bijna nooit onder haar deken, haha.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt! Empty Re: Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt!

Bericht  Printje zo 4 sep 2011 - 8:16

Mijn man vindt een peuterbedje ook zonde van het geld en ergens snap ikhem daarin wel.

Ik zou zelf idd gewoon haar dekentjes nog blijven gebruiken totdat ze wat groter is.Kunnen jullie misschien zelf er niet nog een wat langer balkje aan vastmaken ofzo want dat is idd anders wel zonde maar ja..anders kruipt ze misschien weer onder haar dekentjes.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt! Empty Re: Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt!

Bericht  Famke zo 4 sep 2011 - 8:18

Super leuk bedje!

Wij hebben dan wel een peuterbed (hier ging ze in met 22 mnd) en dat heb ik meteen met een dekbedje opgemaakt en ook hoog. Ze heeft de neiging om altijd omhoog te kruipen in bed dus daarom ook hoog opgemaakt.

Maar het balkje van dit bed heeft toch sowieso geen effect? Of heb je er zo'n los balkje bij?
Famke
Famke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt! Empty Re: Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt!

Bericht  Susan zo 4 sep 2011 - 8:18

Op zich is een peuterbed ook wel zonde, maar toch, als Yrsa binnen nu en een paar maanden uit haar ledikantje kan klimmen dan zie ik haar nog echt niet in een eenpersoonsbed, ze is nog zo'n ukkie.

Ik zou trouwens ook niet meteen voor een dekbed gaan, je kunt haar deken in een peuterdekbedhoes doen. Wel kijken of dat in de winter niet te koud is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt! Empty Re: Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt!

Bericht  PiP zo 4 sep 2011 - 8:41

Printje: Ik snap hem ook zeker wel, anders was ik er niet mee in gestemd. We hebben wel gekeken naar een bed waar ze zelf in en uit kon klikken qua hoogte.

Famke: Balkje moet er nog los bij Wink We wouden die van de Ikea halen, deze is 1,12
Misschien kan mijn man wel zelf een houten balk maken, wit schilderen en hier het systeem opmaken.
Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt! Vikare-zijsteun__0116362_PE270918_S4
F kruipt ook altijd naar boven, laag opmaken heeft dan niet echt zin inderdaad... Ik vind het ergens wel eng om een dekbed te gaan gebruiken omdat ze nog geen 2 jaar is.

Susan: Ik heb haar deken nu ook al in een peuterdekbedhoes.
Heb ik sinds 6 maand nu denk ik. Ze ligt er bijna altijd boven op en dan werdt hij snel vies, ook vind ik het makkelijker opmaken smile
Koud zal het niet snel zijn, ik heb de teddy variant van Koeka. En anders trek ik haar een slaapzak aan, al vraag ik me af of dat handig is in een gewoon bed! Ze kan wel goed lopen(rennen) en klimmen met een slaapzak.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt! Empty Re: Wel of niet naar een groter bedje? > Keuze gemaakt!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum