Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat moet ik doen??Iemand advies?

+2
Supertalentje
Michje1985
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wat moet ik doen??Iemand advies? Empty Wat moet ik doen??Iemand advies?

Bericht  Michje1985 ma 29 aug 2011 - 4:03

Ik zit met een groot dillema.

Ik werk bijna 2 jaar voor een drogisterij , dit is me altijd goed bevallen.
In februari kreeg ik te horen of ik door wilde groeien en meer uren, hier op stond ik te springen en helemaal blij!
Echter bleek dit valse beloftes te zijn en hoorde ik in de vakantieperiode dat er 2 man uit moeten hoogst waarschijnlijk omdat we met teveel man zijn.
Niemand kwam meer aan zijn uren, ik heb een 12 uren contract en kwam er al niet aan, terwijl ik voorheen gewoon 2 volle dagen deed werken(16-17u).
Daardoor ben ik gaan solliciteren.
Echter zijn de ontwikkelingen opeens heel snel gegaan, in 1 week tijd heeft de leidinggevende te kennen gegeven te vertrekken naar een ander filiaal(= 37 uur over) en 2 weekendhulpen zijn vertrokken.
Maar ondertussen heb ik een telefonisch sollicitatiegesprek gehad, 3 assessments gedaan en mag ik op gesprek gaan voor de afrondende fase om met een 2 weken training te starten.
Maar ik zit met een groot dillema.
Bij mijn huidige werkgever moet ik in april een vaste aanstelling gaan krijgen.
Qua salaris zit ik daar best goed.

Bij mijn nieuwe, op het oog hebbende , functie ga ik 10% in salaris op achteruit, hierover was niet te onderhandelen.
Ook heb ik daarbij 1 dag extra kinderopvang nodig, waardoor de kosten nu in 2011 stijgen naar 58 euro extra per maand.
Qua inkomsten als ik uitga van 24 uur dan ga ik er 324 euro( heb daar de opvang nog niet vanaf getrokken) meer verdienen dan wat ik nu verdien. (als ik van mijn contract uren uit ga, terwijl ik 11 van de 12 maanden wel 100 euro boven mijn salaris zit)
Maar hoe met de opvang in 2012/2013/2014, wat ze daarmee allemaal van plan zijn.

Bij mijn huidige baan heb ik 2 opleidingen gekregen en liefst zou ik willen doorgroeien, maar doordat ze vaak loze beloftes doen ben ik gewoon nog steeds bang dat ik diegene ben die in april kan vertrekken.
Want ik ben samen met nog 2 andere collega's die tijdelijke contracten hebben.

Mijn huidige functie is in het winkelwezen, mijn nieuwe functie is in de customer service en dan gericht op de ICT, terwijl ik daar geen affiniteit mee heb(maar daarvoor zou de training zijn, voor vragen enz)

Om een lang en ingewikkeld verhaal af te sluiten,
Wat zouden jullie doen??
De stap wagen om die nieuwe baan te grijpen, met meer uren, meer salaris, nieuwe uitdaging , maar wel de kinderen 1 dag te moeten missen, of zou je bij je huidige werkgever blijven waarbij je maar 2 dagen werkt en in de hoop toch in april vaste aanstelling te krijgen.


Michje1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 71
Punten : 84
Registratiedatum : 04-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen??Iemand advies? Empty Re: Wat moet ik doen??Iemand advies?

Bericht  Supertalentje ma 29 aug 2011 - 4:17

Het klinkt alsof je het in je huidige functie meer naar je zin hebt, behalve dan het aantal uren (en dus het inkomen). April is wat mij betreft ver weg (verlenging huidig contract) en met een nieuwe functie zit je toch ook eerst aan een bepaalde tijd contract vast? Die onzekerheid heb je dus bij beide banen op een gegeven moment.
Waar liggen zelf je prioriteiten? Ongeacht waar je meer gaat werken (huidige baan meer uren of nieuwe baan) je zult je kinderen dan toch een dag minder zien. Als het puur om het inkomen gaat zou ik kijken of je nu meer uren kunt krijgen (op papier natuurlijk) omdat ik het idee hebt dat je eigenlijk niet weg wilt en je bij de andere functie 10% minder verdient op uurbasis.

Heb je zin in meer dagen werken structureel? Heb je zin in nieuwe collega's? Werken in een andere branche? Zo niet, dan zou ik bij je huidige werkgever blijven. Je wilt daar doorgroeien, maar is dat nu niet mogelijk met het vertrek van je leidinggevende en de 2 weekendhulpen?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen??Iemand advies? Empty Re: Wat moet ik doen??Iemand advies?

Bericht  Michje1985 ma 29 aug 2011 - 4:23

Dat is nog niet zeker omdat de kans erin zit weer een nieuwe leidinggevende terug gaat komen, mocht het met assistent niet gaan.
Heb het bij mijn huidige baan enorm naar mijn zin, maar omdat de kans op doorgroeien en een vast contract niet groot zijn(heb zelfs al voor overplaatsing gekeken, maar daarvoor was ik te duur met mijn diploma's) wil ik toch liever vastigheid en zekerheid, ook al snap ik dat je dat tegenwoordig nergens meer heb.

Bij mijn huidige functie heb ik 12 uren contract, maar werk vaak 16 uur en soms ook wel de koopavond/zaterdag of zondag, dan tikt het lekker aan zonder extra opvang nodig te hebben.
Maar dit kan helaas niet vaak en daar baal ik van.

Heb ook alleen maar gesolliciteerd op vacatures die mij leuk leken, dat voorop, en dat je bij die nieuwe functie ook kan doorgroeien.
Kon vanaf 20 uur, maar dan heb ik toch 3 dagen opvang nodig dus dan wil ik ook 3 dagen werken, maar wanneer ze ouder zijn kon je weer meer werken.
Maar vind het heel moeilijk, vooral nu het zo dichtbij komt.
Eigenlijk had ik morgen op gesprek kunnen komen en in 1 dag beslissen of ik het doe of niet(ivm opzegtermijn en begin van training), maar doordat ik geen oppas heb kunnen regelen is het gesprek naar week 38 verplaatst en dan heb ik nog tijd om erover na te denken wat ik echt wil.
Heb deze week ook nog mijn examen van de opleiding van het werk dus dat is heel dubbel.


Michje1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 71
Punten : 84
Registratiedatum : 04-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen??Iemand advies? Empty Re: Wat moet ik doen??Iemand advies?

Bericht  Kayleigh di 30 aug 2011 - 2:07

ik zou voor de nieuwe baan kiezen,

Als ze je al vaker valse beloftes hebben gegeven waarom zouden ze zich nu dan wel aan hun beloftes houden...


Kayleigh
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 145
Punten : 201
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen??Iemand advies? Empty Re: Wat moet ik doen??Iemand advies?

Bericht  Michje1985 di 30 aug 2011 - 3:07

Heb nog meer informatie ingewonnen vandaag.
Bij de nieuwe functie krijg ik een half jaar contract, daarna een jaar en dan een vast contract.
Ook krijg ik bij sollicitatie een rondleiding zodat ik kan zien of het wel wat voor me is.

Kayleigh dat heb ik nu ook erg sterk , wat of de beloftes die ze nu maken wel nakomen of dat het weer 'paaien' is om maar die drukke decembermaand door te komen en daarna toch afscheid te nemen.

Michje1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 71
Punten : 84
Registratiedatum : 04-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen??Iemand advies? Empty Re: Wat moet ik doen??Iemand advies?

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 18:39

Michje1985 schreef:Heb nog meer informatie ingewonnen vandaag.
Bij de nieuwe functie krijg ik een half jaar contract, daarna een jaar en dan een vast contract.
Daar zou ik maar niet al te zeker van te zijn. Dat is over 1,5 jaar en dat bedrijf heeft geen idee hoe ze er dan voorstaan dus daar zou ik mijn keuze niet van laten afhangen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen??Iemand advies? Empty Re: Wat moet ik doen??Iemand advies?

Bericht  Middleme di 30 aug 2011 - 19:30

Lorna mercedez schreef:
Michje1985 schreef:Heb nog meer informatie ingewonnen vandaag.
Bij de nieuwe functie krijg ik een half jaar contract, daarna een jaar en dan een vast contract.
Daar zou ik maar niet al te zeker van te zijn. Dat is over 1,5 jaar en dat bedrijf heeft geen idee hoe ze er dan voorstaan dus daar zou ik mijn keuze niet van laten afhangen.

Daar hoeft ze in haar huidige baan ook niet afhankelijk van te zijn: het blijft tijdelijk en de kans dat het vast wordt is er wel, maar dat is geen 100%
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen??Iemand advies? Empty Re: Wat moet ik doen??Iemand advies?

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 20:00

Middleme schreef:
Lorna mercedez schreef:
Michje1985 schreef:Heb nog meer informatie ingewonnen vandaag.
Bij de nieuwe functie krijg ik een half jaar contract, daarna een jaar en dan een vast contract.
Daar zou ik maar niet al te zeker van te zijn. Dat is over 1,5 jaar en dat bedrijf heeft geen idee hoe ze er dan voorstaan dus daar zou ik mijn keuze niet van laten afhangen.

Daar hoeft ze in haar huidige baan ook niet afhankelijk van te zijn: het blijft tijdelijk en de kans dat het vast wordt is er wel, maar dat is geen 100%
Huh? Ik zeg dat ze daar haar keuze niet van moet laten afhangen dus snap ik niet waar jij het over hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen??Iemand advies? Empty Re: Wat moet ik doen??Iemand advies?

Bericht  Middleme di 30 aug 2011 - 20:22

Lorna mercedez schreef:
Middleme schreef:
Lorna mercedez schreef:
Michje1985 schreef:Heb nog meer informatie ingewonnen vandaag.
Bij de nieuwe functie krijg ik een half jaar contract, daarna een jaar en dan een vast contract.
Daar zou ik maar niet al te zeker van te zijn. Dat is over 1,5 jaar en dat bedrijf heeft geen idee hoe ze er dan voorstaan dus daar zou ik mijn keuze niet van laten afhangen.

Daar hoeft ze in haar huidige baan ook niet afhankelijk van te zijn: het blijft tijdelijk en de kans dat het vast wordt is er wel, maar dat is geen 100%
Huh? Ik zeg dat ze daar haar keuze niet van moet laten afhangen dus snap ik niet waar jij het over hebt.

Een beetje verkeerd geformuleerd dan. Ik dacht uit het houwe op te maken dat er vij dat bedrijf na 1,5 jaar geen 100% zekerheid is op een vast contract, maar dat is bij haar huidige werk precies zo, wie zegt dat ze zeker wetwn een vast contract krijgt?
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen??Iemand advies? Empty Re: Wat moet ik doen??Iemand advies?

Bericht  Melis_je di 30 aug 2011 - 20:37

Middleme schreef:
Een beetje verkeerd geformuleerd dan. Ik dacht uit het houwe op te maken dat er vij dat bedrijf na 1,5 jaar geen 100% zekerheid is op een vast contract, maar dat is bij haar huidige werk precies zo, wie zegt dat ze zeker wetwn een vast contract krijgt?
Ik vind het heel duidelijk geformuleerd.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen??Iemand advies? Empty Re: Wat moet ik doen??Iemand advies?

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 20:46

Melis_je schreef:
Middleme schreef:
Een beetje verkeerd geformuleerd dan. Ik dacht uit het houwe op te maken dat er vij dat bedrijf na 1,5 jaar geen 100% zekerheid is op een vast contract, maar dat is bij haar huidige werk precies zo, wie zegt dat ze zeker wetwn een vast contract krijgt?
Ik vind het heel duidelijk geformuleerd.
Ik begreep het in ieder geval niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen??Iemand advies? Empty Re: Wat moet ik doen??Iemand advies?

Bericht  nina di 30 aug 2011 - 21:27

Lorna mercedez schreef:
Melis_je schreef:
Middleme schreef:
Een beetje verkeerd geformuleerd dan. Ik dacht uit het houwe op te maken dat er vij dat bedrijf na 1,5 jaar geen 100% zekerheid is op een vast contract, maar dat is bij haar huidige werk precies zo, wie zegt dat ze zeker wetwn een vast contract krijgt?
Ik vind het heel duidelijk geformuleerd.
Ik begreep het in ieder geval niet.
Oftewel.. Ze moet haar keuze niet laten afhangen van het contract duur bij beide.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen??Iemand advies? Empty Re: Wat moet ik doen??Iemand advies?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum