Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Morgen is het onderzoek bij S !!! Update...

+23
Limburg85
Pien
Marin
Sjaantje
Printje
Happydobby
Minniemeisje
ThinkPink
juffie001
sheila123
L!ND@
MissD
_Jet
pitbullgup
Susan
Koffieleut
yes1984
LotteK
Thunder
Makamba
Rush
Floor
PapillonRose
27 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Morgen is het onderzoek bij S !!! Update... - Pagina 2 Empty Re: Morgen is het onderzoek bij S !!! Update...

Bericht  Susan ma 29 aug 2011 - 19:17

hug
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen is het onderzoek bij S !!! Update... - Pagina 2 Empty Re: Morgen is het onderzoek bij S !!! Update...

Bericht  Minniemeisje ma 29 aug 2011 - 20:23

Heel veel succes en sterkte vandaag Stuiterbal!

Minniemeisje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 100
Punten : 124
Registratiedatum : 03-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen is het onderzoek bij S !!! Update... - Pagina 2 Empty Re: Morgen is het onderzoek bij S !!! Update...

Bericht  Koffieleut ma 29 aug 2011 - 20:37

Succes vandaag!!
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen is het onderzoek bij S !!! Update... - Pagina 2 Empty Re: Morgen is het onderzoek bij S !!! Update...

Bericht  Happydobby ma 29 aug 2011 - 20:53

Succes vandaag.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen is het onderzoek bij S !!! Update... - Pagina 2 Empty Re: Morgen is het onderzoek bij S !!! Update...

Bericht  Gast ma 29 aug 2011 - 20:58

Spannend! Maar fijn dat je ex meegaat.smile Succes vandaag!hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen is het onderzoek bij S !!! Update... - Pagina 2 Empty Re: Morgen is het onderzoek bij S !!! Update...

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 0:51

Nou we hebben hem gehad. Als eerste een heel gesprek gehad en allemaal vragen beantwoord. Ondertussen haalde S alles uit wat hij uit kon halen en vertoonde meteen de signalen waar we ons wel zorgen om maakte maar nooit echt als probleem hebben gezien.
Vervolgens kreeg hij de taal en spraak onderzoek. Dit ging gedeeltelijk goed maar hij had er niet echt meer zin in. Hij trekt zijn eigen plan en we kregen zijn aandacht totaal niet meer.
Daarna zijn spel observatie en nog even een hoortest met zo'n apparaat. En toen was het tijd voor het eindgesprek. En ik had al een knoop in mijn maag en er geen goed gevoel over.

De hoortest was niet goed. Rechts gaf geen signaal en links wel maar minimaal. Reden om hem door te sturen voor een uitgebreide hoortest deze krijgt hij over 3 weken. Het apparaat mogen we niet al te serieus nemen omdat S niet helemaal stil bleef zitten.
Dus we zullen moeten afwachten tot over 3 weken.

Daarna de resultaten van alle onderzoeken. Hieruit is gebleken dat hij een taal en spraak achterstand heeft. Hij scoort op 70 ipv 100 en dat was minimaal. Maar hij ligt ook achter met zijn ontwikkeling in spel ect. En een concentratieprobleem. Daarop scoort hij op 80 ipv 100.
Mijn mannetje stopt b.v. nog alles in zijn mond, zijvert heel veel, heeft niet lang de aandacht voor spel hooguit 10 minuten mits ik hem daarin stuur. Hij werd benoemd als een kereltje met zijn eigen agenda !
Iets waar ze zich wel zorgen om maakte en daar zeker wat mee moesten doen. Want ze verwachte dat het over een half jaar niet veel beter zou zijn. Qua taal en spraak willen ze zich nog niet op gaan storten omdat dit belangrijker is.
We krijgen nu verder begeleiding en onderzoeken.

Ik ben momenteel echt even helemaal gebroken....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen is het onderzoek bij S !!! Update... - Pagina 2 Empty Re: Morgen is het onderzoek bij S !!! Update...

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 0:56

O, Stuiterbal. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen hug

Ik kan me voorstellen dat dit ontzettend naar is en dat het pijn doet om dit te horen te krijgen over je lieve mannetje. Maar wat goed dat je zo snel actie hebt ondernomen! Dat je zelf hebt ingezien dat er iets niet lekker loopt en dat je dat uitgezocht wilde hebben. Dat is zo knap van je, dat je dat hebt onderkend.

Ben je vandaag samen met je ex geweest? Wat vond hij er van? En heb je een idee hoe het er de komende tijd uit zal gaan zien qua diagnostiek en aanpak?

Heel veel sterkte met het verwerken van dit nieuws.
hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen is het onderzoek bij S !!! Update... - Pagina 2 Empty Re: Morgen is het onderzoek bij S !!! Update...

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 0:57

Oh, meis toch! hug

Valt het tegen of had je dit verwacht?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen is het onderzoek bij S !!! Update... - Pagina 2 Empty Re: Morgen is het onderzoek bij S !!! Update...

Bericht  Printje di 30 aug 2011 - 1:00

Ik snap dat je er helemaal gebroken door bent maar je hebt nu wel wat meer duidelijkheid voor/over je mannetje. En nu kunnen ze hem gaan helpen.
Even een vraagje waarom is dat veel zeveren eigenlijk ook iets wat ze genoemd hebben? Mijn zoontje kan dat namelijk ook enorm..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen is het onderzoek bij S !!! Update... - Pagina 2 Empty Re: Morgen is het onderzoek bij S !!! Update...

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 1:00

Dit nieuws valt me echt tegen. Het feit dat er iets met zijn gehoor zou zijn had ik me wel op voorbereid maar dat er meer uit zou komen niet. Ik heb me ook echt moeten inhouden en stond echt op knappen daar.
Ik ben blij dat ik er niet alleen zat ik had het never nooit aangekund alleen.

Mijn ex heeft nu ook wel in de gaten dat er meer is alhoewel hij zichzelf niet echt zo´n zorgen maakt.
Ik weet dat we nu nog een langere weg hebben te gaan.
En ik ben blij dat ik aan de bel heb getrokken maar ergens baal ik dat mijn gevoel gelijk heeft gekregen !


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen is het onderzoek bij S !!! Update... - Pagina 2 Empty Re: Morgen is het onderzoek bij S !!! Update...

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 1:03

Printje schreef:Ik snap dat je er helemaal gebroken door bent maar je hebt nu wel wat meer duidelijkheid voor/over je mannetje. En nu kunnen ze hem gaan helpen.
Even een vraagje waarom is dat veel zeveren eigenlijk ook iets wat ze genoemd hebben? Mijn zoontje kan dat namelijk ook enorm..

Dat kan met de mond motoriek te maken hebben en waarom precies weet ik niet maar het viel meteen op en werd ook genoteerd.
Hij is nu 2 jaar en 2 maanden en kwijlt echt enorm. Zijn t-shirt is binnen een uur drijfnat.
Terwijl zijn gebit compleet is nu !
En hij stopt dus gewoon nog alles in zijn mond. Hij likt de verf schilderingen van de ramen af op het kdv. Hij eet zand, hij eet badschuim op, hij proeft overal aan en eet alles gewoon op. En dat was niet helemaal oke op deze leeftijd. Want extra doet hij het niet !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen is het onderzoek bij S !!! Update... - Pagina 2 Empty Re: Morgen is het onderzoek bij S !!! Update...

Bericht  yes1984 di 30 aug 2011 - 1:06

Wat vervelend. Het klinkt allemaal zo hard. Terwijl je dingen al vermoede, worden er nu dingen bevestigd die je helemaal niet wilde hoor.

Heeft zijn spraakachterstand niet iets met het gehoor te maken. Ik zie hier persoonlijk wel een logische link.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen is het onderzoek bij S !!! Update... - Pagina 2 Empty Re: Morgen is het onderzoek bij S !!! Update...

Bericht  Sjaantje di 30 aug 2011 - 1:11

Lieve Stuitertje,

Wat akelig dat je voorgevoel juist bleek te zijn Sad Maar bekijk het van de positieve kant: je weet nu wat er is en wat er aan gedaan kan worden! En idd, daarom is het goed dat je aan de bel hebt getrokken. Het is even een flinke tegenslag om te verwerken, maar je bent een sterke meid en ik weet zeker dat dat goed gaat komen. Gun jezelf de tijd om dit even te laten bezinken want het is niet niks.

Heel dikke knuffel voor jou en S!

Morgen is het onderzoek bij S !!! Update... - Pagina 2 Hugs_are_the_best_medicine_poster-p228909980944480588trma_400
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen is het onderzoek bij S !!! Update... - Pagina 2 Empty Re: Morgen is het onderzoek bij S !!! Update...

Bericht  Printje di 30 aug 2011 - 1:11

Bedankt voor je antwoord. Zo erg is het hier niet..dat het zo snel nat is, en hij krigjt nog kiezen maar ik het zelf ook al gelezen over de mondmotoriek idd.

Misschien ter geruststelling, ik heb een kleutergroep en daar zijn soms ook nog kinderen die alles in hun mond stoppen, sommige proberen zelfs lijm/klei/verf te eten idd. Dus hij is niet de enigste die dat doet, sommige kinderen willen nieuwe dingen graag helemaal ervaren en doen dat dus ook door te proeven.

Ik snap heel goed dathet een klap voor je is maar ik vind het juist heel dapper dat je er nu al achteraan gegaan bent, stel hij zit strakjes op school en het komt dan pas aan het licht (zijn taal-spraakachterstand) dan is die achterstand vaak veel moeilijker weg te krijgen.


Heel veel sterkte met het 'verwerken' van dit voor jullie lastige nieuws maar ik denk echt dat jullie mannetje nu alleen maar beter geholpen gaat worden en dat je snel verschil gaat zien.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen is het onderzoek bij S !!! Update... - Pagina 2 Empty Re: Morgen is het onderzoek bij S !!! Update...

Bericht  Marin di 30 aug 2011 - 2:01

He meis toch! hug

Je moet dit onderzoek maar zien als iets goed, er wordt nu goed adequaat naar hem gekeken en wat hier ook uit moge komen, er is dan een antwoord en er kan dan wat aan gedaan worden, d.m.v. therapie, onderwijs of training, dat komt vast wel goed schat!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen is het onderzoek bij S !!! Update... - Pagina 2 Empty Re: Morgen is het onderzoek bij S !!! Update...

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 2:03

Wat balen deze uitslag Sad Maar goed nu weet je wel dat er wat moet gebeuren en kan je er wat mee. Wel wat anders als verwacht maar toch.
En je/ jullie kunnen het! hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen is het onderzoek bij S !!! Update... - Pagina 2 Empty Re: Morgen is het onderzoek bij S !!! Update...

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 2:06

Oh Stuit! Je voorgevoel klopte dus. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik ben het er wel mee eens dat de taalachterstand te maken kan hebben met zijn (waarschijnlijke) hoorproblemen. Sterkte meis, nu weer drie weken afwachten. hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen is het onderzoek bij S !!! Update... - Pagina 2 Empty Re: Morgen is het onderzoek bij S !!! Update...

Bericht  Pien di 30 aug 2011 - 2:09

Het eerste wat mij te binnen schiet is of zijn tongriempje wel goed los is? Mijn neefje heeft namelijk ook een tongriempje te ver vast zitten en kwijlt daardoor ook heel erg en ook zijn mondmotoriek en spraak is daardoor een stuk slechter. Onlangs is deze bij de dokter doorgeknipt en al snel is het zichtbaar verbeterd!

In ieder geval een hele dikke knuffel voor je, die zul je nodig hebben! Overigens mag je ook trots op jezelf zijn dat je je moeder gevoel hebt laten spreken door aan de bel te trekken!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen is het onderzoek bij S !!! Update... - Pagina 2 Empty Re: Morgen is het onderzoek bij S !!! Update...

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 2:14

Dank jullie wel !

Ik moet het even laten bezinken denk ik. Ik krijg deze week het rapport van vandaag opgestuurd en dan kan ik het even allemaal op mijn gemak door lezen.

Het tongriempje is wel gewoon los. Dit heb ik toen hij nog een baby was bij de lactatiedeskundige laten nakijken en dat was allemaal prima.
En idd als echt blijkt dat zijn gehoor niet goed is dan is duidelijk waarom hij een spraak en taal achterstand heeft. En dat nu ook nog in combinatie met zijn concentratie..

Pff weer 3 weken afwachten !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen is het onderzoek bij S !!! Update... - Pagina 2 Empty Re: Morgen is het onderzoek bij S !!! Update...

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 2:18

Ja dat ligt dan wel bij elkaar idd het slecht horen en nog niet veel praten.
We slepen je wel door de 3 weken heen hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen is het onderzoek bij S !!! Update... - Pagina 2 Empty Re: Morgen is het onderzoek bij S !!! Update...

Bericht  Limburg85 di 30 aug 2011 - 2:54

Wat een vervelende uitslag, ook al had je je wel op iets voorbereid dit komt toch (extra) hard aan! Veel sterkte en succes tijdens de lange tijd die de behandeling nodig zal hebben.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen is het onderzoek bij S !!! Update... - Pagina 2 Empty Re: Morgen is het onderzoek bij S !!! Update...

Bericht  LotteK di 30 aug 2011 - 4:14

Wat vervelend zeg. Dat zullen 3 lange weken worden!
Dikke knuffel!
LotteK
LotteK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 252
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen is het onderzoek bij S !!! Update... - Pagina 2 Empty Re: Morgen is het onderzoek bij S !!! Update...

Bericht  Pompoen di 30 aug 2011 - 4:20

Wat vervelend zeg dat het niet goed is zoals je gehoopt had. Maar blijkt maar weer dat je je moedergevoel prima kunt vertrouwen! En goed dat je bijtijds aan de bel hebt getrokken, 't lijkt me best moeilijk als ouder om te zien dat je kind het niet zo goed doet als zou moeten voor je gevoel en nog lastiger dat je gevoel ook juist blijkt te zijn!
Ik hoop voor je dat er uiteindelijk iets uit komt waar jullie echt iets mee kunnen!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen is het onderzoek bij S !!! Update... - Pagina 2 Empty Re: Morgen is het onderzoek bij S !!! Update...

Bericht  Rouge di 30 aug 2011 - 5:00

Jeetje wat een vervelend nieuws. Het is zo spannend, je krijgt een negatieve uitslag, en moet alsnog in spanning blijven over de ernst ervan. Als je dingen wil weten op gebied van gehoor en spraakontwikkeling, je mag me pm-en. Ik ben zelf nl begeleider van ouders met een kind met een auditieve en communicatieve beperking. Ik heb niet veel te maken met ouders die net in het traject zitten van onderzoeken, maar begeleid zelf gezinnen die dit al jaren geleden achter de rug hebben gehad. Als je dingen wil weten, of ik je ergens mee kan geruststellen, gewoon vragen! Ik zou zelf ook vragen naar begeleiding vanuit het audioliogisch centrum of instelling waar zij aan verbonden zijn, zodat je iig je vragen bij iemand neer kunt leggen en eventueel je verhaal kwijt kunt.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen is het onderzoek bij S !!! Update... - Pagina 2 Empty Re: Morgen is het onderzoek bij S !!! Update...

Bericht  Jordana di 30 aug 2011 - 5:42

Jeetje stuit.. Bleghhh maar we sleuren je er die 3 weken nog wel doorheen. En ik hoop dat er dan wat meer duidelijkheid komt.. hug
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen is het onderzoek bij S !!! Update... - Pagina 2 Empty Re: Morgen is het onderzoek bij S !!! Update...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum