Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bezichtiging huurwoning, waar op letten?

+5
Niekske
loura
Atelier Madame
Kqip
TukTuk
9 plaatsers

Ga naar beneden

Bezichtiging huurwoning, waar op letten? Empty Bezichtiging huurwoning, waar op letten?

Bericht  TukTuk ma 26 maa 2012 - 20:09

We zijn eerste geworden op de woning waar we op gereageerd hebben! Very Happy Nu moeten we binnenkort deze woning gaan bezichtigingen, wat zijn dingen waar je op moet letten?

Aangezien het een vrij duur huis is (maar dat zijn ze tegenwoordig bij ons allemaal :S) en er voorlopig dus ook aan vast zitten ivm woonduur en opnieuw mogen reageren, willen we zeker weten dat we geen spijt krijgen.

Dus heeft er iemand tips?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezichtiging huurwoning, waar op letten? Empty Re: Bezichtiging huurwoning, waar op letten?

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 20:17

Voornamelijk op het huis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bezichtiging huurwoning, waar op letten? Empty Re: Bezichtiging huurwoning, waar op letten?

Bericht  Kqip ma 26 maa 2012 - 20:18

Ik zou kijken naar; de staat van de badkamer, keuken, toilet, afzuigsysteem in de keuken, beglazing (dubbel/ enkel). Verder hoe verwarming geregeld is; CV of blokverwarming. Hoe de buurt is en of je genoeg ruimte hebt voor nu en komende jaren.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezichtiging huurwoning, waar op letten? Empty Re: Bezichtiging huurwoning, waar op letten?

Bericht  Atelier Madame ma 26 maa 2012 - 20:25

In jullie financiele situatie (even aannemende dat jullie krap zitten zoals je vaak aangeeft): wat er over genomen kan worden van de huidige bewoners. Bijvoorbeeld de vloer, gordijnen etc. En wat de prijs daarvan ongeveer moet worden.

En voor je eigen financiele plaatje: misschien kunnen ze ook een indicatie geven van de verwachtte stookkosten.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezichtiging huurwoning, waar op letten? Empty Re: Bezichtiging huurwoning, waar op letten?

Bericht  loura ma 26 maa 2012 - 20:27

Kqip schreef:Ik zou kijken naar; de staat van de badkamer, keuken, toilet, afzuigsysteem in de keuken, beglazing (dubbel/ enkel). Verder hoe verwarming geregeld is; CV of blokverwarming. Hoe de buurt is en of je genoeg ruimte hebt voor nu en komende jaren.

Dit idd, en of je lekker in het zonnetje kan zitten in de tuin of balkon. Ook of er genoeg winkels in de buurt zijn zoals bijv een supermarkt.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezichtiging huurwoning, waar op letten? Empty Re: Bezichtiging huurwoning, waar op letten?

Bericht  Niekske ma 26 maa 2012 - 22:27

Inderdaad hoe de verwarming geregeld is, enkel/dubbel glas, check de voegen in de keuken en de badkamer en draai alle kranen een keer open en spoel de toilet(ten) een keer door. Vraag wat voor dingen je wel en niet mag veranderen in huis (in mijn vorige appartement mocht ik niet schilderen en geen dingen aan de muur hangen...) pfff... moeilijk verder. Je moet ook een beetje op je gevoel af gaan. Als je jezelf er echt ziet wonen, kun je er vast wel iets van maken.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezichtiging huurwoning, waar op letten? Empty Re: Bezichtiging huurwoning, waar op letten?

Bericht  Lejow ma 26 maa 2012 - 22:30

Let ook op de kozijnen, of ze van hout of kunstof zijn en of ze in het eerste geval niet rot zijn.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezichtiging huurwoning, waar op letten? Empty Re: Bezichtiging huurwoning, waar op letten?

Bericht  Rovine ma 26 maa 2012 - 22:37

Schimmel in de natte ruimtes.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezichtiging huurwoning, waar op letten? Empty Re: Bezichtiging huurwoning, waar op letten?

Bericht  Fayebella di 27 maa 2012 - 2:50

En op eventuele vochtplekken op plafonds. Misschien is er ooit een lek geweest, en dan kun je daar niet aansprakelijk voor worden gehouden. En ook goed naar de kozijn kijken hoe die in de lak zitten bij hout. De andere dingen zijn volgens mij wel benoemd.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezichtiging huurwoning, waar op letten? Empty Re: Bezichtiging huurwoning, waar op letten?

Bericht  Jade di 27 maa 2012 - 2:55

Ik zou ook letten op de buurt/wijk. Het is fijn dat je in een prettige omgeving woont!

Verder moet je ook wel een beetje door rommel heen kijken! Hier worden woningen door de vorige bewoner vaak slecht achtergelaten. Je kunt ook bepaalde eisen stellen aan de woningbouw (zo heb ik toendertijd een nieuwe badkamer gekregen). kozijnen schuren, en aflakken, behangen en sauzen moet vaak toch allemaal opnieuw gebeuren!



Veel plezier met het bezichtigen van de woning!

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezichtiging huurwoning, waar op letten? Empty Re: Bezichtiging huurwoning, waar op letten?

Bericht  TukTuk di 27 maa 2012 - 4:47

Bedankt voor alle reacties!
Winkels in de buurt etc is niet zo van toepassing, we zitten straks kwa afstand even ver / dichtbij het centrum als nu, en daar zitten alle winkels, het dorp is niet zo groot :P
Verder weten we wel dat de buurt goed is daar, dus dat scheelt ook al!

Dingen als vochtplekken, oude lekken, voegen controleren en de kranen testen etc zijn goede tips, grote kans dat ik dat vergeten zou zijn.

Wat ik gezien heb is iig aan de voorkant allemaal kunststof kozijnen, weet nog niet hoe dat aan de achterkant is, anders zal ik inderdaad even controleren hoe de staat er van is.

Vind het enorm spannend! Bij ons eerste huis was het een anti kraak woning, dus wisten we van te voren dat het in slechte staat was, en daar is de "huurprijs" ook naar dan, maar nu is het toch iets belangrijker dat alles goed is!

Wist overigs niet dat je ook eisen kon stellen aan de woningbouw, goede tip!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezichtiging huurwoning, waar op letten? Empty Re: Bezichtiging huurwoning, waar op letten?

Bericht  Rovine di 27 maa 2012 - 4:54

Gewoon eisen stellen ja. ik heb toen 40 liter verf gekregen omdat de muren oranje waren. Toen ik er 2 weken zat heb ik ook nog een nieuwe toiletpot gevraagd en gekregen omdat de oude niet schoon te krijgen was.
sommige woningbouwverenigingen vervangen trouwens standaard sloten, douchekoppen etc. Kun je naar vragen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezichtiging huurwoning, waar op letten? Empty Re: Bezichtiging huurwoning, waar op letten?

Bericht  Gast do 29 maa 2012 - 8:47

Ik neem ook aan dacht mochten er vochtplekken in de muren zitten de woningbouw dit netjes hersteld. Dat is het voordeel van huren ipv kopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bezichtiging huurwoning, waar op letten? Empty Re: Bezichtiging huurwoning, waar op letten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum