Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Auschwitz

+2
Roxi3
Sorella
6 plaatsers

Ga naar beneden

Auschwitz Empty Auschwitz

Bericht  Sorella zo 28 aug 2011 - 7:56

Is iemand van jullie ooit een weekend naar Polen geweest om Auschwitz te bezoeken? Mijn plan is om dit samen met m'n moeder te doen en dan een weekend naar Krakau te gaan. Daar dan 2 nachten in een hotel en één dag met gids naar Auschwitz.
Nu ben ik een ontzettende nitwit in dit soort dingen, heb geen idee waar je op moet letten qua hotel en aansluitingen enzo. Daarom wil ik graag weten of iemand van jullie dit weleens hebt gedaan, waar je zat en wat je ervaringen zijn! En als het kan (als je het zeggen wilt) hoeveel je ongeveer kwijt was. Mijn moeder heeft er echt geen geld voor dus ik moet hard sparen ben ik bang laughcry
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Auschwitz Empty Re: Auschwitz

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 11:08

Ik heb wel redelijk uitgebreid rondgereisd in Polen, dus daar kan ik je wel wat tips over geven. We zijn alleen niet in Auschwitz geweest, ik heb Buchenwald (en dat is een concentratiekamp en niet eens een vernietigingskamp) bezocht alweer ruim tien jaar geleden, maar dat kan ik me nog iets te levendig voor de geest halen.

Hoe ga je erheen? Vliegen, trein, auto? Wat bedoel je met aansluitingen? Polen is een goedkoop land, dus je kunt hoe dan ook op een relatief goedkope vakantie rekenen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auschwitz Empty Re: Auschwitz

Bericht  Roxi3 zo 28 aug 2011 - 11:45

Ik ben de eerste week van augustus geweest, wij zijn eerst 3 nachten naar Berlijn geweest en toen 2 nachten in Krakau. Wij zijn met de trein gegaan en dat kan heel goedkoop (29 euro p.p tweede klas, enkele reis). Het is alleen wel een hele lange reis en ik vind de trein er daarom niet echt geschikt voor. Ik heb enorm zitten balen toen wij over de terugreis ruim 22 uur deden omdat we een enorme vetraging hadden. Je kan wel raden hoe de trein eruit zag (vooral de wc's, bleeeh). In Krakau hebben wij in een etap hotel geslapen, deze lag buiten het centrum maar de taxi en bus waren zo goedkoop dat het prima te doen was. Het hotel was geloof ik 30 euro per nacht per kamer (wij waren met zijn 3en), super goedkoop dus. De kamer was ruim, schoon en had zelfs een tv + eigen badkamer. Wij zijn 1 dag naar auschwitz geweest, vanaf het centraal station van Krakau gaan bussen, treinen en taxibusjes. Wij hebben de trein genomen, dat was goedkoop (4 p.p retour) en vrij snel (1,5 uur). Wij hebben alles goed kunnen bezichtigen in één dag, wij zijn vóór 10 uur 's ochtends naar auschwitz 1 gegaan omdat je dan zonder tourgroep en dus gratis naar binnen mag. Dit zou ik niet aanraden, je mist dan echt de verhalen en de context. Vanaf de parkeerplaats gaat een bus naar auschwitz 2 (de twee kampen bevinden zich op een aantal km van elkaar) en die is gratis. Wat een verhaal is het geworden, als je nog specifieke vragen hebt mag je me ook wel pmen.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auschwitz Empty Re: Auschwitz

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 21:50

Ik hou dit topic even in de gaten, ik heb Auschwitz ook nog op mijn 'verlang'lijstje staan (wat staat dat woord raar in deze context.. )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auschwitz Empty Re: Auschwitz

Bericht  loukie86 ma 29 aug 2011 - 8:59

Ik ben twee jaar geleden een paar dag dagen van zaterdag tot en met dinsdag naar krakau geweest, volgens mij ben ik met al die dagen nog geen 200 euro kwijt geweest op de excursie naar auswitz na.
Wij zijn heel goedkoop gevlogen via ryanair, met een beetje mazzel ben je voor heel weinig geld daar. De kosten daar waren ook enorm laag. Daar hebben we een taxi genomen naar ons appartement wat ook niet veel kost. Onderdak daar was ook echt niet duur. Eten ongeveer 15 euro pp voor hoofdgerecht, nagerecht en drank.
Wij hebben toen echt een hele mooie vakantie gehad, zeker de moeite waard om naar toe te gaan.
loukie86
loukie86
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 16
Punten : 20
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auschwitz Empty Re: Auschwitz

Bericht  Sorella ma 29 aug 2011 - 10:21

Zo, dat zijn al een hoop reacties! Bedankt allemaal smile !

@Twellie, was het zo indrukwekkend dat je het nu nog zo levendig voor je ziet? Pff, heftig.. Ik bedoelde qua aansluiting inderdaad vanaf het hotel/pension naar Auschwitz.

Ik ben nu zelf twee keer in Polen geweest, iets ten noorden van Warschau, dus ik weet inderdaad dat het eten daar erg goedkoop is. Ben nog nooit in Krakau geweest dus ik ben benieuwd hoe het daar is met hotelletjes enzo en als je bijvoorbeeld drie dagen gaat of je je dan in het stadje ook nog een beetje kan vermaken.
Mijn moeder heeft drie hernia's gehad en gaat nu met een stalen plaat in haar rug door het leven dus met de trein of auto daarheen gaan is geen optie. Ik wil dan met het vliegtuig.

Wij zijn zelf Joods en enkele familieleden van ons hebben in Auschwitz gezeten vandaar dat ik er graag naartoe wil. Nou ja, graag, ik wil wel maar ook omdat ik dat respectvol vind naar mijn familie toe. Ik ben sowieso ook erg geinteresseerd in de Tweede Wereldoorlog maar dat zal vast met mijn afkomst te maken hebben.

Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Auschwitz Empty Re: Auschwitz

Bericht  Gast ma 29 aug 2011 - 10:29

Oh oke, ik heb helaas geen specifieke tips voor Krakau of Auschwitz. Ik vond Buchenwald inderdaad heel erg indrukwekkend, ik was eigenlijk te jong en te onvoorbereid voor zoiets als ik erop terug kijk.

Lijkt me nog indrukwekkender voor jullie omdat je weet dat er familie heeft gezeten, dat lijkt me echt een heel onwerkelijk besef als je daar rondloopt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auschwitz Empty Re: Auschwitz

Bericht  love di 30 aug 2011 - 6:17

Ik zou graag ook nog eens naar Auschwitz willen.
Zijn er nog tips qua goedkoop vliegen via ryanair? Welke dagen, en wat is het goedkoopste wat je kunt dan.
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Auschwitz Empty Re: Auschwitz

Bericht  Mizz_S di 30 aug 2011 - 21:55

Ik ben er ook geweest, inmiddels al weer een jaar of 7 geleden denk ik. Kosten heb ik geen idee van, alles is sowieso veeeeel duurder geworden in Polen sinds die tijd (en dan is het nog goedkoop) en wij maakten toen een rondreis. Ik zou zeker wel de tijd nemen om ook Krakow uitgebreid te bekijken want het is een schitterende stad, en hoe indrukwekkend Auswitz (sorry ken de NL spelling ervan niet...) ook is, het zou wel erg zonde zijn als je niets van Krakow ziet. Wij zijn toen overigens met de trein naar Auswitz gegaan en dat was makkelijk te doen. Kosten weet ik niet want wij hadden interrail, maar treinkaartjes in Polen zijn vrijwel altijd erg goedkoop.
Ik vind het wel een 'aanrader'om naar toe te gaan (klinkt heel lullig maar ik weet even geen andere verwoording) want ik vond het echt superindrukwekkend, vooral omdat het na een half uur begon te stortregenen, en alle andere toeristen verdwenen, en dan loop je daar bijna in je eentje in het half donker, brrr.
Dit jaar ben ik ook naar Majdanek geweest en nu was ik iets beter voorbereid (doordat ik al in Auswitz geweest was), en dat was ook erg indrukwekkend, want dat is een onbekend kamp waar bijna niemand komt en ze weten niet eens hoeveel mensen daar zijn omgekomen omdat de documentatie is vernietigd.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auschwitz Empty Re: Auschwitz

Bericht  Susan wo 31 aug 2011 - 0:55

Wij zijn ooit een week naar Krakow geweest, waarvan een dag naar Auschwitz. Bij ons was het een soort familietripje, we waren met mijn ouders, twee ooms en tantes, mijn neef en nicht en wat vrienden van mijn neef. Mijn ouders, ooms en tantes hadden een appartement gehuurd, wij sliepen in een hostel, Goodbye Lenin. Dion en ik hadden daar een tweepersoonskamer, de anderen hadden een zespersoonskamer. We zijn toen met de bus naar Auschwitz geweest, was op zich goed te doen.

Wij hebben volgens mij gevlogen met een Poolse maatschappij, maar ik weet het niet meer precies.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auschwitz Empty Re: Auschwitz

Bericht  Sorella wo 31 aug 2011 - 6:38

Ik ben sowieso ook van plan om wat van Krakau te bekijken, vroeg me alleen af of je je daar wel kan vermaken. Maar zo te horen wel dus!

Ik ga toch maar eens kijken naar hoe duur het allemaal zal gaan worden. Dit is wel iets voor de lange termijn zeg maar, heb op het moment helaas niet zo veel geld te besteden. Kom net terug van een vakantie naar Polen dus het geld is even op haha!

Nogmaals bedankt allemaal! Very Happy
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Auschwitz Empty Re: Auschwitz

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum