Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Open Office

+4
Zora
TukTuk
Rovine
BJA
8 plaatsers

Ga naar beneden

Open Office Empty Open Office

Bericht  BJA zo 28 aug 2011 - 6:22

Het is zover, ik begin a.s. zaterdag met een deeltijdopleiding.
Nu heb ik thuis Open Office geïnstalleerd en vroeg mij af of dit voldoende is om een 4-jarige HBO-opleiding door te komen.
M.a.w. heb ik genoeg aan deze gratis versie, of is Microsoft Office toch echt beter?

BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open Office Empty Re: Open Office

Bericht  Rovine zo 28 aug 2011 - 6:41

Lijkt me voldoende.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open Office Empty Re: Open Office

Bericht  TukTuk zo 28 aug 2011 - 6:45

Ik zou toch de volledige versie van office installeren, gewoon downloaden via een torrent site,
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open Office Empty Re: Open Office

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 7:06

Het kan best. In principe is OpenOffice een beter besturingssysteem dan M-Office (aldus mijn nerd-man). Hou alleen wel rekening met het opslaan van bestanden; als je medestudenten en docenten M-Office gebruiken dan kan het soms problemen opleveren als ze bestanden van jou willen openen. Maar als je aangeeft dat een bestand opgeslagen moet worden als Word-bestand, dan moet ook dat lukken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Open Office Empty Re: Open Office

Bericht  Zora zo 28 aug 2011 - 7:21

Kan prima smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open Office Empty Re: Open Office

Bericht  BJA zo 28 aug 2011 - 9:10

Dank voor de reacties! smile

@ Minneke, bedoel je dat ik mijn bestanden altijd als .doc op moet slaan?
Moet zeggen dat ik regelmatig Excel files en ook Word files van mijn werk thuis open en dat werkt goed.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open Office Empty Re: Open Office

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 20:32

BJA schreef:Dank voor de reacties! smile

@ Minneke, bedoel je dat ik mijn bestanden altijd als .doc op moet slaan?
Moet zeggen dat ik regelmatig Excel files en ook Word files van mijn werk thuis open en dat werkt goed.

Ja, precies. In het begin had ik dat niet door en kreeg ik heel vaak te horen dat mijn bestanden niet te openen waren. Niet zo handig nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Open Office Empty Re: Open Office

Bericht  GreenGrass zo 28 aug 2011 - 20:49

Als je straks studeert, krijg je een studentnummer en daarmee kan je een stuk goedkoper de nieuwste office kopen. Ik geloof dat je dan ongeveer 50 euro betaalt, in ieder geval een stuk minder dan normaal als je het legaal koopt. Kortom mocht je open office zat zijn en wil je toch office dan kan je het kopen via surfspot.nl
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Open Office Empty Re: Open Office

Bericht  TukTuk zo 28 aug 2011 - 20:54

GreenGrass schreef:Als je straks studeert, krijg je een studentnummer en daarmee kan je een stuk goedkoper de nieuwste office kopen. Ik geloof dat je dan ongeveer 50 euro betaalt, in ieder geval een stuk minder dan normaal als je het legaal koopt. Kortom mocht je open office zat zijn en wil je toch office dan kan je het kopen via surfspot.nl
. Tja of je download de volledige office voor niks.. Zou er nooit 50euro voor uit geven..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open Office Empty Re: Open Office

Bericht  yellow zo 28 aug 2011 - 23:57

AngelNyn schreef:
GreenGrass schreef:Als je straks studeert, krijg je een studentnummer en daarmee kan je een stuk goedkoper de nieuwste office kopen. Ik geloof dat je dan ongeveer 50 euro betaalt, in ieder geval een stuk minder dan normaal als je het legaal koopt. Kortom mocht je open office zat zijn en wil je toch office dan kan je het kopen via surfspot.nl
. Tja of je download de volledige office voor niks.. Zou er nooit 50euro voor uit geven..
Tja en als iedereen dat dan doet, dan is er geen geld meer om office door te ontwikkelen enz.
yellow
yellow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 76
Punten : 101
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open Office Empty Re: Open Office

Bericht  Gast ma 29 aug 2011 - 0:01

yellow schreef:
AngelNyn schreef:
GreenGrass schreef:Als je straks studeert, krijg je een studentnummer en daarmee kan je een stuk goedkoper de nieuwste office kopen. Ik geloof dat je dan ongeveer 50 euro betaalt, in ieder geval een stuk minder dan normaal als je het legaal koopt. Kortom mocht je open office zat zijn en wil je toch office dan kan je het kopen via surfspot.nl
. Tja of je download de volledige office voor niks.. Zou er nooit 50euro voor uit geven..
Tja en als iedereen dat dan doet, dan is er geen geld meer om office door te ontwikkelen enz.

Waarom niet? OpenOffice is geheel gratis en werkt beter dan MOffice. Kwestie van geldklopperij natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Open Office Empty Re: Open Office

Bericht  GreenGrass ma 29 aug 2011 - 0:12

Ik heb office zelf ook gekocht, was 9.75 euro omdat ik via mijn werkgever korting krijg. Voor deze kleine vergoeding wil ik best legaal office kopen! Ook voor mijn zusje heb ik hem gekocht, kostte iets meer (13.00 ofzo), maar dat weet je wel dat hij het blijft doen!
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Open Office Empty Re: Open Office

Bericht  yellow ma 29 aug 2011 - 0:37

Minneke schreef:
yellow schreef:
AngelNyn schreef:
GreenGrass schreef:Als je straks studeert, krijg je een studentnummer en daarmee kan je een stuk goedkoper de nieuwste office kopen. Ik geloof dat je dan ongeveer 50 euro betaalt, in ieder geval een stuk minder dan normaal als je het legaal koopt. Kortom mocht je open office zat zijn en wil je toch office dan kan je het kopen via surfspot.nl
. Tja of je download de volledige office voor niks.. Zou er nooit 50euro voor uit geven..
Tja en als iedereen dat dan doet, dan is er geen geld meer om office door te ontwikkelen enz.

Waarom niet? OpenOffice is geheel gratis en werkt beter dan MOffice. Kwestie van geldklopperij natuurlijk.

Ik bedoel eigenlijk meer dat ze niet voor niets geld vragen voor MOffice, het is natuurlijk prima om open office te downloaden.
yellow
yellow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 76
Punten : 101
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open Office Empty Re: Open Office

Bericht  BJA ma 29 aug 2011 - 6:47

Bedankt allemaal weer! Genoeg mogelijkheden zie ik.
Op mijn werk kon je tot een jaar geleden zelf MS Office gratis krijgen. Helaas is dat nu afgeschaft.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open Office Empty Re: Open Office

Bericht  Kqip ma 29 aug 2011 - 10:03

Gewoon Open office gebruiken. Werkt prima, is free en je kunt er gewoon alles mee.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Open Office Empty Re: Open Office

Bericht  girli ma 29 aug 2011 - 10:55

Wij hadden binnen een projectgroep ook iemand met OpenOffice. Altijd als zij iets in het document had aangepast, stond alles anders. Marges waren verschoven. Er waren ineens alinea's die er eerst niet waren.

Dat een document geopend kan worden, wil dat niet meteen zeggen dat het hetzelfde blijft.


Laatst aangepast door girli op ma 29 aug 2011 - 11:00; in totaal 1 keer bewerkt
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Open Office Empty Re: Open Office

Bericht  TukTuk ma 29 aug 2011 - 10:57

girli schreef:Wij hadden binnen een projectgroep ook iemand met OpenOffice. Altijd als zij iets in het document had aangepast, stond alles anders. Marges waren verschonen. Er waren ineens alinea's die er eerst niet waren.

Dat een document geopend kan worden, wil dat niet meteen zeggen dat het hetzelfde blijft.

Idd, ik heb thuis in OpenOffice mijn CV gemaakt, wilde ik op school uit printen, geopend met Word, en het stond idd heel anders dan dat het er uit zag thuis.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open Office Empty Re: Open Office

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum