Creativiteits-topic 2
+12
Angela_1986
Mida4you
Tullow
Rush
Dennenappel
Aziraphale
Kaboutertje
Jerry
Niki
Error
Marin
Monte
16 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Creativiteits-topic 2
Aangezien ik de oude niet meer kon vinden, dan maar een nieuwe.
Hier kun je al je zelfgemaakte dingen laten zien, of het nou gaat om zelfgemaakte decoratie, kleding of een inrichting van een huis, laat het zien!
Hier mijn nieuwe creaties:
Hanger voor aan een deur of kast
Speldenkussen
Hier kun je al je zelfgemaakte dingen laten zien, of het nou gaat om zelfgemaakte decoratie, kleding of een inrichting van een huis, laat het zien!
Speldenkussen
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Creativiteits-topic 2
Super schattig, Monte! Echt heel leuk.
Ik heb ze nog niet gemaakt, want ik heb geen zin in troep in huis en heb geen idee wat ik er mee zou doen, maar ik wil deze bollen van draad en lijm zo graag een keer maken.
Ik heb ze nog niet gemaakt, want ik heb geen zin in troep in huis en heb geen idee wat ik er mee zou doen, maar ik wil deze bollen van draad en lijm zo graag een keer maken.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Oh die zijn wel super, maar lijkt me echt heel moeilijk om te maken en inderdaad veel troep(zie mezelf en het huis al helemaal onder de lijm zitten als ik dat zou doen )
Monte- Ratel
Hoe maak je zoiets Joy? Vind ze heel gaaf, ik heb pas een lamp gekocht ook een beetje dat idee!
Error- Prater
- Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
http://ruffledblog.com/diy-string-wedding-chandelier/
Marin- Lady Post-a-lot
Joy,
Dat is echt te gek!! Wil ik ook in mijn huisje. Woooowwwww... Ik ben er helemaal weg van!
Dat is echt te gek!! Wil ik ook in mijn huisje. Woooowwwww... Ik ben er helemaal weg van!
volgens mij staat 't crea-topic bij uitgaan en vrije tijd... (Maar geen problemen mee dat ie hier nu ook staat hoor )
Vind die bollen heel erg leuk. Maar zou dan 't liefst wel een ronde vorm krijgen en niet zo'n ballonnenvorm... Op zoek naar ronde ballonnen!!
Vind die bollen heel erg leuk. Maar zou dan 't liefst wel een ronde vorm krijgen en niet zo'n ballonnenvorm... Op zoek naar ronde ballonnen!!
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Monte : Superleuk en schattig wat je hebt gemaakt! Zoiets zou ik zo in de winkel kopen!
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Joy, leuk zijn ze . Ik maak zo al jaren zelf kerstballen met mijn klas, lekker kliederen maar heel leuk! De tip van vaseline moet je wel echt toepassen, anders krijg je de wol niet meer van de ballon af aan het einde. Ik gebruik voor de kerstballen trouwens waterballonnen.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
-weg-
Laatst aangepast door Punk'd op zo 23 sep 2012 - 4:16; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Wat origineel om dat van pallets te maken!
Marin- Lady Post-a-lot
Oeeh leuk Joy, dat wil ik zelf ook nog wel eens proberen denk ik!
Monte; leuk gemaakt, heb je er al een plekje voor?
Punk'd: leuk!
Zelf wil ik een lappendeken/patchwork maken voor op de bank (het zit gedeelte). Volgende week kan ik waarschijnlijk naar de markt om stof te kopen.
Van de winter wil ik van wilgentakken sterren maken.
Ik hou van dit soort topics
Monte; leuk gemaakt, heb je er al een plekje voor?
Punk'd: leuk!
Zelf wil ik een lappendeken/patchwork maken voor op de bank (het zit gedeelte). Volgende week kan ik waarschijnlijk naar de markt om stof te kopen.
Van de winter wil ik van wilgentakken sterren maken.
Ik hou van dit soort topics
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Ik kwam gisteren een website tegen voor leuke frutsel dingetjes in huis. OMG, I want!
http://www.stumbleupon.com/su/8y9glL/pinterest.com/centsationalgrl/inspiring-diy
http://www.stumbleupon.com/su/8y9glL/pinterest.com/centsationalgrl/inspiring-diy
Marin- Lady Post-a-lot
Whaaa, ik ga dat m`n vriend laten zien. Zijn hebben een pallethandel haha.Joy_ schreef:Wat origineel om dat van pallets te maken!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
haha ik ga er ook een salontafel van maken, met grote wielen waar een rem op kan.
Dat zag ik in de vt wonen van een jaar geleden ofzo. Vind ik ook erg leuk!
Dat zag ik in de vt wonen van een jaar geleden ofzo. Vind ik ook erg leuk!
Gast- Gast
Wow Punk'd, wat knap dat je dat zelf hebt gemaakt! Ik ben zelf helemaal niet creatief, dus ben jaloers!!
Tullow- Kletskop
- Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10
Monte schreef:Aangezien ik de oude niet meer kon vinden, dan maar een nieuwe.
Speldenkussen
Ik vind het hartje vooral erg leuk! Kun je misschien een beetje omschrijven hoe je het maakt? Dan wil ik het ook eens proberen
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
[quote="Mirjam4you"]
- Ik heb op internet gezocht naar een kleurplaat met hartje(gewoon simpel) en deze heb ik iets kleiner gemaakt in paint(om de goede maat te krijgen). Maar als je zelf een vormpje hebt of een mooi hartje uit de hand kan tekenen kan het ook.
- Dan het hartje op vilt gelegd en met een potlood om getrokken, dit 2 x(voor+ achterkant)
- Als je nog een kleiner hartje wilt moet je ook die nog uitknippen en omtrekken(1x)
- Dan uitknippen binnen de potloodlijntjes
- dan moet aan het ene hartje(achterste) een lintje naaien en op de voorste het kleine hartje, lint en knoopjes hoe jij het wilt. Het kleine hartje heb ik met een normale steek gedaan in richting met de vorm mee, zoals je kan zien. Dat moet je even proberen op een klein lapje, maar het is heel makkelijk.
- Dan de 2 hartjes op elkaar en vast naaien tot ong 3/4. Je kunt een gewone steek gebruiken of een ''blanket stitch''. Ik vind een blaket makkelijker omdat een gewone steek heel erg gelijk moet zijn. Dus even veel ruimte tussen de steken en even lange steken. Ik vind dan zelf de blanket makkelijker. Hier zie je precies hoe je dit moet doen: https://www.youtube.com/watch?v=eXkSE2TTF4s
- Als je 3/4 vast hebt moet je hem vullen. Wil je een speldenkussen om iets in te prikken moet je vulsel hebben of fiberfill. Wil je alleen een hartje en dat niet aanschaffen kan het ook met gewone watten(heb ik het mee gedaan, het speldenkussen is wel met fieberfill)
- Na het vullen verder stikken en draad vast maken en hij is klaar.
Jahoor.Monte schreef:Aangezien ik de oude niet meer kon vinden, dan maar een nieuwe.
Ik vind het hartje vooral erg leuk! Kun je misschien een beetje omschrijven hoe je het maakt? Dan wil ik het ook eens proberen
- Ik heb op internet gezocht naar een kleurplaat met hartje(gewoon simpel) en deze heb ik iets kleiner gemaakt in paint(om de goede maat te krijgen). Maar als je zelf een vormpje hebt of een mooi hartje uit de hand kan tekenen kan het ook.
- Dan het hartje op vilt gelegd en met een potlood om getrokken, dit 2 x(voor+ achterkant)
- Als je nog een kleiner hartje wilt moet je ook die nog uitknippen en omtrekken(1x)
- dan moet aan het ene hartje(achterste) een lintje naaien en op de voorste het kleine hartje, lint en knoopjes hoe jij het wilt. Het kleine hartje heb ik met een normale steek gedaan in richting met de vorm mee, zoals je kan zien. Dat moet je even proberen op een klein lapje, maar het is heel makkelijk.
- Dan de 2 hartjes op elkaar en vast naaien tot ong 3/4. Je kunt een gewone steek gebruiken of een ''blanket stitch''. Ik vind een blaket makkelijker omdat een gewone steek heel erg gelijk moet zijn. Dus even veel ruimte tussen de steken en even lange steken. Ik vind dan zelf de blanket makkelijker. Hier zie je precies hoe je dit moet doen: https://www.youtube.com/watch?v=eXkSE2TTF4s
- Als je 3/4 vast hebt moet je hem vullen. Wil je een speldenkussen om iets in te prikken moet je vulsel hebben of fiberfill. Wil je alleen een hartje en dat niet aanschaffen kan het ook met gewone watten(heb ik het mee gedaan, het speldenkussen is wel met fieberfill)
Monte- Ratel
[quote="Monte"]
Dank je wel voor je uitleg. Ik ga van de week eens op zoek naar wat vilt
Mirjam4you schreef:Jahoor.Monte schreef:Aangezien ik de oude niet meer kon vinden, dan maar een nieuwe.
Dank je wel voor je uitleg. Ik ga van de week eens op zoek naar wat vilt
Mida4you- Ratel
Waar heb je dat vilt vandaan?? Via internet ofzo?
Mida4you- Ratel
Je kunt vilt online bestellen maar ook bij 'n hobby/handwerkwinkel kopen of bij 'n zaak met fournituren, bv. op de markt.
Bij winkels als Hema, Kruidvat en de Action vind je ook wel eens vilt in van die doe-het-zelf-pakketjes voor kinderen. Al denk ik dat die kwaliteit dan wat minder is.
Bij winkels als Hema, Kruidvat en de Action vind je ook wel eens vilt in van die doe-het-zelf-pakketjes voor kinderen. Al denk ik dat die kwaliteit dan wat minder is.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Angela_1986 schreef:Je kunt vilt online bestellen maar ook bij 'n hobby/handwerkwinkel kopen of bij 'n zaak met fournituren, bv. op de markt.
Okee thanx, ik zal eens ff kijken.
Mida4you- Ratel
Ik heb vilt gekocht op de markt en in een stoffenwinkel.Mirjam4you schreef:Waar heb je dat vilt vandaan?? Via internet ofzo?
Je kunt het ook hier kopen:
http://www.deknopenshop.nl/c-567560/web-winkel/
En daar kun je dan ook het lint en de knopen kopen.
Ook deze winkel heeft vilt, maar wel wat duurder(omdat het echt 100% wolvilt is, ik gebruik dat zelf niet, vind ik te duur, ik heb gewoon de goedkope van gemiddeld 0,80 per lapje)
http://www.meervilt.nl/winkel/
Monte- Ratel
Monte schreef:Ik heb vilt gekocht op de markt en in een stoffenwinkel.Mirjam4you schreef:Waar heb je dat vilt vandaan?? Via internet ofzo?
Je kunt het ook hier kopen:
http://www.deknopenshop.nl/c-567560/web-winkel/
En daar kun je dan ook het lint en de knopen kopen.
Ook deze winkel heeft vilt, maar wel wat duurder(omdat het echt 100% wolvilt is, ik gebruik dat zelf niet, vind ik te duur, ik heb gewoon de goedkope van gemiddeld 0,80 per lapje)
http://www.meervilt.nl/winkel/
Dank je wel. Wat is dat een leuke webshop trouwens de knopenshop!!
Mida4you- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Hardloop topic ---> SPORT topic
» Het UP-topic
» Hét EK-topic
» Huh topic van PB weg?
» Het eet tip topic!
» Het UP-topic