DagCafé
+18
Lynn_
GreenGrass
Lavendel
Rush
VeryCherry
Jade
Tiana
May
Toet
Marin
girli
Qiara
Chocolate Cookie
Burn
Zwoesj
ExpressoB
TwistedAngel
Jordana
22 plaatsers
Pagina 15 van 40
Pagina 15 van 40 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 27 ... 40
Re: DagCafé
Leuk hé die woningbouw, godzijdank huren wij niet meer bij hun!
Ons huisje is afgelopen jaar wel 3 hele euro´s omhoog gegaan
Maar als wij eruit gaan gaat hij ook precies boven die grens uit komen..
Moet er stiekem wel om lachen, ze maken je keuze nu eigenlijk wel een stuk makkelijker
Ons huisje is afgelopen jaar wel 3 hele euro´s omhoog gegaan
Maar als wij eruit gaan gaat hij ook precies boven die grens uit komen..
Moet er stiekem wel om lachen, ze maken je keuze nu eigenlijk wel een stuk makkelijker
Laatst aangepast door Daisy op di 23 aug 2011 - 22:08; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Geen idee. Van 1 optie is de huur met €60 per maand verhoogd.Lily schreef:mag dat zomaar de huur flink verhogen? Maar als het boven de huurtoeslaggrens is dan vallen er denk ik ineens wel heel veel mensen af.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Lily schreef:mag dat zomaar de huur flink verhogen? Maar als het boven de huurtoeslaggrens is dan vallen er denk ik ineens wel heel veel mensen af.
inderdaad mag dat wel?
Al heb ik wel eens gehoord/gelezen dat de huur verhoogd mag worden als de woning onbewoond, en aan niemand toegewezen is.
Ik mag vanmiddag een receptje ophalen voor mijn ontstoken oog .
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Willen ze die huisjes niet verbouwen?
Dat ze het eerst gaan verbouwen voordat je erin komt en daardoor meer huur moet betalen..
Dat ze het eerst gaan verbouwen voordat je erin komt en daardoor meer huur moet betalen..
Gast- Gast
Al sla je me dood. Ik baal nu echt als een stekker. Qua samenwoon plannen maakt dit het een stuk makkelijker. Qua back up plan is alles nu in 1 klap weggevaagd.Alex schreef:Oh jeetje, dat is helemaal zuur, Rush. En nu?
Rush- Lady Post-a-lot
Nee, niet dat ik weet. De huren van alle woningen zijn omhoog gegaan (ook waar ik niet op ingeschreven sta). Lijkt me niet dat ze ineens alles is m`n woonplaats gaan verbouwenDaisy schreef:Willen ze die huisjes niet verbouwen?
Rush- Lady Post-a-lot
ja maar mag dat dan niet nog maar met zoveel % omhoog :S ik heb er verder ook geen verstand van. Waar is leaf als je d`r nodig hebt ....
Gast- Gast
Bugh! Ik wil naar de kapper, maar heb geeeeeeeen idee wat ik er doen moet. Kan geen leuk model vinden!
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Ja Serpentijn, als er niemand woont, mag het geloof ik. Dus dat zijn dan prijzen voor nieuwe bewoners.
Heb je vaak oogonsteking? Ik had het laatst weer opeens, doet zo`n pijn
Heb je vaak oogonsteking? Ik had het laatst weer opeens, doet zo`n pijn
Rush- Lady Post-a-lot
Lily schreef:ja maar mag dat dan niet nog maar met zoveel % omhoog :S ik heb er verder ook geen verstand van. Waar is leaf als je d`r nodig hebt ....
volgens mij geld dat percentage alleen op het moment dat de woning gehuurd wordt.
Jade- Ratel
Misschien doen ze het ook wel omdat er bijna geen huizen verkocht worden dat je nu eerder wat gaat kopen i.p.v. huren
Gast- Gast
Ik heb echt geen idee. Maar ik weet in ieder geval dat ik het nu wel kan vergeten, haha.Daisy schreef:Misschien doen ze het ook wel omdat er bijna geen huizen verkocht worden dat je nu eerder wat gaat kopen i.p.v. huren
Rush- Lady Post-a-lot
Haha. Ik heb R. maar even gesmst. Ben benieuwd wat hij ervan vindt.Daisy schreef:Nou ja dat word dus gaan samenwonen
Rush- Lady Post-a-lot
Goedemorgen,
Nou ben benieuwd wat hij zegt Rush maar wel balen zeg.. Slaat echt nergens op.. Hoe moeten mensen dan nog aan een huis komen??
Nou ben benieuwd wat hij zegt Rush maar wel balen zeg.. Slaat echt nergens op.. Hoe moeten mensen dan nog aan een huis komen??
Jordana- Ratel
- Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10
Ben benieuwd wat hij gaat zeggen!
Hebben jullie je druk gemaakt om iets wat een ander zomaar even veranderd..
Hebben jullie je druk gemaakt om iets wat een ander zomaar even veranderd..
Gast- Gast
Ja, de keuze wordt weer voor me gemaakt.
Rush- Lady Post-a-lot
het is gewoon schandalig wat er tegenwoordig gevraagd worden voor een huurwoning. Mijn schoonouders gaan van een huis naar een flat en qua huur is het gewoon bijna hetzelfde scheelt misschien 20-30 euro ofzo.
Ben blij dat wij het zo 'goedkoop' hebben.
Ben blij dat wij het zo 'goedkoop' hebben.
Gast- Gast
Ja de woningprijzen zijn echt enorm scheef.
Eerst woonde wij in een flatje en nu in een 2onder1kap woning aan het water en we betalen 10 euro minder
Eerst woonde wij in een flatje en nu in een 2onder1kap woning aan het water en we betalen 10 euro minder
Gast- Gast
Ik heb het geprobeerd op te zoeken Rush.
maar het enige wat ik kan vinden gaat over het stijgen van de huurprijs wanneer er een huurder in woont.
er staat:
De huurprijs kan worden verhoogd hetzij op grond van een beding in de huurovereenkomst dat in deze wijziging voorziet, hetzij indien een dergelijk beding niet van kracht is, op wijze als voorgeschreven in de artikelen 252 en 253 u. gedurende het bestaan van een dergelijk beding is toepassing van de artikelen 252 en 253 uitgesloten. Indieneen dergelijk beding niet meer van kracht is, kan vanaf een tijdvak van twaalf maanden na het tijdstip warop laatstelijk toepassing is gegeven aan het beding, aan de hiervoor genoemde artikelen toepassing worden gegeven.
Leidt toepassing van een beding als bedoeld in lid 1 tot verhoging van de huurprijs met een hoger percentage dan het door Onze Minister vastgestelde maximumale huurverhogingspercentage als bedoeld in artikel 10 lid 2 van de Uitvoeringswet huurprijzen woonruimte, dan is het beding nietig voorzover zij tot dit hogere percentage leidt en geldt de huurprijs als verhoogd met het door Onze Minister vastgestede maximale huurverhogingspercentage.
maar het enige wat ik kan vinden gaat over het stijgen van de huurprijs wanneer er een huurder in woont.
er staat:
De huurprijs kan worden verhoogd hetzij op grond van een beding in de huurovereenkomst dat in deze wijziging voorziet, hetzij indien een dergelijk beding niet van kracht is, op wijze als voorgeschreven in de artikelen 252 en 253 u. gedurende het bestaan van een dergelijk beding is toepassing van de artikelen 252 en 253 uitgesloten. Indieneen dergelijk beding niet meer van kracht is, kan vanaf een tijdvak van twaalf maanden na het tijdstip warop laatstelijk toepassing is gegeven aan het beding, aan de hiervoor genoemde artikelen toepassing worden gegeven.
Leidt toepassing van een beding als bedoeld in lid 1 tot verhoging van de huurprijs met een hoger percentage dan het door Onze Minister vastgestelde maximumale huurverhogingspercentage als bedoeld in artikel 10 lid 2 van de Uitvoeringswet huurprijzen woonruimte, dan is het beding nietig voorzover zij tot dit hogere percentage leidt en geldt de huurprijs als verhoogd met het door Onze Minister vastgestede maximale huurverhogingspercentage.
Jade- Ratel
Het is voor mij ook chinees. Ik weet dat als er mensen wonen dat er dan een wettelijk percentage is. Als er niemand woont weet ik het niet. Het zal wel zo mogen, denk ik.
Rush- Lady Post-a-lot
Volgens mij mogen ze de huur gewoon verhogen als er niemand woont (er is geen contract). Voor de mensen die er wonen mogen ze met maximaal 2% ofzo de kale huur verhogen.
Is trouwens de totale huur flink naar boven of de kale huur?
Is trouwens de totale huur flink naar boven of de kale huur?
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Zo, nog even en dan ga ik naar de thermen
Chocolate Cookie- Ratel
- Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 15 van 40 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 27 ... 40
Pagina 15 van 40