Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tips gevraagd voor vaste planten'bak'

4 plaatsers

Ga naar beneden

Tips gevraagd voor vaste planten'bak' Empty Tips gevraagd voor vaste planten'bak'

Bericht  Bluestar di 23 okt 2012 - 22:51

Ik heb zo géén groene vingers... Maar ik moet er toch echt weer aan geloven. Wij hebben voor de deur een vaste stenen planten 'bak'. Hij is best groot.. Tot nu toe stonden daar leuke vrolijke plantjes in, maar deze zijn uitgebloeid.
Nu moet er dus wat nieuws is. Maar wat kan er in de winter in? Ik heb geen zin om over een paar weken weer er wat aan te moeten doen...
Alle tips zijn welkom!
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gevraagd voor vaste planten'bak' Empty Re: Tips gevraagd voor vaste planten'bak'

Bericht  Penny Blossom di 23 okt 2012 - 23:11

Waarom plant je niet alvast wat bloembollen voor volgend jaar?
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gevraagd voor vaste planten'bak' Empty Re: Tips gevraagd voor vaste planten'bak'

Bericht  Bluestar di 23 okt 2012 - 23:20

Dat vind ik zo kaal Tips gevraagd voor vaste planten'bak' 561177
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gevraagd voor vaste planten'bak' Empty Re: Tips gevraagd voor vaste planten'bak'

Bericht  Penny Blossom di 23 okt 2012 - 23:31

Zit wat in.. En vaste planten? Al weet ik niet of je die nu nog kan planten..
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gevraagd voor vaste planten'bak' Empty Re: Tips gevraagd voor vaste planten'bak'

Bericht  Bluestar di 23 okt 2012 - 23:38

Vaste planten is met alleen groen toch? (oh wat ben ik stom......)
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gevraagd voor vaste planten'bak' Empty Re: Tips gevraagd voor vaste planten'bak'

Bericht  Penny Blossom di 23 okt 2012 - 23:51

Niet altijd.. Wij hebben zelf zulke planten in bakken zitten met wat bloembollen erdoor (alvast voor volgend jaar):
Tips gevraagd voor vaste planten'bak' C9803bc54543e34e18d6b5ed9c3faf71

(plaatje is van internet)

Maar vaste planten zijn niet zo fleurig als lente/zomer bloeiers. Veelal is toch paarsachtig/groenig

Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gevraagd voor vaste planten'bak' Empty Re: Tips gevraagd voor vaste planten'bak'

Bericht  Rose di 23 okt 2012 - 23:52

(winter) Heide in verschillende kleuren te krijgen en hoef je niks aan te doen Very Happy
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gevraagd voor vaste planten'bak' Empty Re: Tips gevraagd voor vaste planten'bak'

Bericht  rapa nui di 23 okt 2012 - 23:53

Een paar vaste planten of struikjes die ook 's winters bladdragend zijn. En dat kun je dan zomers weer aanvullen met eenjarigen. Bloembollen vind ik zelf wel leuk maar heb je van de winter inderdaad niets. Je kunt er nu ook viooltjes inzetten, die bloeien tot het echt gaat vriezen maar gaan met vorst niet dood, als het niet meer vriest bloeien ze zo weer en bij een zachte winter heb je er een hele tijd plezier van. Evt. wat heideplantjes en je hebt nu ook veel van die eenjarigen met van die besjes eraan maar weet niet of die het blijven doen bij langdurige vorst.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gevraagd voor vaste planten'bak' Empty Re: Tips gevraagd voor vaste planten'bak'

Bericht  Bluestar wo 24 okt 2012 - 3:51

Hier kan ik wat mee!! Zal van de week eens langs tuincentrum gaan!! Dat heide ziet er prima uit. Oke, niet zo vrolijk als mijn plantjes van de zomer, maar dat gaat natuurlijk niet in de winter. Bedankt voor de tips!!
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gevraagd voor vaste planten'bak' Empty Re: Tips gevraagd voor vaste planten'bak'

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum