Stomme belastingdienst!!!
+27
Rush
Vanilla Queen
Dolphinne
Ooh La La!
Kat1980
Bolleke
Aziraphale
Supertalentje
Ugly Betty
MissD
Sweety
Pandora
Roxy
Mamsie
Didi
Carra
Droopy28
Raindrop
Lejow
Rovine
Lady4
Biancos
Salander
Bliss
TukTuk
Pien
Prosecco
31 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Stomme belastingdienst!!!
Niekske schreef:Ik moet 1 euro terugbetalen :S er zat ook nog een acceptgiro bij ook, kom eens op man, 1 euro? Toen ik mijn definitieve aanslag over 2010 ontving, stond bij het uit te betalen bedrag NIHIL en dus werd er niks uitbetaald en nu moet ik wel die ene euro gaan terug betalen...
Op mijn brief staat: "voor bedragen onder de €3,- ontvangt u geen acceptgiro. U hoeft deze niet terug te betalen"
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Prosecco schreef:Niekske schreef:Ik moet 1 euro terugbetalen :S er zat ook nog een acceptgiro bij ook, kom eens op man, 1 euro? Toen ik mijn definitieve aanslag over 2010 ontving, stond bij het uit te betalen bedrag NIHIL en dus werd er niks uitbetaald en nu moet ik wel die ene euro gaan terug betalen...
Op mijn brief staat: "voor bedragen onder de €3,- ontvangt u geen acceptgiro. U hoeft deze niet terug te betalen"
Hmm ik zal nog eens goed kijken dan, ik zag vooral de acceptgiro bij de brief
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10
Ik kreeg even twee brieven: een voor 2010, en een voor 2008. Per jaar even 550 euro terugbetalen. Echt...hoezo nu opeens van 2008? ik was dat jaar net begonnen met werken, vier maanden geen inkomen gehad, aanzienlijk lager dan nu en dan moet ik nu opeens gaan terugbetalen?
Mag dat uberhaupt?
Mag dat uberhaupt?
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
De belastingdienst mag volgens mij tot 5 jaar terug geld vorderen als ze daar recht op hebben. Als het goed is kun je gewoon contact opnemen en aangeven dat je er recht op had (misschien moet je het dan wel bewijzen).Caro schreef:Ik kreeg even twee brieven: een voor 2010, en een voor 2008. Per jaar even 550 euro terugbetalen. Echt...hoezo nu opeens van 2008? ik was dat jaar net begonnen met werken, vier maanden geen inkomen gehad, aanzienlijk lager dan nu en dan moet ik nu opeens gaan terugbetalen?
Mag dat uberhaupt?
Ik heb dit gehad met een opleiding die ik bij mijn aangifte heb opgeven en waar ik geld voor terug gekregen heb. Na een paar jaar kreeg ik bericht dat ik studiefinanciering ontving en als zij niets van mij hoorden ze het geld terug gingen innen. Toen heb ik gebeld en uitgelegd dat ik toen werkte en een avond studie naast m'n werk deed en ik het daarom had opgegeven en dat ik nu ondertussen (is al een paar jaar geleden) een voltijd studie deed en daarvoor stufi kreeg. En toen hoefde ik niets te betalen.
Laatst aangepast door Yvaine op vr 26 aug 2011 - 0:56; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Caro schreef:Ik kreeg even twee brieven: een voor 2010, en een voor 2008. Per jaar even 550 euro terugbetalen. Echt...hoezo nu opeens van 2008? ik was dat jaar net begonnen met werken, vier maanden geen inkomen gehad, aanzienlijk lager dan nu en dan moet ik nu opeens gaan terugbetalen?
Mag dat uberhaupt?
Ja dat mag, ze hebben een aantal jaar de tijd om een definitieve beschikking op te leggen.
Ik zou nog wel even bellen over 2008, omdat je aangeeft toen net te zijn begonnen met werken en een lager inkomen had.
Didi- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10
Toch "fijn" om te lezen dat ik niet de enige ben met dit gekloot...
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Nate84 schreef:Toch "fijn" om te lezen dat ik niet de enige ben met dit gekloot...
Ja het is wel ernstig inderdaad... naast mijn '1 euro aanslag' kreeg ik een paar maanden geleden ook een brief dat ik nog steeds geen aangifte had gedaan over 2008 en dat ik nu dus een boete van 226 euro kreeg. Ik alles terug gezocht in mijn administratie, ik had wel aangifte gedaan (op papier) en er gelukkig een kopie van gemaakt. Gebeld en daarna een kopie van de kopie opgestuurd, kreeg ik een paar weken later een brief met een betalingsherinnering Dus ik maar weer gebeld, ze waren er nog mee bezig... vorige maand kreeg ik dan eindelijk een brief dat het in orde was en ik kreeg zelfs nog wat geld terug. Hoe kunnen ze na ruim 2 jaar ineens met een boete komen als ze daarvoor nooit bericht hebben gestuurd van 'je moet nog aangifte doen anders krijg je een boete'?
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Ik wil ook de brief van de belastingdienst ivm zorgtoeslag! En dan eigenlijk vooral het geld want ik krijg nog een leuk bedrag :-). Ze gaan daar uit van mijn jaarinkomen, maar mijn verzamelinkomen is stukken lager.
Gast- Gast
Ik vind de Belastingdienst ook niet erg lief nu. Ik moet 105 euro terugbetalen aan de inkomstenbelasting. Maar... Door mijn eigen huis heb ik een verzamelinkomen en deze ligt duizenden euro's lager dan mijn daadwerkelijke inkomen en dus heb ik nu nog wel weer recht op zorgtoeslag voor dat jaar. Het is gewoon niet meer te begrijpen, haha.
Gast- Gast
Hmm ik hoor iedereen over een verzamelinkomen..
Hoe werkt dat dan? Wij hebben sinds december ook een eigen huis..
Hoe werkt dat dan? Wij hebben sinds december ook een eigen huis..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Je hebt het jaarinkomen en daar gaat het bedrag "Woning welke hoofdverblijf is" vanaf. Voor mij is dat bijna 6200 euro. Maar waar dat bedrag vandaan komt? Geen flauw idee. Wil ik eigenlijk ook wel weten.
Gast- Gast
Doet het belasting programma dat vanzelf?
AAHHH ik dacht dat ik t eindelijk snaptee..
AAHHH ik dacht dat ik t eindelijk snaptee..
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik denk het niet. Ik laat het elk jaar invullen door een mannetje, want anders kan ik blijven terugbetalen. Bak van het invullen namelijk helemaal niets. Of althans, het invullen lukt nog wel. Maar het is absoluut niet goed.
Gast- Gast
Het aangifte programma rekent 't idd zelf uit. Als jij bij eigen woning al je gegevens invult en ook de aftrekbare rente dan gaat van dat bedrag
nog het eigenwoningforfait af. ( wordt uitgerekend door het programma aan de hand van postcode huisnummer, periode hoofdverblijf en percentage eigendom.)
Als je alleen een baan hebt en een woning dan gaat het bedrag aan aftrekbare rente af van je inkomen, en dat is je verzamelinkomen.
( wat dus ook nog lager kan worden als je bijvoorbeeld andere aftrekposten hebt, bijv studiekosten, bijzondere ziektekosten etc. )
nog het eigenwoningforfait af. ( wordt uitgerekend door het programma aan de hand van postcode huisnummer, periode hoofdverblijf en percentage eigendom.)
Als je alleen een baan hebt en een woning dan gaat het bedrag aan aftrekbare rente af van je inkomen, en dat is je verzamelinkomen.
( wat dus ook nog lager kan worden als je bijvoorbeeld andere aftrekposten hebt, bijv studiekosten, bijzondere ziektekosten etc. )
Didi- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10
Oh fjew! Whahaha, dan zal het goed gegaan zijn
Heb mijn definitieve van 2010 al binnen, ze waren het compleet met me eens
Heb mijn definitieve van 2010 al binnen, ze waren het compleet met me eens
Lejow- Lady Post-a-lot
Heldere uitleg. Ik ben zo blij dat iemand het voor mij invult. Hij zit er op de cent nauwkeurig bovenop, dus dat is wel fijn. Ik heb één keer mijn aangifte zelf gedaan en mocht gelijk 500 euro terugbetalen. En snel dat ze opeens waren met de aangifte van 2009. Misschien sta ik nu ook wel op hun voorrangslijst, want ja, heb wel 105 euro teveel gehad. Zal binnenkort toch nog even teruggaan naar de adviseur, want ik krijg kennelijk teveel hypotheekrenteaftrek per maand terug.
Gast- Gast
Mijn man vult het in en wijzigt iedere keer als er iets veranderd aan de kinderopvanguren. Maar nu moeten we alsnog meer dan 300 euro terug betalen. Terwijl wij altijd al de minder invullen dan waar we gebruik van maken.
Ben blij dat ik die kinderopvang niet meer nodig hebben, hebben we dat gezeur straks ook niet meer. Mijn tip: alles wat je renteloos in termijnen terug kunt betalen ook doen! Bij de belastingdienst mag je in 48 maanden max terug betalen.
Ben blij dat ik die kinderopvang niet meer nodig hebben, hebben we dat gezeur straks ook niet meer. Mijn tip: alles wat je renteloos in termijnen terug kunt betalen ook doen! Bij de belastingdienst mag je in 48 maanden max terug betalen.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Even totaal offtopic, maar Tazz ik vind jouw avatar echt gaaf!
Lejow- Lady Post-a-lot
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: