Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Belastingdienst

+2
TukTuk
Penny Blossom
6 plaatsers

Ga naar beneden

Belastingdienst Empty Belastingdienst

Bericht  Penny Blossom za 22 jan 2011 - 1:50

Ik heb het even niet meer duidelijk.

Mijn vriend en ik wonen sinds november 2009 samen. Wij hebben een huurhuis op beider naam. We hebben geen samenlevingscontract en geen kinderen. We zijn allebei meerderjarig. Hij werkt fulltime en ik studeer nog fulltime.

Zijn we nu wel of niet fiscale partners? Ik snap het niet meer.
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingdienst Empty Re: Belastingdienst

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 1:53

Je mag kiezen om fiscale partners te worden. Je mag ook kiezen om dit soort zaken apart te houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingdienst Empty Re: Belastingdienst

Bericht  Penny Blossom za 22 jan 2011 - 1:55

Oke, maar de site geeft aan dat we in bepaalde situaties automatisch fiscale partners worden. Dat is dus niet zo. Ik mag nog kiezen.

Oke, bedankt!
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingdienst Empty Re: Belastingdienst

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 1:57

BlackRabbit schreef:Oke, maar de site geeft aan dat we in bepaalde situaties automatisch fiscale partners worden. Dat is dus niet zo. Ik mag nog kiezen.

Oke, bedankt!

Als je een koopwoning hebt, een samenlevingscontract hebt afgesloten, als je getrouwt bent etc. smile Maar als ik jouw situatie zo lees, dan kan het handig zijn om fiscale partners te zijn, maar ook niet.

Sommige mensen worden fiscaal partner, omdat ze samen meer terugkrijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingdienst Empty Re: Belastingdienst

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 1:58