Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stomme belastingdienst!!!

+27
Rush
Vanilla Queen
Dolphinne
Ooh La La!
Kat1980
Bolleke
Aziraphale
Supertalentje
Ugly Betty
MissD
Sweety
Pandora
Roxy
Mamsie
Didi
Carra
Droopy28
Raindrop
Lejow
Rovine
Lady4
Biancos
Salander
Bliss
TukTuk
Pien
Prosecco
31 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Stomme belastingdienst!!! - Pagina 2 Empty Re: Stomme belastingdienst!!!

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 23:16

Wij zetten ook ons toetsingsinkomen veel hoger dan dat hij in werkelijkheid is. Wij hebben halverwege dit jaar bijna 5000 euro terug moeten betalen, omdat we halverwege het jaar ons toetsingsinkomen aan hadden gepast, vanwege een baanwissel (met salarisverandering). Wij zijn nog steeds bezig met afbetalen. Hopelijk hebben ze het mis en krijgen we volgend jaar een groot deel weer terug.

We moeten alleen even kijken hoe we dat met de kinderopvangtoeslag gaan doen, want dat kunnen we eigenlijk niet missen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Sweety wo 24 aug 2011 - 0:00

Ze hebben het bij mij een aantal jaar geleden ook verkeerd gedaan. Toen hadden ze mijn vader mee gerekend in de zorgtoeslag. Dus ik kreeg van mijn vader en van mijzelf! Wij hebben elke keer gebeld met ze en het uitgelegd maar het klopte of het was nu echt goed veranderd. Uiteindelijk kon ik een groot bedrag terug betalen aan ze. Gelukkig wel opzij gezet dus ik kon het grootste gedeelte in 1x betalen. Maar in 2008 hadden ze me ook verkeerd getoetst en ook steeds gebeld dat het niet klopte. Toen moest ik ook terugbetalen en daar ben ik nu bijna klaar mee. Moet het nog 1x over maken naar ze. Gister in de brief stond dat ik €53 + €1 rente van hun krijg.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  MissD wo 24 aug 2011 - 0:05

Prosecco schreef:Ik ben nu echt even pissed as hell! Elke keer, zodra mijn salaris wijzigd geef ik dit netjes door aan de belastingdienst zodat ik niet te veel zorg toeslag ontvang. Want teveel ontvangen betekent terug betalen. Elke keer krijg ik netjes een bevestiging en toch moet ik nu voor de 2e keer geld terug gaan betalen. En wel even 360 euro!!!!!

Zijn die mensen gek geworden ofzo? Waarom neem ik nog de moeite dingen bij hun te wijzigen als ik elke keer terug moet betalen. En dit betekent dat ik recht heb op nog geen 20 euro zorgtoeslag per maand?! What the fuck?! Zo veel verdien ik helemaal niet.

Kun je ook een betalings regeling treffen met de belastingdienst? Ik heb geen 360 euro, en op korte termijn ook niet. Zou je het ook per maand terug kunnen betalen?

Mijn man heeft precies hetzelfde. Die heeft het inmiddels denk ik al wel 4 keer aangegeven de afgelopen 2 jaar. Dit jaar mag hij ook eventjes 600euro terug betalen alsof het niks is. En het enige wat ze daar zeggen, "sorry meneer, we werken hier met mensen, en waar mensen werken worden fouten gemaakt".

Hij was dan ook eventjes niet zo vriendelijk aan de telefoon toen hij die mw. daar vertelde dat hij de afgelopen 2 jaar al een keer of 4 /5 heeft aangegeven dat hij geen recht meer heeft op zorgtoeslag.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  Ugly Betty wo 24 aug 2011 - 0:08

Bij elke belastingaangifte wijzig ik mijn inkomen, maar moet nu ook al voor het 3e jaar terug betalen, € 500! Twisted Evil
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Supertalentje wo 24 aug 2011 - 0:19

Carra schreef:Ik heb vorig jaar nijdig opgebeld en gesmeekt of ze alsjeblieft die stomme zorgtoeslag maar helemaal stop willen zetten. Ik wil er niks meer mee te maken hebben. Moest ook elk jaar weer terugbetalen terwijl ik het gewoon had doorgegeven.

Je kan in termijnen betalen, maar dan betaal je wel iets van een maand (dus € 20) extra aan rente.
+1. Ik heb alles stopgezet nadat ik 1 jaar moest terugbetalen, volgens mij hebben we er allang geen recht meer op, maar anders wens ik ze veel succes met die paar euro.
Je kunt alles toch ook achteraf terugvragen?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Aziraphale wo 24 aug 2011 - 18:01

Je kunt het dan beter na je inkomstenbelasting alsnog met terugwerkende kracht terugvragen, kan uit mijn hoofd tot 1 juli ofzo...staat wel ergens op hun site smile

Ik schat ons ook altijd erg hoog in, met als gevolg dat we nu heerlijk €940 terugkrijgen over 2010 smile Mijn vriend studeert fulltime en had in 2010 een erg mager jaar qua bijbaantje. Maar hij begint maandag onverwacht aan een baan voor 32 uur dus denk dat we dit jaar wel wat ZT moeten terugbetalen, ondanks dat ik ons inkomen hoger had ingeschat (nl niet zó hoog). Ik ga 'm nu in ieder geval even stopzetten en na de aangifte opnieuw aanvragen met terugwerkende kracht. Als we dan wat moeten teugbetalen zal dat niet meer dan €100 zijn.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 19:20

Wat vervelend zeg Prosecco. Zeker als je zo actief bezig geweest bent om het aan te passen!

Misschien stomme vraag, maar hoe kun je jezelf hoger inschatten? Ze gebruiken toch het inkomen van je belastingaangifte?

Gast
Gast

Bericht  Bolleke wo 24 aug 2011 - 20:15

Dus hoe hboger je salaris is, des te meer je terug krijgt? Ik moet ook altijd betalen namelijk.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096

Bericht  Prosecco wo 24 aug 2011 - 20:25

kruimelje schreef:Dus hoe hboger je salaris is, des te meer je terug krijgt? Ik moet ook altijd betalen namelijk.

Huh? Natuurlijk niet, hoe meer je verdient, hoe minder toeslag je krijgt. Dus als je dan teveel krijgt, moet je terug betalen.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Kat1980 wo 24 aug 2011 - 20:31

Heel herkenbaar, ook geregeld gehad dat ik dingen moest terugbetalen. Je kan het inderdaad ook in termijnen betalen, volgens mij staat daar zelfs iets over in de brief die je van ze krijgt en anders gewoon even bellen.

Dit jaar had ik een keer geluk!!! Kreeg gewoon nog wat terug van kindgebonden budget en zorgtoeslag Very Happy Soms kunnen ze dus ook aardig zijn bij de BD.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 21:10

Ik ben benieuwd, durf bijna niet naar de brievenbus te gaan.. Heb mn inkomen bijna €1000 hoger gezet (op jaarbasis) dus eigenlijk kan ik niet terug moeten betalen. Maarja, je weet het nooit..

Gast
Gast

Bericht  Ooh La La! wo 24 aug 2011 - 21:56

Biancos schreef:Ik moet 1300 euro terug betalen.
Stomme mensen daar..

Ik had helaas ook zo'n rekening. En 1 van de huurtoeslag.
Die laatste had ik vorig jaar al stop gezet, maar over 2008 en 2009 moet ik nu betalen.
Zelfde met zorg... Die heb ik nu per direct stopgezet.
Ben nu meer kwijt aan het terugbetalen dan dat ik kreeg... Mad

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  Aziraphale wo 24 aug 2011 - 22:02

Yvaine schreef:Wat vervelend zeg Prosecco. Zeker als je zo actief bezig geweest bent om het aan te passen!

Misschien stomme vraag, maar hoe kun je jezelf hoger inschatten? Ze gebruiken toch het inkomen van je belastingaangifte?

Ze gebruiken inderdaad je verzamelinkomen van het jaar ervoor. Maar je kunt zelf online een wijziging doorgeven en bijv je verzamelinkomen hoger zetten dan wat je eigenlijk gaat verdienen. Zo krijg je maandelijks een kleiner voorschot en krijg je bij de definitieve berekening rond juli/aug geld terug.
Je kunt ook de hele bende stopzetten en met terugwerkende kracht van het jaar ervoor alsnog zorgtoeslag aanvragen. Dit kan maar t/m een bepaalde datum, staat wel op de site. Dit is een stuk veiliger voor de meesten aangezien bijna iedereen flinke bedragen moet terugbetalen Cry. Al lijkt dat meer te zijn omdat BD veel fouten maakt, vervelend. Maar als je het stopzet en je blijft maandelijks geld krijgen, moet er zelf ook een lampje gaan branden... En misschien heb je in totaal al zo'n hoog voorschot gekregen per maand dat je al over je jaarlijkse bedrag heen zit indien je meer salaris krijgt. Dat hebben wij dit jaar ook voor het eerst en ik ga het ook stopzetten.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Bericht  Biancos wo 24 aug 2011 - 22:03

Klopt heb ik ook.
Dus ik heb et ook stopgezet.
Ze mogen het houden, en als ze et wel elke maand storten zet ik et wel op mijn spaar.
Dit gebeurd mij NOOIT meer..
Biancos
Biancos
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 149
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Aziraphale wo 24 aug 2011 - 22:11

kruimelje schreef:Dus hoe hboger je salaris is, des te meer je terug krijgt? Ik moet ook altijd betalen namelijk.

Hoe hoger je je eigen salaris inschat van tevoren, hoe minder zorgtoeslag je krijgt per maand. Dit kun je zelf inschalen op de website als je een wijziging doorvoert. Als dan het jaar erna blijkt dat je minder hebt verdiend, dan krijg je alsnog de toeslag waar je recht op had in één keer.
Als je het bedrag per maand van de zorgtoeslag dus kunt missen, is het aan te raden om jezelf altijd hoger in te schatten zodat je niet het gevaar loopt terug te moeten betalen het jaar erna. Toetsingsinkomen is altijd een schatting, vandaar dat er zoveel mensen toch moeten terugbetalen aangezien ze toch meer blijken te hebben verdiend. Als je zelf nl niets wijzigt, gaat de belastingsdienst uit van je inkomen uit de aangifte.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 22:27

Aziraphale schreef:Ze gebruiken inderdaad je verzamelinkomen van het jaar ervoor. Maar je kunt zelf online een wijziging doorgeven en bijv je verzamelinkomen hoger zetten dan wat je eigenlijk gaat verdienen. Zo krijg je maandelijks een kleiner voorschot en krijg je bij de definitieve berekening rond juli/aug geld terug.
Je kunt ook de hele bende stopzetten en met terugwerkende kracht van het jaar ervoor alsnog zorgtoeslag aanvragen. Dit kan maar t/m een bepaalde datum, staat wel op de site. Dit is een stuk veiliger voor de meesten aangezien bijna iedereen flinke bedragen moet terugbetalen Cry. Al lijkt dat meer te zijn omdat BD veel fouten maakt, vervelend. Maar als je het stopzet en je blijft maandelijks geld krijgen, moet er zelf ook een lampje gaan branden... En misschien heb je in totaal al zo'n hoog voorschot gekregen per maand dat je al over je jaarlijkse bedrag heen zit indien je meer salaris krijgt. Dat hebben wij dit jaar ook voor het eerst en ik ga het ook stopzetten.
Bedankt voor je uitleg. Dan ga ik voor de zekerheid mijn inkomen maar aanpassen. De jaren hiervoor studeerde ik, dus wist ik dat het geen probleem was. Ik verdien niet zo heel veel nog, maar wil niet het risico lopen dat ik wat terug moet betalen.

Gast
Gast

Bericht  Dolphinne wo 24 aug 2011 - 23:39

Ik heb in november-december ook al mijn inkomen aangepast aan wat ik dacht te gaan verdienen dit jaar (voor zorg, huur, kinderopvang en kindgebonden budget).
Heb dat bedrag ondertussen veelste hoog staan (omdat ik al verwacht had afgestudeerd te zijn en aan het werk te zijn), dus hoop dat ik nog wat terug ga krijgen volgend jaar bij de definitieve afrekening.

Tot nu toe staan alle brieven die ik heb gehad op 0 euro.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Vanilla Queen do 25 aug 2011 - 0:09

Ik doe altijd netjes ieder jaar mijn salaris wijzigen en dan net ietsje hoger dan dat ik verdien. Als ik optoeslagen.nl alles invul volgens mijn salaris dan moet ik volgens die site meer krijgen dan dat ik nu per maand krijg, maar moet ieder jaar ook weer terug betalen. ik snap er geen jota van, maar ik reageer ook niet op die brieven. Ze verrekenen het maar lekker dan weer met het foute zorgtoeslag wat ik dan weer krijg. Eigenlijk wil ik er helemaal van af. Maar goed.
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543

Bericht  Bolleke do 25 aug 2011 - 1:14

Aziraphale schreef:

Hoe hoger je je eigen salaris inschat van tevoren, hoe minder zorgtoeslag je krijgt per maand. Dit kun je zelf inschalen op de website als je een wijziging doorvoert. Als dan het jaar erna blijkt dat je minder hebt verdiend, dan krijg je alsnog de toeslag waar je recht op had in één keer.
Als je het bedrag per maand van de zorgtoeslag dus kunt missen, is het aan te raden om jezelf altijd hoger in te schatten zodat je niet het gevaar loopt terug te moeten betalen het jaar erna. Toetsingsinkomen is altijd een schatting, vandaar dat er zoveel mensen toch moeten terugbetalen aangezien ze toch meer blijken te hebben verdiend. Als je zelf nl niets wijzigt, gaat de belastingsdienst uit van je inkomen uit de aangifte.

Bedankt voor de uitleg, nu snap ik het inderdaad. Heb de zorgtoeslag niet hoeven terug te betalen maar wel de kinderopvangtoeslag maar dat is weer een ander verhaal. Maar het is mij nu in ieder geval duidelijk.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096

Bericht  Rush do 25 aug 2011 - 1:20

Ik hen nooit problemen met de BD, zet altijd m`n toetsingsinkomen hoger.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  girli do 25 aug 2011 - 1:27

Rush schreef:Ik hen nooit problemen met de BD, zet altijd m`n toetsingsinkomen hoger.
+1
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Niekske do 25 aug 2011 - 2:54

Ik moet 1 euro terugbetalen :S er zat ook nog een acceptgiro bij ook, kom eens op man, 1 euro? Toen ik mijn definitieve aanslag over 2010 ontving, stond bij het uit te betalen bedrag NIHIL en dus werd er niks uitbetaald en nu moet ik wel die ene euro gaan terug betalen...
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rush do 25 aug 2011 - 2:56

Niekske schreef:Ik moet 1 euro terugbetalen :S er zat ook nog een acceptgiro bij ook, kom eens op man, 1 euro? Toen ik mijn definitieve aanslag over 2010 ontving, stond bij het uit te betalen bedrag NIHIL en dus werd er niks uitbetaald en nu moet ik wel die ene euro gaan terug betalen...
Onder de 24 euro krijg je niet uitgekeerd en hoef je ook niet te betalen. Tenminste, dat is altijd tegen mij gezegd.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast do 25 aug 2011 - 3:03

Ik heb het vandaag voor mijn vriend zorgtoeslag stop gezet.
Hopelijk hoeven we niks terug te betalen, zowel dan uiterlijk 200 euro Neutral

Gast
Gast

Bericht  girli do 25 aug 2011 - 5:41

Niekske schreef:Ik moet 1 euro terugbetalen :S er zat ook nog een acceptgiro bij ook, kom eens op man, 1 euro? Toen ik mijn definitieve aanslag over 2010 ontving, stond bij het uit te betalen bedrag NIHIL en dus werd er niks uitbetaald en nu moet ik wel die ene euro gaan terug betalen...
Dat hoefde je eerder niet te betalen.

Mijn vriend zou dit jaar 14 euro terugkrijgen, maar dat krijgt hij ook niet want dat ligt onder de grens.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: