Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toch maar wel een schoonmaakster?

+24
Pandora
Raindrop
Miss G
blondje1313
Lynn_
Limburg85
nina
marjoleinnn
Snoes
Ooh La La!
minoessepoes
Barbabella
Paper Crown
banjer49
Bosjesvrouw
rapa nui
Mamsie
Pompoen
Pien
Susan
Dolphinne
girli
Mizz_S
Rush
28 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? - Pagina 2 Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Bosjesvrouw di 23 aug 2011 - 0:14

Ik zou het doen.
Onze buren hebben ook 3 kinderen hij werkt 40 uur en zij heeft een min/max contract (dus nog wel veel thuis).
Zij hebben een schoonmaakster voor 1 x per 2 week.

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : fryslan

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? - Pagina 2 Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 0:21

Ik zou graag iemand in huis willen ondanks dat ik ''maar'' 28 uur werk... lijkt me heerlijk om als je thuis bent niet alles nog te doen maar ook lekker kunt genieten van een schoon huis :-)
Ik zou het dus wel doen!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? - Pagina 2 Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 1:13

Oh en ik had het ook toen ik 32u werkte hoor.. Maar goed, wel alleen en een kind. Alleen waarom zou je het niet doen als je het je kan veroorloven en het allemaal wat relaxter maakt?

Naast mijn studie ga ik, als het hopelijk allemaal doorgaat, 3 dagen stage lopen. Ik moet dan nog erbij werken voor 1,5 dag en een schoonmaakster zit er komend schooljaar dan ook niet in. Dat vind ik echt jammer. Maar moet nu gewoon even flink investeren in de toekomst.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? - Pagina 2 Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  banjer49 di 23 aug 2011 - 1:14

Pien schreef:Ik zou je man voor de keuze stellen, of helpen met het huishouden of een schoonmaakster! Je woont er samen, je werkt allebei, hebt samen 3 kids en daar hoort een druk huishouden bij!

dat wou ik ook zeggen +1
banjer49
banjer49
Prater
Prater

Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? - Pagina 2 Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Paper Crown di 23 aug 2011 - 1:24

Gewoon doen hoor jeweetwel.. 3 kids, werken + een husband en een huishouden dat lijkt me to much!!

Ik heb er een tijdje 1 gehad.. los van het feit dat ik het idee had dat ze soms mijn kleding droeg en weer teruglegde,was ik wel blij met d'r maar ik heb d'r toch 'ontslagen..'

In het nieuwe huis komt ga ik weer op zoek naar een goede..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? - Pagina 2 Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Mamsie di 23 aug 2011 - 1:35

2CKC2 schreef:Gewoon doen hoor jeweetwel.. 3 kids, werken + een husband en een huishouden dat lijkt me to much!!

Ik heb er een tijdje 1 gehad.. los van het feit dat ik het idee had dat ze soms mijn kleding droeg en weer teruglegde,was ik wel blij met d'r maar ik heb d'r toch 'ontslagen..'

In het nieuwe huis komt ga ik weer op zoek naar een goede..

Ik zie het al voor me, kom je je huis binnen staat je schoonmaakster daar je plee te poetsen met chloor in jouw nieuwe jurkje! Evil or Very Mad
Volgende schoonmaakster word dus een maatje 42
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? - Pagina 2 Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Paper Crown di 23 aug 2011 - 1:44

Mamsie schreef:
2CKC2 schreef:Gewoon doen hoor jeweetwel.. 3 kids, werken + een husband en een huishouden dat lijkt me to much!!

Ik heb er een tijdje 1 gehad.. los van het feit dat ik het idee had dat ze soms mijn kleding droeg en weer teruglegde,was ik wel blij met d'r maar ik heb d'r toch 'ontslagen..'

In het nieuwe huis komt ga ik weer op zoek naar een goede..

Ik zie het al voor me, kom je je huis binnen staat je schoonmaakster daar je plee te poetsen met chloor in jouw nieuwe jurkje! Evil or Very Mad
Volgende schoonmaakster word dus een maatje 42

Nee, niet zo.. ze nam het volgens mij mee en legde het weer schoon terug in de kast nadat het gedragen was maar het rook niet naar onze wasmiddel ofzo,of naar mij hing gewoon een ander huisgeur aan.. bij mij hangen meerdere dingen op 1 hangertje.. ik merk dus niet gelijk als iets 'weg' is even een weekje.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? - Pagina 2 Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Barbabella di 23 aug 2011 - 2:04

Als je het kan, zou ik het doen. Ik heb een schoonmaakster, ook al werk ik maar 2 dagen. Ik besteed mijn vrije tijd liever aan Levi dan aan poetsen, ik vind het ideaal ! Ze komt wanneer ik zelf ook thuis ben en dan help ik ondertussen zelf ook mee. Ik vind het heerlijk !
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? - Pagina 2 Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  minoessepoes di 23 aug 2011 - 2:09

Het is dat het bij ons niet kan door de plek waar wij wonen maar wij hebben alle twee een meer dan full-time baan en dan is mijn vrije tijd een stuk kostbaarder dan die paar tientjes die een hulp kosten. Als het dus zou kunnen zou ik het meteen doen!

Ik vind het ook wel makkelijk praten van je vriend. Jullie hebben inderdaad 3 kids, waarvan 2 nog heel klein, waar je overdag echt wel je handen aan vol hebt en uitslapen of lui doen zit er ook niet in omdat de oudste naar school moet, terwijl je wel 's avonds werkt. Je werkt ook best veel uur en een huishouden met 3 jonge kinderen is gewoon veel werk qua boodschappen in huis slepen, de was doen en schoonmaken. Dus het lijkt me echt niet onlogisch als je dan een klein deel van het werk uit handen laat nemen!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? - Pagina 2 Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Ooh La La! di 23 aug 2011 - 2:24

Ik zit er ook aan te denken om een schoonmaakster te zoeken. Ik werk 32 uur en mijn vriend ook.

Wat ik me afvroeg; wat doet jullie schoonmaakster allemaal voor klusjes? En waar hebben jullie haar "gevonden"?

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? - Pagina 2 Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Barbabella di 23 aug 2011 - 2:29

Nate84 schreef:Ik zit er ook aan te denken om een schoonmaakster te zoeken. Ik werk 32 uur en mijn vriend ook.

Wat ik me afvroeg; wat doet jullie schoonmaakster allemaal voor klusjes? En waar hebben jullie haar "gevonden"?
Onze schoonmaakster geeft elke week de badkamer een goede beurt, stoft zuigt en dweilt de slaapkamers. Beneden ook stoffen zuigen dweilen/schrobben en de wc. Evt strijken en dan eens per week wat extra ( keukenkastjes/ramen e.d) Ik hab een advertentie op marktplaats gezet.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? - Pagina 2 Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  minoessepoes di 23 aug 2011 - 2:35

De hulp bij mij ouders kwam toen wij nog thuis woonde elke week maar nu nog maar om de week. De ene keer doet ze de boven verdieping en de andere keer de beneden verdieping. WC, badkamer en keuken (+dweilen) elke keer. Daarnaast doet ze elke keer een "grote"klus zoals ramen zemen, een keer alle lamellen schoonmaken, echt alle keukenkastjes uitsoppen, dat soort dingen. Strijken doet ze niet.
Mijn moeder is dan thuis en doet de ander "helft" van het huis, tussendoor drinken ze dan gezellig koffie.

Mijn schoonmoeder heeft ook een hulp, zij komt als mijn schoonmoeder aan het werk is en ze communiceren via een schriftje, ze heeft een aantal dingen die ze standaard doet en dan schrijft mijn schoonmoeder nog dingen op die ze graag gedaan wil hebben.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? - Pagina 2 Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Ooh La La! di 23 aug 2011 - 3:18

Barbabella schreef:
Nate84 schreef:Ik zit er ook aan te denken om een schoonmaakster te zoeken. Ik werk 32 uur en mijn vriend ook.

Wat ik me afvroeg; wat doet jullie schoonmaakster allemaal voor klusjes? En waar hebben jullie haar "gevonden"?
Onze schoonmaakster geeft elke week de badkamer een goede beurt, stoft zuigt en dweilt de slaapkamers. Beneden ook stoffen zuigen dweilen/schrobben en de wc. Evt strijken en dan eens per week wat extra ( keukenkastjes/ramen e.d) Ik hab een advertentie op marktplaats gezet.

Een advertentie op marktplaats is wel een goed idee. Dat ga ik maar es proberen smile

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? - Pagina 2 Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 3:39

Nou volgens mij is het bij hem duidelijk, we gaan opzoek naar een schoonmaakster. Ik wil eerst mijn buurvrouw nog vragen, misschien zou zij het wel willen doen.
Wat moet je doen per uur?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? - Pagina 2 Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Snoes di 23 aug 2011 - 3:45

Ik zou het zelf nooit doen, maar dat is gewoon omdat mijn vriend en ik liever alles zelf doe en liever niets uit handen geven.

Maar als ik in jouw situatie zat en ik zou het niet erg vinden dat er een vreemde in huis is, zou ik het zeker doen. Jouw vriend heeft gemakkelijk praten natuurlijk, hij doet veel minder dan jij.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? - Pagina 2 Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 4:14

Ik betaalde 10 a 12 euro per uur. Bij mij kwam ze 3 uur per week.

Minoessepoes, waarom kan het bij jullie niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? - Pagina 2 Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Susan di 23 aug 2011 - 4:18

Rush schreef:Oh nouja, ik zou nooit een vreemde in m`n huis laten. En ik vind ook niet dat het veel tijd in beslag neemt, maar dat ervaart iedereen anders natuurlijk.

Als je kinderen hebt neemt het wel veel meer tijd in beslag, je hebt veel en veel meer was, veel meer vuile vaat, veel meer rommel, zand en kruimels op de vloer, limonade die omvalt, speelgoed, enzovoort, enzovoort.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? - Pagina 2 Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  marjoleinnn di 23 aug 2011 - 4:48

Minneke schreef:
Charlie schreef:Wij gaan het ook doen, werken allebei 40+ uur en heb gewoon geen zin het hele weekend te poetsen. Jij hebt ook nog eens 3 kids, geef je groot gelijk. Mijn tijd is me kostbaarder dan het geld dat een poetsvrouw kost.


Dat woord mag je van mij echt niet gebruiken, Charlie! Vind ik zo denigrerend klinken.
Dan klinkt schoonmaakster toch ook niet echt geweldig :p ??
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? - Pagina 2 Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  nina di 23 aug 2011 - 5:01

Ooh ik wil ook een schoonmaakster maar mijn vriend vind het ook onzin.
Het lijkt me zo fijn als iemand drie uurtjes twee weken even alles doet en de extra dingen.
Ik werk 32 uur + studie en mijn vriend 40 uur.
Magoed mijn vriend doet dan ook heel veel in het huishouden dus dat maakt onze situatie wel heel anders. Hij klaagt vaak dat ik niet genoeg doe, beetje omgekeerde wereld dus.

Hopelijk komen jullie er uit samen.. En kun je hem laten zien hoeveel werk het is.
(Eigenlijk zou je gewoon een paar weken niets moeten doen, zodat hij het echt kan zien)
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? - Pagina 2 Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  rapa nui di 23 aug 2011 - 6:59

marjoleinnn schreef:
Minneke schreef:
Charlie schreef:Wij gaan het ook doen, werken allebei 40+ uur en heb gewoon geen zin het hele weekend te poetsen. Jij hebt ook nog eens 3 kids, geef je groot gelijk. Mijn tijd is me kostbaarder dan het geld dat een poetsvrouw kost.


Dat woord mag je van mij echt niet gebruiken, Charlie! Vind ik zo denigrerend klinken.
Dan klinkt schoonmaakster toch ook niet echt geweldig :p ??

Ik vind poetsvrouw op zich niet echt denigrerend. Ik zou het zelf niet zo noemen maar ik ken wel een aantal wat oudere vrouwen die zichzelf ook zo noemen of dat ze werkster zijn. En die vinden dat zelf gewone termen. Ik zie een jonger iemand zichzelf niet meer zo noemen. Ik vind interieurverzorgster dan misschien wel een politiek correcte term maar zelf al snel wat overdreven overkomen.

Kwam tijdens de vakantie in Zwitserland in de krant trouwens nog het woord "Magd" tegen voor huishoudelijke hulp. Vond dat wel grappig omdat het Zwitserduits best wel veel overeenkomsten heeft met de dialecten in Overijssel. Echt oudere boerenmensen hoor ik het hier ook nog wel over een maagd hebben en dan bedoelen ze een huishoudelijke hulp.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? - Pagina 2 Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Limburg85 wo 24 aug 2011 - 3:46

Wij hebben ook een schoonmaakster voor iedere week. Mijn man doet ook weinig in het huishouden en ik wil niet constant met het huishouden bezig zijn als ik thuis ben, ben dan liever bij R. en S. en in het weekend willen we leuke dingen doen. Ik vind het echt ideaal dat zij wekelijks de grote klussen doet. Hier komt ze 4 uur per week en doet dan het hele huis en ze krijgt 10 euro per uur.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? - Pagina 2 Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Lynn_ wo 24 aug 2011 - 5:34

Ik vind het voor mij persoonlijk niet nodig maar ik kan me heel goed voorstellen dat jij het wel doet. Ieder z'n ding toch?
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? - Pagina 2 Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 5:58

Als wij volgend jaar een huisje hebben en ik dan 25 uur p week werk en mijn vriend 40 uur p week, dan weet ik zeker dat ik een schoonmaakster aan ga nemen. Al is het maar voor de badkamer en de keuken en de strijk haha :P . Ik wil ook niet al mijn vrije tijd bezig zijn met het huishouden, maar straks ook lekker besteden aan ons kind. Natuurlijk hebben we iedere dag dan nog wel iets huishoudelijks te doen ( hondenharen .. dus stofzuigen, was etc.) maar als die grote klussen al gedaan zijn, zou dat prettig zijn. Nu wonen we nog in een appartement .. dus vind ik het een beetje onnodig, gezien ik hier zo klaar ben.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? - Pagina 2 Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  blondje1313 wo 24 aug 2011 - 6:17

Helaas vindt mijn man het helemaal niks, dus hier komt er geen in huis (denk ook eerlijk gezegd niet dat we het geld kunnen missen de komende tijd...). Maar heb zelf zo'n gigantische hekel aan het huishouden, ben echt een luie donder!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? - Pagina 2 Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 6:27

Wat zeggen jullie tegen jullie mannen als ze zeggen dat een schoonmaakster onzin is? Ik zou gewoon zeggen: dan doe jij toch vanaf nu af aan alles? Dan is ie zo overstag!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? - Pagina 2 Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum