Gaatje in kleding - hoe te repareren?
+3
Kiwi86
silly-one
Angela_1986
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Gaatje in kleding - hoe te repareren?
Zelf ben ik niet zo handig met naald en draad.
Mijn moeder wel, zij maakte altijd alles voor me maar dat is nu even geen optie.
Volgende week ga ik op vakantie en ik wil graag een jurk meenemen, maar er zit een gaatje naast de rits.
Er staat me iets bij dat je daar iets achter kunt plakken? Wie weet wat ik bedoel?
Ben jij handig met naald & draad? Wie maakt jouw broeken korter en repareert gaatjes in kleding?
Mijn moeder wel, zij maakte altijd alles voor me maar dat is nu even geen optie.
Volgende week ga ik op vakantie en ik wil graag een jurk meenemen, maar er zit een gaatje naast de rits.
Er staat me iets bij dat je daar iets achter kunt plakken? Wie weet wat ik bedoel?
Ben jij handig met naald & draad? Wie maakt jouw broeken korter en repareert gaatjes in kleding?
Gast- Gast
Re: Gaatje in kleding - hoe te repareren?
Daar kun je inderdaad iets achter plakken/strijken; strijkvlieseline.
Met naald en draad kan ik nog enigszins overweg maar met de naaimachine niet. Mijn moeder wel, zij maakte vroeger ook kleding voor ons. Nu doet mijn oma het voor mij als het nodig is.
Met naald en draad kan ik nog enigszins overweg maar met de naaimachine niet. Mijn moeder wel, zij maakte vroeger ook kleding voor ons. Nu doet mijn oma het voor mij als het nodig is.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
@Angela: weet je misschien waar ze het verkopen? Hema?
Gast- Gast
Dat weet ik niet zeker maar daar zou je 't wel kunnen proberen. Ik heb 't eens op de markt gekocht, bij de fournituren/stoffenkraam. En ze verkopen het bij ons bij 'n luxere kledingwinkel die ook wat fournituren heeft.
Ja kan het waarschijnlijk bij Paula Modestoffen krijgen op de markt. Dat is nog een handwerkwinkel. Verder zit er op de bisschopmolenstraat ook een naaiwinkel. Naast de micro Electro aan de kant van de rotonde.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb het vandaag bij een quiltwinkeltje gehaald, maar nu de volgende vraag: gladde of bobbelige kant tegen de kleding aan? Glad denk ik?
Gast- Gast
Oh dat weet ik niet meer... Kun je zien waar de lijmlaag zit? Die kant moet op je kleding.
De bollelkant tegen de kleding, dat is de lijm.
Kiwi86- Fluisteraar
- Aantal berichten : 152
Punten : 226
Registratiedatum : 06-06-11
Ik naai gewoon alles zelf.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
hoe moeilijk kan dat nou zijn met naald en draad het moeilijkst is volgens mij nog om 't draadje in de naald te krijgen..!
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Dat strijkspul kun je bij een naaiwinkel kopen in alle kleuren.
Mijn broeken kortmaken doe ik zelf, mijn moeder heeft ene naaimachine en ze moet wel helpen met het draad erop zetten, want dat snap ik niet en zal ik nooit snappen ook. Verder ben ik niet handog met naald en draad. Kan knopen aanzetten, geen probleem, maar gaatjes repareren op zichtbare plaatsen kan ik beter niet doen, tenzij het ergens op een naad is ofzo, dan lukt het me nog wel. Maar meestal draag ik kleding met gaatjes niet meer.
Mijn broeken kortmaken doe ik zelf, mijn moeder heeft ene naaimachine en ze moet wel helpen met het draad erop zetten, want dat snap ik niet en zal ik nooit snappen ook. Verder ben ik niet handog met naald en draad. Kan knopen aanzetten, geen probleem, maar gaatjes repareren op zichtbare plaatsen kan ik beter niet doen, tenzij het ergens op een naad is ofzo, dan lukt het me nog wel. Maar meestal draag ik kleding met gaatjes niet meer.
Gast- Gast
Jerry schreef:hoe moeilijk kan dat nou zijn met naald en draad het moeilijkst is volgens mij nog om 't draadje in de naald te krijgen..!
Ik vind dit een beetje een onaardige reactie. Niet iedereen is daarmee handig, ieder zijn eigen kwaliteit toch?
Birgit lost het met wat advies toch zelf op?
Bovendien is reparatie van kleding waar ook een rits in zit niet een vanzelfsprekendheid ofzo.
Ik vind het stoer dat je zelf aan de slag gaat Birgit , ik zou al bij de kledingmaker gezeten hebben!
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10
@Jerry: knopen zet ik er altijd zelf weer aan en kleine gaatjes op onopvallende plekken durf ik ook nog wel aan, maar gaatjes heel netjes dichtmaken of broeken korter maken lukt me niet.
Jij doet het zelf begrijp ik uit je reactie?
@Happinaz: de kledingmaker vond ik zelf wat overdreven
Het is gelukt en het ziet er best aardig uit (al zeg ik het zelf).
Gast- Gast
Ik heb ook een handige moeder. En als ze er niet is, laat ik het gewoon even liggen.
Gast- Gast
Happinaz schreef:Jerry schreef:hoe moeilijk kan dat nou zijn met naald en draad het moeilijkst is volgens mij nog om 't draadje in de naald te krijgen..!
Ik vind dit een beetje een onaardige reactie. Niet iedereen is daarmee handig, ieder zijn eigen kwaliteit toch?
Bovendien is reparatie van kleding waar ook een rits in zit niet een vanzelfsprekendheid ofzo.
Ik vind het stoer dat je zelf aan de slag gaat Birgit , ik zou al bij de kledingmaker gezeten hebben!
Birgit schreef:@Jerry: knopen zet ik er altijd zelf weer aan en kleine gaatjes op onopvallende plekken durf ik ook nog wel aan, maar gaatjes heel netjes dichtmaken of broeken korter maken lukt me niet.
Hm, bedoelde 't niet zo bot als dat 't overkomt
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Jerry schreef:Happinaz schreef:Jerry schreef:hoe moeilijk kan dat nou zijn met naald en draad het moeilijkst is volgens mij nog om 't draadje in de naald te krijgen..!
Ik vind het stoer dat je zelf aan de slag gaat Birgit , ik zou al bij de kledingmaker gezeten hebben!Birgit schreef:@Jerry: knopen zet ik er altijd zelf weer aan en kleine gaatjes op onopvallende plekken durf ik ook nog wel aan, maar gaatjes heel netjes dichtmaken of broeken korter maken lukt me niet.
Hm, bedoelde 't niet zo bot als dat 't overkomt
Ik had een rothumeur, dus je was fijn om even op af te reageren!
Niks aan de hand hoor!
Happinaz- Kletskop
Ik kan je in elk geval vertellen dat dat spul niet bij de HEMA te koop is. Een aantal weken geleden heeft een klant ongeveer een kwartier verspild aan mij uitleggen wat ie precies zocht, want ik had er nog nooit van gehoord. Maar soit, de HEMA verkoopt het dus niet
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
SuperGrover schreef:Ik kan je in elk geval vertellen dat dat spul niet bij de HEMA te koop is. Een aantal weken geleden heeft een klant ongeveer een kwartier verspild aan mij uitleggen wat ie precies zocht, want ik had er nog nooit van gehoord. Maar soit, de HEMA verkoopt het dus niet
Ik ben ook eens bij de HEMA geweest om breigaren, hebben ze ook niet.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Vroeger wel! Daar komt het waarschijnlijk vandaag. 'Vroegah' ging ik altijd met mijn oma en moeder naar de HEMA om wol uit te zoeken enzo! Volgens mij was de HEMA toen echt de king (of queen?) van de handwerk bezigheden!
Happinaz- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» Kleding SOS!
» Kosten repareren BB na vloeistofschade?
» Kabelbreuk laptop-lader repareren
» Blackberry repareren? Iemand ervaring?
» Huis verkopen: vloer repareren of toch niet?
» Kosten repareren BB na vloeistofschade?
» Kabelbreuk laptop-lader repareren
» Blackberry repareren? Iemand ervaring?
» Huis verkopen: vloer repareren of toch niet?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: