Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag

+7
Susan
Blair
Melis_je
boekenwurm83
Beachgirl
juffie001
sanne-84
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag Empty Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 8:14

Her en der vang ik op dat het vrijgezellenfeest van mijn vriend aanstaande zaterdag zal plaatsvinden.
Dat van mij is dan niet, want een vriendin viert dan 's avonds haar verjaardag en een andere vriendin heeft die dag een wedstrijd. Ik ben gewend dat die feesten op dezelfde dag plaatsvinden. Helemaal omdat we een overeenkomstige vriendengroep hebben.

Ik vind dit heel raar en het voelt niet prettig.

Ten eerste is het huwelijk pas over 2 maanden.
Ten tweede zijn we nog niet eens in ondertrouw gegaan. De uitnodigingen zijn nog niet de deur uit.
Ten derde... ik zie mezelf hem al uitzwaaien, hij en zijn vrienden helemaal gek en uitgelaten vanwege het feest dat hen te wachten staat.. en vervolgens trek ik mezelf saai terug in m'n huis, ga ik 's middags in m'n eentje naar het tuinfeest van de buren waarbij ik niemand, behalve de buurman ken, en ga ik s' avonds op verjaardag en vervolgens in mijn eentje proberen te slapen, wat niet gaat lukken, aangezien ik ga liggen piekeren tot hij terug komt Sad

Wat vinden jullie? Het voelt voor mij heel naar, maar waarschijnlijk stel ik me ontzettend aan... scratch

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag Empty Re: Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 8:23

Het zou natuurlijk ook gewoon zo kunnen zijn dat die vriendin helemaal niet haar verjaardag viert..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag Empty Re: Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag

Bericht  sanne-84 zo 21 aug 2011 - 8:26

volgens mij is dit iets wat per persoon verschilt.
een vriendin van me had dit ook tegelijkertijd, maar dat was toeval. zij wist wanneer die van haar vriend was, en hadden al afgesproken dat we die dag gewoon samen een leuk dagje zouden maken! zij had daar ook geen problemen mee.
nadeel van het samen op 1 dag is dat er altijd iemand eerder thuis is, en die dan niet kan vertellen hoe het is geweest.
heb dit toendertijd ook aan haar gevraagd, of ze er voorkeur in had, en dat had ze niet. en moet zeggen dat ik dat denk ik ook niet heb, heeft beide zn voor en nadelen.
maar gek is het niet dat het niet opdezelfde dag valt! heel mss heb jij het die dag ook wel, die vriendinnen kunnen wel zeggen dat ze een verjaardag vieren of wedstrijd hebben, maar ondertussen;) en anders gewoon zelf een leuke dag organiseren!
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag Empty Re: Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 8:26

Zat ik ook al aan te denken. Maar ze heeft een mail verstuurd naar heel veel mensen, waaronder mensen die ik verder niet zo goed ken.. Dus dan zouden ze een uitnodiging voor niks krijgen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag Empty Re: Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag

Bericht  juffie001 zo 21 aug 2011 - 8:30

ik heb nog nooit meegemaakt dat de vrijgezellendag van de man en vrouw op dezelfde dag waren.

Maar idd.. misschien is er wel helemaal geen verjaardag die dag Wink
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag Empty Re: Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 8:36

Eerlijk ? Ik vind dat je jezelf aanstelt, het is maar een vrijgezellenfeest. Het maakt toch helemaal niet uit dat het op een andere dag gehouden wordt ? Ik heb nog nooit meegemaakt dat de man en de vrouw op dezelfde dag hun vrijgezellen feest kregen. Daarnaast vind ik je post nogal afhangelijk over komen. Vooral de zinnen :

'Ten derde... ik zie mezelf hem al uitzwaaien, hij en zijn vrienden helemaal gek en uitgelaten vanwege het feest dat hen te wachten staat.. en vervolgens trek ik mezelf saai terug in m'n huis, ga ik 's middags in m'n eentje naar het tuinfeest van de buren waarbij ik niemand, behalve de buurman ken, en ga ik s' avonds op verjaardag en vervolgens in mijn eentje proberen te slapen, wat niet gaat lukken, aangezien ik ga liggen piekeren tot hij terug komt

Dat zou mij echt een zeer benauwd gevoel geven. Waarom zou je liggen piekeren totdat je vriend weer thuis komt ? Laat hem lekker van zijn vrijgezellen avond genieten. Komt vast allemaal wel goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag Empty Re: Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 8:37

Ons feestje was wel op dezelfde dag. Ik zou het geen probleem hebben gevonden als het op een andere dag was. Laat het lekker gebeuren, het komt best goed!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag Empty Re: Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 8:55

Ik maak er zo'n ophef over, omdat ik het vrijgezellenfeest gewoon heel eng vind. Ik ken mijn vriend met drank op...
Dus het liefst heb ik dan zelf ook wat te doen, zodat ik m'n gedachten ergens anders heb.

Dat heb ik ook duidelijk aangegeven aan m'n vriendinnen.

Als ik weet dat mijn vriend flink aan het stappen is, kan ik mijn rust niet vinden. Verder ben ik niet echt aanhankelijk, maar op dit punt wel. En het komt gewoon net zo uit, dat die dag een feest van de buurman is, die we nauwelijks kennen, omdat we nog niet zo lang in deze buurt wonen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag Empty Re: Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag

Bericht  sanne-84 zo 21 aug 2011 - 8:57

ik denk dan juist dat je blij moet zijn dat je niet op dezelfde dag je vrijgezellenfeest hebt, anders geniet je niet van je eigen dag!
en nu je het toch weet, kun je zelf toch iets leuks plannen? ga een dagje winkelen, lekker eten met een vriendin oid. moet je perse naar je buurman? die zal toch ook wel snappen dat jij iets anders gaat doen als je vriend vrijgezellenfeest heeft
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag Empty Re: Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 9:02

Kan je geen leuke avond zonder je vriend?! Er zal vast een reden voor zijn dat xze het zo vroeg doen voor je vriend. Waarom maak je er zelf niet gewoon ook een leuke avond van?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag Empty Re: Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag

Bericht  Beachgirl zo 21 aug 2011 - 9:05

Ik heb ook zelden meegemaakt dat de feesten allebei op dezelfde dag zijn...

Tsja en je zult je vriend die avond toch moeten vertrouwen... ookal gaat hij aan de alcohol. Neem aan dat hij niet alleen drinkt als jij erbij bent.

En verder denk ik dat jij geen leuk vrijgezellenfeest zult hebben als je weet dat hij diezelfde avond ook zijn feest heeft, en dus aan de alcohol gaat. Denk dat je dan ook alleen maar loopt te piekeren op je eigen feest.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag Empty Re: Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 9:07

Is dat niet raar om de buurman af te zeggen dan?

s' Avonds heb ik een verjaardag, dus dat wordt vast wel gezellig. Ik zal er wat van moeten maken en mezelf er bij neer moeten leggen.

Ik vind het lastig om logisch over te komen nu. Ik ben dat altijd gewend bij dit soort feestjes. Het is echt een gevoelskwestie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag Empty Re: Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 9:39

Je kunt toch ook alleen even een bloemetje brengen bij de buurman? Dan ga je daarna toch gewoon iets leuks doen? 's Avonds heb je sowieso die verjaardag!

Ik zit echt helemaal niet in een trouwomgeving en ik heb dus ook geen flauw idee wat normaal is. Maar goed, mijn vriend is zo vaak een avond zonder mij op stap en vice versa, dus daar maak ik me gewoon echt niet druk om. Wat hierboven stond is trouwens ook wel echt waar. Dat het ook niet leuk is als de één eerder thuiskomt en dat hij/zij dan zijn/haar verhaal niet kwijt kan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag Empty Re: Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 9:56

Ik vind wel dat je een klein beetje aanstelt.

Ondanks dat ik het gevoel van "onzekerheid" herken van in het begin van mijn relatie, ben ik totaal niet onzeker geweest toen mijn man zijn feestje had.
Ons feestje was ook niet op dezelfde dag.

Trek je plan en zoek wat afleiding maar ik zou me echt niet te druk gaan maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag Empty Re: Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 10:00

Ik snap je gevoel wel een beetje, al voel ik totaal geen onzekerheid.
Als ik zelf mag kiezen zou ik het ook leuk vinden om samen de dag af te sluiten :-)
Dit zal ik ook nog wel aangeven tegen die tijd.

Ik heb nu 2 vrijgezellenfeesten gehad en bij allebei was het de bedoeling om met het eten of 's avonds bij elkaar te komen.
1 Feest liep anders door een sterfgeval in de familie. Op korte termijn toen nog snel iets geregeld maar dit was met bruid + bruidegom en vrienden samen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag Empty Re: Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 18:14

Eens met mama van 2. Totaal niet herkenbaar dat dit op dezelfde dag plaatsvindt, ook niet herkenbaar dat je je dan verdrietig voelt dat je alleen naar een feestje moet...klinkt wel erg afhankelijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag Empty Re: Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 19:37

Ik vind het ook een beetje overdreven en het voelt erg benauwend.
Laat hem lekker gaan en zorg dat jij ook lekker onder de pannen bent.
Wat doet hij als hij drinkt trouwens dat jij je zorgen maakt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag Empty Re: Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag

Bericht  boekenwurm83 zo 21 aug 2011 - 20:19

Birgit schreef:Ik snap je gevoel wel een beetje, al voel ik totaal geen onzekerheid.
Als ik zelf mag kiezen zou ik het ook leuk vinden om samen de dag af te sluiten :-)
Dit zal ik ook nog wel aangeven tegen die tijd.

Ik heb nu 2 vrijgezellenfeesten gehad en bij allebei was het de bedoeling om met het eten of 's avonds bij elkaar te komen.
1 Feest liep anders door een sterfgeval in de familie. Op korte termijn toen nog snel iets geregeld maar dit was met bruid + bruidegom en vrienden samen.


samenkomen met het eten of stappen vind ik echt zoooo zonde.
bij ons wordt dat nooit gedaan. voordat ik met m'n vriend had is het in zijn vriendengroep 1 keer voorgekomen en dat was eens maar nooit weer.
het is juist de bedoeling dat je met je vrijgezellenfeest nog 1 keer losgaat zonder je vriend erbij. als je dan 's avonds toch samenkomt dan is mijn ervaring dat de sfeer dan altijd gelijk anders wordt en iedereen zich niet meer zo gedraagt als daarvoor. je ziet dan toch vaak dat sommige stelletjes een beetje bij elkaar gaan hangen en er niet meer echt gefeest wordt.

ik zou het daarom nooit willen.
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag Empty Re: Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag

Bericht  Melis_je zo 21 aug 2011 - 20:43

Als je hem niet vertrouwt met drank op, waarom gaat hij dan drinken/gaan jullie trouwen?
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag Empty Re: Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag

Bericht  Blair zo 21 aug 2011 - 20:49

Melis_je schreef:Als je hem niet vertrouwt met drank op, waarom gaat hij dan drinken/gaan jullie trouwen?

Je haalt de woorden uit m'n mond.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag Empty Re: Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 23:43

Ik vertrouw hem wel als het om bijvoorbeeld vrouwen gaat, maar met veel drank op gaat hij zich altijd erg onnozel/luidruchtig gedragen en haalt 'ie rare toeren uit, waardoor hij zichzelf wel eens in de problemen brengt. Denk aan gevaarlijke stunts, waardoor hij iets kan breken/bezeren of het uitdagen van de politie met kinderachtig gedrag. Maar goed, dat moet hij zelf dan ook maar weten.
Ik heb me er inmiddels redelijk bij neergelegd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag Empty Re: Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag

Bericht  Susan zo 21 aug 2011 - 23:46

Maar als jij je vrijgezellenfeest op hetzelfde moment zou hebben dan zou dat toch niks veranderen aan het feit dat hij rare stunts uithaalt met drank op? Zie het van de zonnige kant, nu kun jij tenminste onbezorgd van jouw vrijgezellenfeest genieten, zonder dat je je druk hoeft te maken of hij misschien iets idioots aan het uithalen is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag Empty Re: Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 23:46

Charlie schreef:Eens met mama van 2. Totaal niet herkenbaar dat dit op dezelfde dag plaatsvindt, ook niet herkenbaar dat je je dan verdrietig voelt dat je alleen naar een feestje moet...klinkt wel erg afhankelijk!

Om alleen naar het feestje van die vriendin te moeten, vind ik ook echt niet vervelend.
Maar naar de buurman, die ik nauwelijks ken, wel. Dan ben ik dus wel afhankelijk ja. Maar dit is een uitzondering.

We gaan ook vaak genoeg afzonderlijk stappen, geen probleem. Maar met het vrijgezellenfeest gaat ie los, drinkt ie meer dan anders, laat ie zich opjutten, dat weet ik zeker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag Empty Re: Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 23:49

Susan schreef:Maar als jij je vrijgezellenfeest op hetzelfde moment zou hebben dan zou dat toch niks veranderen aan het feit dat hij rare stunts uithaalt met drank op? Zie het van de zonnige kant, nu kun jij tenminste onbezorgd van jouw vrijgezellenfeest genieten, zonder dat je je druk hoeft te maken of hij misschien iets idioots aan het uithalen is.

Dat is waar, alleen lig ik er wakker om (die nacht) en als ik op dat moment zelf een feest heb niet. Dan heb ik mijn gedachten wel ergens anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag Empty Re: Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag

Bericht  Susan zo 21 aug 2011 - 23:51

Zeg dat feest bij de buren gewoon af, koop een zak met je lievelingschips en ga lekker naar de bioscoop, als je naar een leuke film zit te kijken merk je toch niet dat je in je eentje bent. Of koop een leuk boek en ga op een terrasje zitten lezen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag Empty Re: Vrijgezellenfeest niet op de zelfde dag

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum