Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Teunisbloem en tarwekiemolie?

+2
pitbullgup
Le Chat Noir
6 plaatsers

Ga naar beneden

Teunisbloem en tarwekiemolie? Empty Teunisbloem en tarwekiemolie?

Bericht  Le Chat Noir di 11 jan 2011 - 4:16

Wij zijn nu sinds eind mei 2010 bezig voor een 1e kindje en het wil tot nu toe nog niet lukken. Ben dus nu toch weer om me heen aan t kijken of er misschien nog iets was wat ik kon proberen om een zwangerschap op natuurlijke wijze te bevorderen.
Kwam af en toe wel eens iets tegen over teunisbloemolie en tarwekiemolie..o.a. op een engelstalige site. Klonk wel heel hoopvol! Dus ben me er in gaan verdiepen.

Teunisbloemolie is goed bij PMS klachten, het bevorderen van een eisprong, reguleren hormoonhuishouding, goed bij huidklachten en helpt bij het krijgen van betere en meer vruchtbare afscheiding (dit zou je na 1 week al moeten merken!). Dit door de omega 3-6-9 en GLA wat deze olie bevat. Omdat het bij zwangerschap schijnbaar bepaalde krampjes in de baarmoeder kan opwekken, wordt het aangeraden om na de ovulatie dan tarwekiemolie te nemen.
Tarwekiemolie bevordert een goede doorbloeding, het baarmoederslijmvlies wordt dikker en is dus goed voor een innesteling.

Ik ben er dit weekend vol goede moed mee aan de slag gaan en ook mijn man neemt nu tarwekiemoliecapsules, want ook voor hem schijnt het goed te zijn Wink. (het is natuurlijk altijd goed voor je hart- en bloedvaten die essentiele vetzuren)

Wie heeft hier nog meer ervaring mee? Ik hoop nu uiteraard op allerlei successtories!


Laatst aangepast door Le Chat Noir op do 13 jan 2011 - 1:59; in totaal 1 keer bewerkt
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Teunisbloem en tarwekiemolie? Empty Re: Teunisbloem en tarwekiemolie?

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 4:44

ik vraag me af in hoeverre dit zo goed zou werken dat je hierdoor echt makkelijker zwanger zou kunnen worden. In hoeverre wordt de doorbloeding gestimuleerd, wel zo veel dat het innestelen er écht makkelijker van wordt?

Ik ben altijd een beetje sceptisch met dit soort dingen, als het echt zo'n wondermiddel zou zijn geweest, zouden veel meer vrouwen dit gebruikt hebben denk ik. Maargoed, baat het niet, dan schaadt het niet zou ik zeggen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Je kunt het altijd proberen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Teunisbloem en tarwekiemolie? Empty Re: Teunisbloem en tarwekiemolie?

Bericht  pitbullgup di 11 jan 2011 - 6:31

ik neem nu sinds 2 weken teunisbloemolie capsules ik had er ook veel positieve dingen over gelezen op internet en ander fora.... ik kan je dus nog niet vertellen of het goed werkt dat is nog even afwachten Very Happy
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Teunisbloem en tarwekiemolie? Empty Re: Teunisbloem en tarwekiemolie?

Bericht  PapillonRose di 11 jan 2011 - 6:40

Ik heb er geen ervaring mee, wel een keer van een vriendin gehoord die het nam ivm menstruatieklachten en dat was wel positief.

Verder heb ik wel goede verhalen gehoord over de 'zwanger worden' capsules van de etos. Maar ook hier persoonlijk geen ervaring mee.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Teunisbloem en tarwekiemolie? Empty Re: Teunisbloem en tarwekiemolie?

Bericht  Le Chat Noir di 11 jan 2011 - 6:44

Ja een echt wondermiddel zal het niet zijn, maar het kan misschien net dat ene zetje geven?
Heb wel echt veel positieve ervaringen gelezen. Van vrouwen die IVF deden en waarbij ze echt op de echo zagen dat het baarmoederslijmvlies dikker was geworden. Of van een moeder die haar dochter die teunisbloemcapsules gaf omdat ze zoveel problemen had met de menstruatie en waarbij de PMS klachten verdwenen (even niks met zwangerschap te maken dus, maar wel reguleren vd cyclus). En ook veel die idd meer vruchtbare afscheiding kregen.

Oh heb ik het misschien ook wel bij jou gelezen Pitbullgup smile.
Ben benieuwd naar onze ervaringen!

Ik hoop stiekem ook dat het helpt voor mijn huid. Sinds ik gestopt ben met de pil heb ik een uitbraak van puistjes gekregen, met name op de wangen en slapen :face: . Het begint nu na 7 maanden ietsje rustiger te worden qua nieuwe ontstekingen lijkt het, maar je ziet nog wel veel rode vlekjes..echt lelijk, het ziet er behoorlijk erg uit als ik mijn make-up er af haal Sad. (en nee met make up heeft t niks te maken, ik gebruik alles nog hetzelfde als toen ik de pil nog nam en toen had ik een hele gave huid) Voor een zwangerschap heb ik alles wel over, maar als je dan en niet zwanger wordt steeds en wel steeds met zo'n huid zit...
Ach en baat het niet dan schaadt het niet, het is sowieso goed voor je hart en bloedvaten.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Teunisbloem en tarwekiemolie? Empty Re: Teunisbloem en tarwekiemolie?

Bericht  joyce0606 wo 12 jan 2011 - 9:23

ik ben hier ookw el heel benieuwd naar!

ik slik nu wel etos zwanger worden, zou je dan die teunisbloemspul ook daarnaast in nemen...of is dat teveel van het goeie?!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Teunisbloem en tarwekiemolie? Empty Re: Teunisbloem en tarwekiemolie?

Bericht  pitbullgup wo 12 jan 2011 - 10:24

joyce0606 schreef:ik ben hier ookw el heel benieuwd naar!

ik slik nu wel etos zwanger worden, zou je dan die teunisbloemspul ook daarnaast in nemen...of is dat teveel van het goeie?!

ik slik het allebei nu alleen de teunisbloem 1 's ochtend en 1 's avond ipv 2
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Teunisbloem en tarwekiemolie? Empty Re: Teunisbloem en tarwekiemolie?

Bericht  Le Chat Noir zo 30 jan 2011 - 0:40

Zit nu op dag 26. Met de teunisbloemoliecapsules kreeg ik 6 dagen (!) eerder mijn eisprong en ik had drie dagen heel veel vruchtbare afscheiding (eiwitachtig). Daarbij minder last van mijn borsten en mijn huid lijkt ook rustiger.
Na de eisprong ben ik overgegaan op tarwekiemcapsules.
Maar voor mij persoonlijk is de werking van teunisbloem wel bewezen (als je dat al kan zeggen na 1 maand)!
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Teunisbloem en tarwekiemolie? Empty Re: Teunisbloem en tarwekiemolie?

Bericht  Floor zo 30 jan 2011 - 5:48

Le Chat Noir schreef:Wij zijn nu sinds eind mei 2010 bezig voor een 1e kindje en het wil tot nu toe nog niet lukken. Ben dus nu toch weer om me heen aan t kijken of er misschien nog iets was wat ik kon proberen om een zwangerschap op natuurlijke wijze te bevorderen.
Kwam af en toe wel eens iets tegen over teunisbloemolie en tarwekiemolie..o.a. op een engelstalige site. Klonk wel heel hoopvol! Dus ben me er in gaan verdiepen.

Teunisbloemolie is goed bij PMS klachten, het bevorderen van een eisprong, reguleren hormoonhuishouding, goed bij huidklachten en helpt bij het krijgen van betere en meer vruchtbare afscheiding (dit zou je na 1 week al moeten merken!). Dit door de omega 3-6-9 en GLA wat deze olie bevat. Omdat het bij zwangerschap schijnbaar bepaalde krampjes in de baarmoeder kan opwekken, wordt het aangeraden om na de ovulatie dan tarwekiemolie te nemen.Tarwekiemolie bevordert een goede doorbloeding, het baarmoederslijmvlies wordt dikker en is dus goed voor een innesteling.

Ik ben er dit weekend vol goede moed mee aan de slag gaan en ook mijn man neemt nu tarwekiemoliecapsules, want ook voor hem schijnt het goed te zijn Wink. (het is natuurlijk altijd goed voor je hart- en bloedvaten die essentiele vetzuren)

Wie heeft hier nog meer ervaring mee? Ik hoop nu uiteraard op allerlei successtories!

vraagje, wordt het alleen aangeraden vanwege de krampen of is het ook ongezond om het te nemen als je zwanger bent?
Ik slik dus wel teunisbloemolie (en foliumzuur), maar geen tarwekiemolie omdat ik niet wist dat dat 'zou moeten'.
vraag me dus af kan je teunisbloemolie gewoon blijven gebruiken? ik weet namelijk niet wat m'n cyclus nu is (mk gehad) en ik kan dus niet uitgaan van een ovulatie waarna ik tarwekiemolie zou kunnen nemen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Teunisbloem en tarwekiemolie? Empty Re: Teunisbloem en tarwekiemolie?

Bericht  Le Chat Noir zo 30 jan 2011 - 7:10

Ik denk niet dat het heel erg is hoor, de meningen zijn er wat over verdeeld. Vaak staat op de potjes in ieder geval 'niet gebruiken tijdens zwangerschap', net zoals bij die Etos zwanger worden. Het is in ieder geval niet ongezond voor de vrucht ofzo voor zover ik weet, maar heeft meer effect op jouw lichaam. In jouw geval zou ik er gewoon mee doorgaan en als je zelf merkt dat je eisprong is geweest (bijv door vruchtbare afscheiding etc als je geen ovu testen/temp gebruikt) kun je misschien overstappen op tarwekiemolie.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Teunisbloem en tarwekiemolie? Empty Re: Teunisbloem en tarwekiemolie?

Bericht  Floor zo 30 jan 2011 - 8:20

Bedankt voor je reactie.
Ik dacht zelf dat ik ergens deze week m'n eisprong had/heb. Nu heb ik al 3 dagen krampen/krampjes en toen las ik dit hier Rolling Eyes
Ik stop morgen toch maar voor de zekerheid met teunisbloemolie in de hoop dat de krampjes minder worden.
nogmaals bedankt!
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Teunisbloem en tarwekiemolie? Empty Zelfde ervaring

Bericht  Sally do 10 feb 2011 - 23:42

Na het lezen van jullie ervaringen wil ik de mijne ook graag delen. Ikzelf ben ook in mei 2010 gestopt met de pil. Tot op heden nog niet zwanger ;-( Maar ik beschouw enkele maanden als 'nonactief' omdat ik getrouwd ben in september dus stress alom troef en dus niet bevorderend voor zwanger te worden. Nu zijn we sinds enkele maanden goed aan het oefenen geslagen, vooral rond de vruchbare periode. Ik ben gezond aan eten en wou toch ook iets proberen om het mss wat vlotter te laten lukken :-) Ik ben dus sinds gisteren begonnen met tarwekiemolie en teunisbloemcapsules. Ook na het lezen van de vele 'positieve' ervaringen op het net wou ik het toch proberen. Ik draag ook een maansteen en rookkwarts ter bevordring van de vrouwelijk vruchtbaarheid. Zo zie je dat ik alles probeer ;-)
Momenteel zit ik op dag 23 van mijn cyclus die normaal zo'n 27/28 dagen duurt. Heb een klein beetje bloedverlies vandaag, maar ik ben nog niet teleurgesteld want wie weet is het een innesteling. Heb dit trouwens bijna elke maand wat bloed enkele dagen voor mijn MS.
Ik duim dus echt dat we mss wel een mooi valetijnscadeautje zouden hebben. Oh ja ik neem ook aspirine, wat de doorbloeding ook zou bevorderen (laagste dosis 100)

Ik hoop dat ik jullie allemaal goed nieuws kan brengen volgende week of dat jullie mij goed nieuws kunnen brengen na onze hulpmiddelen. Ben benieuwd op jullie reaciies

Groetjes
Sally , mama to be Laughing

Sally
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 1
Punten : 1
Registratiedatum : 10-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Teunisbloem en tarwekiemolie? Empty Re: Teunisbloem en tarwekiemolie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum