Misselijkheid, tips gevraagd?
+6
L!ND@
sheila123
pindaatje
pitbullgup
M@niek
PapillonRose
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Re: Misselijkheid, tips gevraagd?
Nou, laat ik beginnen te zeggen dat mijn ervaring is dat niks heel erg goed helpt tegen misselijkheid, maar wat een beetje kan helpen is:
- Vroeg naar bed, niet te vroeg opstaan en 's ochtends rustig aan doen.
- Kleine beetje eten 's ochtends, hier kreeg ik cornflakes wel goed naar binnen. Dat ligt ook niet zo zwaar op de maag als een boterham.
- Niet te druk maken overdag.
- Als het heel erg blijft, naar de huisarts voor emesafene (geen idee of ik dat goed schrijf).
- Cola drinken.
Hoe erg is het bij jou? Echt spugen of alleen een misselijk gevoel?
- Kleine beetje eten 's ochtends, hier kreeg ik cornflakes wel goed naar binnen. Dat ligt ook niet zo zwaar op de maag als een boterham.
- Als het heel erg blijft, naar de huisarts voor emesafene (geen idee of ik dat goed schrijf).
- Cola drinken.
Gast- Gast
Bedankt voor je tips! Niet te vroeg uit bed gaat niet lukken vrees ik, behalve in het weekend dan als manlief thuis is.
Ik ben heel de dag echt behoorlijk beroerd, voel me echt ziek ervan nu.. Moet niet overgeven maar ik ben een hele moeilijke spuger... Ik houd t zelf tegen.
Ik ben heel de dag echt behoorlijk beroerd, voel me echt ziek ervan nu.. Moet niet overgeven maar ik ben een hele moeilijke spuger... Ik houd t zelf tegen.
Gast- Gast
Bij sommige mensen helpt het dragen van de Sea-Band, wordt ook gebruikt bij oa wagenziekte. Hier hielp het helaas niet Verder sluit ik me aan bij Twellie.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Vervelend ja, die misselijkheid. Ik was er eerst ook heel erg bang voor bij mijn eerste zwangerschap (bijna fobisch bang), maar het bleek toch niet zo heel erg te zijn, maar vaak wel een opluchting omdat ik me gelijk daarna stukken beter voelde.
Ik zou in het weekend lekker gaan uitslapen!
Ik zou in het weekend lekker gaan uitslapen!
Gast- Gast
Voornamelijk kleine beetjes eten.
Klinkt niet lekker voor vroeg op de ochtend, maar cola helpt ook tegen de misselijkheid.
Emasefane kun je in de zwangerschap gebruiken tegen de misselijkheid en die is ook in zetpil vorm te krijgen.
Klinkt niet lekker voor vroeg op de ochtend, maar cola helpt ook tegen de misselijkheid.
Emasefane kun je in de zwangerschap gebruiken tegen de misselijkheid en die is ook in zetpil vorm te krijgen.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Vanille vla, gemberthee, crackers tussendoor etc
pitbullgup- Prater
- Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Twellie schreef:Nou, laat ik beginnen te zeggen dat mijn ervaring is dat niks heel erg goed helpt tegen misselijkheid, maar wat een beetje kan helpen is:
- Cola drinken.
Op zich eens met Twellie, alleen hier hielp cola totaaaal niet, ja alleen om de misselijkheid nog erger te krijgen!
En helaas kreeg ik van mijn huisarts niets anders dan tabletjes, die ook voor reisziekte zijn , verder wou ze niets voorschrijven....
Ik ben nu 18 weken zwanger, en ik eet ook nog steeds geen boterham 's morgens, maar crackers of beschuit..
Over de gehele dag meerdere malen, kleine beetjes eten hielp mij ook goed (crackers tussendoor, drinkbouillon)
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
Hier hielp vanillevla het beste.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Dextro hielp mij ook. Ik heb heel wat rollen weggegeten. Voor de rest de tips van anderen al help niks helemaal. Ik heb uiteindelijk emesafene gebruikt, omdat ik ieder half uur boven een emmer hing...
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10
Ik at smorgens rijstepap, meestal hielt ik het er wel in. Verder was ik niet heel misselijk dus dat scheelt.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ginger ale, deze fles:
Appel azijn ( heel smerig, neus dicht knijpen en een paar grote slokken nemen)
Gemberkoek
Gemberthee
Groene (zure) appels
Pepermunt(thee)
Beschuitje op bed voor je opstaat.
( vooral dat eerste helpt bij mij en ook de appelazijn, toen ik de hele dag kotsmisselijk was, hielp)
Appel azijn ( heel smerig, neus dicht knijpen en een paar grote slokken nemen)
Gemberkoek
Gemberthee
Groene (zure) appels
Pepermunt(thee)
Beschuitje op bed voor je opstaat.
( vooral dat eerste helpt bij mij en ook de appelazijn, toen ik de hele dag kotsmisselijk was, hielp)
Gast- Gast
Kleine porties over de dag.
Geen vruchtensap drinken.
Kleine beetjes cola/melk/vanillevla.
Gember is super ranzig (vond ik) maar hielp wel het beste.
Geen vruchtensap drinken.
Kleine beetjes cola/melk/vanillevla.
Gember is super ranzig (vond ik) maar hielp wel het beste.
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Laurientje ik herken je gevoel heel erg!
Ik heb echt een fobie voor overgeven, ik kan het niet en ik wil het niet. Ik hou het dus ook continu tegen, met als gevolg dat ik er de hele dag letterlijk tegen aan hik.
Ik heb gister de HA gebeld, omdat ik op mijn werk en tegenover de kids gewoon niet te genieten ben. Ik moet mijn volle concentratie erbij houden en dat lukt soms niet omdat ik zo bezig ben met mijn ademhaling om maar niet over mijn nek te gaan.
Ik heb emetasafene zetpillen gekregen, ik ga het vanavond innemen, ik ben benieuwd morgen.
Verder heb ik dus ook niet echt tips, want bij mij helpt ook niet veel
Sterkte!
Ik heb echt een fobie voor overgeven, ik kan het niet en ik wil het niet. Ik hou het dus ook continu tegen, met als gevolg dat ik er de hele dag letterlijk tegen aan hik.
Ik heb gister de HA gebeld, omdat ik op mijn werk en tegenover de kids gewoon niet te genieten ben. Ik moet mijn volle concentratie erbij houden en dat lukt soms niet omdat ik zo bezig ben met mijn ademhaling om maar niet over mijn nek te gaan.
Ik heb emetasafene zetpillen gekregen, ik ga het vanavond innemen, ik ben benieuwd morgen.
Verder heb ik dus ook niet echt tips, want bij mij helpt ook niet veel
Sterkte!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Bedankt voor jullie tips!!
Ga t een en ander toch even uitproberen wat ik nog niet geprobeerd heb!
Lejow, ik heb nu nog vakantie maar moet maandag ook weer aan het werk.... Ben benieuwd hoe die medicatie jouw bevalt!
Ga t een en ander toch even uitproberen wat ik nog niet geprobeerd heb!
Lejow, ik heb nu nog vakantie maar moet maandag ook weer aan het werk.... Ben benieuwd hoe die medicatie jouw bevalt!
Gast- Gast
Hier ook dezelfde mediatie gehad als lejow. Dit hielp bij mij heel erg goed (let op je mag geen auto meer rijden met deze zetpillen). Ik heb er maar een aantal gebruikt, ik gebruikte ze alleen als het heel erg was. Volgens mij heb ik nog een heel doosje liggen!
Gast- Gast
Ik ben 9 maanden misselijk geweest, dus ik weet hoe je je voelt. Bij mij hielp het een beetje als ik liggend in bed al een paar biscuitjes of crackers at. Dan nog even een kwartiertje blijven liggen en dan pas uit bed komen. Verder heb ik ook Emesafene gehad, de gewone en de zetpil, maar de gewone werkt veel beter vertelde ze mij bij de apotheek. Dus als je de tablet binnen kunt houden, probeer dan de gewone tablet. Verder hielp bij mij een zoet snoepje in mijn mond houden ook wel een beetje tegen de ergste misselijkheid. Ook heb ik acupunctuur gedaan en dat heeft ook geholpen, het kan door de acupunctuur helemaal weggaan, maar dat was bij mij helaas niet het geval. Maar het heeft voor mij de misselijkheid leefbaar gemaakt, ik kon er weer een beetje door functioneren.
Sterkte!
Sterkte!
icon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 24
Punten : 37
Registratiedatum : 20-11-10
Ik heb net toch de huisarts gebeld.. Ze bellen straks terug tijdens tel spreekuur.. Wil wel graag de medicatie bij de hand hebben want ben nu niets waard... Nu hebben we nog vakantie dus zorgt mijn man voor ons zoontje en hang ik maar een beetje, maar vanaf maandag moeten we weer aan het werk dus dan moet ik wel wat beterder zijn...
Gast- Gast
Zomersproetjes schreef:Hier ook dezelfde mediatie gehad als lejow. Dit hielp bij mij heel erg goed (let op je mag geen auto meer rijden met deze zetpillen). Ik heb er maar een aantal gebruikt, ik gebruikte ze alleen als het heel erg was. Volgens mij heb ik nog een heel doosje liggen!
Hmm das wel heel vervelend.. Ga namelijk met de auto naar het werk... Of ik neem m daar gewoon gelijk in ofzo..
Gast- Gast
Ik gebruikte ook emesafene en werkte er gewoon mee. En voor mijn werk moet ik veel rijden.
Maar ja, je 16 weken ziek melden kan ook niet...
Maar ja, je 16 weken ziek melden kan ook niet...
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Tips tegen misselijkheid?
» Tips gevraagd
» tips gevraagd (zwemmen)
» Tips gevraagd!
» Sap drinken... tips gevraagd!
» Tips gevraagd
» tips gevraagd (zwemmen)
» Tips gevraagd!
» Sap drinken... tips gevraagd!
Pagina 1 van 1