Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zitten

+7
TukTuk
sheila123
Parisienne
Susan
PapillonRose
Teddyaapje
mauwmauw
11 plaatsers

Ga naar beneden

zitten Empty zitten

Bericht  mauwmauw do 18 aug 2011 - 1:49

ik begin me toch een beetje zorgen te maken,kunnen jullie me vertellen of het terecht is of niet nodig

mijn zoontje is nu ruim 10maanden,maar hij kon nog niet zitten.als we hem neerzetten laat hij zich naar achter vallen.hij probeert volgens ons wel zelf te gaan zitten door vanuit buik liggen op zijn zij te gaan liggen en op een elleboog te steunen.
Maar is met 10 maanden nog niet zitten laat of niet?
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zitten Empty Re: zitten

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 1:52

[color=green]Ik weet niet of het heel laat is, maar je kunt wel met hem oefenen. Bijv een speelt aan de box maken je kleintje ervoor zetten en achter hem het voedingskussen dat mocht hij vallen dat hij in het kussen valt.

*foto weg* Very Happy


Laatst aangepast door BeeGee op do 18 aug 2011 - 4:30; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zitten Empty Re: zitten

Bericht  mauwmauw do 18 aug 2011 - 1:54

beegee die vind ik handig gaan we gelijk zo even oefenen als hij wakker is.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zitten Empty Re: zitten

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 1:55

Volgens mij is dat niet laat, ik dacht het gemiddeld met negen maanden was? Dan zullen er kindjes zijn die het met acht maanden kunnen en die van jou dan toevallig iets later.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zitten Empty Re: zitten

Bericht  Teddyaapje do 18 aug 2011 - 1:59

Ik heb ook geen idee of het (te) laat is.

Ik heb eens gelezen dat je "van voor naar achter, van links naar rechts" met m kunt doen (volgens mij in oei ik groei) terwijl hij bij je op schoot zit en je aankijkt. Als je hem aan zn handjes vasthoudt en de van voor naar achter beweging met hem maakt gaat hij vanzelf wat corrigeren omdat hij rechtop wil blijven zitten, hierdoor spannen zn spieren aan en worden die sterker.
Als ik het met T. doe doe ik de links en rechts voor hem in de juiste richting (voor mij gaat hij dus naar links als ik zeg rechts en anders om).
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zitten Empty Re: zitten

Bericht  mauwmauw do 18 aug 2011 - 2:08

Teddyaapje schreef:Ik heb ook geen idee of het (te) laat is.

Ik heb eens gelezen dat je "van voor naar achter, van links naar rechts" met m kunt doen (volgens mij in oei ik groei) terwijl hij bij je op schoot zit en je aankijkt. Als je hem aan zn handjes vasthoudt en de van voor naar achter beweging met hem maakt gaat hij vanzelf wat corrigeren omdat hij rechtop wil blijven zitten, hierdoor spannen zn spieren aan en worden die sterker.
Als ik het met T. doe doe ik de links en rechts voor hem in de juiste richting (voor mij gaat hij dus naar links als ik zeg rechts en anders om).
Dat van voor naar achter is het favoriete spelletje van vader en zoon.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zitten Empty Re: zitten

Bericht  PapillonRose do 18 aug 2011 - 2:36

Hier kan ze ook nog niet zelf gaan zitten. Denk wel dat het niet lang meer duurt, ze begint al aardig in de gaten te krijgen hoe het moet alleen gaat net net ver genoeg door. Blijven zitten als ik haar neerzet gaat wel, dan gaat ze lekker zitten spelen in bijvoorbeeld de box. Ik zet haar gewoon zo nu en dan neer en zorg wel dat ze zacht valt voor het geval ze een keer omvalt.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

zitten Empty Re: zitten

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 2:43

Hij is zeker niet de enige die nog niet zit, hoor mauwmauw!
Bij ons op het kdv zie ik verschillende kindjes die pas later gaan zitten.
Mijn ervaring is dat het meestal plaats vindt tussen de 9 - 12 maanden.
Je zal zien dat het straks ineens heel snel gaat als hij zelf kan zitten!

Natuurlijk kan je wel stimuleren, vind die van BeeGee heel goed, wij hebben op het kdv ook zo´n soort voedingskussen om achter de kindjes te leggen en zetten er dan meestal een babygym voor om mee te spelen. Ook zetten we ze af en toe even in de kinderstoel, om zo het zitten te oefenen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zitten Empty Re: zitten

Bericht  Susan do 18 aug 2011 - 2:45

Ik heb Ezra en Yrsa eigenlijk nooit op hun kont gezet, ze lagen altijd te spelen, gingen vanuit die houding tijgeren en kruipen, zichzelf optrekken en zelf zitten, in die volgorde.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zitten Empty Re: zitten

Bericht  Parisienne do 18 aug 2011 - 2:52

Niks om je al zorgen om te maken hoor. Elk kindje doet dingen op zijn eigen tempo. Wij hebben met N. ook een tijdje geoefend met het voedingskussen. Die achter haar rug gelegd dat zodra ze zichzelf naar achteren gooide ze zachtjes neerkwam.

Edit: en misschien iets tussen de beentjes op de grond zetten, bijvoorbeeld iets van zo'n activiteitenbord met geluid als je die hebt. Als je die op de grond legt op/tussen de beentjes dan moeten ze een beetje voorover buigen om op de knopjes te drukken of ermee te spelen. Dan moet hij dus wel blijven zitten. Anders werkt een boekje misschien ook?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zitten Empty Re: zitten

Bericht  sheila123 do 18 aug 2011 - 3:31

Het is helemaal niet laat hoor. Je hoeft je echt geen zorgen te maken. J. kon pas uit haarzelf gaan zitten met 13 maanden volgens mij. Ik oefende net als Beegee altijd met een kussen erachter of ik ging er zelf achter zitten.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zitten Empty Re: zitten

Bericht  TukTuk do 18 aug 2011 - 3:37

Ik zou het hem gewoon lekker op zijn eigen tempo laten doen, het is niet goed om het teveel te stimuleren. Het komt echt wel vanzelf! Very Happy
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zitten Empty Re: zitten

Bericht  mauwmauw do 18 aug 2011 - 3:48

oke ik hoef me dus geen zorgen te maken.we hebben in zijn eigen tempo laten rollen,dit deed hij ook "pas"bij ruim 7 maanden,het tijgeren bij een maand of 8-8,5.Dus hij is overal niet echt vlot mee.maar had nu met het zitten zoiets van"ben je niet heel erg laat".
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zitten Empty Re: zitten

Bericht  Parisienne do 18 aug 2011 - 5:40

Ik had dat bijv. met kruipen en tijgeren, dat N. voor mijn gevoel daar 'laat' mee was. Ze tijgert nu sinds een week of 3, daarvoor vertikte ze het en bleef ze gewoon lekker zitten waar ze zat (nu ze eenmaal kruipt en tijgert mis ik die rust wel! :P). Daarentegen heb ik het idee dat N. weer heel erg snel was met andere dingen. Zo begrijpt ze al heel veel dingen heel snel, ze kan dingen aanwijzen, zegt bewust al een paar woordjes, etc. De 'grove' dingen als kruipen e.d. liet ze nog even voor hoe het was.

Je kan het als volgt zien: kinderen/baby's komen in een winkel vol met ontwikkelingen. De schappen in de winkel staan vol met ontwikkelingen als aanwijzen, kruipen, lopen, praten, , uit een rietje drinken, dingetjes stapelen.. alles wat je maar kan bedenken dat ze nog moeten leren. Elke keer als ze een bezoekje brengen aan de winkel pikken ze een paar ontwikkelingen uit de schappen om die te leren. De ene is geinteresseerd in de 'grove' dingen, als kruipen en lopen. De ander is meer van het denkwerk en pakt wat ontwikkelingen zoals 'die' en 'daar' zeggen en tegelijk aanwijzen, kruimeltjes tussen duim en wijsvinger pakken, etc. Uiteraard kunnen ze maar één tot een aantal dingen tegelijk leren. De volgende keer pikken ze weer wat nieuwe dingen uit de schappen om te leren.

Toen ik dit voorbeeld hoorde vond ik het eigenlijk wel erg logisch. Ze kunnen niet veel dingen tegelijk leren, maar ze ontwikkelen dingen op hun eigen tempo. Vond het bovenstaand verhaaltje wel erg leuk en toepasselijk! smile
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zitten Empty Re: zitten

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 6:53

Ik d8 dat Y. al laat was maar nu zie ik in dat zij ook niet laat er mee is, maar alles op zn tijd! Ze wil echt kruipen en tijgeren en op schoot en in de box staan? nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zitten Empty Re: zitten

Bericht  Thunder do 18 aug 2011 - 8:17

Mijn jongste was een jaar toen hij zelf kon gaan zitten.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zitten Empty Re: zitten

Bericht  Printje do 18 aug 2011 - 8:23

Ons zoontje kon met 8 maanden zitten maar had daarbij dan nog wel een beetje hulp nodig anders viel hij weer om.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zitten Empty Re: zitten

Bericht  Flip Fluitketel do 18 aug 2011 - 8:24

Hier kan ze ook nog niet zelf gaan zitten. Wel kan ze een geruime tijd blijven zitten als wij haar op haar billen zetten. Ze gaat dan zitten spelen en als ze het zat is verandert ze zelf van houding naar bijv. kruipen of tijgeren.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zitten Empty Re: zitten

Bericht  Annemie do 18 aug 2011 - 8:25

Mijn zoontje kon met 10 a 11 maanden wel blijven zitten, maar hij liet zich tot een paar weken terug wel gewoon naar achteren vallen, maar nu begint hij te leren dat hij dat niet moet doen.
Uit zichzelf gaan zitten kan hij nog niet, hij kan ook nog niet kruipen, dus mijn zoontje is ook laat.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zitten Empty Re: zitten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum