Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

aan het kruis zitten...

5 plaatsers

Ga naar beneden

aan het kruis zitten... Empty aan het kruis zitten...

Bericht  LMCurious ma 31 okt 2011 - 9:52

Joris zit de laatste dagen opvallend veel aan zijn kruis. Ze gaven het vrijdag op de opvang ook al aan dat het hun opgevallen was. Eerst wisten we eigenlijk niks te bedenken waar het aan kon liggen. Fase?
Later realiseerde ik me wel weer dat hij donderdags wel was gevallen in de speeltuin. In zo'n touwenklimrek, natuurlijk precies met zo'n touw tussen zijn benen....niet erg prettig, maar hij leek er niet mee te zitten en geen last van te hebben.
Hij geeft ook niet aan last ervan te hebben. ook niet als we vragen of het kriebelt of pijn doet. Als we echt vragen waarom hij eraan zit zegt hij niks.
Daarnaast mag ik al een hele tijd niet aan zijn piemel zitten. bijvoorbeeld ook niet met schoonmaken als hij heeft gepoept. Dave mag dat wel. Dave heeft dit weekend ook gevraagd of het pijn deed als hij eraan zat met afdrogen, amar ook dat was niet het geval zei Joris.

Dus wat denken jullie. Is het gewoon een fase die erbij hoort? Komt het bij jullie bekend voor? Of denken jullie dat ie misschien toch ergens last van heeft?
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

aan het kruis zitten... Empty Re: aan het kruis zitten...

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 9:55

als er zoiets gebeurd zou zijn, dan zou ik denk ik wel even de huisarts bellen, al is het alleen om advies.

Mocht er niet zoiets gebeurd zijn, dan zou ik me geen zorgen maken, het is heel natuurlijk als kinderen hun lichaam aan het ontdekken zijn en gaan elastieken met hun piemel bijvoorbeeld.

Gast
Gast

Bericht  *Troela* ma 31 okt 2011 - 9:56

Hier is het op het moment echt een fase, steeds met handen in zijn broek. Maar omdat J gevallen misschien even huisarts bellen voor info, kunnen ze altijd zeggen of het nodig is om te kijken.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  RiLiJu ma 31 okt 2011 - 9:57

Doet hij het alleen als hij zijn kleding uit heeft of ook als hij zijn luier/onderbroek en broek aanheeft? En in dat laatste geval, zit hij dan echt met zijn hand in zijn broek, of alleen van buitenaf?

RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  LMCurious ma 31 okt 2011 - 10:02

Hij doet het vooral van buitenaf. Hij draagt alleen met slapen een luier. En knijpt eigenlijk een beetje zijn broek fijn bij zijn kruis zeg maar. Een beetje hoe je het rappers ziet doen, haha. Het is ook elke keer maar even en dan stopt hij ook weer. Om het 15 min. later weer een keer te doen, en dan weer later een keer. Maar telkens 1 keertje.
edit: het is trouwens vooral als hij staat.

Soms drukt ie ook wel zn knuffel ofzo bij het verschonen tegen zn kruis, maar dat is volgens mij meer per ongeluk dan express, en doet ie ook al langer. Hij komt dan verder ook niet echt met zn handen in de buurt, maar als ie met zn benen omhoog ligt wil hij nog wel eens z'n knuffel laten glijden zeg maar.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  RiLiJu ma 31 okt 2011 - 10:09

LMCurious schreef:Hij doet het vooral van buitenaf. Hij draagt alleen met slapen een luier. En knijpt eigenlijk een beetje zijn broek fijn bij zijn kruis zeg maar. Een beetje hoe je het rappers ziet doen, haha. Het is ook elke keer maar even en dan stopt hij ook weer. Om het 15 min. later weer een keer te doen, en dan weer later een keer. Maar telkens 1 keertje.
edit: het is trouwens vooral als hij staat.

Soms drukt ie ook wel zn knuffel ofzo bij het verschonen tegen zn kruis, maar dat is volgens mij meer per ongeluk dan express, en doet ie ook al langer. Hij komt dan verder ook niet echt met zn handen in de buurt, maar als ie met zn benen omhoog ligt wil hij nog wel eens z'n knuffel laten glijden zeg maar.

Als hij het van buitenaf doet en elke keer maar één keer, dan zou je zeggen dat hij er 'last' van heeft. Kinderen die zichzelf aan het ontdekken zijn en het doen omdat ze het prettig vinden, willen vaak 'direct' contact met hun geslachtsdeel en zitten er dan vaak ook langer aan te 'frutselen' dan één keertje.
Ik zou in dit geval dan toch eventjes overleggen met de huisarts, aangezien hij er ook op gevallen is.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 10:11

Ik zou ook even overleggen. Ons zoontje heeft dit jaar een ontstoken piemeltje gehad (waar we overigens niks mee hoefden te doen) en dat begon ook zo, alleen niet zo lang. Maar wie weet heeft hij er inderdaad last van.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 10:29

Misschien een ontstoken piemeltje? Of een blaasontsteking? Als ze het doen omdat het 'lekker'voelt dan is het meestal echt met de hand in de broek.

Gast
Gast

Bericht  Dolphinne ma 31 okt 2011 - 10:37

Mijn zoontje doet dit ook vrij veel als hij geen luier aanheeft. Ik heb zelf het idee omdat hij moet wennen aan het geen luier aanhebben (hij heeft af en toe ene paar uur geen luier aan).

Een paar weken geleden gaf hij ineens aan dat hij echt pijn eraan had. Hij is toen ook met papa bij de hap geweest op een zondag omdat hij het uitgilde van de pijn. Daar kon de ha niet echt iets zien.
Hij raadde toen aan om 2 a 3 keer per dag even in bad te gaan om het in elk geval schoon te houden. Na 2/3 dagen zei ons zoontje niks meer over pijn etc en was dat dus over.

Maar hij zit nog steeds regelmatig aan zijn piemeltje als hij bloot is of alleen een onderbroek en evt. gewone broek aan heeft.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 20:15

Omdat hij een ongelukje heeft gehad kan er misschien nog last van hebben dan kan je de HA even bellen.
En verder, jongens zitten vaak aan hun piemel, dat is helemaal niet raar alleen je moet hem dan leren dat hij dat niet overal mag doen.

Gast
Gast

Bericht  Clapperdie ma 31 okt 2011 - 20:57

Rejoy. schreef:als er zoiets gebeurd zou zijn, dan zou ik denk ik wel even de huisarts bellen, al is het alleen om advies.

Mocht er niet zoiets gebeurd zijn, dan zou ik me geen zorgen maken, het is heel natuurlijk als kinderen hun lichaam aan het ontdekken zijn en gaan elastieken met hun piemel bijvoorbeeld.

Sorry maar om deze zin moest ik wel even lachen.

Ontopic: ik zou idd even de huisarts bellen. Het kan niets zijn maar misschien toch een beginnende ontsteking ofzo.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: