Kat op 11 hoog
+9
Rapunzel
Miss G
TukTuk
TGR
Sorella
me-girl
Sweety
Supertalentje
blondje1313
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kat op 11 hoog
Zou ze weten dat ze beter niet kan springen of moet ik mijn balkon gaan afschermen?
Gast- Gast
Re: Kat op 11 hoog
Je kat zal het misschien wel 'weten', maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Voorkomen lijkt mij de beste oplossing, afschermen dus.
Gast- Gast
Ik zou het balkon sowieso afschermen, ze kan ook naar een ander balkon springen ipv gewoon helemaal naar beneden!
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
-
Laatst aangepast door Supertalentje op za 3 dec 2011 - 13:11; in totaal 1 keer bewerkt
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Ik zou het afschermen. Ongelukje zit inderdaad in een klein hoekje.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Afschermen!
Ik woon op drie hoog, achterkant is het vier hoog i.v.m. een garage die er nog onder zit en mijn katten komen ook altijd op het balkon, dit ging weken goed totdat 1 van de katten op een plastic stoeltje wou springen en de stoel weggleed, waardoor de kat vier verdiepingen naar beneden viel! Dit is gelukkig goed afgelopen, mijn kat liep een halfuurtje mank en had een schaaf plek op zijn snoetje.. Maar schrikken was het wel!
Afschermen dus
Ik woon op drie hoog, achterkant is het vier hoog i.v.m. een garage die er nog onder zit en mijn katten komen ook altijd op het balkon, dit ging weken goed totdat 1 van de katten op een plastic stoeltje wou springen en de stoel weggleed, waardoor de kat vier verdiepingen naar beneden viel! Dit is gelukkig goed afgelopen, mijn kat liep een halfuurtje mank en had een schaaf plek op zijn snoetje.. Maar schrikken was het wel!
Afschermen dus
me-girl- Fluisteraar
- Aantal berichten : 68
Punten : 82
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou het ook afschermen inderdaad! Levensgevaarlijk als zo'n kat op het randje loopt. Je kan de onderkant met kippengaas afzetten en aan de boovenkant kan je bijvoorbeeld zo'n net spannen wat ook voor vijvers gebruikt wordt.
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
blondje1313 schreef:Ik zou het balkon sowieso afschermen, ze kan ook naar een ander balkon springen ipv gewoon helemaal naar beneden!
Nee ze kan niet naar een ander balkon, er zitten muren tussen de balkons die verder dan de reling lopen. M'n balkon is bestaat bij de woonkamer uit een reling met spijlen en de helft bij de slaapkamers is een betonnen muur.
Ik hoorde van een collega dat het wel iets uitmaakt of je 4 hoog of 11 hoog woont, omdat katten 4 hoog nog "springbaar" vinden, maar ik vind het gewoon een eng idee. Ik denk dat ik haar een keer vasthoud op het balkon, kijken hoe ze überhaupt reageert, misschien vindt ze het wel doodeng en durft ze niet eens naar buiten.
Gast- Gast
Het kan maar één keer misgaan...
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Ik zou het er niet op gokken.. De kans dat de kat zelf zou springen is klein, maar er hoeft maar een vogeltje of vliegje te zijn waar ze achterna zitten, en ze letten al minder op.. Mijn kat rent geregeld tegen onze ramen op als hij buiten iets ziet of een vliegje achterna zit..
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Ik zou het ook afschermen, en vooral op 11 hoog!
Gelukkig heeft onze kat hoogtevrees (vanaf 2 meter durft ze niet meer naar beneden en begint ze te piepen ), dus hebben wij hiervan niet zoveel last.
Gelukkig heeft onze kat hoogtevrees (vanaf 2 meter durft ze niet meer naar beneden en begint ze te piepen ), dus hebben wij hiervan niet zoveel last.
Miss G- Fluisteraar
- Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11
Kat van mijn tante is van het balkon gevallen dus ik zou mijn kat niet op het balkon laten. De kat die ik nu heb heeft de eerste 2 jaar van zijn leven op een flat gewoond. Ideaal, hij blijft lekker aan huis en verder dan de achtertuin komt hij niet omdat hij nooit geleerd heeft om over de schutting te springen. Zo hebben de buren er ook geen last van.
Rapunzel- Prater
- Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10
Rapunzel schreef:Kat van mijn tante is van het balkon gevallen dus ik zou mijn kat niet op het balkon laten. De kat die ik nu heb heeft de eerste 2 jaar van zijn leven op een flat gewoond. Ideaal, hij blijft lekker aan huis en verder dan de achtertuin komt hij niet omdat hij nooit geleerd heeft om over de schutting te springen. Zo hebben de buren er ook geen last van.
Hier precies hetzelfde.
Soms gaat ze wel mee de tuin uit als we zelf ook door de poort lopen, maar als we de poort open zetten en we blijven zelf in de tuin dan gaat ze alleen zitten gluren. Heel grappig, terwijl ze zo onder de poort door kan wandelen
Miss G- Fluisteraar
- Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11
Zeker weten afschermen. Ik heb inmiddels genoeg horrorverhalen gehoord/gelezen over katten die van een balkon vallen. Degenen die het overleven hadden meerdere botten gebroken/verbrijzeld en dat gaat echt héél prijzig worden bij de dierenarts.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Ik woon op 1 hoog en mijn katten gaan gewoon het balkon op. Ze zijn er weleens afgevallen/ afgesprongen maar goed ze vallen niet hoog. En ze klimmen gewoon via een boom die tegen ons balkon staat weer omhoog. Maar echt vaak vallen ze er niet af het gebeurd heel sporadisch. Maar van 11 hoog is het inderdaad een ander verhaal. Dan zou ik het geloof ik wel afschermen.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Afschermen... Ze hoeven maar een vogel / vliegje etc te zien of ze springen er achter aan / verkeerd
Hier precies zo
XxXGeesje schreef:Rapunzel schreef:Kat van mijn tante is van het balkon gevallen dus ik zou mijn kat niet op het balkon laten. De kat die ik nu heb heeft de eerste 2 jaar van zijn leven op een flat gewoond. Ideaal, hij blijft lekker aan huis en verder dan de achtertuin komt hij niet omdat hij nooit geleerd heeft om over de schutting te springen. Zo hebben de buren er ook geen last van.
Hier precies hetzelfde.
Soms gaat ze wel mee de tuin uit als we zelf ook door de poort lopen, maar als we de poort open zetten en we blijven zelf in de tuin dan gaat ze alleen zitten gluren. Heel grappig, terwijl ze zo onder de poort door kan wandelen
Hier precies zo
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Aziraphale schreef:Zeker weten afschermen. Ik heb inmiddels genoeg horrorverhalen gehoord/gelezen over katten die van een balkon vallen. Degenen die het overleven hadden meerdere botten gebroken/verbrijzeld en dat gaat echt héél prijzig worden bij de dierenarts.
Ik vrees dat het bij 11 hoog wel gelijk einde verhaal is...
Gast- Gast
XxXGeesje schreef:Rapunzel schreef:Kat van mijn tante is van het balkon gevallen dus ik zou mijn kat niet op het balkon laten. De kat die ik nu heb heeft de eerste 2 jaar van zijn leven op een flat gewoond. Ideaal, hij blijft lekker aan huis en verder dan de achtertuin komt hij niet omdat hij nooit geleerd heeft om over de schutting te springen. Zo hebben de buren er ook geen last van.
Hier precies hetzelfde.
Mijn 2 katten (heb ze nu helaas niet meer) woonden ook de eerste paar jaar +-3 op een flat en kwamen nooit buiten, ook niet op het balkon. Maar daarna ging ik naar een huis met tuin. De eerste paar weken heb ik ze binnengehouden, maar daarna mochten ze ook naar buiten. De eerste dag bleven ze nog netjes in de tuin, maar daarna sprongen ze zo over de schutting heen. Die hadden het zichzelf dus al heel snel aangeleerd.
Heb daarna ook regelmatig cadeautjes van ze gekregen (nog levende of dode muizen en vogeltjes).
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Ja, dat vrees ik ook. Toch kunnen ze dan zelfs nog op de poten terecht komen Alleen wel érg hard en je hoort het niet vaak dat ze dat overleven. Bijzondere beesten!Dijn82 schreef:Aziraphale schreef:Zeker weten afschermen. Ik heb inmiddels genoeg horrorverhalen gehoord/gelezen over katten die van een balkon vallen. Degenen die het overleven hadden meerdere botten gebroken/verbrijzeld en dat gaat echt héél prijzig worden bij de dierenarts.
Ik vrees dat het bij 11 hoog wel gelijk einde verhaal is...
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Soortgelijke onderwerpen
» Dr van der Hoog
» Dr van der Hoog gezichtsverzorging
» dr. van der Hoog creme
» Te hoog cholesterol
» Te hoog prolactine
» Dr van der Hoog gezichtsverzorging
» dr. van der Hoog creme