Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mexicaans eten

2 plaatsers

Ga naar beneden

Mexicaans eten Empty Mexicaans eten

Bericht  Niekske ma 15 aug 2011 - 2:23

Ik had het laatst met een vriendin over mexicaans eten. Ik ben niet zo van de bonen, maar de kruiden en sauzen vind ik heerlijk en ik kook er wel vaker mee. Zij kende er vrij weinig van, dus we spraken af dat ik een eker mexicaans zou koken voor haar. Alleen is ze nogal kieskeurig met eten. Ze lust bijvoorbeeld geen nachos en geen paprika, wat vaak gebruikt wordt in mexicaans eten. En ze lust geen rode pasta saus (bolognese saus) en ik kon haar niet uitleggen dat salsa saus toch echt iets anders is dan bolognese saus. Heeft er iemand tips voor mexicaanse gerechten waar dat niet in zit? Of tips hoe je kan uitleggen dat salsa saus echt iets anders is dan bolognese saus? smile
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mexicaans eten Empty Re: Mexicaans eten

Bericht  Caro ma 15 aug 2011 - 4:21

In bolognese saus, zitten echte typische italiaanse kruiden zoals oregano, basilicum, misschien wat tijm. De enige verdere overeenkomst tussen mexicaanse tacosaus en italiaanse bolognese saus, is de tomatenbasis. Meer niet. Mexicaans eten is vaak op basis van chilipeper, koriander en limoen. Hele andere smaaksensaties dan de italiaanse keuken. Ik vind het dan ook een beetje kortzichtig van je vriendin!

Ik maak altijd alles zelf als ik mexicaans kook, maar je kan sowieso guacamole niet vergeten!

Ik zou kipfilet snijden en aanbakken, samen met uien, courgette en paprika. Lust ze de paprika niet, kun je dit vervangen door een andere groenten zoals aubergine. Bak dit aan, en voeg wat kruiden toe zoals currykruiden, komijn, chilikruiden en cayennepeper. Als dit klaar is, kun je er nog wat kaas aan toevoegen, lekker limoentje uitknijpen voor dee frisheid en verse koriander toevoegen.

Verder maak ik zelf een tomatensalsa erbij gemaakt wat tomaten, olijfolie, opgehakt chilipepertje, limoen, zout en wederom koriander. Dit samen met zelfgemaakte guacamole is gewoon goddelijk!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: