Hoe lang na de bevalling...
+25
Aggi
Monnie
Liadan
Annemie
kwak
Fiwen
Smaragdje
koNijntje
Novalee
_Femme
M@niek
PapillonRose
ekjir@M
vlinder19
PiP
Annie24
Pien
Rumble
Happydobby
Linda
Flip Fluitketel
Susan
Bruintje Beer
Lavendel
Printje
29 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Hoe lang na de bevalling...
Door een totaal ruptuur ergste graad en veel bloedverlies...Printje schreef:Storm schreef:Pas na 3/4 weken kon ik fatsoenlijk een blokje om met de kinderwagen, eerder echt niet.
jeetje wat erg voor je, hoe kwam dat?
Daarna ging de totaal ruptuur ook nog ontsteken, dus dat was allemaal geen pretje. Ik had heel veel pijn en mijn HB was laag, daarom was ik snel moe.
Gast- Gast
24 uur na de bevalling stond ik al in de winkel om kuntvoeding te halen.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Storm schreef:Door een totaal ruptuur ergste graad en veel bloedverlies...Printje schreef:Storm schreef:Pas na 3/4 weken kon ik fatsoenlijk een blokje om met de kinderwagen, eerder echt niet.
Daarna ging de totaal ruptuur ook nog ontsteken, dus dat was allemaal geen pretje. Ik had heel veel pijn en mijn HB was laag, daarom was ik snel moe.
Oh jeetje dat moet echt vreselijk geweest zijn
_Femme- Prater
- Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10
- naar buiten: Ik ben op woensdagavond laat bevallen. Volgens mij ging ik de maandag erna samen met een m'n vriend een klein stukje om. Van tevoren voelde ik me goed, maar eenmaal buiten viel het toch wel tegen. Ik denk dat we zo'n 10 à maximaal 15 minuten hebben gewandeld toen. Anderhalve week na de bevalling ging ik een stuk wandelen met de kinderwagen en toen ging het zo goed dat ik wel bijna een uur ben weggeweest.
- boodschappen doen: op de laatste dag dat de kraamverzorgster er was zijn m'n vriend en ik even naar het buurtwinkeltje gelopen. Het lopen ging al iets beter, maar ik merkte dat ik wel wat moeite had met alle indrukken, terwijl het helemaal niet heel druk was in de winkel. Maar ik had toen een week lang eigenlijk alleen in m'n slaapkamer en af en toe woonkamer geleefd dus m'n wereldje was even heel klein geworden.
- reed je weer auto: n.v.t. want ik heb geen rijbewijs, maar na 2,5 week heb ik voor het eerst gefietst. Dat had ik overigens lichamelijk al wel veel eerder aangekund maar het was er gewoon nog niet van gekomen.
- op visite: volgens mij was dat na 2 weken ongeveer. Toen zijn we een uur of 2 bij m'n schoonzus langsgeweest. Of het nog iets te vroeg was of omdat ik te weinig gedronken had weet ik niet maar ik kreeg toen een migraineaanval (máánden niet gehad).
Ik denk dat het erg wisselt hoe snel iemand iets weer kan. Ik denk dat je het gewoon moet proberen en aan het begin niet teveel willen maar het langzaamaan opbouwen.
- boodschappen doen: op de laatste dag dat de kraamverzorgster er was zijn m'n vriend en ik even naar het buurtwinkeltje gelopen. Het lopen ging al iets beter, maar ik merkte dat ik wel wat moeite had met alle indrukken, terwijl het helemaal niet heel druk was in de winkel. Maar ik had toen een week lang eigenlijk alleen in m'n slaapkamer en af en toe woonkamer geleefd dus m'n wereldje was even heel klein geworden.
- reed je weer auto: n.v.t. want ik heb geen rijbewijs, maar na 2,5 week heb ik voor het eerst gefietst. Dat had ik overigens lichamelijk al wel veel eerder aangekund maar het was er gewoon nog niet van gekomen.
- op visite: volgens mij was dat na 2 weken ongeveer. Toen zijn we een uur of 2 bij m'n schoonzus langsgeweest. Of het nog iets te vroeg was of omdat ik te weinig gedronken had weet ik niet maar ik kreeg toen een migraineaanval (máánden niet gehad).
Ik denk dat het erg wisselt hoe snel iemand iets weer kan. Ik denk dat je het gewoon moet proberen en aan het begin niet teveel willen maar het langzaamaan opbouwen.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Naar buiten ging ik na een weekje, boodschappen na 2 weken ongeveer daarvoor wel even snel naar de supermarkt. Auto na 2 weken ook. Op viste euhm dat weet ik niet precies, maar ook redelijk snel.
Gast- Gast
Dat was het zeker, en ook 1 van de redenen waarom ik waarschijnlijk nooit een 2e kindje meer wil. Ik heb een trauma van de bevalling, denk ik. Ik vond het zo vreselijk._Femme schreef:Storm schreef:Door een totaal ruptuur ergste graad en veel bloedverlies...Printje schreef:Storm schreef:Pas na 3/4 weken kon ik fatsoenlijk een blokje om met de kinderwagen, eerder echt niet.
Gast- Gast
op vrijdagavond laat thuis bevallen, moest naar het ziekenhuis (met de ambu) om te hechten:
- naar buiten: zaterdagochtend naar de auto, op donderdag naar mijn vriendin geweest die ging trouwen toen zij uit het gemeentehuis kwam (t. sliep en kraamzorg 'paste op') en de zondag erop voor het eerst met t. een rondje gewandeld.
- boodschappen doen: op dinsdag, 1.5week na de bevalling
- auto rijden: toen ik boodschappen ging doen
- bij iemand op visite: 2 weken na de bevalling
- naar buiten: zaterdagochtend naar de auto, op donderdag naar mijn vriendin geweest die ging trouwen toen zij uit het gemeentehuis kwam (t. sliep en kraamzorg 'paste op') en de zondag erop voor het eerst met t. een rondje gewandeld.
- boodschappen doen: op dinsdag, 1.5week na de bevalling
- auto rijden: toen ik boodschappen ging doen
- bij iemand op visite: 2 weken na de bevalling
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Na 5 dagen ben ik voor het eerst een rondje buiten gaan lopen met mijn zoontje. Ik wilde al wel eerder, maar de kraamverzorgster raadde het af om eerder met hem naar buiten te gaan. Na een week ben ik naar de winkel geweest. Na een dag of 9 heb ik heel de stad door gelopen, wilde wat nieuwe spulletjes hebben (was kapot aan het eind). Autorijden weet ik niet meer, na een week of 2 denk ik. Daarvoor was het gewoon niet nodig. Op visite weet ik ook niet meer. Deed alles vrij snel weer, alleen had ik daar af en toe mijzelf mee.
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
3 dagen na de bevalling ben ik met spoed naar de huisartsenpost gereden om 3 uur 's nachts maar dat was absoluut niet bevorderlijk voor het herstel van mijn bekkeninstabiliteit (wonen op de 4e verdieping zonder lift). Daarna pas weer voor het eerst naar buiten geweest toen de kraamverzorgster weg was. Blokje gelopen achter de kinderwagen en 1.5 week na de geboorte zijn we 's avonds bij mijn ouders gaan eten.
Volgens mij ben ik 2,5 week na de bevalling weer voor het eerst zelf boodschappen gaan doen, zonder J. en ik wist niet hoe snel ik weer thuis moest komen. Vond het helemaal niks
Volgens mij ben ik 2,5 week na de bevalling weer voor het eerst zelf boodschappen gaan doen, zonder J. en ik wist niet hoe snel ik weer thuis moest komen. Vond het helemaal niks
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Bedankt allemaal voor jullie reacties... ik kon niet eerder reageren, mocht niet reageren in dit topic gaf het forum de hele tijd aan.
Ik wil morgen weer naar buiten... stukje wandelen met de kinderwagen, of misschien even naar kruidvat of zo.
Ik wil morgen weer naar buiten... stukje wandelen met de kinderwagen, of misschien even naar kruidvat of zo.
Gast- Gast
ik was na een dag alweer uit bed, ben helemaal niet bedliggerig, na 5 dagen ben ik een rondje gaan wandelen met mijn moeder en D. want ik wou zo graag naar buiten en het zag er zo mooi uit omdat de zon scheen(begin november)
en na 10 dagen ben ik gaan winkelen met mijn man en D., ik vond het heerlijk!
en na 10 dagen ben ik gaan winkelen met mijn man en D., ik vond het heerlijk!
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Storm schreef:Dat was het zeker, en ook 1 van de redenen waarom ik waarschijnlijk nooit een 2e kindje meer wil. Ik heb een trauma van de bevalling, denk ik. Ik vond het zo vreselijk._Femme schreef:Storm schreef:Door een totaal ruptuur ergste graad en veel bloedverlies...Printje schreef:Storm schreef:Pas na 3/4 weken kon ik fatsoenlijk een blokje om met de kinderwagen, eerder echt niet.
Nou dat kan ik me goed voorstellen ja, zoiets maak je niet vrijwillig nog een keer mee
_Femme- Prater
- Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10
Ik deed na een weekje alles weer, naar buiten, wel kleine stukjes, want ik had een keizersnede gehad en auto rijden mocht ook niet meteen ivm met de wond die moest herstellen.
@storm, wat verschrikkelijk voor je zeg!
@storm, wat verschrikkelijk voor je zeg!
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Bij Yara ging ik na 14 dagen voor het eerst naar buiten. Dat was niet omdat ik eerder niet kon, want meteen na de bevalling was ik weer helemaal op de been. Maar het vroor toen heel hard en Yara kon na 14 dagen daarom pas naar buiten en eerder had ik niet de behoefte om zonder haar ergens heen te gaan.
Bij Kian ging ik na 5 dagen een klein rondje lopen, verder ging toen ook nog niet door de knip die ik gehad had. Na 8 dagen kon ik weer zitten en na 1,5 week ging ik voor het eerst even een boodschap doen.
Bij Kian ging ik na 5 dagen een klein rondje lopen, verder ging toen ook nog niet door de knip die ik gehad had. Na 8 dagen kon ik weer zitten en na 1,5 week ging ik voor het eerst even een boodschap doen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik kon ondanks de pijn van de knip, wel weer snel stukjes lopen. Ik moest ook na 3 dagen wel, moest naar de huisartsenpost ivm een ontsteking. Na een week ging ik weer een blokje om met de hond. En na ongeveer 10 dagen deed ik alles weer.
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Zo even dit topic doorgelezen, zo te zien is het bij iedereen anders met op de been zijn.
Gisteren zou bij mij de uitgerekende datum zijn. Maargoed zoiets kan ook nog 2 weken langer duren... en daar ben ik mij ook bewust van. Geen idee wanneer maar we wachten af hahaha.
Ik hoop maar dat ik na mijn bevalling weer snel op de been mag zijn, want heb 2 September een bruiloft waar ik ook getuige ben... is van mijn beste vriendin.
Dus dat is nog wel ff spannend...
Gisteren zou bij mij de uitgerekende datum zijn. Maargoed zoiets kan ook nog 2 weken langer duren... en daar ben ik mij ook bewust van. Geen idee wanneer maar we wachten af hahaha.
Ik hoop maar dat ik na mijn bevalling weer snel op de been mag zijn, want heb 2 September een bruiloft waar ik ook getuige ben... is van mijn beste vriendin.
Dus dat is nog wel ff spannend...
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Geloof langer dan 2 weken, hij kon zich echt niet op temperatuur houden binnen, laat staan buiten. Uiteindelijk toch erg behoefte aan en dik aangekleed en een kruik zijn we heel even naar buiten geweest met de wandelwagen.
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Pff dat heeft bij mij wel even geduurd. Ik heb een hele zware bevalling gehad en heb een bloedtransfusie gehad omdat ik zoveel bloed ben verloren. Toen ik 4 dagen thuis was wou ik graag even naar buiten maar we wonen in een flat, 2 hoog. Ik ben samen met mijn moeder even naar beneden gelopen maar ik kon niet meer naar boven komen , zo moe en slap was ik. 2 weken later zijn we 's avonds een paar keer weggeweest naar mijn ouders. Boodschappen doen en alles heeft wel een tijdje geduurd maar hoelang dat weet ik niet meer precies.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Ik liep vrij snel weer rond ( was 35 graden buiten, vond het zonde en te warm om in bed te liggen) Na een week ben ik zelf boodschappen gaan doen, heerlijk was dat ! Zelf bepalen wat er in huis is Daarna is Levi overal mee naartoe gegaan en deed ik alles weer zelf.
Barbabella- Prater
- Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10
Beide keren deed ik na de kraamweek alles zelf weer.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling...
» Hoe lang voor je cylcus weer "ouderwets" was na bevalling?
» In bad na bevalling
» De bevalling....
» Wie bij de bevalling?
» Hoe lang voor je cylcus weer "ouderwets" was na bevalling?
» In bad na bevalling
» De bevalling....
» Wie bij de bevalling?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: