Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat komt erin, en wat gaat eruit?

+24
Pandora
Shisha
Didi
Starla
luenca
SuperGrover
Rush
luisa
schuddebuikje
Flinder
Silver
SarahKey
Tania
SoGood
Lady4
Printje
blondje1313
M@niek
Highway
Bet Weter
Carra
Supertalentje
Pien
Lejow
28 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Wat komt erin, en wat gaat eruit? - Pagina 4 Empty Re: Wat komt erin, en wat gaat eruit?

Bericht  bolus26 za 13 aug 2011 - 22:22

als ik maar 1 keer per week voor mezelf moet koken heb ik ook lage boodschappenkosten smile

wat betreft meer geld uitgeven dan je hebt: je hebt natuurlijk mensen die tv´s ed kopen terwijl ze geen geld hebben maar je hebt ook mensen die t echt krap hebben en dus met hun vaste lasten weinig overhouden. Dat vind ik wel een verschil.

wij hebben een boodschappenbudget per maand (gewoon om t een beetje binnen de perken te houden)
dus de ene week meer en de andere week minder en wat we over houden bewaren we voor de volgende maand in t zelfde potje ivm verjaardagen,visite of gewoon als we zin hebben in iets luxe.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat komt erin, en wat gaat eruit? - Pagina 4 Empty Re: Wat komt erin, en wat gaat eruit?

Bericht  TukTuk za 13 aug 2011 - 22:22

Lejow schreef:Ik vind boodschappen doen ook leuk Embarassed
Helemaal als het me voor een laag bedrag lukt!

Ik haal aan vlees bij de Liddl: Kipfilet, tartaar, gehakt, speklappen,slavinken, filetlapjes, kipkrokant snitzels. Dit vind ik allemaal erg lekker!

Weetje welke ook lekker zijn? De cordon blues uit de diepvries smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  bolus26 za 13 aug 2011 - 22:23

jaa die lust ik ook!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  mzcharlotte za 13 aug 2011 - 22:31

Wij houden geen lijstjes bij, maar zijn wel bewust van wat we kopen. We doen bij de AH boodschappen en dat is altijd een mix tussen huismerk, euroshopper en A-merken. We hebben nu weer 6kg brokjes gehaald van een A-merk omdat de kat er dol op is en het in de aanbieding was, bovendien was het goedkoper dan het huismerk. Groente halen we soms bij de groenteboer om de hoek, betalen we iets meer, maar tegen veel betere kwaliteit.

We gebruiken de buurtsuper alleen voor noodgevallen. Oh en de vis is daar beter.

Ik denk dat we eens per week de rekening checken. We weten heel goed wat er binnen komt en wat eruit gaat. We doen een hoop leuke dingen, maar we zijn allebei niet echte shoppers (als in kleding/cds/gadgets). Soms passen we ons koopgedrag aan op wat eruit is gegaan, maar daarvan weten we 99 van de 100 keer dat het eraan zat te komen.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  RYW za 13 aug 2011 - 22:37

Odilia schreef:Zo simpel is het wel Lejow. Ik heb nog nooit in de min gestaan. Je moet gewoon logisch nadenken. Veel mensen denken niet na als ze een tv op afbetaling kopen. Ik vind dat gewoon dom. Je weet toch wel hoeveel er op je loonstrookje staat en wat er op je huurcontract staat?

Dat vind ik niks met overgewicht te maken hebben. Overgewicht kan ook komen door ziekte e.d.

En geldzorgen kunnen ook komen door plotseling ontslag of een scheiding, bijvoorbeeld.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Lejow za 13 aug 2011 - 23:03

RYW schreef:
Odilia schreef:Zo simpel is het wel Lejow. Ik heb nog nooit in de min gestaan. Je moet gewoon logisch nadenken. Veel mensen denken niet na als ze een tv op afbetaling kopen. Ik vind dat gewoon dom. Je weet toch wel hoeveel er op je loonstrookje staat en wat er op je huurcontract staat?

Dat vind ik niks met overgewicht te maken hebben. Overgewicht kan ook komen door ziekte e.d.

En geldzorgen kunnen ook komen door plotseling ontslag of een scheiding, bijvoorbeeld.

Jup.... Het is niet zo zwart wit als je het schetst.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast za 13 aug 2011 - 23:06

RYW schreef:

Dat vang je toch ook niet op met een lijstje bijhouden? Ik doelde meer op de programma's die eerder genoemd werden, waarin mensen niet weten wat er in en uitgaat. Die mensen zitten meestal in de schulden omdat ze in een te duur huis wonen of een auto hebben maar dat helemaal niet kunnen betalen van hun salaris. Ik hoef geen lijstje bij te houden om te beseffen dat ik iets niet kan veroorloven. Dat vind ik dus logisch nadenken.

Gast
Gast

Bericht  RYW za 13 aug 2011 - 23:10

Precies. In normale omstandigheden kan het best zo zijn, hoor. Er komt een bedrag binnen, en er gaat een bedrag uit, en als je zorgt dat je in de plus uitkomt klopt het.

Alleen, soms heb je gewoon pech in het leven, en dat kan je niet altijd maar ondervangen. Ik heb het geluk dat ik een goeie baan heb, waardoor ik na mijn scheiding met mijn zoons in hetzelfde huis heb kunnen blijven. Daarvoor moet ik me wel altijd mijn ass off werken, maar dan hoef ik de jongens niet uit hun vertrouwde omgeving te halen. Maar als ikzelf of iemand anders mijn auto total loss rijdt heb ik een probleem, want a) ik heb niet de reserve om zomaar even een nieuwe auto te kopen en b) ik heb mijn auto wél nodig om naar mijn werk te kunnen.

Mijn vriend werd vorig jaar onterecht ontslagen. Mijn vader is onterecht ontslagen. Het is met beide wel weer goedgekomen, maar in de beginsituatie zit je dan gewoon met een financieel probleem, en daar hoef je helemaal niks geks of doms voor te doen.

RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  RYW za 13 aug 2011 - 23:11

Odilia schreef:
RYW schreef:

Dat vang je toch ook niet op met een lijstje bijhouden? Ik doelde meer op de programma's die eerder genoemd werden, waarin mensen niet weten wat er in en uitgaat. Die mensen zitten meestal in de schulden omdat ze in een te duur huis wonen of een auto hebben maar dat helemaal niet kunnen betalen van hun salaris. Ik hoef geen lijstje bij te houden om te beseffen dat ik iets niet kan veroorloven. Dat vind ik dus logisch nadenken.

Als mensen dat soort keuzes maken, dan vind ik dat je gelijk hebt hoor. Maar dat was niet wat je schreef. En de vergelijking met overgewicht gaat dus op zich wel op: soms komt door verkeerde keuzes, soms komt het door iets waar je zelf niet echt wat aan kan doen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: