Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat komt erin, en wat gaat eruit?

+24
Pandora
Shisha
Didi
Starla
luenca
SuperGrover
Rush
luisa
schuddebuikje
Flinder
Silver
SarahKey
Tania
SoGood
Lady4
Printje
blondje1313
M@niek
Highway
Bet Weter
Carra
Supertalentje
Pien
Lejow
28 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wat komt erin, en wat gaat eruit? - Pagina 2 Empty Re: Wat komt erin, en wat gaat eruit?

Bericht  Supertalentje do 11 aug 2011 - 8:18

-

Laatst aangepast door Supertalentje op za 3 dec 2011 - 11:38; in totaal 1 keer bewerkt

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat komt erin, en wat gaat eruit? - Pagina 2 Empty Re: Wat komt erin, en wat gaat eruit?

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 8:21

Ik vraag me serieus af wat ze met dat geld doen, dat ze pinnen. Want ik kan wel bedenken (niet dat ik het ook kan uitgeven.Sad) wat ik per maand zou willen kopen, maar dat zijn grote uitgaven (Bank, Stoel, Tafel) en geen boodschappenpinnen.

Want de meeste mensen in het programma roepen continu dat ze eigenlijk niets hebben, maar als je het geld uitgeeft zonder erbij na te denken en enkel eten te kopen, dus verstoord gelduitgeefgedrag, dan zul je ook nooit iets anders krijgen.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 8:22

Supertalentje schreef:
Lize schreef:
Supertalentje schreef:Ja, maar met belachelijke lage salarissen had je dat huis niet te duur kunnen kopen, de dure verbouwing niet kunnen bekostigen en de lening van €20.000 bij de bank niet kunnen lenen. Je moet in NL ook wel veel verdienen wil je je zo zwaar in de schulden steken.

En tegenwoordig al helemaal.
Maar je leeft gewoon echt op veel te grote voet als je zoveel schulden hebt.. 1500 euro per maand pinnen :shock:

Haha! Tegenwoordig al helemaal niet, zie kredietcrisis.nl

Maar je moet tegenwoordig veel verdienen om bv een hypotheek te krijgen..

Gast
Gast

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 8:23

Maura schreef:Ik vraag me serieus af wat ze met dat geld doen, dat ze pinnen. Want ik kan wel bedenken (niet dat ik het ook kan uitgeven.Sad) wat ik per maand zou willen kopen, maar dat zijn grote uitgaven (Bank, Stoel, Tafel) en geen boodschappenpinnen.

Want de meeste mensen in het programma roepen continu dat ze eigenlijk niets hebben, maar als je het geld uitgeeft zonder erbij na te denken en enkel eten te kopen, dus verstoord gelduitgeefgedrag, dan zul je ook nooit iets anders krijgen.

Inderdaad.

Gast
Gast

Bericht  Supertalentje do 11 aug 2011 - 8:29

-

Laatst aangepast door Supertalentje op za 3 dec 2011 - 11:38; in totaal 1 keer bewerkt

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 9:09

Supertalentje schreef:
Lize schreef:
Supertalentje schreef:
Lize schreef:
Supertalentje schreef:Ja, maar met belachelijke lage salarissen had je dat huis niet te duur kunnen kopen, de dure verbouwing niet kunnen bekostigen en de lening van €20.000 bij de bank niet kunnen lenen. Je moet in NL ook wel veel verdienen wil je je zo zwaar in de schulden steken.

En tegenwoordig al helemaal.
Maar je leeft gewoon echt op veel te grote voet als je zoveel schulden hebt.. 1500 euro per maand pinnen :shock:

Haha! Tegenwoordig al helemaal niet, zie kredietcrisis.nl

Maar je moet tegenwoordig veel verdienen om bv een hypotheek te krijgen..
Ik ben blond, zie het nu pas, je hebt gewoon gelijk, sorry!

Haha, hoef je echt geen sorry voor te zeggen!

Gast
Gast

Bericht  Supertalentje do 11 aug 2011 - 9:14

-

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 9:15

Ik heb alleen in hoofdlijnen een idee van wat hier binnen komt en wat eruit gaat (en waaraan precies). Ik kwam er laatst achter dat ik al maandenlang een verzekering betaal voor een auto die ik niet meer heb. We hebben geen schulden, maar het kan geen kwaad om ons hier wat meer in te verdiepen ook met het oog op toenemende uitgaven de komende tijd.

Gast
Gast

Bericht  Printje do 11 aug 2011 - 9:35

Wij hebben dat ook in een Excel bestandje staan, zelfs met de data erbij wanneer het eraf/erbij komt. Ik weethet niet helemaal precies maar kom zeker wel erg dichtbij.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lady4 do 11 aug 2011 - 10:09

Ik weet niet precies hoe mijn inkomsten- en uitgavenpatroon in elkaar zit. Zolang ik elke maand rondkom en ook nog kan sparen, maar ik me daar ook niet zo druk om. Vanaf einde deze maand begin ik met het betalen van mijn hypotheek, wellicht dat ik dan wel een tijdje bij ga houden wat er in komt (dat weet ik over het algemeen wel, alleen salaris) en wat er uit gaat.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Bet Weter do 11 aug 2011 - 10:36

Ik heb het even uitgezocht met zo'n programmaatje (Yunoo, vet makkelijk, aanrader!), toch wel fijn om het nauwkeuriger bij te houden. Al zie ik normaal ook wel hoeveel ik nog heb doordat ik gewoon altijd ongeveer dezelfde hoogte en dieptepunten in mijn rekeningen zie.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 18:18

Ik heb geen idee. Ik leef ervan en kan er ook nog van spare (al vergeet ik het altijd over te zetten). En ik geef ook geen antwoord als iemand dat vraag. Praten over geld vind ik echt niet chique.

Gast
Gast

Bericht  SoGood do 11 aug 2011 - 19:25

Zolang er meer binnen komt dan uitgaat vind ik het best.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Tania do 11 aug 2011 - 19:31

Ja dat weet ik wel. Ik doe bij ons de geldzaken, mijn man weet het daarom ook niet precies.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SarahKey do 11 aug 2011 - 19:39

Wij hebben niet het geld op '1 grote hoop'.
Mijn man's salaris word uitgegeven aan vaste lasten
Ik weet wat hij verdiend, wat hij spaart en wat hij overhoud.
Maar ik weet niet precies hoeveel gas wij bv betalen of hoeveel we betalen voor de autoverzekering.

Van mijn salaris gaan de boodschappen, mob rekening, zorgverzekering van mij, kleding, etc
Ik weet precies wat ik elke maand kwijt ben aan rekeningen en wanneer die eraf gaan.
Weet precies wat ik verdien, wat ik spaar en hoeveel boodschappen ik kwijt ben.
(40 euro per week, makkelijk te onthouden Laughing )
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Silver do 11 aug 2011 - 19:47

Ik heb er helemaal geen zicht meer op.... Wat ook behoorlijk frustrerend is. In ieder geval komt er niet veel in, doordat ik maar minimaal werk, en nu door een blessure helemaal even niet werk. Ook heb ik maar een 0-uren contract dus ziekteverlof krijg ik ook niet. Er is ooit een keer een excel bestandje voor mij gemaakt om het overzichtelijker te krijgen, maar op de 1 of andere manier wil dat ook niet.

Dus nu mijn vraag, hoe houden jullie dat bij? Alle kleine boodschapjes bijv. worden die ook ingevoerd? Of zijn het alleen de grote uitgaven? Ik ben zeer benieuwd, en hoop dat ik er snel weer zicht op krijg.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902

Bericht  SarahKey do 11 aug 2011 - 20:00

Ik hield eerst wel alle bonnetje bij en voerde alles in.
Maar nu pin ik 40 euro per week en op is op. Bewaar geen bonnetjes meer, weet gewoon dat vaste bedrag per week.

Andere uitgaven, ik heb niet een vast bedrag per maand voor kleding ofzo. Als we wat nodig hebben kijk ik wat er nog op de rekening staat en daar koop ik dan dingen voor wat we echt nodig hebben. Het is niet zo dat ik in de winkel sta en opeens bedenk, goh ik neem die broek mee en niet eens weet of er nog wel geld op de lopende rekening staat. Ik bedenk alles van te voren.
Als we de stad in gaan heb ik 10 euro mee voor kleine dingetjes. Die 10 euro mag op, ik pin niet bij. zo weet ik wel wat ik uitgeef of kan uitgeven.

Grote uitgaven hebben we niet vaak. 1,5 week terug dan de babykamer bij ikea. bonnetje bewaren we, maar maar voor de garantie oid. Wel wisten we van te voren weer precies hoeveel we uit konden geven.

Dus mijn tip: bekijk elke maand wat je die maand nodig hebt en wat je budget is. Koop niet als een blinde in een winkel spullen waar je later spijt van hebt. Wat bij mij ook helpt, mocht ik wel een impuls gedachte hebben: 'Heb ik dit echt nodig?' 9 van de 10 keer is het nee en dan leg ik het weer weg.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  Silver do 11 aug 2011 - 20:03

Oké, en van die 40 euro haal je alles? Ik bedoel ook de wekelijkse boodschappen? Wij zijn maar met z'n twee maar zitten zo op een 50,- aan boodschappen alleen al.... :shock:
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902

Bericht  SarahKey do 11 aug 2011 - 20:12

yups, ben alleen meer geld kwijt met feestdagen, verjaardagen en als het de hele week mooi weer is en de bbq word wat vaker aangestoken. Maar dat kan ook.

Enige wat ik daar niet van haal is shampoo en andere lichaamsverzorging. Dat haal ik eens in de zoveel tijd bij action of kruidvat. Maar wasmiddel/vaatwastabletten en schoonmaakspul zit daar wel bij.

Zijn met twee personen en een hond. Wil prima, we eten gezond, uitgebreid en varierend.

Heb elke week zelfs een paar euro over, gaat in een potje voor als we weer naar het ziekenhuis moeten en we hebben parkeergeld nodig. Of voor goede doelen etc etc.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  Flinder do 11 aug 2011 - 20:13

Wij hebben een excel bestand waar in staat wat er in komt (is voor mijn vriend vast bedrag en voor mij verschillend) en wat de vaste lasten zijn. Ik merk dat we vooral de laatste weken dan wat ruimer gaan leven omdat we zien dat er nog genoeg op de rekening staat. Dan kan er opeens 300 euro af gaan zonder dat we goed weten waar dat gebleven is. Daar wil ik meer op gaan letten.
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676

Bericht  schuddebuikje do 11 aug 2011 - 20:16

ik hou alles bij in een excel bestand de vaste lasten gaan van een aparte rekeing. en uitgave en voor tanken en boodschappen staan op een apart rekening. elke zaterdag gaat daar 75 euro voor boodschappen af en 80 euro voor het tanken.

waar wij ons gisteren over verbaasd hebben. als alles uitgerekend was bij een dubbeltje op zijn kant, kwamen ze 300 euro in de plus ongeveer zeg maar. dan gaan ze rekenen wanneer ze uit de schulden zijn...... over 3 jaar ??? uitgerekend is dat 55000 : 36 is 1527 per maand ?? waar halen ze dat vandaan ? ik vraag me dan altijd af hoe hun berekening is geweest. ze laten altijd wel mooie getallen zijn kwa jaren. maar niet hoe ze daar op zijn gekomen.

maar ik vond het ook een heel groot bedrag aan inkomsten. daar zouden wij lachend mee rond komen. maar ja op een gegeven moment ga je daar ook naar leven. heb niet het hele programma gezien. dus weet niet wat zij kwijt waren aan pinnen enzo.
en of hij allimentatie betaald ??
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  M@niek do 11 aug 2011 - 20:25

Ik snap ook nooit zo goed dat mensen niet weten wat erin komt, je weet toch wat je krijgt aan salaris? Wij hebben ook 1 ton schuld! Mijn man is piloot en betaald voor dit bedrag elke maand heel wat af, maar goed we kunnen heel goed rondkomen, ondanks dat we dus een hypotheek en huur betalen!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 21:10

1 ton schuld :shock: maar je zegt dat je wel goed kan rondkomen :S beetje dubbel (vind ik)

Ik weet ook wel goed wat er binnen komt en eruit gaat doordat ik zo`n beetje alles betaal. Het enige wat ik niet precies weet zijn de boodschappen.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 21:58

Ik moet er ook weer eens meer op gaan letten. Vooral afgelopen paar weken heb ik maar zitten uitgeven omdat ik het huis aan het veranderen ben en toch wel even graag een nieuwe lamp of even een nieuw behangetje Embarassed

Gast
Gast

Bericht  luisa do 11 aug 2011 - 22:37

Wij hebben geen bestand maar dat vind ik ook niet nodig. Ik weet precies wat er wanneer binnenkomt en ook precies wat eruit gaat en wanneer rekeningen komen.
Daarnaast is er sowieso een buffer mochten er onverwachte uitgaven zijn.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: