Wat komt erin, en wat gaat eruit?
+24
Pandora
Shisha
Didi
Starla
luenca
SuperGrover
Rush
luisa
schuddebuikje
Flinder
Silver
SarahKey
Tania
SoGood
Lady4
Printje
blondje1313
M@niek
Highway
Bet Weter
Carra
Supertalentje
Pien
Lejow
28 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Wat komt erin, en wat gaat eruit?
Hoezo. Andere ex-studenten betalen toch ook een studieschuld af?Lily schreef:1 ton schuld maar je zegt dat je wel goed kan rondkomen :S beetje dubbel (vind ik)
Ik weet ook wel goed wat er binnen komt en eruit gaat doordat ik zo`n beetje alles betaal. Het enige wat ik niet precies weet zijn de boodschappen.
Een vriend van me is ook piloot, die heeft ook zo`n schuld, maar natuurlijk kan hij goed rondkomen
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Lily schreef:1 ton schuld maar je zegt dat je wel goed kan rondkomen :S beetje dubbel (vind ik)
Ik weet ook wel goed wat er binnen komt en eruit gaat doordat ik zo`n beetje alles betaal. Het enige wat ik niet precies weet zijn de boodschappen.
Wat is daar dubbel aan? Mijn man verdient gewoon goed en ik ook niet slecht. En dan werkt hij niet eens (fulltime) als piloot.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn salaris verschilt per maand, dus nee, het is voor mij altijd een verrassing wat ik krijg.M@niek schreef:Ik snap ook nooit zo goed dat mensen niet weten wat erin komt, je weet toch wat je krijgt aan salaris?
Ik weet het sowieso niet zo goed, ik heb wel plannen om het bij te houden, maar ik ben te lui
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
SuperGrover schreef:Mijn salaris verschilt per maand, dus nee, het is voor mij altijd een verrassing wat ik krijg.M@niek schreef:Ik snap ook nooit zo goed dat mensen niet weten wat erin komt, je weet toch wat je krijgt aan salaris?
Ik weet het sowieso niet zo goed, ik heb wel plannen om het bij te houden, maar ik ben te lui
Dat snap ik wel, misschien als je ort krijgt dan is het altijd verschillend. Maar ik krijg altijd een vast salaris, ik weet dus precies wel wat er aan salaris binnekomt elke maand en dat weet ik ook van mijn man.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Ik krijg per uur betaald, en in sommige maanden zitten toevallig meer dagen dan in andere maanden. En in de vakantie werk ik me helemaal stuk, terwijl ik na de vakantie alleen op zaterdag werk.M@niek schreef:SuperGrover schreef:Mijn salaris verschilt per maand, dus nee, het is voor mij altijd een verrassing wat ik krijg.M@niek schreef:Ik snap ook nooit zo goed dat mensen niet weten wat erin komt, je weet toch wat je krijgt aan salaris?
Dat snap ik wel, misschien als je ort krijgt dan is het altijd verschillend. Maar ik krijg altijd een vast salaris, ik weet dus precies wel wat er aan salaris binnekomt elke maand en dat weet ik ook van mijn man.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
heb geen excell bestand, weet t uit mn hoofd en spaar ook elke maand hetzelfde bedrag
luenca- Prater
- Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11
Mijn salaris verschilt per maand (ort en wisselende uren), maar ik weet daarom wel wat er ongeveer binnenkomt en hoeveel diensten ik heb gewerkt. Uitgaven weet ik uit mijn hoofd. Heel soms eens wat meer of minder voor boodschappen, bijvoorbeeld met verjaardagen.
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
Ik weet globaal wel wat er in komt en wat er weer uitgaat, maar het zou wel handig zijn om het eens goed bij te houden denk ik.
Wordt het wat overzichtelijker van. Maken jullie zo'n excel bestand zelf? ( ik heb daar totaal geen verstand van )
@ SarahKey, wow 40,- boodschappen vind ik echt knap. Ik zou willen dat ik t daarmee zou redden. Ik ben sowieso het dubbele
wel kwijt, maar ik gooi ook alles in m'n kar en kijk niet naar prijzen. Kan ik beter wel doen.
Mag ik vragen waar je je boodschappen doet? ( En misschien wat je haalt per week? Als voorbeeldje? )
Wordt het wat overzichtelijker van. Maken jullie zo'n excel bestand zelf? ( ik heb daar totaal geen verstand van )
@ SarahKey, wow 40,- boodschappen vind ik echt knap. Ik zou willen dat ik t daarmee zou redden. Ik ben sowieso het dubbele
wel kwijt, maar ik gooi ook alles in m'n kar en kijk niet naar prijzen. Kan ik beter wel doen.
Mag ik vragen waar je je boodschappen doet? ( En misschien wat je haalt per week? Als voorbeeldje? )
Didi- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10
Didi schreef:Ik weet globaal wel wat er in komt en wat er weer uitgaat, maar het zou wel handig zijn om het eens goed bij te houden denk ik.
Ben geen SK, maar hier doen we ook boodschappen tussen de 25 en 40 euro in de week.
Ik haal alles bij de Liddl en de AH, en weet ondertussen precies wat waar goedkoper is.
Liddl is erg goed en goedkoop in groente, fruit en vlees!! Er zijn heel vaak dingen in de aanbieding. Dan koop ik een pak vlees, bijvoorbeeld 2 pakken slavinken voor 3,50 euro (zijn er 8 ). Die vries ik dan in.
Verder is bij AH heel veel van het Euroshopper merk, erg goedkoop en goed te doen!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn vriend heeft een nulurencontract en ik werk ook onregelmatig dus het is iedere maand wisselend hoeveel er binnen komt. De vaste uitgaven heb ik wel in een exelbestand staan dus ik weet wel wat er) ongeveer uit gaat.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
@ Lejow, maar ben je dan niet altijd aan het vliegen om overal wat vandaan te halen? Ik ga altijd naar de Jumbo en let ook wel op
aanbiedingen maar ben toch wel veel geld kwijt vind ik.
We zijn met z'n 2en en vind 80,- eigenlijk wel veel. Ik ga proberen om voor volgende week voor 50,- te halen.
En de Lidl zit hier naast te Jumbo dus ga ik daar ook naar toe.
We zijn met z'n 2en en vind 80,- eigenlijk wel veel. Ik ga proberen om voor volgende week voor 50,- te halen.
Didi- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 609
Didi schreef:@ Lejow, maar ben je dan niet altijd aan het vliegen om overal wat vandaan te halen? Ik ga altijd naar de Jumbo en let ook wel op
Nee hoor!
Eerst rij ik naar de Liddl, en dan met de boodschappen in de kofferbak door naar de AH. Ze zitten hier beide op nog geen 5 min vandaan!
Ik was vandaag 42 euro kwijt, en dat zie ik als een dure week haha. Maar de aardappels, de handzeep, het toiletpapier en het vlees waren op. Dat zijn dingen die nogal aantikken natuurlijk.
We gaan vanavond roerbakmie eten, alleen waren de spullen van Conimex in de bonus. Nou dan neem ik geen pak roerbakmie van honig, maar een pakje woknoedels van conimex!
En bij de AH zie je vaak op zaterdag dingen liggen met zo'n 35 % kortings sticker. Vooral op groente enzo.
De wokgroenten kosten daar 60 cent, nou met een 35 % sticker op, blijft er helemaal niets meer over haha
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik ga sinds kort ook naar de Aldi en koop bij de AH of bij de Jumbo producten van het huismerk. Die zijn nou eenmaal voordeliger en het kan echt euro's schelen op het totaalbedrag!
Toevallig heb ik afgelopen week een overzicht gemaakt van alles wat hier binnenkomt en wat er uit gaat en we houden niks over. We redden het zelfs gewoon niet, zonder boodschappen hebben we 118 euro. Als we elke week voor 30 euro boodschappen zouden halen is het kantje boord, maar met luiers, kattenvoer en vlees ben je al snel op de helft van dat bedrag. Het is even wennen dat we niet meer alles wat we tegenkomen, wel of niet nodig, in het karretje kunnen flikkeren, maar we wennen er vast wel aan.
Toevallig heb ik afgelopen week een overzicht gemaakt van alles wat hier binnenkomt en wat er uit gaat en we houden niks over. We redden het zelfs gewoon niet, zonder boodschappen hebben we 118 euro. Als we elke week voor 30 euro boodschappen zouden halen is het kantje boord, maar met luiers, kattenvoer en vlees ben je al snel op de helft van dat bedrag. Het is even wennen dat we niet meer alles wat we tegenkomen, wel of niet nodig, in het karretje kunnen flikkeren, maar we wennen er vast wel aan.
Gast- Gast
Alex schreef:Ik ga sinds kort ook naar de Aldi en koop bij de AH of bij de Jumbo producten van het huismerk. Die zijn nou eenmaal voordeliger en het kan echt euro's schelen op het totaalbedrag!
Het went echt hoor Lex, en bij ons was het dan niet eens enorme noodzaak, wij deden het vanwege de auto. Maar je weet na een poosje precies hoe of wat!
Zoek bij vlees naar de aanbiedingen,koop groot in en vries het in!
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik heb meestal aan 40 euro genoeg voor 2 personen en twee katten. Ik haal wasmiddel en kattenvoer in de aanbieding, scheelt een hoop. Groente en fruit haal ik op de markt, kaas bij de kaasboer, en ik probeer zo min mogelijk uit pakjes en dergelijke te eten. Vlees eet ik niet vaak, dus met vegadingen ben ik vaak wel duurder uit als het goedkoopste vlees, maar dat vind ik helemaal niet erg. Koek, frisdrank, chips en dergelijke alleen als ik een weekend vrij heb, en doordeweeks sowieso niet.
Ik heb cosmetica en verzorgingsspullen als shampoo niet meegerekend trouwens.
Ik heb cosmetica en verzorgingsspullen als shampoo niet meegerekend trouwens.
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
Alex: jullie moeten dan wel he. Dan word je ook vanzelf beter in boodschappen doen.
Ik zou er gewoon wat goedkope maaltijden per week erin houden. Zoals een keer macaroni, pannenkoeken of pizza.
Heb een recept voor pizzadeeg wat in de broodbakmachine moet, heb je die? Als je die bodem maakt, en bv groenten en vleeswaren wat je over hebt erop doet (restjes) dan ben je echt heel weinig kwijt die dag.
Ga alles zelf snijden en koop seizoensgroente en fruit.
Je zult zien dat het vanzelf beter gaat!
Didi: ik heb hier een aldi, lidl en Deen in de buurt. Aldi komen we zelden, vind het personeel daar ruk. Ook groente en fruit vind ik daar slecht. Bij de lidl haal ik elke week standaard: pak vanillevla, ham, boterhamworst, groente, fruit en soort van milk en fruit. Nu hebben we sinds maanden ook een groente en fruit kar staan op de parkeerplaats voor de winkels en daar kijk ik ook elke week wat hij in de aanbieding heeft. Soms een bloemkool voor 50 cent en een zak paprika's voor 1,50. Paprika's stop ik in de vriezer.
Vlees haal ik niet zo vaak bij lidl (uitgezonderd krokante snitzels die vinden we heerlijk van de lidl), dat haal ik liever bij de slager of Deen. Ja zelfs van ons budget kunnen we naar de slager.
Niet elke week, wij halen meestal eens in de zoveel tijd wat en dat combineer ik dan met 'supermarktvlees'. Dus we eten niet elke dag slagersvlees. Bij Deen is vaak het vlees afgeprijsd, als de vriezer leeg raakt struin ik weer na het avondeten de vakken af en dan heb ik weer een voorraad.
Maar nu moet ik wel eerlijk zijn, sinds ik zwanger ben lust ik geen stukken vlees meer. Dus we doen nu langer met een voorraad vlees. Wel eet ik veel roerbakgerechten waar gehakt/kipfilet of wokvlees doorheen gaat. Zit nu wel aan de 'dure' activia toetjes ivm vervelend zwangerschapskwaaltje dus dat geld compenseerd het wel.
Ik vind het helemaal niet erg om twee supermarkten langs te gaan. Lidl is uhh 300 meter van mijn huis af en
Deen 400 meter Doe alles op de fiets of lopend dus bespaar benzine.
en ik vind boodschappen doen leuk, dus het is voor mij geen straf.
Ik zou er gewoon wat goedkope maaltijden per week erin houden. Zoals een keer macaroni, pannenkoeken of pizza.
Heb een recept voor pizzadeeg wat in de broodbakmachine moet, heb je die? Als je die bodem maakt, en bv groenten en vleeswaren wat je over hebt erop doet (restjes) dan ben je echt heel weinig kwijt die dag.
Ga alles zelf snijden en koop seizoensgroente en fruit.
Je zult zien dat het vanzelf beter gaat!
Didi: ik heb hier een aldi, lidl en Deen in de buurt. Aldi komen we zelden, vind het personeel daar ruk. Ook groente en fruit vind ik daar slecht. Bij de lidl haal ik elke week standaard: pak vanillevla, ham, boterhamworst, groente, fruit en soort van milk en fruit. Nu hebben we sinds maanden ook een groente en fruit kar staan op de parkeerplaats voor de winkels en daar kijk ik ook elke week wat hij in de aanbieding heeft. Soms een bloemkool voor 50 cent en een zak paprika's voor 1,50. Paprika's stop ik in de vriezer.
Vlees haal ik niet zo vaak bij lidl (uitgezonderd krokante snitzels die vinden we heerlijk van de lidl), dat haal ik liever bij de slager of Deen. Ja zelfs van ons budget kunnen we naar de slager.
Niet elke week, wij halen meestal eens in de zoveel tijd wat en dat combineer ik dan met 'supermarktvlees'. Dus we eten niet elke dag slagersvlees. Bij Deen is vaak het vlees afgeprijsd, als de vriezer leeg raakt struin ik weer na het avondeten de vakken af en dan heb ik weer een voorraad.
Maar nu moet ik wel eerlijk zijn, sinds ik zwanger ben lust ik geen stukken vlees meer. Dus we doen nu langer met een voorraad vlees. Wel eet ik veel roerbakgerechten waar gehakt/kipfilet of wokvlees doorheen gaat. Zit nu wel aan de 'dure' activia toetjes ivm vervelend zwangerschapskwaaltje dus dat geld compenseerd het wel.
Ik vind het helemaal niet erg om twee supermarkten langs te gaan. Lidl is uhh 300 meter van mijn huis af en
Deen 400 meter Doe alles op de fiets of lopend dus bespaar benzine.
en ik vind boodschappen doen leuk, dus het is voor mij geen straf.
Ik vind boodschappen doen ook leuk
Helemaal als het me voor een laag bedrag lukt!
Ik haal aan vlees bij de Liddl: Kipfilet, tartaar, gehakt, speklappen,slavinken, filetlapjes, kipkrokant snitzels. Dit vind ik allemaal erg lekker!
Helemaal als het me voor een laag bedrag lukt!
Ik haal aan vlees bij de Liddl: Kipfilet, tartaar, gehakt, speklappen,slavinken, filetlapjes, kipkrokant snitzels. Dit vind ik allemaal erg lekker!
Lejow- Lady Post-a-lot
tartaartjes zijn daar ook erg lekker.
Gehakt en kipfilet haal ik altijd in de aanbieding van Deen. Haal ik meteen een kilo of 4 en dan is het meestal op als de nieuwe aanbieding er weer is.
Ik haal ook grote kippenpoten bij lidl voor de soep.
Gehakt en kipfilet haal ik altijd in de aanbieding van Deen. Haal ik meteen een kilo of 4 en dan is het meestal op als de nieuwe aanbieding er weer is.
Ik haal ook grote kippenpoten bij lidl voor de soep.
Weer zoiets wat de laatste tijd altijd aantikt.
Eerder kon ik gewoon voor 40/50 euro per week boodschappen doen. Tegenwoordig is het elke week rond de 70.. grr.. Ik snap niet waarom .. het erge is ook nog dat mijn vriend aan het einde van de week nog wat lekkere dingen gaat halen omdat alles op is.. Dat is dan meestal ook weer 20 euro.
Eerder kon ik gewoon voor 40/50 euro per week boodschappen doen. Tegenwoordig is het elke week rond de 70.. grr.. Ik snap niet waarom .. het erge is ook nog dat mijn vriend aan het einde van de week nog wat lekkere dingen gaat halen omdat alles op is.. Dat is dan meestal ook weer 20 euro.
Gast- Gast
Ik weet ongeveer wat er binnenkomt (bij mijn vriend kan het 100-200 euro schelen per maand) en ik weet ongeveer wat eruit gaan. Maar ik hou het niet bij want we houden altijd voldoende geld over. Pas als we dicht bij de 0 komen ga ik er op letten maar dat is op dit moment niet nodig
Gast- Gast
Ik weet precies wat er binnenkomt en de vaste lasten kan ik ook zo opnoemen.
Met boodschappen doen probeer ik er wel op te letten. Ga altijd naar Aldi en Plus of Poeisz, pampers koop ik in het groot in als ze in de aanbieding zijn en vlees kopen we ook groot in bij de slager (doen dit samen met de familie en verpakken dan alles zelf in kleine porties voor in de vriezer, scheelt een hoop). Dus van de ene kant kun je zeggen dat ik wel heel erg prijsbewust ben, maar van de andere kant ook weer totaal niet.... Ik heb een soort van Hema verslaving dus daar kan ik niet naar binnen lopen zonder iets te kopen. Ook ga ik regelmatig "zomaar" even de stad of het dorp in en kom dan altijd wel met iets thuis....
Ach... zo lang we het kunnen betalen is er niets aan de hand maar ik vraag me aan het einde van de maand toch regelmatig af waar al ons geld gebleven is
Ik neem me iedere maand weer voor om er eens beter op te gaan letten maar tot nu toe is me dat nog niet gelukt....
Met boodschappen doen probeer ik er wel op te letten. Ga altijd naar Aldi en Plus of Poeisz, pampers koop ik in het groot in als ze in de aanbieding zijn en vlees kopen we ook groot in bij de slager (doen dit samen met de familie en verpakken dan alles zelf in kleine porties voor in de vriezer, scheelt een hoop). Dus van de ene kant kun je zeggen dat ik wel heel erg prijsbewust ben, maar van de andere kant ook weer totaal niet.... Ik heb een soort van Hema verslaving dus daar kan ik niet naar binnen lopen zonder iets te kopen. Ook ga ik regelmatig "zomaar" even de stad of het dorp in en kom dan altijd wel met iets thuis....
Ach... zo lang we het kunnen betalen is er niets aan de hand maar ik vraag me aan het einde van de maand toch regelmatig af waar al ons geld gebleven is
Ik neem me iedere maand weer voor om er eens beter op te gaan letten maar tot nu toe is me dat nog niet gelukt....
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Ik hou mijn uitgaven nooit bij. Maar het is geen slecht idee om alles bij te houden. Goede tip!
Gast- Gast
Ik hou niks bij. Ik weet uit mn hoofd hoeveel er binnen komt (lijkt me niet zo moeilijk) en weet van de vaste lasten ook de bedragen. Ik vind het altijd bijzonder dat mensen een vast bedrag aan eten besteden per maand. Dat ligt toch helemaal aan je maand? Ik eet erg vaak buiten de deur, op werk of bij vrienden. Ik eet denk ik maar 1x in de week thuis.
Ik snap ook niet hoe mensen in de schulden kunnen komen. Als je aan het eind van de maand in de - staat moet je de volgende maand dus op je geld gaan letten. Is toch logisch?
Ik snap ook niet hoe mensen in de schulden kunnen komen. Als je aan het eind van de maand in de - staat moet je de volgende maand dus op je geld gaan letten. Is toch logisch?
Gast- Gast
Nou Odilia, als het zo simpel zou zijn..
Jij snapt dan zeker ook niet waarom iemand obesitas heeft.. Want tja, als je ziet dat je zwaarder wordt aan het einde van de maand, eet je de volgende maand toch gewoon minder?
Jij snapt dan zeker ook niet waarom iemand obesitas heeft.. Want tja, als je ziet dat je zwaarder wordt aan het einde van de maand, eet je de volgende maand toch gewoon minder?
Lejow- Lady Post-a-lot
Zo simpel is het wel Lejow. Ik heb nog nooit in de min gestaan. Je moet gewoon logisch nadenken. Veel mensen denken niet na als ze een tv op afbetaling kopen. Ik vind dat gewoon dom. Je weet toch wel hoeveel er op je loonstrookje staat en wat er op je huurcontract staat?
Dat vind ik niks met overgewicht te maken hebben. Overgewicht kan ook komen door ziekte e.d.
Dat vind ik niks met overgewicht te maken hebben. Overgewicht kan ook komen door ziekte e.d.
Gast- Gast
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Box eruit..maar wat erin?
» Wat is het eerste wat je gaat doen als je zo van Yes gaat?
» Afscheid Erin!
» Gezocht: top met bh erin
» Afscheid Erin!
» Gezocht: top met bh erin
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: