Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

In welke thee zit geen cafeine/theine?

3 plaatsers

Ga naar beneden

In welke thee zit geen cafeine/theine? Empty In welke thee zit geen cafeine/theine?

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 0:07

Groene thee weet ik, maar ik dacht dat er in vruchtenthee ook niks zat. Maar de vruchtenthee die ik in mijn kast heb liggen is zwarte thee. En in zwarte thee zit toch wel weer theine..?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

In welke thee zit geen cafeine/theine? Empty Re: In welke thee zit geen cafeine/theine?

Bericht  minoessepoes do 2 dec 2010 - 0:25

Ik had laatst van Lipton van die piramide zakjes appel/kaneel en daar zat ook geen theïne in, ik vind het heerlijk maar mijn vriend vond het net water met een smaakje en daar heeft hij ook wel weer gelijk in. Verder sterremunt, rooibos, zoethout en groene thee daar zit volgens mij ook geen theïne in. Sterremunt moet je ook weer niet heel veel van gaan drinken, net zoals je geen zakken drop moet eten, dat heeft geloof ik te maken met de bloeddruk.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

In welke thee zit geen cafeine/theine? Empty Re: In welke thee zit geen cafeine/theine?

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 1:12

In groene thee zit wel theïne (aldus wiki en alle info die ik tot nu toe erover ben tegengekomen) en in vruchtenthee ook als het zwarte thee is met een smaakje.
Je kunt wel kamille-, brandnetel-, rooibos-, rozenbottel- en verveinethee drinken en er zijn vast nog wel meer kruidentheeën.

Gast
Gast

Bericht  Pussycat do 2 dec 2010 - 1:46

Als je in de supermarkt kijk zie je dat pickwick een hele variatie heeft Very Happy
Er staat duidelijk op de verpakking zonder theine.
En in allerlei (vruchten) smaakjes

Edit : Theïne is een stof welke van nature voorkomt in theeblaadjes. Zodoende zit er theïne in alle Pickwick varianten die daadwerkelijk thee bevatten (zwarte thee, groene thee en witte thee). Alleen de zogenaamde "kruidentheeën" waaraan geen thee is toegevoegd bevatten geen theïne.

Of bedoel je nu geen cafeine? In ieder geval drink ik altijd pickwick zonder cafeine die zijn ook lichter van kleur en lekkerder vind ik. Zonder theine is dus alle kruidenvarianten. En pickwick heeft 7 verschillende kruidenthee.

Laatst aangepast door Pussycat op do 2 dec 2010 - 1:50; in totaal 1 keer bewerkt

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Tania do 2 dec 2010 - 1:49

In de fruitwelness thee van pickwick zit geen theine en ook van celstial heb je veel soorten zonder theine. Daar hebben ze allebei ook fruitsmaakjes van.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: