Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

dag/nachtritme van baby

+2
Isa
Floor
6 plaatsers

Ga naar beneden

dag/nachtritme van baby Empty dag/nachtritme van baby

Bericht  Floor vr 2 dec 2011 - 20:12

ik typ met mijn zoon op m'n arm, dus hoop dat het leesbaar is.

onze zoon slaap echt heerlijk overdag. hij wordt zelf wakker voor de fles en slaapt verder de hele tijd.
alleen na 23/00uur begint het, hij wordt wakker voor de fles maar weigert daarna te slapen, dit houdt hij met gemak de hele nacht vol.
heb al van alles geprobeerd, hem troosten en laten liggen in z'n wieg (dat vind hij best zolang ik erbij sta), nu heeft hij vannacht in ons bed gelegen maar dan slaapt mijn man ook niet, dus ik heb hem nu weer mee naar beneden en in mijn armen slaapt hij redelijk, maar hem neerleggen gaat niet, dan is hij weer klaarwakker.

hoe laten jullie je kindje snachts slapen? hoe kan ik het ritme van hem veranderen?
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dag/nachtritme van baby Empty Re: dag/nachtritme van baby

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 20:16

Dit hebben wij in het begin ook gehad. Het schijnt rond de 10 weken vanzelf goed te gaan. Het kan helpen om overdag de ruimte wat lichter te houden en 's nachts goed donker.

Andere tips heb ik zo even niet. Hoop dat het ritme snel omdraaid.

Gast
Gast

Bericht  Floor vr 2 dec 2011 - 20:25

overdag is de slaapkamer ook compleet licht, gordijnen helemaal open. zelfs in de box beneden slaapt hij overdag prima.
snachts hebben we een heel klein beetje verlichting omdat mijn zoontje veel spuugt en er soms in dreigt te stikken, we vinden het fijn als we hem dan snel kunnen zien.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Isa vr 2 dec 2011 - 20:30

Onze kleine man had vrij snel een goed dag en nacht ritme. Hoe dit komt kan ik niet met 100% zekerheid zeggen maar wij bakeren hem alleen s'nacht is (met de swaddle me). Ik heb het idee dat hij hierdoor goed weet dat we gaan slapen. Overdag leg ik hem niet in het donker en bakeren we hem niet in.
Isa
Isa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 139
Registratiedatum : 18-03-11

Bericht  Darius vr 2 dec 2011 - 23:23

Inderdaad de tip om overdag de gordijnen open te laten en savonds dicht en goed donker. Misschien kun je hem snachts ook een slaapzakje aan doen, of inbakeren.
Verder gaven wij ook de laatste voeding rond 23 uur in ons bed, en de overige voedingen beneden. Dan gaf ook al een verschil aan.
Verder hebben veel kindjes met name savonds en snachts last van krampjes, dus dat kan het ook zijn.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  loesje vr 2 dec 2011 - 23:40

Wij deden alex savonds een slaapzakje aan en overdag niet en zo had hij vrij snel het dag en nacht ritme door. Hij wilde niet met ligt slapen dus was die de enige oplossing en het werkte Very Happy
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Linda vr 2 dec 2011 - 23:49

Je kindje wilt clusteren, dat is vrij normaal voor kleine babies. Hij heeft behoefte aan contact met mama.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Darius za 3 dec 2011 - 0:16

Linda schreef:Je kindje wilt clusteren, dat is vrij normaal voor kleine babies. Hij heeft behoefte aan contact met mama.

Dat kan, maar ik vind dat je nu wel snel een conclusie trekt.

TO: geef je borstvoeding? Dan kun je misschien zelf je kindje vaker aanleggen vanaf een uur of 19. Misschien dat je kindje dan wel om 23 uur in slaap valt voor een aantal uren.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Floor za 3 dec 2011 - 0:19

Darius schreef:
Linda schreef:Je kindje wilt clusteren, dat is vrij normaal voor kleine babies. Hij heeft behoefte aan contact met mama.

TO: geef je borstvoeding? Dan kun je misschien zelf je kindje vaker aanleggen vanaf een uur of 19. Misschien dat je kindje dan wel om 23 uur in slaap valt voor een aantal uren.

Nee hij heeft een week geleden voor het laatst borstvoeding gehad. Sinds zondag zit hij volledig op flesvoeding. Hij krijgt flesvoeding op verzoek.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby za 3 dec 2011 - 0:23

Wij hadden hetzelfde in het begin, iets meer voeding in de laatste fles was bij ons de oplossing. Ik gaf gekolfde bv maar dat maakt niet veel uit in het begin.

Wij gaven dan rond 23.30 een voeding en dan weigerde hij ook te gaan slapen, vaak met nog 50 of 60 cc meer erbij ging hij tevreden naar bed.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Darius za 3 dec 2011 - 2:10

Floor schreef:
Darius schreef:

Nee hij heeft een week geleden voor het laatst borstvoeding gehad. Sinds zondag zit hij volledig op flesvoeding. Hij krijgt flesvoeding op verzoek.

Sorry, dan kan ik je niet verder helpen. Ook kindjes die flesvoeding krijgen, kunnen clusteren, maar hoe je dit moet oplossen?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Linda za 3 dec 2011 - 2:33

Darius schreef:
Floor schreef:
Darius schreef:

Sorry, dan kan ik je niet verder helpen. Ook kindjes die flesvoeding krijgen, kunnen clusteren, maar hoe je dit moet oplossen?

Ja, sorry, het was een korte reactie, ik typte met m'n telefoon en dat gaat niet zo handig.
Sommige mensen denken inderdaad wel eens dat clusteren alleen kan als je borstvoeding geeft, maar dat is dus inderdaad niet zo.
Ik merk sowieso dat heel veel mensen de term clusteren ook niet kennen. Daarom wilde ik wel even vlug een reactie plaatsen zodat TO wellicht even kon googlen en kijken of ze het in haar situatie herkent.

Ik heb ook geen oplossing als het inderdaad clusteren is. Ik heb daar altijd gewoon aan toe gegeven. Na 3 maanden stopte ze er zomaar in één keer mee.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven