Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is volgens jou het doel van het leven?

+2
Sterre
Bet Weter
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is volgens jou het doel van het leven? Empty Wat is volgens jou het doel van het leven?

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 0:00

en waar haal jij je geluk uit?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is volgens jou het doel van het leven? Empty Re: Wat is volgens jou het doel van het leven?

Bericht  Bet Weter za 6 aug 2011 - 0:02

wow, dat zijn vragen waar mijn hoofd op dit punt van de dag nog niet toe in staat is.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11

Wat is volgens jou het doel van het leven? Empty Re: Wat is volgens jou het doel van het leven?

Bericht  Sterre za 6 aug 2011 - 0:09

Oeh...

Ehm: Ik geloof niet echt dat het leven een doel heeft. Behalve evolutionair gezien voortplanting en de aarde in goede staat doorgeven aan volgende generaties. Maar dat zie ik niet als doel van mijn leven, meer het doel van leven op aarde an sich.

Mijn dagelijkse geluk haal ik uit kleine dingen, zoals de zon die naar binnen schijnt, iets lekker eten, met vrienden praten, leuke dingen doen. Daarnaast word ik gelukkig van plannen maken en dromen over de toekomst, ongeacht of die wel of niet uitkomen.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 0:17

Het leven heeft geen doel, daarom kan je er zelf van maken wat je wil.

Ik haal geluk uit alles wat leuk is of voldoening geeft. Prestaties qua werk en studie, maar vooral leuke dingen: lekker koken met m'n vriend, dagjes uit, stedentripjes met vriendinnen, in de zon op het terras zitten met een lekker glas wijn, erop uit trekken met een auto, dingen zien van de wereld.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 0:20

In het algemeen kan ik het niet zeggen. Voor mezelf is het doel gewoon zo gelukkig mogelijk zijn en als ik daarbij anderen ook een beetje gelukkiger kan maken is dat heel mooi meegenomen.smile

Mijn geluk haal ik uit heel veel dingen: mijn geliefden om me heen, mooie dingen (muziek, films, boeken, natuur etc.), lekker eten, het werken met 'mijn' peutertjes... gewoon het feit dát ik mag leven en gezond ben. Er zijn zoveel dingen om van te genieten.

Gast
Gast

Bericht  dharma za 6 aug 2011 - 0:21

Het doel van het leven is denk ik voor iedereen anders.
Als je kijkt naar bijvoorbeeld derde wereld landen is het doel daar voor sommige mensen meer overleven.
Maar als ik naar mezelf kijk, dan is mijn doel in het leven gelukkig zijn met de dingen die ik doe en de mensen om me heen.
Dingen die mij gelukkig maken lopen heel erg uiteen, een wandeling op een mooie dag, als ik iets bereikt heb waar ik trots op kan zijn, lekker eten, lachen, leuke dingen doen, mijn huisdieren en zo nog een hele hoop.
dharma
dharma
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 68
Registratiedatum : 11-05-11

Bericht  Lavendel za 6 aug 2011 - 1:20

Ava schreef:Het leven heeft geen doel, daarom kan je er zelf van maken wat je wil.

Ik haal geluk uit alles wat leuk is of voldoening geeft. Prestaties qua werk en studie, maar vooral leuke dingen: lekker koken met m'n vriend, dagjes uit, stedentripjes met vriendinnen, in de zon op het terras zitten met een lekker glas wijn, erop uit trekken met een auto, dingen zien van de wereld.

Ik ben het hier denk ik wel mee eens. Mijn leven heeft in mijn oogpunt geen doel, de hele wereld en al het leven uberhaupt niet, of het is me echt ergens ontgaan.
Daarom kun je voor jezelf een doel creeren als deze al niet helaas voor je is bepaald (zoals aangehaald werd over het overleven in derdewereld landen).
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 1:49

Het leven. Mijn werk brengt voldoening. Mijn vrije dagen rust. De bomen in het bos ontspanning. De vogels fluitend in de ochtend geluk. Mooi kleding aan voor een goede uitstraling. Opgeruimd huis voor de goede moed. Etc. Het leven kan heerlijk zijn, als je maar genoeg elementen verzameld die gelukkig maken. Althans, dat is mijn idee.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 1:53

Eerlijk? Geen idee. De fijne contacten met anderen en de fijne momenten, maar er hoeft maar iets te gebeuren en dat gelukkige gevoel is meteen weer met de grond gelijk gemaakt.

Edit: Maar als je me deze vraag vier maanden terug gesteld had, was m'n antwoord ook wle heel anders geweest denk ik. Ik kan wel heel erg genieten van kleine dingen, maar het is niet dat dat gevoel iets blijvends is ofzo. Ik koester de herinneringen maar ik vind het moeilijk om op rotmomenten te genieten van fijne herrinneringen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 2:16

Ik heb wel een eigen doel, maar het algemene doel daar hou ik mezelf verder niet mee bezig :P

Mijn doel in het leven is namelijk gelukkig zijn, dromen waar maken en genieten. Als ik dat niet heb gedaan als ik op mijn sterfbed ligt dan heb niet aan mijn doel voldaan. (Dat zou ik echt heel erg vinden!)

Gast
Gast

Bericht  Merai za 6 aug 2011 - 3:24

Het doel van het leven is mijns inziens het leven zelf. Genieten van de mooie dingen en leren van de moeilijke dingen.
Mijn geluk haal ik uit mijn relatie met mijn vriend, de lieve mensen die ik verder om me heen heb staan, het feit dat ik (we) het zo goed voor elkaar heb allemaal, dat ik doe wat ik het leukste vind om te doen qua opleiding en hobby's, tja, mijn geluk haal ik dus ook uit het leven smile
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075

Bericht  SuperGrover za 6 aug 2011 - 5:38

Leven heeft volgens mij geen praktisch nut, mijn leven is niks meer dan het gevolg van de kinderwens van mijn moeder. Ik geloof niet in hogere doelen. Maar dat staat los van waar ik geluk uit haal, dat is gewoon veel leuke dingen doen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: