Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Grote gezinnen

+11
Printje
SuperGrover
Summerlovin
Lavendel
Lady Starstruck
love
Ambivalence
Penny Blossom
SarahKey
luenca
Spring
15 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 3 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  love za 6 aug 2011 - 3:35

Smikkell schreef:
love schreef:Is hier een programma over dan?
Anders misschien wel wat voor TLC Grote gezinnen - Pagina 3 394967
Al zou ik het wel kijken, ben wel nieuwsgierig hoe ze dat allemaal doen in het dagelijks leven!
Ja, er was een programma op TLC.
Dat begon ergens bij 15 and counting en heet inmiddels 19 and counting Grote gezinnen - Pagina 3 394967
Daar kun je ze helemaal volgen. Van verjaardagfeestjes en huiswerk tot de bevallingen.

Ze hebben ook een boek en een booktour gedaan, met een grote bus. De kinderen hebben de boeken ook gesigneerd Grote gezinnen - Pagina 3 394967

Weet jij toevallig of het er nog op is en wanneer het uitgezonden wordt?
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 3 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Lavendel za 6 aug 2011 - 3:45

Maar hoe betalen ze alles dan? Weet niet of dat uitgezonden is? En werkt de vader? De moeder zal wel niet werken aangezien ze altijd zwanger is. Wat een zwangerschapsverlof zou dat zijn! Maar als de vader dan werkt, past de moeder dan in haar eentje op al die kinderen?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 3 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Summerlovin za 6 aug 2011 - 3:49

Wat een gezin :shock: . Je zou toch zeggen dat nu die ouders ook kleinkinderen krijgen en dus opa en oma worden wel zullen stoppen met het krijgen van eigen kinderen..
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Het noorden van Noord-Holland.

Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 3 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 4:14

Smikkell schreef:Voel je je als kind nog wel gezien of ben je niet meer dan ´een van hen´?

Een groot gezin houdt meer in dan het romantische beeld van grote pannen soep en een tafel vol leuke, vrolijk, gezellige kinderen die allemaal met elkaar kunnen opschieten!

Dit dus en dat heeft dan verder niets met vroeger of nu te maken. Ik denk dat er een te romantisch beeld bij komt kijken bij sommige hoe ik het hier lees. En dan heb ik het niet over een gezien met 4 kinderen maar echt dus over gezinnen met veel meer. Als je er de ruimte voor hebt en de tijd... Al vraag ik me af of je je kinderen de tijd kunt geven die ze verdienen... Tja, ik weet het niet. Ook al die kinderen bij elkaar op de kamer vind ik toch wat veel. En niet romantisch. Ik maakte vroeger veel ruzie met 1 zusje (ik heb er maar 1 dus), laat staan hoe het is met zo'n gezin. Zo'n groot gezin lijkt naar mijn inzien dan ook meer op een bedrijf dan een gezin eigenlijk. En blijkbaar hebben ze de media nodig. Aandachtsgeil of wellicht geldtekort?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 3 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  SarahKey za 6 aug 2011 - 4:16

Zo'n voorraad vind ik alleen maar handig met zo'n groot gezin. Er gaat heel wat eten doorheen per dag.

De oudste kinderen hebben ook een buddy. Elk groot kind moet op een kleiner kind letten. Het oudere kind moet er voor zorgen dat zijn/haar buddy, een broertje of zusje dus, het huiswerk wel heeft gemaakt en de taken heeft gedaan etc.
Vind dat nog steeds zo raar. Zo ouderwets ook, is toch de taak van de ouders?
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 3 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 4:16

Lavendel schreef:Maar hoe betalen ze alles dan? Weet niet of dat uitgezonden is? En werkt de vader? De moeder zal wel niet werken aangezien ze altijd zwanger is. Wat een zwangerschapsverlof zou dat zijn! Maar als de vader dan werkt, past de moeder dan in haar eentje op al die kinderen?
ze verdienen veel geld met alle shows, boeken, foto´s en interviews. Ik geloof dat ze ook gesponsord worden en de kerk(gemeenschap) zal bijdragen?!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 3 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 4:58

James schreef:Ik vind dit ziekelijk..

Ik vind het ook niet echt normaal nee. Moet er zelf ook echt niet aan denken! Brrr. Vind het daarnaast ook niet gezond, je kan als ouders echt niet al je kinderen voldoende aandacht geven. Wat gaat er dan toch in je hoofd om als je steeds maar opnieuw een kind erbij wil?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 3 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 5:06

Ze hebben ook nog een niet-biologisch kind in de familie https://www.youtube.com/watch?v=PpDtZVBQmO8&NR=1 en dan bij 5.30. En tja, zij zien het allemaal als zegeningen. Ik vind het te ver gaan. Ik vraag me af of het werkelijk altijd zo leuk is als op de camera lijkt. Ik hoor mijn collega weleens zeggen dat ze zich een slaaf van haar kinderen voelt en zij is nog lang niet bij de 19 :P.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 3 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 5:26

Tea-Leaf schreef:
James schreef:Ik vind dit ziekelijk..

Ik vind het ook niet echt normaal nee. Moet er zelf ook echt niet aan denken! Brrr. Vind het daarnaast ook niet gezond, je kan als ouders echt niet al je kinderen voldoende aandacht geven. Wat gaat er dan toch in je hoofd om als je steeds maar opnieuw een kind erbij wil?


Inderdaad.
Verslaving van het kinderen 'verzamelen'. Evil or Very Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 3 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 5:29

Zusje schreef:Ze hebben ook nog een niet-biologisch kind in de familie https://www.youtube.com/watch?v=PpDtZVBQmO8&NR=1 en dan bij 5.30. En tja, zij zien het allemaal als zegeningen. Ik vind het te ver gaan. Ik vraag me af of het werkelijk altijd zo leuk is als op de camera lijkt. Ik hoor mijn collega weleens zeggen dat ze zich een slaaf van haar kinderen voelt en zij is nog lang niet bij de 19 :P.
Dat is de moeder van de twee kleinkinderen. De vriendin van de oudste zoon dus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 3 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 5:31

Ah op die manier Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 3 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  SuperGrover za 6 aug 2011 - 5:55

Ik vind dit echt ziek...
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 3 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Printje za 6 aug 2011 - 7:24

Ik vind die haarbandjes van die babytjes echt te lelijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 3 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 7:25

Printje schreef:Ik vind die haarbandjes van die babytjes echt te lelijk.
Ja, erg he!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 3 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 7:26

Ik zou gillend gek worden!

Dit is echt bizar. Zoveel kinderen wil je toch niet?? :shock: Het is bij die vrouw echt: de één er uit, nieuwe er in! pale

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 3 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 9:11

Smikkell schreef:
Printje schreef:Ik vind die haarbandjes van die babytjes echt te lelijk.
Ja, erg he!
Dat hebben (bijna) alle baby's daar, het liefst vanaf dag 1... echt superlelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 3 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  SarahKey za 6 aug 2011 - 9:14

Arden schreef:
Smikkell schreef:
Printje schreef:Ik vind die haarbandjes van die babytjes echt te lelijk.
Ja, erg he!
Dat hebben (bijna) alle baby's daar, het liefst vanaf dag 1... echt superlelijk.

Lelijk he!

Mijn nichtje kreeg ook elke dag zo'n paasei strikje op dr hoofd, zo zielig. Vind dat helemaal niets.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 3 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 9:16

SarahKey schreef:
Arden schreef:
Smikkell schreef:
Printje schreef:Ik vind die haarbandjes van die babytjes echt te lelijk.
Ja, erg he!
Dat hebben (bijna) alle baby's daar, het liefst vanaf dag 1... echt superlelijk.

Lelijk he!

Mijn nichtje kreeg ook elke dag zo'n paasei strikje op dr hoofd, zo zielig. Vind dat helemaal niets.
Ik vind die met die neppe staartjes nog het ergste!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 3 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 9:18

SarahKey schreef:
Arden schreef:
Smikkell schreef:
Printje schreef:Ik vind die haarbandjes van die babytjes echt te lelijk.
Ja, erg he!
Dat hebben (bijna) alle baby's daar, het liefst vanaf dag 1... echt superlelijk.

Lelijk he!

Mijn nichtje kreeg ook elke dag zo'n paasei strikje op dr hoofd, zo zielig. Vind dat helemaal niets.

Ik was daar in mei en toen kreeg het dochtertje van mijn oude gastzusje een haarband op haar hoofd met een bloem die net zo groot was als haar hoofd zelf (niet overdreven). Vreselijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 3 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 9:21

Smikkell schreef:
SarahKey schreef:
Arden schreef:
Smikkell schreef:
Printje schreef:Ik vind die haarbandjes van die babytjes echt te lelijk.
Ja, erg he!
Dat hebben (bijna) alle baby's daar, het liefst vanaf dag 1... echt superlelijk.

Lelijk he!

Mijn nichtje kreeg ook elke dag zo'n paasei strikje op dr hoofd, zo zielig. Vind dat helemaal niets.
Ik vind die met die neppe staartjes nog het ergste!

Jaaa, van die palmboompjes met drie haartjes en een veel te groot elastiek! Super charmant :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 3 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 10:02


Wat een stomme namen hebben sommige! Evil or Very Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 3 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 10:06

Zero schreef:
Wat een stomme namen hebben sommige! Evil or Very Mad
Dat heeft dan weer weinig met de grootte van het gezin te maken. Maar welke namen vind je minder leuk dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 3 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Susan za 6 aug 2011 - 10:08

Zusje schreef:

Mijn moeder komt uit een gezin van 13 waarvan 1 kindje vrij jong overleed dus we zeggen altijd 12. Zij had een man die de kinderbijslag opdronk. Soms moest ze zijn handtekening vervalsen om aan geld te komen. Soms stal ze dingen. Maar uiteindelijk kwam ze er. Haalbaar? Vast niet makkelijk maar blijkbaar kon het toen en zal het vast ook nu nog kunnen. Alleen niet al te veel luxe verwachten. Tegenwoordig wordt er toch wel meer bij stilgestaan wat je je kinderen te bieden hebt. En heb je wat meer keuze qua anticonceptie. Mijn oma probeerde het altijd door van de trap te springen maar dat is haar nooit gelukt. Leuk? Nee, echt niet altijd zoals ik de verhalen hoor en in zo'n groot gezin zijn er vaak ook weer onderlinge ruzies waar dan de rest ook weer last van heeft. Natuurlijk kan dat in een klein gezin ook wel maar in een groot gezin zijn er automatisch veel mensen bij betrokken. Aan de andere kant hadden we altijd leuke verjaardagen/ feestjes etc. En altijd wel nichtjes of neefjes om mee te spelen. Zo zal het ook zijn als je veel zussen of broers hebt. Er is zowaar keuze dus je kunt een beetje voorkeur hebben. Ik heb 1 zusje, of ik haar nou aardig vind of niet. Niks te kiezen (gelukkig is ze heel lief). Oh en nodig, tja... Das persoonlijk denk ik dan.

Mijn moeder komt uit een gezin van 15 waarvan meerdere kinderen vroeg zijn overleden, mijn moeder is de jongste. Mijn oma was 17 toen ze haar eerste kind kreeg en bijna 44 toen mijn moeder werd geboren. Mijn moeder heeft met haar ouders en 6 broers in een huis gewoond dat de meeste gezinnen met 2 kinderen tegenwoordig al te klein vinden, toen haar zus ging scheiden is zij ook weer met haar kind thuis gaan wonen. Dat was gewoon zo'n compleet andere tijd.

We zijn trouwens niet met iedereen even close. Sommige mensen zien we veel, sommige mensen af en toe en sommige mensen vrijwel nooit, alleen op grote familiefeesten en -reünies.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 3 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Kabouter za 6 aug 2011 - 11:16

Ik vind het ook maar een beetje vreemd dat die oudere kinderen een "buddy" hebben. Er wordt dus van die ouderen verwacht dat ze op hun jongere broertje/zusje passen. Die ouders kiezen voor zo'n abnormaal groot gezin en of die kinderen nou willen of niet, moeten ze wel zo'n kleine in de gaten houden.
Dat snap ik echt niet.
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 3 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 11:27

Deze serie heb ik ook helemaal gekeken. Was iets minder gestructureerd Very Happy ...



Grote gezinnen - Pagina 3 John-and-Kate-Plus-8

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 3 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum