Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gezinnen met ouders die beide in ploegsysteem werken

+4
M@niek
pindaatje
Aimee
Slakje
8 plaatsers

Ga naar beneden

Gezinnen met ouders die beide in ploegsysteem werken Empty Gezinnen met ouders die beide in ploegsysteem werken

Bericht  Slakje ma 14 mei 2012 - 7:08

Hoe doen jullie het allemaal praktisch? En met de kindjes?

Ik ben aan het twijfelen om vroedkunde te gaan studeren, eindelijk een studie die me echt interesseert. Alleen is het nadien dus werken in een ploegensysteem in het ziekenhuis. Mijn vriend werkt ook in een ploegensysteem.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezinnen met ouders die beide in ploegsysteem werken Empty Re: Gezinnen met ouders die beide in ploegsysteem werken

Bericht  Aimee ma 14 mei 2012 - 7:11

Ik werk als hij thuis is, en hij werkt als ik thuis ben. Ideaal, we hebben alleen af en toe oppas nodig voor een uurtje overlapping. We zien elkaar wel wat minder, maar toch nog best veel omdat ik minder uren werk.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezinnen met ouders die beide in ploegsysteem werken Empty Re: Gezinnen met ouders die beide in ploegsysteem werken

Bericht  pindaatje ma 14 mei 2012 - 7:12

Mijn man werkt in ploegen (avond en nacht op doordeweekse dagen) en ik werk helemaal onregelmatig (dag/avond/nacht en weekenden).
Deze combinatie werkt hier prima, we zijn weinig opvang nodig, omdat er regelmatig 1 van ons thuis is, of soms zelfs allebeide op een doordeweekse ochtend of middag. Op de dagen dat we beide overdag werken gaan ze naar het kdv.
We zorgen wel dat we niet tegelijk avond of nachtdiensten draaien, zodat er altijd 1 van ons ze op bed kan brengen en er ook 's nachts 1 van ons thuis is.. En gelukkig hebben we die mogelijkheid om dat te kunnen regelen.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezinnen met ouders die beide in ploegsysteem werken Empty Re: Gezinnen met ouders die beide in ploegsysteem werken

Bericht  M@niek ma 14 mei 2012 - 7:13

Slakje schreef:Hoe doen jullie het allemaal praktisch? En met de kindjes?

Ik ben aan het twijfelen om vroedkunde te gaan studeren, eindelijk een studie die me echt interesseert. Alleen is het nadien dus werken in een ploegensysteem in het ziekenhuis. Mijn vriend werkt ook in een ploegensysteem.

Maar dat duurt nog 3 jaar, tijd zat om iets te bedenken Wink maar leuk waar wil je de opleiding gaan doen? Ik doe deze in k.ortrijk!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezinnen met ouders die beide in ploegsysteem werken Empty Re: Gezinnen met ouders die beide in ploegsysteem werken

Bericht  Happydobby ma 14 mei 2012 - 8:26

Ik werk in ploegen en daardoor doen we 1 kdv dag. Ik heb wel vaste nachtdiensten. Avonddiensten draai ik op basis van beschikbaarheid. Vroege diensten soms in het weekend.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezinnen met ouders die beide in ploegsysteem werken Empty Re: Gezinnen met ouders die beide in ploegsysteem werken

Bericht  Dora ma 14 mei 2012 - 8:50

Veel passen en meten.
Beide hebben we wel een vaste vrije dag.
We werken allebei onregelmatig (maar niet in vast ploegen). Mijn vrouw in de zorg en ik op een tankstation.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezinnen met ouders die beide in ploegsysteem werken Empty Re: Gezinnen met ouders die beide in ploegsysteem werken

Bericht  Bruintje Beer ma 14 mei 2012 - 9:03

Wij werken beide onrgelmatig in de zorg. Ze gaan 1 dag in de week naar de gastouder. Verder regelen we het zelf de opvang. Soms moeten we een beroep doen op de oma's als we beide moeten werken maar dit is maar incidenteel.
Ik heb een vast rooster met vaste(onregelmatige) diensten. Mijn man maakt het rooster van zijn groep dus die kan aardig zijn eigen rooster maken naar mijn rooster.
Mijn man werkt meestal slaapdiensten. van 15u t/m 9.30. vrijdag t/m/ zondag werkt hij van 14ut/m 14.30.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezinnen met ouders die beide in ploegsysteem werken Empty Re: Gezinnen met ouders die beide in ploegsysteem werken

Bericht  Slakje ma 14 mei 2012 - 9:06

Ja, maar ik denk toch graag aan het praktische. Ik wil het graag in Antwerpen gaan studeren, dat is het dichtstbij.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezinnen met ouders die beide in ploegsysteem werken Empty Re: Gezinnen met ouders die beide in ploegsysteem werken

Bericht  Fiwen ma 14 mei 2012 - 18:25

M@niek schreef:
Slakje schreef:Hoe doen jullie het allemaal praktisch? En met de kindjes?

Ik ben aan het twijfelen om vroedkunde te gaan studeren, eindelijk een studie die me echt interesseert. Alleen is het nadien dus werken in een ploegensysteem in het ziekenhuis. Mijn vriend werkt ook in een ploegensysteem.

Maar dat duurt nog 3 jaar, tijd zat om iets te bedenken Wink maar leuk waar wil je de opleiding gaan doen? Ik doe deze in k.ortrijk!

Ja maar ze zal in die 3 jaar ook stage moeten lopen dus het is wel iets om over na te denken.

Ik ben blij dat mijn man een 8.30 tot 5 baan heeft eerlijk gezecht, dat maakt het plannen gewoon een stuk makkelijker. Het is wel te doen hoor, maar het is wel een kwestie van heel goed plannen.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezinnen met ouders die beide in ploegsysteem werken Empty Re: Gezinnen met ouders die beide in ploegsysteem werken

Bericht  Slakje ma 14 mei 2012 - 19:23

Fiwen schreef:
M@niek schreef:
Slakje schreef:Hoe doen jullie het allemaal praktisch? En met de kindjes?

Ik ben aan het twijfelen om vroedkunde te gaan studeren, eindelijk een studie die me echt interesseert. Alleen is het nadien dus werken in een ploegensysteem in het ziekenhuis. Mijn vriend werkt ook in een ploegensysteem.

Maar dat duurt nog 3 jaar, tijd zat om iets te bedenken Wink maar leuk waar wil je de opleiding gaan doen? Ik doe deze in k.ortrijk!

Ja maar ze zal in die 3 jaar ook stage moeten lopen dus het is wel iets om over na te denken.

Ik ben blij dat mijn man een 8.30 tot 5 baan heeft eerlijk gezecht, dat maakt het plannen gewoon een stuk makkelijker. Het is wel te doen hoor, maar het is wel een kwestie van heel goed plannen.
Ja, ik heb in het eerste jaar 4 weken stage, tweede jaar (denk ik) 12 weken en derde jaar 18 weken.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezinnen met ouders die beide in ploegsysteem werken Empty Re: Gezinnen met ouders die beide in ploegsysteem werken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum