Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Grote gezinnen

+11
Printje
SuperGrover
Summerlovin
Lavendel
Lady Starstruck
love
Ambivalence
Penny Blossom
SarahKey
luenca
Spring
15 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 2 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Ambivalence vr 5 aug 2011 - 20:55

Mijn vader ('41) komt uit een gezin met 12 kinderen en ik geloof niet dat het daar nou zo gezellig was. Ze woonden met z'n allen in een heel klein huisje (mijn vader sliep bijv. op de overloop met nog een paar), zijn vader was altijd keihard aan het werk en de kinderen moesten ook allemaal flink hun handen uit de mouwen steken. Er was nauwelijks geld voor wat dan ook en een beroepsopleiding zat er niet in. Mijn vader is op zijn 16e meer dan fulltime gaan werken in de bouw om bij te kunnen dragen.
Zelf kom ik uit een gezin van vier en dat vind ik groot genoeg, meer zou ik in onze situatie teveel hebben gevonden.
En wat die Duggar-family betreft; lijkt me voor niemand een gezonde situatie, maar het is lastig om daar als buitenstaander over te oordelen.
Ambivalence
Ambivalence
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 207
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 2 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  SarahKey za 6 aug 2011 - 1:08

Alex schreef:Ik vind dit gezin wel erg groot, ze overwegen zelfs nóg een kind :shock: Serieus, wanneer is het genoeg? Ik kom zelf uit een gezin van 4 kinderen en dat vind ik groot genoeg :P

De dokters raden het af maar ze willen 'persé' door gaan tot ze 20 kinderen hebben.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 2 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 1:22

Ik vind dit ziekelijk..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 2 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 1:25

Voel je je als kind nog wel gezien of ben je niet meer dan ´een van hen´?

Een groot gezin houdt meer in dan het romantische beeld van grote pannen soep en een tafel vol leuke, vrolijk, gezellige kinderen die allemaal met elkaar kunnen opschieten!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 2 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 1:30

Ik denk niet dat je de aandacht kan krijgen die je nodig hebt van je ouders. Daarom vind ik het ook echt ziekelijk dat ze nog meer kinderen willen. Ik zou me serieus gaan afvragen of er niet iets psychisch aan de hand is als je steeds maar meer en meer en meer wilt. Alsof je nooit voldaan hebt. Altijd verder moeten kijken. Ik vind het spijtig voor de kinderen dat vaders en moeders maar door moeten blijven fokken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 2 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 1:31

Ik ben het eens met James, het lijkt wel veel op hebzucht. Altijd maar meer kinderen willen hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 2 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 1:31

Ik zou zelf ook graag een groot gezin willen, maar 19... nee. Ik vind dit een beetje doorslaan en ik kan me ook niet voorstellen dat het al vrouw gezond is om 180(!!!!!!) maanden van je leven zwanger te zijn, met alle bijbehorende kwaaltjes van botten die weker worden enzovoorts.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 2 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 1:35

Arden schreef:Ze hebben inmiddels 2 kleinkinderen. Die beginnen allebei met een M.

MacKynzie & Micheal James


Laatst aangepast door Smikkell op za 6 aug 2011 - 2:29; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 2 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 1:37

Het kan toch ook niet anders dan dat kinderen hier de dupe van worden? Ik bedoel, je hebt simpelweg de tijd gewoon niet om er altijd voor je kinderen te zijn. De allerkleinsten als ze huilen, zullen ze dan opgepakt worden? Of de oudsten die in de puberteit zitten. Kunnen die met hun problemen bij hun ouders terecht. Ik denk het niet namelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 2 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 1:42

Ik zit te bedenken, hoeveel individuele aandacht en individuele qualitytime krijgen die kids nog met hun ouders? Het komt zo fabrieksmatig over. Alle jongens samen op een slaapzaal, alle meiden samen op een slaapzaal, geen eigen kamer om jezelf terug te kunnen trekken. En misschie stom van mij, maar die foto hieronder... da's toch niet meer huiselijk en gezellig te noemen, zo'n counter?

Grote gezinnen - Pagina 2 Duggar-Diner

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 2 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 1:43

Ow, wat leuk, ze hebben een bus laughcry


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 2 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 2:02

Smikkell schreef:
Arden schreef:Ze hebben inmiddels 2 kleinkinderen. Die beginnen allebei met een M.

MacKinzy & James Micheal

Michael James, volgens Wikipedia.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 2 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 2:05

Als ik dit zie kom ik toch niet uit een groot gezin Laughing

Ik ben de 2e van 10 kids.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 2 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 2:07

Ik vind 19 kinderen wel heel extreem. Ook alle meisjes in lange rokken. Die mensen doen vanuit het geloof niet aan anticonceptie of zo?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 2 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 2:08

Als ik eerlijk ben, lijkt het mij ook niet echt gezond om elk jaar een kind te krijgen. Er zitten al 2 tweelingen tussen zag ik, en dan nog zit er amper een jaar tussen de volgende zwangerschap. Ergens ook niet gek dat de kans op vroeggeboortes groter wordt.
Ik ben ook gelovig, maar dit gaat wel een beetje ver. Je mag ook aan je eigen lichaam denken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 2 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 2:12

Maar dit heeft weinig meer met de gezelligheid van een groot gezin te maken. Is eerder fabriekswerk, massaproducite!

Grote gezinnen - Pagina 2 19-kids-home-pantry-1Grote gezinnen - Pagina 2 01-inside-duggar-house



Grote gezinnen - Pagina 2 03-inside-duggar-house



Grote gezinnen - Pagina 2 02-inside-duggar-house

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 2 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 2:13

Het zegt al wel genoeg als de jongste zwaar prematuur (zes maanden lang) in het ziekenhuis heeft gelegen.. Kappen! Gezondheid van m'n (latere eventuele) kinderen staat voorop.

En inderdaad.. Slaapzalen? Sommige hostels waar ik ben geweest zagen er nog beter uit.. Altijd mensen om je heen, nooit jezelf terug kunnen trekken op je eigen plekje.. Nee, ik vind dit echt ontzettend verkeerd.

Elke seconde dat deze famillie aandacht krijgt is teveel. (precies wat die ouders willen, aandachtsgeil).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 2 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 2:13

[quote="Smikkell"]Maar dit heeft weinig meer met de gezelligheid van een groot gezin te maken. Is eerder fabriekswerk, massaproducite!

Grote gezinnen - Pagina 2 19-kids-home-pantry-1




Die komen de winter in ieder geval wel door!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 2 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 2:14

Bij aandachtsgeil moet ik ook meteen denken aan de octomom.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 2 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 2:18

Punk'd schreef:Het zegt al wel genoeg als de jongste zwaar prematuur (zes maanden lang) in het ziekenhuis heeft gelegen.. Kappen! Gezondheid van m'n (latere eventuele) kinderen staat voorop.

En inderdaad.. Slaapzalen? Sommige hostels waar ik ben geweest zagen er nog beter uit.. Altijd mensen om je heen, nooit jezelf terug kunnen trekken op je eigen plekje.. Nee, ik vind dit echt ontzettend verkeerd.

Elke seconde dat deze famillie aandacht krijgt is teveel. (precies wat die ouders willen, aandachtsgeil).
Zo gaan ook niet naar school maar worden thuis onderwezen.

En niet de denken aan alle verjaardagen en feestjes. 12 kinderen tegelijk de waterpokken. En hoe doe je dat allemaal terwijl je zelf bijna constand zwanger bent?

Daarnaast ben ik het niet eens mer het laten volgen van je gezin voor een tv programma. Die kinderen moeten zo vaak op de foto en stilstaan en stil zijn bij intervieuws, zich netjes gedragen.
De spoedkeizersnede van de jongste is op TV uitgezonden.. Uitbuiten van je gezin vind ik dat!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 2 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 2:19

Megara schreef:Bij aandachtsgeil moet ik ook meteen denken aan de octomom.
Maar die kreeg heel veel commentaar en deze mensen worden bijna de hemel in geprezen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 2 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 2:24

Smikkell schreef:
Megara schreef:Bij aandachtsgeil moet ik ook meteen denken aan de octomom.
Maar die kreeg heel veel commentaar en deze mensen worden bijna de hemel in geprezen!

Lang leve het geloof dan maar? scratch

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 2 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  love za 6 aug 2011 - 2:32

Is hier een programma over dan?
Anders misschien wel wat voor TLC laughcry
Al zou ik het wel kijken, ben wel nieuwsgierig hoe ze dat allemaal doen in het dagelijks leven!
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 2 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 2:36

love schreef:Is hier een programma over dan?
Anders misschien wel wat voor TLC Grote gezinnen - Pagina 2 394967
Al zou ik het wel kijken, ben wel nieuwsgierig hoe ze dat allemaal doen in het dagelijks leven!
Ja, er was een programma op TLC.
Dat begon ergens bij 15 and counting en heet inmiddels 19 and counting Grote gezinnen - Pagina 2 394967
Daar kun je ze helemaal volgen. Van verjaardagfeestjes en huiswerk tot de bevallingen.

Ze hebben ook een boek en een booktour gedaan, met een grote bus. De kinderen hebben de boeken ook gesigneerd Grote gezinnen - Pagina 2 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 2 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Lady Starstruck za 6 aug 2011 - 3:33

Ik moet op de 1 of andere manier bij dit gezin denken aan dat gezin uit de serie 7th Heaven. Ik heb echt geen idee waarom, want die hadden niet zo'n groot gezin als dit.


Laatst aangepast door Lady Starstruck op za 6 aug 2011 - 3:36; in totaal 1 keer bewerkt
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Grote gezinnen - Pagina 2 Empty Re: Grote gezinnen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum