Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Taarten Topique

+84
Linnie1985
ShallY
Gray
Cupcake
flower
Star007
lieke89
Janine
Ibbeltje
*Troela*
Juul
Caresses
SnowWhite
VeryCherry
Novalee
Sweety
Jade
Snoes
Roodkapje
Susan
Verona
Flip Fluitketel
Barbabella
dolfijntje24
Penny Blossom
Curious
Salander
Raindrop
Mamsie
TukTuk
Teddyaapje
JustMeDaan
Ster
*Lookie*
Famke
-Ieniemienie-
Printje
joyce0606
LMCurious
Highway
Minniemeisje
Sarah1985
Fiwen
GeKKiE
sonly
kwak
Mida4you
aevds
mauwmauw
SarahKey
Bosjesvrouw
Summerlovin
Lilypie
Flower_L
Joontjuh
Merai
Arwyn
_Muppit
_Femme
Bruintje Beer
Prosecco
Gigi_
sunnygirl
duckie
Jerry
Tazz
Sjaantje
Luthien
RioolSpook
Antibes
Elsje
Ella
Rebecca
bolus26
xxjojootjexx
InweCulnamo
Marin
PiP
vlinder-2011
Angela_1986
Minx
CCC
Lejow
love
88 plaatsers

Pagina 30 van 40 Vorige  1 ... 16 ... 29, 30, 31 ... 35 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Taarten Topique - Pagina 30 Empty Re: Taarten Topique

Bericht  Jerry do 24 nov 2011 - 6:09

Taarten Topique - Pagina 30 Kassett-tijdschriftenbak-met-deksel__0110257_PE260462_S4

Alle niet-eetbare dingen in zo'n bak. Alle eetbare dingen in een la in een keukenkast.
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  duckie vr 25 nov 2011 - 9:33

hmm binnekort maar eens kijken voor de verschillende bakken ofzo want nu word ik ook gek van mn kast whahaha

heb van de week mix voor royal icing gehaald, maar nu staat er op 500gr 75ml water, maar als ik maar een klein beetje wil maken om te oefenen, eeuhh zeg maar 50 gram ofzo dan zou dr maar 7.5 ml water bij moeten maar dat lijk me nou niet bepaald lekker voor mn mixer of wel?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Rebecca vr 25 nov 2011 - 10:03

Royal icing maken is sowieso niet bepaald een hobby van je mixer smile
Mijn mixer heeft het begeven tijdens het mixen van RI, kwam gewoon brandlucht vanaf!
Heb nu een Kenwood, met niet te grote hoeveelheden en dan heel rustig mixen trekt die t enigszins.

Ik heb mijn spullen ook opgeborgen in allemaal doorzichtige plastic bakken en daar heb ik dan een kast voor waar alle dozen bij elkaar in staan.
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340

http://www.cakesbyrebecca.nl

Bericht  duckie vr 25 nov 2011 - 10:07

ik heb net een inie minie beetje gemaakt, en dat was eigenlijk binnen zeer korte tijd al stijf... had 50gr mix gedaan met 7.5ml water en dat ging eigenlijk best goed. heb nu wat gerommeld met dingetjes spuiten,groen en roze.... nu wachten tot ze hard worden.
kun je het eigenlijk ook bewaren of is het zo dat je maakt wat je nodig bent want het word snel hard (hoe snel is het eigenlijk uitgehard?)
kun je het het beste rechtstreeks op de taart spuiten of beter eerst op folie en dan plakken ofzo? en wat is nou handig om voor icing in huis te hebben verder qua spullen?

wat kun je allemaal voor leuke dingen doen met icing op een taart eigenlijk? voorbeeldjes?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Rebecca vr 25 nov 2011 - 10:20

Als je werkt met RI moet je zorgen dat je dat wat je niet gebruikt goed afdekt...
Bij de PME heb ik geleerd het bakje waar nog wat in zit af te dekken met een vochtig (maar niet te nat) doekje en als je je spuitzak niet gebruikt dan ook spuitmondje in een vochtig doekje leggen of zo'n speciaal afsluitdopje gebruiken.
Met RI kun je werken in verschillende consistenties...heel stijf gebruik je voor het spuiten van bloemen, dan heb je de middelste stijfheid voor het 'gewone' spuitwerk en verder heb je ook colour flow wat wil zeggen dat je eerst een rand spuit met middelste consistentie en dan met een heel vloeibare icing dit op gaat vullen. Dit laatste moet wel een dag of 2 drogen. Sommige dingen spuit je gelijk op je taart, andere dingen niet. Die moet je eerst goed laten drogen en dan voorzichtig loshalen, RI is heel breekbaar. Als je niet direct op de taart spuit dan kun je dit doen op bv een plastic insteekmapje of bakpapier. Zorg wel voor een stevige ondergrond (dus bv op karton plakken) en dat het niet kan schuiven.
Je kan zowel spuitwerk doen als stencillen of schilderen.
Als je RI wilt eten moet je er glycerine doorheen doen omdat het echt heel hard wordt. (Al ben ik dat met simpele boogjes op de taart wel eens vergeten en was dat nog wel goed te doen omdat het niet zo dik was).
Handig om te hebben is diverse spuitmondjes en vooral een aantal adaptors. Door de adaptor kun je wisselen van spuitmondje zonder een heleboel gedoe, heel handig! Ook een needle tool is handig om door middel van prikjes op je taart te markeren waar royal icing moet komen. Verder ligt het eraan wat je wilt, wil je gaan schilderen dan heb je natuurlijk een kwastje nodig, voor het spuiten van bloemen heb je een bloemnagel nodig en als je wilt stencillen dan kun je verschillende sjablonen gebruiken en heb je ook een paletmes nodig.
Dit was mijn eindwerkstuk PME Royal Icing (al eerder geplaatst hier)
Taarten Topique - Pagina 30 Dscn1335
Taarten Topique - Pagina 30 Dscn1336
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Bericht  duckie vr 25 nov 2011 - 10:28

bedankt voor je uitleg en je voorbeeld, had hem inderdaad al eens gezien ja, hij is echt gaaf!!!heb je voor die lijntjes een patroon gebruikt of gewoon zo uit de losse hand iets gedaan?
als je die dunne lijntjes over n hele taart doet moet je er dus ook glyverine door doen? kun je er bijv ook crisco ofzo door doen? (waar haal je glycerine dan? en hoeveel moet er door)
moet morgen taartje maken voor manlief en wil dus wat met RI gaan doen... maar weet nogniet helemaal wat maar vind gewoon die lijntjes allemaal ook erg mooi!!!
heb nu gewoon wat geoefend maar heb alleen een paar simpele mondjes die bij een standaars spuitzak zaten zeg maar....
domme vraag mischien maar wat zijn adaptors?
heb het nu op alu folie liggen maar das misschien dus nie zo handig voor de volgende keer...
zal ook eens wat youtube filpmjes gaan kijken voor voorbeelden...
dat stencillen heb ik geloof ik gezien op de beurs, maar dat kende ze hier bij de bakwinkel niet (wist toen niet het goede woord dus misschien was mijn uitleg niet zo geweldig hahaha)
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  duckie vr 25 nov 2011 - 10:35

ohja en ik heb nu mn bischuit gebakken en die ga ik morgen ochtend of middag vullen en bekleden, kan ik er dan met icing evt op en dat het savonds al goed is? en moet het dan in de koelkast uitharden (zet hem zoeiso vaak in de koelkast ivm koelen maar weet niet hoe dat nu zit met RI)

en gebruik je RI vaak?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Rebecca vr 25 nov 2011 - 10:53

Glycerine kun je bij de taartwinkels kopen, geen idee of ze het nog ergens anders verkopen, in de supermarkt heb ik het in ieder geval niet kunnen vinden.
Laatst had ik een taart met van die boogjes en ook een gespoten sierrand aan de onderkant, daarbij was ik de glycerine vergeten, maar was prima te doen, dus denk dat wat jij wilt wel kan.
Een adaptor is zo'n ding:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/icing-sets-accessoires-icing-accessoires-pme-icing-bag-adaptor-p-3341.html
Dat schroefachtige ding doe je dan in de spuitzak en het spuitmondje zet je dan aan de buitenkant van de zak vast met het andere deel van de adaptor (geen idee of ik dit zo duidelijk uitleg, ben nogal moe smile)
Voordeel is dan dat je dus van spuitmondje kan wisselen zonder dat je spuitzak leeg moet, en dat je het zelfde spuitmondje op verschillende zakken met verschillende kleurtjes kunt gebruiken. (ik gebruik trouwens wegwerpspuitzakken).
Als je wilt wil ik morgen wel even voor je kijken welke spuitmondjes ik heb? Ik heb deze aangeschaft voor de cursus, dus zijn redelijk basic.
Bedoel je de kronkellijntjes van de bovenste taart? Die heb ik gewoon uit de losse pols gespoten. De boogjes op de onderste taart heb ik wel eerst gemarkeerd waar het een en ander moest komen, anders krijg je die echt niet mooi recht.
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Bericht  Rebecca vr 25 nov 2011 - 10:58

duckie schreef:ohja en ik heb nu mn bischuit gebakken en die ga ik morgen ochtend of middag vullen en bekleden, kan ik er dan met icing evt op en dat het savonds al goed is? en moet het dan in de koelkast uitharden (zet hem zoeiso vaak in de koelkast ivm koelen maar weet niet hoe dat nu zit met RI)

en gebruik je RI vaak?

RI hoeft niet in de koelkast uit te harden. Als je taart door de vulling wel in de koelkast moet moet je goed opletten met in en uit de koelkast halen, ik heb een keer een taart gemaakt die in de koelkast moest maar er wel op momenten een poosje uitgehaald werd (was op mijn werk), de RI begon toen door het vocht weer te lopen...gelukkig wel nadat de taart al was aangesneden en groot deel van de taart al op.

Ik gebruik het eigenlijk nog niet zo vaak, heb sinds ik mijn PME diploma ervan heb nog niet zoveel taarten meer gemaakt door druk zijn met werk/studie en heb voor nu een aantal kindertaarten met boetseersels op de planning. Daarop zou ik evt wel deels ook RI kunnen gebruiken, maar vind het dan weer teveel gedoe om het helemaal daarvoor dat kleine beetje te mixen.
O ja, gemixt en wel kun je het zo'n 2 weken in een luchtdicht afgesloten bakje bewaren. Eerst ook nog een laagje huishoudfolie erop doen (aangeduwd op de icing) en dan pas het deksel, zodat er echt geen lucht bij kan.
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Bericht  duckie ma 28 nov 2011 - 8:45

was nog helemaal vergeten te antwoorden maar als je wil mag je wel even kijken welke mondjes je hebt ja.... ik heb van t weekend weer n taartje gemaakt maar toch geen icing gebruikt... morgen een sint taartje maken voor morgen aaf en misschien dat ik het daar wel op ga oefenen, nog ff kijken...
heb alleen ff geoefend door het op alu folie te doen vrijdag aaf en het hard wel uit maar niet dat je nou zegt daar breek ik mn tanden aan zeg maar Very Happy
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Elsje di 29 nov 2011 - 6:29

Morgen ben ik jarig en zondag heb ik een taart gebakken en deze ingevroren.

Nu wil ik hem vullen en bekleden maar hoe kan ik hem dan het beste bewaren? Hij staat op een snijplank.
Gewoon folie er overheeN?
Elsje
Elsje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Rebecca wo 30 nov 2011 - 6:19

Ik doe er nooit iets overheen, gewoon zo in de koelkast.

Lejow, jij hebt toch een foodprinter? Waar heb je die gehaald en heb je misschien tips waar op te letten en zo? (ga zo ook ff bij de leukste taarten neuzen)
Ik krijg met kerst een foodprinter van mijn vriend Very Happy Alleen nu dus even verdiepen in hoe en wat.
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Bericht  Lejow do 1 dec 2011 - 8:26

Ik heb de printer, Canon ip 3600, gewoon via internet bestel bij de goedkoopste webshop. Alleen vervalt je garantie op t moment dat je er 'nepinkt' in doet. En heb het papier en de inkt bij cake art besteld!
Je kunt ook alles in 1 pakket bestellen, bij ik dacht bouwhuis (of. Com of .nl), dat is wel een stuk duurder
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Rebecca za 3 dec 2011 - 23:55

Oke tnx, ik ga daar eens voor rondkijken! Had inderdaad wel even bij Bouwhuis gekeken, maar het kost daar echt een fortuin!

Gisteren een kerstworkshop gevolgd, het was superleuk en ben erg blij met het resultaat:
Taarten Topique - Pagina 30 Kerst1
Taarten Topique - Pagina 30 Kerst2
Taarten Topique - Pagina 30 Kerst3
Taarten Topique - Pagina 30 Kerst4
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Bericht  lieke89 zo 4 dec 2011 - 0:03

die is echt super leuk!
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Lejow zo 4 dec 2011 - 0:05

Rebecca, prachtig weer!! Bij wie heb je het gevolgd?

Als ik het zo zie, mis ik het taarten maken toch wel Sad Maar als ik er vervolgens aan denk dat ik weer wat moet doen, word ik al misselijk en moe haha
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  duckie zo 4 dec 2011 - 0:19

wow rebecca, die is mooi zeg!!!!!
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Juul wo 7 dec 2011 - 1:45

@Rebecca; Wooooow die is gaaf zeg!!

Afgelopen maandag voor onze surprise avond aan de slag gegaan.
Gezien mijn bekleedkunsten (not) ben ik best tevreden ;-)
Chocoladebiscuit gevuld met banketbakkersroom en jam, bekleed met marsepein en allerlei ander Sint-snoepgoed
Taarten Topique - Pagina 30 290981_300666189964434_100000631663671_1002693_139132566_o
Juul
Juul
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 456
Punten : 485
Registratiedatum : 02-02-11

Bericht  Joontjuh wo 7 dec 2011 - 9:49

Hey dames,

mijn oom word volgende week woensdag 50 en nu heeft mijn nichtje bedacht om een taart te maken.
Alles leuk en aardig, maar ons mam en ik wilde eigenlijk eerst zelf expirimenteren, maar dat gaat dus niet meer door.

Nu is het dus dat mijn nichtje de taart wil bekleden met fondant. Welk fondant werkt het fijnst, hoe kleuren jullie fondant of kopen jullie al gekleurd fondant en waar kan ik dit het beste kopen of bestellen?
Verder ben ik ook benieuwd welke spullen je nodig hebt om het goed te laten uitharden als ze bijvoorbeeld iets omhoog wil laten staan, zoals vleugels van een vlinder bijvoorbeeld.

Heel misschien kan ik van het weekend een proefdingetje maken, maar zo niet, dan gaan we dinsdag maar zien wat het word.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Liefs,

Joon
Joontjuh
Joontjuh
Prater
Prater

Aantal berichten : 649
Punten : 755

http://www.jonisbadeendjes.nl

Bericht  *Troela* wo 7 dec 2011 - 10:49

Als je het niet veel vaker gaat doen zou ik gewoon gekleurd fondant gebruiken. Op de leukstetaarten staan tabellen met hoeveel je ongeveer nodig hebt. Anders moet je witte fondant kopen en kleurstof. Dus slim om even te kijken hoe je uiteindelijk het goedkoopst uit bent.
Om uit te laten harden kan je tylose gebruiken, maar ik heb het nog niet gebruikt. Vlinder bv, onder de vleugels wat keukenrol leggen, zodat het in de vorm staat die je wil en gewoon zo laten drogen kan ook.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  duckie do 8 dec 2011 - 0:20

zow ik zal mijn baksels van de afgelopen weken weer eens plaatsen, tis dr niet eerder van gekomen....

Taarten Topique - Pagina 30 DSC06646 sinterklaastaartje voor mn mams dr werk

Taarten Topique - Pagina 30 DSC06644 sinterklaas taartje voor onze sint viering... voor de 1e keer met icing gewerkt

Taarten Topique - Pagina 30 DSC06631cadeau taartje voor dobbelspel, strik is beetje mislukt. nu was het de bedoeling om deze taart als een soort cadeaudoos te maken dus met een soort deksel erop, beetje lastig te zien op deze foto, maar ik krijg die niet echt mooi voor elkaar... hoe doen jullie dat? (heb het idee uit een mjam taart gehaald van de zwarte pieten taart)

Taarten Topique - Pagina 30 DSC06610 biertaartje

duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 1:34

Wauw mooie taartjes weer!

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje do 8 dec 2011 - 2:03

hier eindelijk foto's van T.s verjaardagstaart...had ze nog niet op de comp staan. De foto's niet quoten aub!

*weg*

Hij ging helemaal op!!!

Laatst aangepast door Teddyaapje op zo 11 dec 2011 - 7:55; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : foto's verwijderd)
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  duckie do 8 dec 2011 - 2:06

wow die is mooi zeg... en zo te zien zat T. er lekker van te smullen
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Teddyaapje do 8 dec 2011 - 2:14

Vond m zelf ook leuk voor mn 2e taart ever maar had m graag wat beter/ netjesser afgewerkt...had niet zoveel tijd doordat mn vriend ziek was en ik al zijn taken van die dag er bij 'mocht' doen.
De barbapapa's kijken een beetje scheel maar ik had geen pen voor op de fondant te tekenen...heb t dus met zwarte fondant gedaan en was al blij dat het bleef zitten!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud