B&J Chocoladetaart
+11
Arwyn
Shisha
VanillaRose
love
CCC
Tiana
Lady Starstruck
Raindrop
Suus
Rebecca
SoGood
15 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
B&J Chocoladetaart
Wie heeft hem weleens gemaakt? Hij lijkt me super lekker, maar ik ben bang dat als ik hem maak ik hem dan helemaal zelf opeet.
'Ben & Jerry's taart'
Ingrediënten
500 ml pot Ben & Jerry ijs, Chocolate Fudge Brownie (je kan ook New York Super Fudge Chunk gebruiken)
- 1 pak standaard Chocolade cake-mix
- 3 eieren
- 400 gram chocolade hagelslag
Optioneel:
- 400 gram vanille bakglazuur
- 50 gram gekleurde hagel (of andere decoratie frutsels)
Bereiding:
Verwarm de oven voor op 175 graden. Vet de bodem in van een flinke springvorm (26 cm). Meng in een grote kom in zo'n twee minuten: de cake-mix, het ijs (het ijs mag niet te diep bevroren zijn) en de eieren met een mixer op mediumstand. Roer nu de hagelslag erdoorheen. Giet het beslag in de springvorm en bak het 35 minuten in de oven.
Prik als de oven piept met een satéstokje in de cake om te kijken of hij al klaar is. Als hij er schoon uitkomt is hij klaar! Zo niet, bak hem dan nog 5 of 10 minuten door. Laat je taart vervolgens zo’n 3 uur afkoelen.
Als je wilt, kun je hierna het glazuur erover smeren en decoratie erop doen.
'Ben & Jerry's taart'
Ingrediënten
500 ml pot Ben & Jerry ijs, Chocolate Fudge Brownie (je kan ook New York Super Fudge Chunk gebruiken)
- 1 pak standaard Chocolade cake-mix
- 3 eieren
- 400 gram chocolade hagelslag
Optioneel:
- 400 gram vanille bakglazuur
- 50 gram gekleurde hagel (of andere decoratie frutsels)
Bereiding:
Verwarm de oven voor op 175 graden. Vet de bodem in van een flinke springvorm (26 cm). Meng in een grote kom in zo'n twee minuten: de cake-mix, het ijs (het ijs mag niet te diep bevroren zijn) en de eieren met een mixer op mediumstand. Roer nu de hagelslag erdoorheen. Giet het beslag in de springvorm en bak het 35 minuten in de oven.
Prik als de oven piept met een satéstokje in de cake om te kijken of hij al klaar is. Als hij er schoon uitkomt is hij klaar! Zo niet, bak hem dan nog 5 of 10 minuten door. Laat je taart vervolgens zo’n 3 uur afkoelen.
Als je wilt, kun je hierna het glazuur erover smeren en decoratie erop doen.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Re: B&J Chocoladetaart
Hij klinkt errug lekker! (en gevaarlijk zou 'm ook in mijn eentje opeten geloof ik!)
Ik denk wel dat ik zou kiezen voor chocoladeglazuur ipv vanilleglazuur, mjammie!
Ik denk wel dat ik zou kiezen voor chocoladeglazuur ipv vanilleglazuur, mjammie!
Oe, die ga ik een keer maken! Maar niet als ik alleen thuis ben
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Ooooh die klinkt lekker. Die drie uur afkoelen zou wel een uitdaging zijn denk ik
Gast- Gast
dit recept ga ik zeker opslaan en een keer proberen, ga alleen denk ik wel de ijs van de aldi gebruiken scheelt de helft in prijs en net zo lekker
Gast- Gast
Ik wilde hem vandaag gaan maken (logeer nu toch bij mijn moeder, kan iedereen hem hier op eten maar ik denk er nog even over na.
SoGood- Ratel
Die klinkt lekker zeg! Ik ga het recept ook opslaan.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10
Dit klinkt erg lekker. Ik heb het gelijk opgeslagen in mijn computer.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Jullie moeten raden wat er in mijn oven staat... Uit verveling zijn ik en mijn 'stiefzusje' deze taart gaan bakken, nu moet ie straks geproefd worden natuurlijk.
SoGood- Ratel
Sogood schreef:Jullie moeten raden wat er in mijn oven staat... Uit verveling zijn ik en mijn 'stiefzusje' deze taart gaan bakken, nu moet ie straks geproefd worden natuurlijk.
Ooo jammie! Plaats je straks een foto ?
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
oeh ik ben ook benieuwd hoe die smaakt, ik wou eigenlijk dit weekend cupcakes maken maar begin nu wel te twijfelen ....
Gast- Gast
Ik ben ook heel benieuwd hoe die smaakt! Mijn plan was ook om zondag muffins te gaan maken, maar dit lijkt me ook wel wat
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Stylegirl schreef:Sogood schreef:Jullie moeten raden wat er in mijn oven staat... Uit verveling zijn ik en mijn 'stiefzusje' deze taart gaan bakken, nu moet ie straks geproefd worden natuurlijk.
Ooo jammie! Plaats je straks een foto ?
Ben ook wel benieuwd naar een foto! Ik ga het recept meteen even opslaan, ga het zeker een keer proberen!
Bij de aldi hebben ze ook die smaken toch? Dan koop ik daar gewoon wat bekers van, scheelt weer in de prijs!
Gast- Gast
Oooh dit klinkt te lekker! Ga het meteen opslaan! Laat je even een foto zien van eht resultaat?
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Ik heb het ijs van de aldi net gehaald, en choco-cake beslag waarbij je alleen nog water hoeft toe te voegen. Geen idee of dat ook wil lukken, maar ze hadden geen andere in die winkel, dus ik probeer het gewoon.
Laat het resultaat hier weten!
Gast- Gast
_MamaRosa_ schreef:Ik heb het ijs van de aldi net gehaald, en choco-cake beslag waarbij je alleen nog water hoeft toe te voegen. Geen idee of dat ook wil lukken, maar ze hadden geen andere in die winkel, dus ik probeer het gewoon.
Ik ben benieuwd hoe het smaakt en of het lukt!
Laat je een foto zien?
love- Kletskop
- Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
dit soort recepten zijn niet goed voor mij Nu ik dit weet moet ik het natuurlijk wel een keertje maken. Ben ook benieuwd naar de foto!
VanillaRose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 487
Punten : 622
Nou, hij was bij ons erg nat aan de binnenkant. Het satéprikkertje moet schoon zijn maar zelfs na de dubbele baktijd lukte dat niet. Verder was hij wel heel mooi (sorry geen foto gemaakt!) Zo mooi dat ik hem echt geen 3 uur (!!) kon laten staan. Het leek een beetje op een enorme chocolademuffin en zo smaakte die ook, heerlijk! Maar ooooooh, wat valt één mini stukje zwaar zeg! De rest eet mijn familie maar op.
Oja, ik heb wel water toegevoegd aan het cakebeslag, maar misschien was dit niet de bedoeling, dat werd me niet helemaal duidelijk in het recept. Het ijs is natuurlijk ook al vloeibaar, misschien dat mijn taart daarom niet mooi droog was. Dat de binnenkant nog een beetje vochtig was, was trouwens juist wel lekker.
Oja, ik heb wel water toegevoegd aan het cakebeslag, maar misschien was dit niet de bedoeling, dat werd me niet helemaal duidelijk in het recept. Het ijs is natuurlijk ook al vloeibaar, misschien dat mijn taart daarom niet mooi droog was. Dat de binnenkant nog een beetje vochtig was, was trouwens juist wel lekker.
SoGood- Ratel
Hier bleef het dus ook wat vochtig, ik heb 'm 60 minuten op 175 gr gebakken, langer heb ik maar niet gedaan, dan werd de buitenkant te droog.
Ik kon ook niet wachten, maar warm was hij wel erg machtig! Maar wel lekker! Ik had er geen glazuur overheen, misschien dat dat nog iets specialer smaakt.
Ik kon ook niet wachten, maar warm was hij wel erg machtig! Maar wel lekker! Ik had er geen glazuur overheen, misschien dat dat nog iets specialer smaakt.
Gast- Gast
_MamaRosa_ schreef:Ik heb het ijs van de aldi net gehaald, en choco-cake beslag waarbij je alleen nog water hoeft toe te voegen. Geen idee of dat ook wil lukken, maar ze hadden geen andere in die winkel, dus ik probeer het gewoon.
Dit heb ik net gevonden, toen ik erop googlede. Want ik vond het toch wel een leuk idee en als ik een ware cakemaker was, dan zou ik hem graag maken. Want het ziet er wel jammie uit.
Maar goed, kom tot het punt. Dit is de cake die is gemaakt van Lidl ijs en Lidl cakepoeder. Geen Aldi, maar ik vergelijk de twee winkels altijd met elkaar.
Gast- Gast
Maura schreef:_MamaRosa_ schreef:Ik heb het ijs van de aldi net gehaald, en choco-cake beslag waarbij je alleen nog water hoeft toe te voegen. Geen idee of dat ook wil lukken, maar ze hadden geen andere in die winkel, dus ik probeer het gewoon.
Dit heb ik net gevonden, toen ik erop googlede. Want ik vond het toch wel een leuk idee en als ik een ware cakemaker was, dan zou ik hem graag maken. Want het ziet er wel jammie uit.
Maar goed, kom tot het punt. Dit is de cake die is gemaakt van Lidl ijs en Lidl cakepoeder. Geen Aldi, maar ik vergelijk de twee winkels altijd met elkaar.
Ziet er wel lekker uit. Mijne was eerst ook hoog, maar doordat ie langer in de oven moest, zakje hij dus steeds verder in.
Ik vond het niet echt heel bijzonder eigenlijk, smaakte gewoon als een browny, maar dan wat natter. Wel lekker, maar te duur om het met B&J-ijs te doen, dus ik ben blij dat ik de aldi-variant had, want voor de smaak hoef je geen B&J te hebben. Nu was ik voor iets meer dan 4 euro klaar.
Gast- Gast
Deze ziet er wel erg aantrekkelijk uit, de volgende keer toch maar de glazuur erbij doen!
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Chocoladetaart - HET recept gezocht!
» (makkelijk) recept voor (luchtige) chocoladetaart
» Wat is jullie ultieme recept voor een chocoladetaart?
» (makkelijk) recept voor (luchtige) chocoladetaart
» Wat is jullie ultieme recept voor een chocoladetaart?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: