Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vanaf wanneer zat je kindje in.....

+9
Koetjeboe
Flip Fluitketel
Liadan
PiP
Bloem86
Bruintje Beer
pindaatje
mauwmauw
duckie
13 plaatsers

Ga naar beneden

vanaf wanneer zat je kindje in..... Empty vanaf wanneer zat je kindje in.....

Bericht  duckie wo 3 aug 2011 - 8:43

vanaf wanneer zat je kindje in

* de buggy? en dan ook met lange stukken enzo? we hebben nog geen buggy maar alleen de kinderwagen waar ze in zit. maar soms lijkt het me wel handig om ff snel een buggy te pakken of zoeits mee te geven aan de oppas ipv het hele circus aan kinderwagen.... maar vanaf wanneer mag je ze in de buggy hebben en ook voor wat langere stukken?

*en vanaf wanneer zat je kindje in de autostoel?
we hebben hier alvast de maxi cosi priori staan en ik vraag me af wanneer je je kindje over doet van de maxi cosi naar de vervolg stoel. is dat als ze niet meer in de maxi cosi passen of al als ze 9 maanden zijn....

* in de fietsstoel? ben wel eens benieuwd wanneer jullie je kindje voor het eerst op de fiets hebben, hoor soms al dat ze vrij vroeg er in zitten maar ik heb daar mn twijfels over... ik vraag me af of ik onze dame dit jaar al op de fiets zou hebben?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer zat je kindje in..... Empty Re: vanaf wanneer zat je kindje in.....

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 8:46

Wij hebben geen buggy smile Dus hier heeft hij nooit in gezeten, ik snap ook niet echt wat er lastiger is aan een kinderwagen dan een buggy eigenlijk (ja misschien voor in de auto wel)

En de autostoel zat hij vanaf 8 maanden in!

Oh en de fietsstoel vanaf een maand of 10 denk ik smile wilde het wel eerder, maar hebben gewacht tot hij echt goed zat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer zat je kindje in..... Empty Re: vanaf wanneer zat je kindje in.....

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 8:48

Wij hebben ook geen buggy. In de autostoel zit ze vanaf 14 maanden, op sommige dagen gaat ze nog mee in de maxicosi.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer zat je kindje in..... Empty Re: vanaf wanneer zat je kindje in.....

Bericht  mauwmauw wo 3 aug 2011 - 8:49

buggy al vanaf een maand of 5 geloof ik,maar dan alleen als hij bij mijn moeder was,en dat is niet veel.thuis heb ik geen buggy alleen de wandelwagen.
autostoel hebben we niet,we hebben geen auto.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer zat je kindje in..... Empty Re: vanaf wanneer zat je kindje in.....

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 8:49

duckie schreef:vanaf wanneer zat je kindje in

* de buggy? Sinds 3 weken

*en vanaf wanneer zat je kindje in de autostoel? Met 10 maanden

* in de fietsstoel? Sinds 8 maanden hele korte stukjes, sinds 3 weken (nu kan hij zelf goed zitten) zit hij er langer in

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer zat je kindje in..... Empty Re: vanaf wanneer zat je kindje in.....

Bericht  pindaatje wo 3 aug 2011 - 8:52

Buggy: vanaf een maand of 8, alleen voor de korte stukjes (nu nog trouwens, pak voor langere stukken nog altijd de wandelwagen)

Autostoel: 6,5 / 7 maanden zoiets, dochter is erg lang, en kwam met haar hoofdje boven de maxicosi uit, dus toen in de autostoel, in de ligstand.

Fietsstoel: ongeveer 10 maanden, toen kon ze zelf gaan zitten en ook een tijdje volhouden, vanaf toen zijn we kleine stukjes gaan fietsen met dr.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer zat je kindje in..... Empty Re: vanaf wanneer zat je kindje in.....

Bericht  Bruintje Beer wo 3 aug 2011 - 8:52

Buggy: Met 10 maanden. Was voor die tijd voor erbij en voor op de fiets. Nu zit ze er in als we met z'n 4e weggaan

Autostoel: Met 13 maanden.

Fietsstoel met 10 maanden
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer zat je kindje in..... Empty Re: vanaf wanneer zat je kindje in.....

Bericht  Bloem86 wo 3 aug 2011 - 8:55

Buggy: Vanaf 12,5 maand ongeveer.

Autostoel: Voor de eerste keer op haar 1e verjaardag

Fietsstoel: Vanaf 9 maanden
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer zat je kindje in..... Empty Re: vanaf wanneer zat je kindje in.....

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 8:59

Volgens mij allemaal vanaf rond de 8 maand, toen kon ze echt goed langere tijd rechtop zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer zat je kindje in..... Empty Re: vanaf wanneer zat je kindje in.....

Bericht  PiP wo 3 aug 2011 - 9:02

Buggy: 6 maand, de wandelwagen verzoop ze in en in de bak wou niet meer.
We hebben wel voor een goede wandelwagen gekozen, waar ze stevig in kon zitten en die helemaal plat kan.

Fiets: 7 maand, ze kon met 6 maanden zitten

Autostoel: Dat weet ik eigenlijk niet meer uit mijn hoofd, volgens mij rond de 8/9 maand

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer zat je kindje in..... Empty Re: vanaf wanneer zat je kindje in.....

Bericht  Liadan wo 3 aug 2011 - 9:11


* de buggy? Toen ze ongeveer 1 jaar was, daarvoor hadden we nog geen buggy.
*en vanaf wanneer zat je kindje in de autostoel? Ook toen ze 1 jaar was, ze paste toen ook nog in de maxicosi, maar dat was steeds huilen. Ze paste trouwens nog in de maxicosi tot ze 1,5 jaar was. Met 9 maanden was ze trouwens ook nog lang geen 9 kilo dus wilden we haar sowieso nog niet in de vervolgstoel.
* in de fietsstoel? Met ruim 9 maanden.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer zat je kindje in..... Empty Re: vanaf wanneer zat je kindje in.....

Bericht  Flip Fluitketel wo 3 aug 2011 - 9:24

Buggy--> Sinds 2 weken echt optimaal. Buggy neem ik vaak mee als we op bezoek gaan bij familie e.d..--> 9mnd
Autostoel--> Gisteren hebben we ze in de auto's gezet.--> 9,5mnd
In de fietsstoel--> Zit ze sinds 2weken in.--> 9mnd


Laatst aangepast door Flip Fluitketel op wo 3 aug 2011 - 20:44; in totaal 1 keer bewerkt
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer zat je kindje in..... Empty Re: vanaf wanneer zat je kindje in.....

Bericht  Koetjeboe wo 3 aug 2011 - 10:19

Buggy: met 8 - 8,5 maanden ongeveer.
Autostoel: met 7 - 7,5 maanden
Fietsstoeltje: rond de 8,5 - 9 maanden.

Koetjeboe
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 62
Punten : 76
Registratiedatum : 11-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer zat je kindje in..... Empty Re: vanaf wanneer zat je kindje in.....

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 23:23

* de buggy? Hebben we niet. Bij m'n schoonouders zat ze daar voor het eerst in toen ze een maand of 8 was.

*en vanaf wanneer zat je kindje in de autostoel? Toen ze 6.5 á 7 maanden was. Ze kreeg de sluiting van de MC open, dus die was niet meer veilig.

* in de fietsstoel? Toen ze een maand of 8.5 á 9 was denk ik? Ze kon in ieder geval al goed lange tijd zitten zonder om te vallen. Achteraf had ik iets langer moeten wachten denk ik tot ze zelf kon gaan zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer zat je kindje in..... Empty Re: vanaf wanneer zat je kindje in.....

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 23:57

* Ik heb hier wel een buggy, maar ik vind het persoonlijk helemaal niets. Het rijd veel zwaarder, en ik vind dat T. er niet goed en mooi inzit. Kleine moeite om de wandelwagen mee te nemen in de auto vind ik zelf.

* Autostoeltje, werd hier in gebruik genomen met 7 maanden. T. was dan ook veel te groot geworden voor de maxi cosi. Sinds hij in zijn autostoel zit is autorijden een waar feest geworden.

* Bij mijn 7,5 maand consult op het CB, gaf het CB uit zichzelf aan dat T. mee mocht voor op de fiets omdat hij stabiel en stevig zit. Afgelopen weekend eens geprobeerd, maar wij en hij vond het niets. Hij gaat dus gewoon lekker in zijn kidcar!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer zat je kindje in..... Empty Re: vanaf wanneer zat je kindje in.....

Bericht  Mikki wo 3 aug 2011 - 23:59

vanaf wanneer zat je kindje in

* de buggy? vanaf een maand of 9/10 denk ik. Maar ik gebruik meestal nog gewoon de wandelwagen, de buggy voor hele kleine stukjes en mee op de fiets.

*en vanaf wanneer zat je kindje in de autostoel?
vanaf 1 jaar.

* in de fietsstoel? vanaf 9/10 maanden, toen kon ze zelf gaan zitten en zat ook al heel stevig.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer zat je kindje in..... Empty Re: vanaf wanneer zat je kindje in.....

Bericht  Annemie do 4 aug 2011 - 0:01

Buggy- Hebben we gekocht toen hij 1 jaar was en ik ben er superblij mee, veel makkelijk dan de kinderwagen vind ik zelf, maar nou paste de kinderwagen ook niet in mijn auto en de buggy wel,dus kan nu snel overal heen.

Autostoel- Toen hij te groot werd voor de maxi cosi, hij stak er een heel eind met zijn voeten uit, volgens mij was hij toen 10 maanden ongeveer.

Op de fiets- Maandag heeft hij voor het eerst voorop de fiets gezeten, hij vond het erg leuk, dus met 13 maanden.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer zat je kindje in..... Empty Re: vanaf wanneer zat je kindje in.....

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 0:03

vanaf wanneer zat je kindje in

* de buggy? Hebben we niet, ze ging in de wandelwagen toen ze zelfstandig kon zitten (en niet meer in de wagenbak paste)

*en vanaf wanneer zat je kindje in de autostoel? Met 10 maanden geloof ik ...

* in de fietsstoel? Vanaf vorig jaar maart in stoeltje voorop, toen was ze 7 maanden. Nu zit ze sinds 2-3 maanden in een stoeltje achterop.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer zat je kindje in..... Empty Re: vanaf wanneer zat je kindje in.....

Bericht  kletskousje do 4 aug 2011 - 0:06

* Buggy; Vanaf 10-12 maanden. Maar we hebben die gekocht voor kleine stukjes (of voor mee op vakantie) Ik gebruik liever de kinderwagen.

* Autostoel; Pas na het jaar (13-14 maanden denk ik)

* Fietsstoeltje; Vanaf 9/10 maanden. Met 7 maanden wel een keer het stoeltje uitgeprobeerd, maar daarna gewacht.
kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer zat je kindje in..... Empty Re: vanaf wanneer zat je kindje in.....

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 0:17

Buggy, voor kleine stukjes na 8 maanden ipv maxicosi en onderstel. Voor lange stukken gebruik ik weinig de buggy. pas nadat we de wagen nodig hadden voor de volgende.

Vervolgstoel, met 8 maanden.

fietstoeltje, rond 9 maanden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer zat je kindje in..... Empty Re: vanaf wanneer zat je kindje in.....

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 0:26

* de buggy? en dan ook met lange stukken enzo? Euhm vanaf dat hij een jaar was, maar ik gebruik liever de kinderwagen.

*en vanaf wanneer zat je kindje in de autostoel?
Hij was rond de 10 maanden, toen kwam zijn hoofdje erboven uit.

* in de fietsstoel? Toen hij zelfstandig kon zitten een tijdje. Eerste stukje was een ritje van 5 min, was rond de 9/10 maanden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer zat je kindje in..... Empty Re: vanaf wanneer zat je kindje in.....

Bericht  Teddyaapje do 4 aug 2011 - 3:13

[quote="duckie"]vanaf wanneer zat je kindje in

* de buggy?
gebruiken we alleen voor korte stukjes, sinds 6 mnd ongeveer.

*en vanaf wanneer zat je kindje in de autostoel?
bij het cb zeiden ze gistere dat zolang het hoofdje nog niet over de rand steekt de mc de veiligste manier is om je kindje per auto te vervoeren. Dit is dus per kindje verschillend. T. past waarschijnlijk nog wel ff in de mc.

* in de fietsstoel?
Als je kindje een maand lang goed zelfstandig kan zitten (spelen op de grond zonder om te vallen) of wanneer het zelf van lig naar zit kan mogen ze op de fiets. Bij het cb zeiden ze dat wanneer je dit eerder doet ze een whiplash kunnen overhouden als jij een noodstop zou moeten maken. Wij zijn zondag voor t eerst met T. gaan fietsen, hij is nu net 9 mnd.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer zat je kindje in..... Empty Re: vanaf wanneer zat je kindje in.....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum