Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

"Dit product is diervriendelijker geproduceerd"

2 plaatsers

Ga naar beneden

"Dit product is diervriendelijker geproduceerd" Empty "Dit product is diervriendelijker geproduceerd"

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 5:16

Wat zegt dat eigenlijk? Ik vond het op een sticker van een verpakking met speklappen ( ik bak ze trouwens niet voor mezelf, maar dat terzijde )

Ik zie het voor het eerst en vraag me af of het niet een loze kreet is.

Vriendelijker dan wat, denk ik dan.

Iemand het verlossende woord?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

"Dit product is diervriendelijker geproduceerd" Empty Re: "Dit product is diervriendelijker geproduceerd"

Bericht  Ringling wo 3 aug 2011 - 5:35

Tea-Leaf schreef:Wat zegt dat eigenlijk? Ik vond het op een sticker van een verpakking met speklappen ( ik bak ze trouwens niet voor mezelf, maar dat terzijde )

Ik zie het voor het eerst en vraag me af of het niet een loze kreet is.

Vriendelijker dan wat, denk ik dan.

Iemand het verlossende woord?

Gewoon dikke onzin!

De dieren zullen wel betere leefomstandigheden hebben gehad maar niet goed genoeg om het biologisch te kunnen noemen. Zoiets...
Ringling
Ringling
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10

"Dit product is diervriendelijker geproduceerd" Empty Re: "Dit product is diervriendelijker geproduceerd"

Bericht  Rush wo 3 aug 2011 - 5:36

Ze hebben het varken geaaid voor de slacht.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 5:36

Dat dacht ik zelf ook. Maar dat voegt dan toch niks toe? Is het misschien een verkooptechniek?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 5:36

Rush schreef:Ze hebben het varken geaaid voor de slacht.

Hahaha lol!

Gast
Gast

Bericht  Ringling wo 3 aug 2011 - 5:41

Tea-Leaf schreef:Dat dacht ik zelf ook. Maar dat voegt dan toch niks toe? Is het misschien een verkooptechniek?

Ik denk het wel. Maar er zal vast over nagedacht zijn want ze moeten toch kunnen bewijzen dat ze diervriendelijker zijn. (dan wie of wat eigenlijk?)
Ringling
Ringling
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 5:50

Dat het een verkooptechniek is lijkt me logisch. Ik vind de suggestie van Rush wel een goede.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 5:52

Misschien hebben ze ook rundvlees dat diervriendelijker is? Koe knuffelen is wel hip tegenwoordig!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 7:43

Er bestaan verschillende gradaties binnen diervriendelijk geproduceerd vlees: het begint bij een uitbreiding van ruimte per dier in vergelijking met de normale bio-industrie, maar ook het niet-castreren van dieren, type stal en vervoer naar de slachterij spelen mee. De hoogste gradatie is biologisch vlees. Het komt er dus op neer dat jouw speklap waarschijnlijk niet biologisch was (want dan had dat er wel expliciet opgestaan), maar dat het varken wel een beter leven op een aantal vlakken heeft gehad dan zijn soortgenoot in de bio-industrie.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 7:48

Misschien kun je er iets over vinden als je het merk opzoekt? Ik bedoel, diervriendelijker; uiteindelijk is hij wel gestorven voor ons stukje vlees dus helemaal diervriendelijk is vlees natuurlijk nooit. Kan me ook voorstellen dat ze het dus op die manier bedoelen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 8:07

Tea-Leaf schreef:Dat dacht ik zelf ook. Maar dat voegt dan toch niks toe? Is het misschien een verkooptechniek?

Jup. Net zoals ''dit product is dermatologisch getest''. Oké. Dit product is op de huid getest. En toen?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 8:50

James schreef:

Jup. Net zoals ''dit product is dermatologisch getest''. Oké. Dit product is op de huid getest. En toen?

Het houdt wel iets meer in dan dat. Op zijn allerminst moet het dier meer leefruimte hebben gehad, maar ook de dingen die ik hierboven noem spelen mee. Er is een keurmerk aan verbonden, het mag dus niet zomaar gebruikt worden.

Maar het is inderdaad ook een verkooptechniek, want een dier dat een m2 meer leefruimte heeft gehad en vervolgens zonder verdoving is gecastreerd en daarna in een overvolle vrachtwagen is gepropt om geslacht te worden, heeft geen goed leven gehad.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: