Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oud papier bij het vuilnis?

+2
mzcharlotte
Rovine
6 plaatsers

Ga naar beneden

Oud papier bij het vuilnis? Empty Oud papier bij het vuilnis?

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 4:44

Ben je verplicht (oftewel: boete) om je oud papier te scheiden van je afval? Ik heb namelijk opgeruimd en stapel van een paar meter hoog aan oud papier en karton haha. Alleen komen ze het oud papier pas over 1.5 week ophalen en ik zit er niet echt op te wachten om tegen die berg op te kijken voor zo'n lange tijd. Echter, komen ze morgen gewoon het vuilnis ophalen (de zwarte zakken). Mag ik die ook vullen met papier?

Stomme vraag, maar ik weet het echt niet..en op internet kon ik het zo snel ook niet vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oud papier bij het vuilnis? Empty Re: Oud papier bij het vuilnis?

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 4:50

Je hoort het te scheiden. Net als glas. Als ze achter een adres komen, door oude poststukken, dan kun je een boete krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oud papier bij het vuilnis? Empty Re: Oud papier bij het vuilnis?

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 4:53

Isa schreef:Je hoort het te scheiden. Net als glas. Als ze achter een adres komen, door oude poststukken, dan kun je een boete krijgen.

Okee, dank je. Ze graven regelmatig vuilniszakken uit :P dus zal het maar niet doen dan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oud papier bij het vuilnis? Empty Re: Oud papier bij het vuilnis?

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 5:01

Ben je dat serieus verplicht? Ik kan het me niet voorstellen, heb dat nooit gehoord. Toen ik nog tussen Gouda en Rotterdam in woonde betaalde je belasting via de vuilniszakken. Die kostten 1 euro per stuk. Dan ga je wel nadenken wat je er in gooit haha. Hier beneden is een glas, papier en kledingbak dus ik scheidt het over het algemeen wel. Maar zodra die bakken weggehaald worden vanwege oud en nieuw dan ga ik het niet bewaren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oud papier bij het vuilnis? Empty Re: Oud papier bij het vuilnis?

Bericht  Rovine zo 19 dec 2010 - 5:06

Hm, dan heb je vast in een andere wijk van Rotterdam gewoond als ik. Daar was nergens een groen- of papierbak te bekennen, dus gooide ik alles maar bij elkaar.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud papier bij het vuilnis? Empty Re: Oud papier bij het vuilnis?

Bericht  mzcharlotte zo 19 dec 2010 - 5:08

Isa schreef:Je hoort het te scheiden. Net als glas. Als ze achter een adres komen, door oude poststukken, dan kun je een boete krijgen.

Serieus? Er verdwijnen geen stapels oud papier in mijn vuilniszak, maar er verdwalen toch wel stukken naar die zwarte vuilniszak hoor. Gelukkig heb ik een shredder voor alles waar mijn adres en naam opstaat, dus knappe beamte die achter mij/mijn adres komt smile
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud papier bij het vuilnis? Empty Re: Oud papier bij het vuilnis?

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 5:09

Nobucta schreef:Hm, dan heb je vast in een andere wijk van Rotterdam gewoond als ik. Daar was nergens een groen- of papierbak te bekennen, dus gooide ik alles maar bij elkaar.

Heb je dit nou tegen mij? Ik woonde tussen Rotterdam en Goud in Wink. Nu woon ik gewoon weer in Den Haag, waar ik thuis hoor Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oud papier bij het vuilnis? Empty Re: Oud papier bij het vuilnis?

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 5:10

Het schijnt sinds een aantal jaren aangescherpt te zijn.

Daarnaast is oud papier bij gewoon afval gooien te duur. Want als je per KG of per zak betaald, dan gaat het nogal snel met de euro's als je oud papier en/of glas bij het gewone afval gooit. En oud papier is gratis af te geven, aangezien ze het kunnen recyclen. En glas ook, om dezelfde reden.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oud papier bij het vuilnis? Empty Re: Oud papier bij het vuilnis?

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 5:11

In geval van geadresseerde post; Ze moeten je dan wel betrappen dat je het er zelf ingooit. Jouw adres op het papier én dat je het zelf doet, een ander kan ook jouw oude papier in een container dumpen als het buiten staat! (niet dat iemand dat doet lijkt mij, maar het is een mogelijkheid)

Maar als je gewoon kranten oid in een vuilnisbak staat te proppen, ook zonder adres, kan je dus echt een boete krijgen als ze je betrappen!

(Is mij ooit uitgelegd door een client die dus post in een vuilnisbak aan de straat gooide en echt een boete kreeg. Kan ook per stad verschillen.)


Laatst aangepast door Beauty Addict op zo 19 dec 2010 - 5:13; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oud papier bij het vuilnis? Empty Re: Oud papier bij het vuilnis?

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 5:12

Trouwens, groenbakken hebben we hier ook maar dat ga ik niet doen, vind het te smerig. Gaat zo stinken haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oud papier bij het vuilnis? Empty Re: Oud papier bij het vuilnis?

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 5:16

Isa schreef:Het schijnt sinds een aantal jaren aangescherpt te zijn.

Daarnaast is oud papier bij gewoon afval gooien te duur. Want als je per KG of per zak betaald, dan gaat het nogal snel met de euro's als je oud papier en/of glas bij het gewone afval gooit. En oud papier is gratis af te geven, aangezien ze het kunnen recyclen. En glas ook, om dezelfde reden.


Ik krijg hier in Den Haag gewoon 1 keer per jaar een rekening dus hier maakt het niet uit wat je er wel of niet ingooit. Voor mij bedoel ik dan. Ik probeer het een en ander wel te scheiden maar ik doe er niet moeilijk over als het een keer niet gaat ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oud papier bij het vuilnis? Empty Re: Oud papier bij het vuilnis?

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 5:19

Lagom schreef:Trouwens, groenbakken hebben we hier ook maar dat ga ik niet doen, vind het te smerig. Gaat zo stinken haha.

Is dat ooit officieel geworden trouwens?

Vroeger gooide je afval vanuit de tuin, groenafval, gewoon in een grote mestbak. Het is een natuurlijk iets, dus brak zichzelf wel af. Toen heeft de overheid bepaald dat wij allemaal zo'n kleine groene emmer naast de gewone afvalbak moesten zetten en daarin onze groente en fruit afval moesten gooien. Het zag er niet uit, het was vies. Je mocht er geen zak indoen, want dat was weer geen GFT. Verschrikkelijk. En je had een groene vuilniscontainer voor alles wat je voorheen in die grote mestbak gooide.

Nu doe ik niet mee aan deze scheidstrijd, aangezien wij geen vuilstort hebben voor groen....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oud papier bij het vuilnis? Empty Re: Oud papier bij het vuilnis?

Bericht  Rovine zo 19 dec 2010 - 5:29

Lagom schreef:
Nobucta schreef:Hm, dan heb je vast in een andere wijk van Rotterdam gewoond als ik. Daar was nergens een groen- of papierbak te bekennen, dus gooide ik alles maar bij elkaar.

Heb je dit nou tegen mij? Ik woonde tussen Rotterdam en Goud in Wink. Nu woon ik gewoon weer in Den Haag, waar ik thuis hoor Very Happy.

Ja, niet goed gelezen. smile

Lijkt me trouwens best een vervelend systeem met die dure zakken. Hoorde ook eens van iemand dat ze heel snel scheuren.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud papier bij het vuilnis? Empty Re: Oud papier bij het vuilnis?

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 5:38

Ik vond het een perfect systemen en de zakken waren ook heel stevig. Je betaalt op die manier wat je gebruikt. Hier in Den Haag betaal je voor 1 persoon bijna net zo veel als bij 2 personen, echt heel apart. Je denkt ook beter na bij wat je weggooit. Als je papier in de papierbak gooit bv scheelt dat vaak al heel wat in de vuilniszak. De zakken hadden de gemeentenaam erop staan, andere zakken plaatsen was niet toegestaan en werden dus ook niet meegenomen. Van mij mogen ze het overal zo doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oud papier bij het vuilnis? Empty Re: Oud papier bij het vuilnis?

Bericht  Dolphinne zo 19 dec 2010 - 22:43

Ik ben best wel een ramp in het scheiden van afval.
Hier wordt er ondertussen van alles apart ingezameld, maar ik hou alleen (het meeste) papier apart. De rest gaat allemaal in de grijze bak. En tuinafval gaat wel in de groenbak.
Volgend jaar gaan ze hier diftar invoeren, dus dan zal ik wel moeten (of heel veel betalen Wink).
Dan kan ik denk ik het best een stuk aanbouwen om alle aparte vuilnisbakken neer te zetten. Hier is dan apart:
- Plastic
- GFT
- Papier
- Luiers
- Glas
- overig afval

Op zich natuurlijk goed voor recycling enzo, maar ik vind het wel een berg werk, al wen je daar ook vast wel aan!
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud papier bij het vuilnis? Empty Re: Oud papier bij het vuilnis?

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 22:45

Beter oud papier bij het vuilnis dan vuilnis bij het oud papier, denk ik altijd maar :P .
Toen ik nog alleen woonde propte ik regelmatig oude kranten en folders in de vuilniszak, dan ging het gewoon mee met het vuilnis in de grijze container. Nu heb ik het oud papier wel apart. Maar wij scheiden GFT niet van ander afval, eerlijk gezegd.

Oja, glas gaat ook apart en lege frisdrankflessen gaan keurig terug naar de supermarkt, mits er statiegeld op zit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oud papier bij het vuilnis? Empty Re: Oud papier bij het vuilnis?

Bericht  Caroow zo 19 dec 2010 - 22:49

Woon je niet in de buurt van een sportvereniging? Die hebben vaak zo'n grote bak staan waar je het oud papier gratis in mag gooien.

Wij doen papier, plastic en glas apart, maar grijs en groen gaat bij elkaar, we hebben maar 1 container daarvoor (zo'n ondergrondse).
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud papier bij het vuilnis? Empty Re: Oud papier bij het vuilnis?

Bericht  Dolphinne ma 20 dec 2010 - 2:17

Caroow schreef:Woon je niet in de buurt van een sportvereniging? Die hebben vaak zo'n grote bak staan waar je het oud papier gratis in mag gooien.
.

Die heb je hier ook bij de buurtvereniging. Die zit naast een grote speeltuin en hebben ze een grote container staan.

Je kunt oud papier ook gewoon naar de afvalstort brengen gratis. Maar dan moet je het dus wel zelf daarheen vervoeren.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud papier bij het vuilnis? Empty Re: Oud papier bij het vuilnis?

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 2:26

Je hoeft het niet te scheiden hoor, en je krijgt er ook geen boete voor. Afval scheiden is een gunst, geen plicht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oud papier bij het vuilnis? Empty Re: Oud papier bij het vuilnis?

Bericht  Novalee ma 20 dec 2010 - 2:29

Isa schreef:
Lagom schreef:Trouwens, groenbakken hebben we hier ook maar dat ga ik niet doen, vind het te smerig. Gaat zo stinken haha.

Is dat ooit officieel geworden trouwens?

Vroeger gooide je afval vanuit de tuin, groenafval, gewoon in een grote mestbak. Het is een natuurlijk iets, dus brak zichzelf wel af. Toen heeft de overheid bepaald dat wij allemaal zo'n kleine groene emmer naast de gewone afvalbak moesten zetten en daarin onze groente en fruit afval moesten gooien. Het zag er niet uit, het was vies. Je mocht er geen zak indoen, want dat was weer geen GFT. Verschrikkelijk. En je had een groene vuilniscontainer voor alles wat je voorheen in die grote mestbak gooide.

Nu doe ik niet mee aan deze scheidstrijd, aangezien wij geen vuilstort hebben voor groen....

Je hebt tegenwoordig biologisch afbreekbare zakken voor in de GFT in formaat pedaalemmer. Gewoon te koop bij de Action.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud papier bij het vuilnis? Empty Re: Oud papier bij het vuilnis?

Bericht  Rebecca ma 20 dec 2010 - 2:34

Novalee schreef:
Isa schreef:
Lagom schreef:Trouwens, groenbakken hebben we hier ook maar dat ga ik niet doen, vind het te smerig. Gaat zo stinken haha.

Is dat ooit officieel geworden trouwens?

Vroeger gooide je afval vanuit de tuin, groenafval, gewoon in een grote mestbak. Het is een natuurlijk iets, dus brak zichzelf wel af. Toen heeft de overheid bepaald dat wij allemaal zo'n kleine groene emmer naast de gewone afvalbak moesten zetten en daarin onze groente en fruit afval moesten gooien. Het zag er niet uit, het was vies. Je mocht er geen zak indoen, want dat was weer geen GFT. Verschrikkelijk. En je had een groene vuilniscontainer voor alles wat je voorheen in die grote mestbak gooide.

Nu doe ik niet mee aan deze scheidstrijd, aangezien wij geen vuilstort hebben voor groen....

Je hebt tegenwoordig biologisch afbreekbare zakken voor in de GFT in formaat pedaalemmer. Gewoon te koop bij de Action.

Die hebben mijn ouders een keer gebruikt...nog voordat de zak vol was, was de onderkant al afgebroken...Is wel al heel lang geleden, dus de kwaliteit is inmiddels misschien al wel verbeterd.
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Scherpenzeel GLD

http://www.cakesbyrebecca.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud papier bij het vuilnis? Empty Re: Oud papier bij het vuilnis?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum