Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

N.a.v. draagzak/draagdoek

+2
PapillonRose
maiadebij
6 plaatsers

Ga naar beneden

N.a.v. draagzak/draagdoek Empty N.a.v. draagzak/draagdoek

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 4:22

Hoe lang dragen jullie je kindjes in de draagdoek (qua tijd.. bijv. 1 uur ofzo)? Hoe lang mogen ze er eigenlijk in, weet iemand dat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. draagzak/draagdoek Empty Re: N.a.v. draagzak/draagdoek

Bericht  maiadebij zo 19 dec 2010 - 5:26

_Nera_ schreef:Hoe lang dragen jullie je kindjes in de draagdoek (qua tijd.. bijv. 1 uur ofzo)? Hoe lang mogen ze er eigenlijk in, weet iemand dat?

Als je een goede ergonomische drager hebt dan zit daar geen limiet aan. Ik draag J soms wel 3 uur achter elkaar.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. draagzak/draagdoek Empty Re: N.a.v. draagzak/draagdoek

Bericht  PapillonRose zo 19 dec 2010 - 5:34

Ik lees hier ook even mee, ben ook wel benieuwd. Heb zelf een drager die ik fijn vind, maar geloof niet dat hij ergonomisch gezien erg verantwoord is (geen idee, maar heb dus de Minimonkey). Mijn meisje ligt er graag in en ze heeft ontzettend last van krampjes en dan helpt de draagzak nog weleens om haar rustig te krijgen en eventjes te laten slapen. Maar ik ben bang dat ze er misschien soms wel te lang in ligt, is zo´n ding niet slecht voor haar houding als ze er een paar uur in ligt?
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. draagzak/draagdoek Empty Re: N.a.v. draagzak/draagdoek

Bericht  maiadebij zo 19 dec 2010 - 6:10

PapillonRose schreef:Ik lees hier ook even mee, ben ook wel benieuwd. Heb zelf een drager die ik fijn vind, maar geloof niet dat hij ergonomisch gezien erg verantwoord is (geen idee, maar heb dus de Minimonkey). Mijn meisje ligt er graag in en ze heeft ontzettend last van krampjes en dan helpt de draagzak nog weleens om haar rustig te krijgen en eventjes te laten slapen. Maar ik ben bang dat ze er misschien soms wel te lang in ligt, is zo´n ding niet slecht voor haar houding als ze er een paar uur in ligt?

Ik heb de bondolino hierin zit ze in een natuurlijke houding, de kikker houding met een bol ruggetje, dan kan het geen kwaad. Maar naar mijn weten is de mini monkey niet ergonomisch voor zowel degene die draagt als de baby aangezien die er als een "banaantje" inlogt dus dan is lang drager niet prettig voor de baby.

Wat vervelend dat ze zoveel last heeft van krampjes! Dan is dragen inderdaad een goede oplossing, er zijn uitleen centrums van dragers waar je verschillende dragers kunt proberen en bekijken welke er bij jou en je kindje past.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. draagzak/draagdoek Empty Re: N.a.v. draagzak/draagdoek

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 6:49

Toen we afgelopen weekend op vakantie zijn geweest heb ik Y. er één dag bijna de hele dag in gehad. We zijn 's ochtends rond 11 uur vertrokken en kwamen om 18.30 uur terug, ze is praktisch alleen voor de voedingen uit de doek geweest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. draagzak/draagdoek Empty Re: N.a.v. draagzak/draagdoek

Bericht  Susan zo 19 dec 2010 - 6:59

Ik droeg Yrsa de eerste maanden echt uren per dag in de doek, dat vond ze heerlijk. Je moet er natuurlijk wel op letten dat ze ook de gelegenheid krijgen om te leren rollen, tijgeren, kruipen, et cetera.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. draagzak/draagdoek Empty Re: N.a.v. draagzak/draagdoek

Bericht  Nijntje zo 19 dec 2010 - 7:05

Maja: weet jij waar die uitleencentrums zitten of dat ze misschien een website hebben oid?? Ben wel nieuwsgierig
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. draagzak/draagdoek Empty Re: N.a.v. draagzak/draagdoek

Bericht  PapillonRose zo 19 dec 2010 - 7:08

Nijntje schreef:Maja: weet jij waar die uitleencentrums zitten of dat ze misschien een website hebben oid?? Ben wel nieuwsgierig

+1
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. draagzak/draagdoek Empty Re: N.a.v. draagzak/draagdoek

Bericht  Susan zo 19 dec 2010 - 7:11

In Den Bosch zit de Babybij, zij hebben een doekenbieb.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. draagzak/draagdoek Empty Re: N.a.v. draagzak/draagdoek

Bericht  Liadan zo 19 dec 2010 - 7:16

Nijntje schreef:Maja: weet jij waar die uitleencentrums zitten of dat ze misschien een website hebben oid?? Ben wel nieuwsgierig
In Den Bosch zit er in ieder geval 1, maar dat is voor jou natuurlijk erg ver weg. De website ervan is www.babybij.nl
Degene die de site beheert kan je waarschijnlijk wel vertellen of er bij jou in de buurt ook 1 zit.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. draagzak/draagdoek Empty Re: N.a.v. draagzak/draagdoek

Bericht  Fiwen zo 19 dec 2010 - 8:57

Ik ben al een paar keer een hele middag gaan winkelen met J.uul in een draagdoek of draagzak. Vind ze veel fijner dan in de kinderwagen en met dit weer vind ik het zelf ook fijner. Ligt ze lekker warm en met een paraplu blijven we alletwee goed droog. De eerste keer dat we een hele middag weg waren geweest met haar in de draagdoek was ze de hele weg terug in de auto aan het mopperen omdat ze van warm tegen mij aan liggen in de koude maxi-cosi moest.

Laatst waren we trouwens op een feestje en toen heb ik haar ook de hele avond gedragen, ze heeft de hele avond heerlijk geslapen en ik vind het ook fijn dat dan niet iedereen aan haar gaat zitten. Maar ik draag haar dus regelmatig 3 tot 4 uur achter elkaar en dat kan ik goed hebben. Was in het begin erg bang dat het niet zou lukken omdat ik 5 jaar geleden mijn rug gebroken heb en daar nog regelmatig last van heb, maar het gaat echt zonder problemen, eigenlijk nog beter dan achter de kinderwagen lopen.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. draagzak/draagdoek Empty Re: N.a.v. draagzak/draagdoek

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum