Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

draagzak

+10
Liadan
Coccinelle
Fiwen
PapillonRose
Tania
Océane
maiadebij
Tazz
Susan
loesje
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

draagzak Empty draagzak

Bericht  loesje vr 17 dec 2010 - 5:11

Ik wil een draagzak of een draagdoek gaan kopen voor mijn zoontje (10 weken oud) maar er zijn zoveel soorten. met welke draagzak of draagdoek hebben jullie goeie ervaringen??
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak Empty Re: draagzak

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 5:17

Draagzak zou ik zelf niet aanraden, draagt echt niet prettig, ik krijg er snel rug en schouderpijn door.

Een draagdoek is wel heel erg fijn. Ik heb zelf een bykay van draagdoek.nl, een rekbare dus. Daar kan mijn zoontje nu nog prima in. Als ze wat zwaarder worden is een geweven doek ws. wat fijner omdat die niet zo uitzakken, maar daar heb ik zelf nog geen ervaring mee.

Voordeel van de draagdoek vond ik dat ik een betere houding aannam, waardoor ik juist geen rugpijn meer heb. Normaal heb ik altijd wel rugpijn door een verkeerde, gebogen houding. Het is even oefenen met knopen, maar dat went snel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak Empty Re: draagzak

Bericht  Susan vr 17 dec 2010 - 5:23

Ik zou een geweven draagdoek kiezen, bijvoorbeeld eentje van NéoBulle, Didymos, Storchenwiege of Hoppediz. Als je graag een draagzak wil kun je het beste voor een ergonomische draagzak gaan. Voorbeelden zijn Manduca, Beco Butterfly, Bondolino. Een Mei Tai is een combinatie van draagdoek en draagzak, maar die is niet zo geschikt voor heel kleine baby's.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak Empty Re: draagzak

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 5:45

Ik ben helemaal weg van de draagdoek en dan met name de geweven draagdoek. Het knopen is even oefenen, maar het draagt echt enorm prettig. We hadden een babybjorn te leen, maar daar kreeg ik al heel snel zere schouders en een zere rug van. Bij de draagdoek heb ik daar helemaal geen last van en ik vind dat ze daar ook veel beter in zit. In de draagzak hing ze echt, beentjes bungelden naar beneden en in de draagdoek wordt ze echt gedragen, daar hangt ze niet in.

Er zijn echt heeeel veel draagdoeken te koop, ik zou ten eerste voor een geweven doen gaan, hier kun je veel langer mee dragen dan een rekbare doek. Een fijne site met veel dragers is: slingomama.nl Er zijn heel veel merken doeken, maar het is heel persoonlijk welke je het fijnst vindt. Ik ben gewoon voor de doek gegaan die ik het mooist vond en een goede prijs had.
Het is wel een heel bedrag, dus als je mensen in je omgeving hebt met een doek, zou ik eerst even vragen of je een doek mag lenen om te kijken of je het wat vindt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak Empty Re: draagzak

Bericht  Tazz vr 17 dec 2010 - 7:37

Ik heb een draagdoek van Bykay en ben daar erg blij mee.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak Empty Re: draagzak

Bericht  maiadebij vr 17 dec 2010 - 9:10

Ik heb een geweven doek ook gekocht bij Slingomama en vind deze erg fijn dragen. Daarnaast heb ik ook de Bondolino, deze knoop je ontzettend makkelijk om (klitteband om je middel, banden over je schouder, kruisen en voor vastknopen) en kan je ook vanaf de geboorte gebruiken. Ook voor de houding van zowel de moeder als de baby is hij ergonomisch goed en nu het wat kouder is, is hij ook wat warmer voor buiten de deur.
Ik zou echt niet meer zonder kunnen!!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak Empty Re: draagzak

Bericht  Océane vr 17 dec 2010 - 9:37

Ik heb een tricot-slen en een Beco Butterfly. De eerst heb ik regelmatig gebruikt toen mijn dochtertje nog heel klein was. Ik gebruik nu altijd de Beco, veel sneller en gemakkelijker. En doordat je met je heupen het grootste gewicht draagt heb je geen last van je schouders.
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak Empty Re: draagzak

Bericht  Tania vr 17 dec 2010 - 11:23

Ik heb een beco butterfly en die bevalt echt heel goed. Mijn zoontje vindt het heerlijk om erin te zitten en ik vind het ook heel gezellig.
Ik heb ook een didymos draagdoek, maar dat werkt niet bij ons. Mijn zoontje is veel te wild en onrustig om hem er goed in te knopen (dus als iemand interesse heeft om een roze didymos over te nemen Wink )

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak Empty Re: draagzak

Bericht  PapillonRose vr 17 dec 2010 - 12:42

Ik heb sinds kort een Minimonkey draagzak voor mijn dochtertje. Kun je ook gebruiken als hangmatje in de box. Er zijn veel mensen die het ding niks vinden, maar ik vind het een fijn ding en mijn dochtertje ligt heerlijk tegen mijn buik aan terwijl ik mijn handen vrij heb.
Om te beginnen vind ik hem ideaal, misschien ga ik nog wel een echte draagdoek aanschaffen wanneer ze zwaarder wordt of als ik er echt heel lang achterelkaar mee wil lopen (dan is het namelijk minder fijn voor je schouder). De minimonkey is niet duur (30 euro nieuw en op MP ook wel te vinden voor minder) en de hangmatfunctie vinden we hier erg fijn.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak Empty Re: draagzak

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 23:25

Ik heb een rekbare draagdoek van ByKay. Ik vind hem erg fijn. Het knopen heb je zo onder de knie en de prijs valt ook nog redelijk mee (rond de 50-60 euro). Via allerlei kortingen en actiecodes heb ik maar 30 euro betaald! Voor een draagzak betaal je meestal wel meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak Empty Re: draagzak

Bericht  Fiwen za 18 dec 2010 - 9:48

Wij hebben een Bondolino ergonomische drager, een geweven draagdoek en een rekbare draagdoek. De Bondolino wordt het meeste gebruikt omdat het voor mij sneller en makkelijker om te doen is (kan eigenlijk niet fout) dan een draagdoek (lees: 5 meter doek op een parkeerplaats knopen zie ik niet zitten) al vind ik voor lange stukken de geweven draagdoek fijner, draagt lekkerder. De rekbare wordt eigenlijk nooit gebruikt.
Dus ik zou adviseren OF een ergonomisce drager OF een geweven draagdoek.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak Empty Re: draagzak

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 23:49

Fiwen schreef:Wij hebben een Bondolino ergonomische drager, een geweven draagdoek en een rekbare draagdoek. De Bondolino wordt het meeste gebruikt omdat het voor mij sneller en makkelijker om te doen is (kan eigenlijk niet fout) dan een draagdoek (lees: 5 meter doek op een parkeerplaats knopen zie ik niet zitten) al vind ik voor lange stukken de geweven draagdoek fijner, draagt lekkerder. De rekbare wordt eigenlijk nooit gebruikt.
Dus ik zou adviseren OF een ergonomisce drager OF een geweven draagdoek.

Als ik bijv. naar de stad ga en ik wil de draagdoek gebruiken, dan knoop ik hem thuis al om (met de knoop aan de voorkant, zodat je geen harde bult in je rug voelt als je in de auto zit). In de parkeergarage/op de parkeerplaats is het een kwestie van B. uit de Maxicosi halen en in de draagdoek leggen. Ideaal hoor! Misschien een tip?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak Empty Re: draagzak

Bericht  Coccinelle zo 19 dec 2010 - 0:22

_Nera_ schreef:
Fiwen schreef:Wij hebben een Bondolino ergonomische drager, een geweven draagdoek en een rekbare draagdoek. De Bondolino wordt het meeste gebruikt omdat het voor mij sneller en makkelijker om te doen is (kan eigenlijk niet fout) dan een draagdoek (lees: 5 meter doek op een parkeerplaats knopen zie ik niet zitten) al vind ik voor lange stukken de geweven draagdoek fijner, draagt lekkerder. De rekbare wordt eigenlijk nooit gebruikt.
Dus ik zou adviseren OF een ergonomisce drager OF een geweven draagdoek.

Als ik bijv. naar de stad ga en ik wil de draagdoek gebruiken, dan knoop ik hem thuis al om (met de knoop aan de voorkant, zodat je geen harde bult in je rug voelt als je in de auto zit). In de parkeergarage/op de parkeerplaats is het een kwestie van B. uit de Maxicosi halen en in de draagdoek leggen. Ideaal hoor! Misschien een tip?

Jij gebruikt waarschijnlijk een rekbare doek, een geweven doek kun je niet vantevoren omknopen omdat hier zo goed als geen rek in zit.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak Empty Re: draagzak

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 1:13

Coccinelle schreef:
_Nera_ schreef:
Fiwen schreef:Wij hebben een Bondolino ergonomische drager, een geweven draagdoek en een rekbare draagdoek. De Bondolino wordt het meeste gebruikt omdat het voor mij sneller en makkelijker om te doen is (kan eigenlijk niet fout) dan een draagdoek (lees: 5 meter doek op een parkeerplaats knopen zie ik niet zitten) al vind ik voor lange stukken de geweven draagdoek fijner, draagt lekkerder. De rekbare wordt eigenlijk nooit gebruikt.
Dus ik zou adviseren OF een ergonomisce drager OF een geweven draagdoek.

Als ik bijv. naar de stad ga en ik wil de draagdoek gebruiken, dan knoop ik hem thuis al om (met de knoop aan de voorkant, zodat je geen harde bult in je rug voelt als je in de auto zit). In de parkeergarage/op de parkeerplaats is het een kwestie van B. uit de Maxicosi halen en in de draagdoek leggen. Ideaal hoor! Misschien een tip?

Jij gebruikt waarschijnlijk een rekbare doek, een geweven doek kun je niet vantevoren omknopen omdat hier zo goed als geen rek in zit.

ik doe de doek al wel voor m'n buik langs en de uiteinden via de rug over mijn schouders, dan kan ik haar er ook inzetten en het laatste stukje afknopen, kwestie van een paar seconden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak Empty Re: draagzak

Bericht  Liadan zo 19 dec 2010 - 1:21

[quote="Dromertje"][quote="Coccinelle"]
_Nera_ schreef:
Fiwen schreef:.

ik doe de doek al wel voor m'n buik langs en de uiteinden via de rug over mij schouders, dan kan ik haar er ook inzetten en het laatste stukje afknopen, kwestie van een paar seconden!

Zo deed ik het ook altijd.


En ik zou ook adviseren om een geweven draagdoek of ergonomische drager aan te schaffen. Ik heb zelf een geweven draagdoek (girasol), een tricot slen, een ringsling en een Mei Tai. De tricot slen heb ik alleen even in het begin gebruikt, daarna heel lang de geweven draagdoek (die vond ik ook echt het fijnst). De ringsling heb ik gebruikt toen ze rond het jaar was voor kleine stukjes. En de Mei Tai ben ik pas echt gaan gebruiken toen ze bijna 1,5 was en dan vooral voor rugdragen, maar ik vond een Mei Tai pas fijn toen ze wat groter was, die is niet heel geschikt voor hele kleine baby's.

Voor ons volgende kindje wil ik zelf nog een ergonomische drager aanschaffen, maar ik kan nog niet kiezen welke het wordt...

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak Empty Re: draagzak

Bericht  Susan zo 19 dec 2010 - 1:38

Coccinelle schreef:

Jij gebruikt waarschijnlijk een rekbare doek, een geweven doek kun je niet vantevoren omknopen omdat hier zo goed als geen rek in zit.

Je kunt een geweven doek al wel gedeeltelijk omdoen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak Empty Re: draagzak

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 4:17

Coccinelle schreef:
_Nera_ schreef:
Fiwen schreef:Wij hebben een Bondolino ergonomische drager, een geweven draagdoek en een rekbare draagdoek. De Bondolino wordt het meeste gebruikt omdat het voor mij sneller en makkelijker om te doen is (kan eigenlijk niet fout) dan een draagdoek (lees: 5 meter doek op een parkeerplaats knopen zie ik niet zitten) al vind ik voor lange stukken de geweven draagdoek fijner, draagt lekkerder. De rekbare wordt eigenlijk nooit gebruikt.
Dus ik zou adviseren OF een ergonomisce drager OF een geweven draagdoek.

Als ik bijv. naar de stad ga en ik wil de draagdoek gebruiken, dan knoop ik hem thuis al om (met de knoop aan de voorkant, zodat je geen harde bult in je rug voelt als je in de auto zit). In de parkeergarage/op de parkeerplaats is het een kwestie van B. uit de Maxicosi halen en in de draagdoek leggen. Ideaal hoor! Misschien een tip?

Jij gebruikt waarschijnlijk een rekbare doek, een geweven doek kun je niet vantevoren omknopen omdat hier zo goed als geen rek in zit.

Ik heb inderdaad een rekbare doek smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak Empty Re: draagzak

Bericht  PapillonRose zo 19 dec 2010 - 7:39

Ik lees veel positieve dingen over draagdoeken en zit er nu aan te denken om er ook eentje aan te schaffen, omdat de Minimonkey die ik heb niet ergonomisch verantwoord is en ze er soms toch langere tijd in slaapt. Zit te denken aan een geweven draagdoek (ook vanwege positieve verhalen), heb er nu eentje van Hoppediz gezien op de site van slingomama. Is dit type doek goed (ergonomisch verantwoord voor het kindje)? En ik zie een beetje op tegen het knopen, ben bang dat ik daar een beetje een kluns in ben.. Valt het mee of is het lastig?
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak Empty Re: draagzak

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 7:49

Alle (geweven) draagdoeken zijn ergonomisch verantwoord. Het knopen moet je even leren, maar als je dat eenmaal onder de knie hebt is het heel eenvoudig. Je hebt ontzettend veel instructiefilmpjes op youtube en bij de meeste doeken krijg je ook wel een instructieboekje waarin vaak heel duidelijk stap voor stap uit wordt gelegd hoe je de doek kunt knopen.

Inmiddels kan ik mijn dochter sneller in de doek knopen, dan nu in de winter haar in de kinderwagen te leggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak Empty Re: draagzak

Bericht  xxjojootjexx zo 19 dec 2010 - 8:24

Wij zijn ook helemaal om.. Bij Kirsten hadden we een Babybjorn te leen.. Daar droegen we haar heel weinig in, omdat we na 5 minuten al last hadden van rug/schouders/nek.. Ik heb ook nog een minimonkey op zolder liggen. Die heb ik maar 1x gebruikt. Wat een slecht ding voor kind en ouder zeg..
Nu met Tristan hebben we een Manduca (handige ergonomische drager, met gespen.. 1x afstellen en daarna is het klik klik en klaar) Ook hebben we een rekbare doek van draagdoek.nl, en 3 geweven doeken. 1x Didymos met hennep (lekker warm, maar toch ook luchtig), 1x Didymos met linnen (lekker dun voor de zomer en binnen) en een storchenwiege.
Ik weet niet waar je woont, maar als je in omgeving Kampen woont, mag je best een keer komen testen hoor.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak Empty Re: draagzak

Bericht  Fiwen zo 19 dec 2010 - 8:48

PapillonRose schreef:Ik lees veel positieve dingen over draagdoeken en zit er nu aan te denken om er ook eentje aan te schaffen, omdat de Minimonkey die ik heb niet ergonomisch verantwoord is en ze er soms toch langere tijd in slaapt. Zit te denken aan een geweven draagdoek (ook vanwege positieve verhalen), heb er nu eentje van Hoppediz gezien op de site van slingomama. Is dit type doek goed (ergonomisch verantwoord voor het kindje)? En ik zie een beetje op tegen het knopen, ben bang dat ik daar een beetje een kluns in ben.. Valt het mee of is het lastig?

Ik weet niet in welke omgeving je woont maar bij verschillende webwinkels kun je eens in de zoveel tijd komen proberen/oefenen. Ik ben toen naar de 'thee met doekjes' van babybij geweest (in Den Bosch), ik heb alles kunnen testen en toen uiteindelijk een Bondolino drager gekocht. Vond ik erg fijn, we kregen goede uitleg en zo wist ik zeker dat ik iets kocht waar ik ook echt wat mee kon.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak Empty Re: draagzak

Bericht  maiadebij zo 19 dec 2010 - 8:50

Liadan, als ik er nu nog 1 zou kopen dan zou het voor mij deze worden;
http://www.slingomama.nl/product_info.php?cPath=29_152&products_id=882
De bondolino is heerlijk, ik vind alleen de schouderbanden wat dik, als ik haar dan onder m'n jas draag lijkt het net of ik een boggel op m'n rug heb  deze heeft mooie dunne schouderbanden.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak Empty Re: draagzak

Bericht  maiadebij zo 19 dec 2010 - 8:53

Ik bedoel met onder m'n jas dragen, de jas over de doek maar mn jas blijft open of m'n lange jas doe ik dicht tot onder haar billen.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak Empty Re: draagzak

Bericht  PapillonRose zo 19 dec 2010 - 10:53

Fiwen schreef:
PapillonRose schreef:Ik lees veel positieve dingen over draagdoeken en zit er nu aan te denken om er ook eentje aan te schaffen, omdat de Minimonkey die ik heb niet ergonomisch verantwoord is en ze er soms toch langere tijd in slaapt. Zit te denken aan een geweven draagdoek (ook vanwege positieve verhalen), heb er nu eentje van Hoppediz gezien op de site van slingomama. Is dit type doek goed (ergonomisch verantwoord voor het kindje)? En ik zie een beetje op tegen het knopen, ben bang dat ik daar een beetje een kluns in ben.. Valt het mee of is het lastig?

Ik weet niet in welke omgeving je woont maar bij verschillende webwinkels kun je eens in de zoveel tijd komen proberen/oefenen. Ik ben toen naar de 'thee met doekjes' van babybij geweest (in Den Bosch), ik heb alles kunnen testen en toen uiteindelijk een Bondolino drager gekocht. Vond ik erg fijn, we kregen goede uitleg en zo wist ik zeker dat ik iets kocht waar ik ook echt wat mee kon.

Ik woon in de omgeving van Rotterdam. Vind Den Bosch nog niet eens zo'n gek idee om voor een keertje naartoe te gaan, bedankt voor de tip ik ga gelijk even op de site kijken!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak Empty Re: draagzak

Bericht  Fiwen zo 19 dec 2010 - 22:11

PapillonRose schreef: Ik woon in de omgeving van Rotterdam. Vind Den Bosch nog niet eens zo'n gek idee om voor een keertje naartoe te gaan, bedankt voor de tip ik ga gelijk even op de site kijken!

Je kunt ook eens bij storm op zolder (.nl) kijken, dat is een studiegenoot van mij en zij woont in Rotterdam en heeft ook heel veel draagdoeken en geeft volgens mij ook draagconsulten. Je zou eens kunnen informeren of je een keer mag komen proberen, scheelt je weer een heel eind reizen?
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak Empty Re: draagzak

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum