Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de dames met 2 of meer katten..

+5
Supertalentje
RioolSpook
Stitch
Rovine
yellow
9 plaatsers

Ga naar beneden

Voor de dames met 2 of meer katten.. Empty Voor de dames met 2 of meer katten..

Bericht  yellow do 9 jun 2011 - 1:36

Ik heb een vraag.
Wij hebben nu een poes van 3 jaar oud. Vanavond gaan we een kitten bij halen.. hoe kunnen we die het beste aan elkaar laten wennen?
Op internet staat allemaal verschillend tips ,, van wel bij elkaar zetten tot absoluut niet.. Dus ik ben benieuwd hoe jullie dit hebben gedaan?
Bedankt alvast Very Happy
yellow
yellow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 76
Punten : 101
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met 2 of meer katten.. Empty Re: Voor de dames met 2 of meer katten..

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 1:41

wij hebben ze hier toen gewoon bij elkaar gezet. Ze waren allebei in het begin erg afwachtend. We hebben er nu na 2 jaar toch 1 weggedaan omdat het te druk was (waren elkaar constant aan het irriteren/uit aan het dagen.)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met 2 of meer katten.. Empty Re: Voor de dames met 2 of meer katten..

Bericht  Rovine do 9 jun 2011 - 1:47

De eerste week alleen samen zetten als je erbij bent. Je ziet vanzelf wel hoe goed het gaat. Zolang ze niet krijsen en plukken haar in het rond vliegen gewoon laten begaan.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met 2 of meer katten.. Empty Re: Voor de dames met 2 of meer katten..

Bericht  Stitch do 9 jun 2011 - 1:47

Gewoon bij elkaar zetten! (al moet je het niet gaan forceren als ze niets van elkaar willen weten) En zorgen dat je je 'oude' kat minstens net zoveel aandacht geeft als de kitten (het tegenovergestelde gebeurd namelijk vaak zonder dat je er zelf erg in hebt) en het niet gaan forceren. Zeker als één van de twee katten nog een kitten is, gaat het aan elkaar wennen best wel snel. Dat is iig mijn ervaring smile succes, enne... Veel plezier natuurlijk!
Stitch
Stitch
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 452
Punten : 485
Registratiedatum : 03-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met 2 of meer katten.. Empty Re: Voor de dames met 2 of meer katten..

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 1:49

Mijn oudste kat was een jaar of 4 en ik heb er een kitten van 8 weken bij gehaald.
Ik heb de kitten gewoon bij de oudere kat in één kamer gezet, met de gang als uitvluchtmogelijkheid + veel schuilplekken. Maar dat ging heel goed. Na wat boze blikken, zijn ze binnen een paar weken onafscheidelijke maatjes geworden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met 2 of meer katten.. Empty Re: Voor de dames met 2 of meer katten..

Bericht  yellow do 9 jun 2011 - 1:52

Oke fijn als ik jullie reacties zo lees komt het goed Very Happy
Van de meeste berichten op internet werd ik namelijk een beetje bang :shock:

En zorgen jullie dat ze allebei uit hun eigen bakje eten? (ivm met kittenvoer)

yellow
yellow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 76
Punten : 101
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met 2 of meer katten.. Empty Re: Voor de dames met 2 of meer katten..

Bericht  Rovine do 9 jun 2011 - 1:58

Voer voor oude kat hoog zetten (ons kitten kon nog niet eens de bank op springen) en grote poes opsluiten wanneer het kittenvoer gegeven werd.

Bij ons eigende het kitten direct alles toe, speeltjes, ligplekjes enzo. Poes liet het een beetje toe en trekt hem regelmatig met een ferme zwaai naar zich toe om hem schoon te likken (nu nog).
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met 2 of meer katten.. Empty Re: Voor de dames met 2 of meer katten..

Bericht  yellow do 9 jun 2011 - 2:00

Nobucta schreef:

Poes liet het een beetje toe en trekt hem regelmatig met een ferme zwaai naar zich toe om hem schoon te likken (nu nog).

Ooh smelt..
yellow
yellow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 76
Punten : 101
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met 2 of meer katten.. Empty Re: Voor de dames met 2 of meer katten..

Bericht  RioolSpook do 9 jun 2011 - 2:05

Ik heb ze gewoon bij elkaar gezet. De kleintjes waren niet bang, de grote wel. Die waren als de doods. Ze zijn langzaamaan gewend aan elkaar. Alleen 's nachts hebben we ze uit elkaar gehaald. De schrikachtigheid duurde een week maar nu gaat het goed. De grote kat is echt dikke maatjes met de kleintjes.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met 2 of meer katten.. Empty Re: Voor de dames met 2 of meer katten..

Bericht  Supertalentje do 9 jun 2011 - 7:00

Ook gewoon bij elkaar gezet in dezelfde ruimte. Als mijn oude kat het zat was ging ie 'hoog' zitten, daar konden de kleintjes niet bij. 'sNachts heb ik ze trouwens wel gescheiden gehouden de eerste week, dat vond ik eng :-)

En ja, ze vlogen elkaar aan in het begin, zag er eng uit vond ik, maar geef het wat tijd denk ik...

Edit: trouwens, LEUK! Een nieuwe kat erbij!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met 2 of meer katten.. Empty Re: Voor de dames met 2 of meer katten..

Bericht  Spring do 9 jun 2011 - 7:03

Nouska87 schreef:Gewoon bij elkaar zetten! (al moet je het niet gaan forceren als ze niets van elkaar willen weten) En zorgen dat je je 'oude' kat minstens net zoveel aandacht geeft als de kitten (het tegenovergestelde gebeurd namelijk vaak zonder dat je er zelf erg in hebt) en het niet gaan forceren. Zeker als één van de twee katten nog een kitten is, gaat het aan elkaar wennen best wel snel. Dat is iig mijn ervaring smile succes, enne... Veel plezier natuurlijk!

Dit dus. En vooral ze gewoon hun gang laten gaan. Niet te snel bang zijn dat ze ruzie gaan maken.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met 2 of meer katten.. Empty Re: Voor de dames met 2 of meer katten..

Bericht  TukTuk do 9 jun 2011 - 7:08

Ik heb ze ook gewoon bij elkaar gezet. Ene kitten was 4,5 maand, de andere week of 12. Die van 4,5 maand hadden we al langer, en het is 2 dagen echt even blazen geweest. Maar de kitten die we er bij zette was totaaaal niet geïntimideerd er door :P Die liep rond alsof hij er al weken was, het is paar keer echt vechten geweest, maar na 2 dagen lagen ze samen lekker te slapen Laughing

Wel heeft onze eerste kat nog een tijd lang naast de bak geplast, waarschijnlijk territorium afbakenen, ondanks dat ze super lief samen waren. maar dit doet ze gelukkig niet meer!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met 2 of meer katten.. Empty Re: Voor de dames met 2 of meer katten..

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 7:16

wij hebben een kitten bij onze grote poes van 3 jaar gezet. Er waren wat boze blikken, wat geblaas en toen was 't klaar. Ze zijn geen grote vriendinnen, maar ze kunnen ook niet echt zonder elkaar. Overigens hebben we ze vanaf dag één 24/7 bij elkaar gelaten. Geen problemen gehad.

Qua eten hebben we het overigens allebei een eigen bakje gegeven. Grote poes werd met de plantenspuit weggejaagd bij het bakje van kitten en andersom. En dat werkte erg goed! Anders gaven we kleine poes op een andere plek eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met 2 of meer katten.. Empty Re: Voor de dames met 2 of meer katten..

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 9:42

Ik heb alle regeltjes gevolgd, bij 't ontmoeten van Frits en zusje;

Eerst Zusje in een aparte kamer gezet, met een washandje net boven d'r staart gewreven. Deze aan Frits gegeven om te snuffelen etc en ze eten gegeven bij de deur (ieder aan één kant)

Maar 't ging gelijk al zo goed, dat we ze hebben laten gaan. Frits besteedde er op een gegeven moment amper aandacht aan eigenlijk haha. Ze belandden uiteindelijk wel in hetzelfde mandje, heel schattig! Overigens gaat 't nu redelijk, 't zijn gewoon 2 hele verschillende katten en daar komt bij; Zusje is echt van m'n moeder en Frits is echt mijn kindje :P Dat lijken ze wel echt te merken...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met 2 of meer katten.. Empty Re: Voor de dames met 2 of meer katten..

Bericht  yellow do 9 jun 2011 - 23:09

Nou we hebben ze nu sinds gisteravond. De oudste is echt doodsbang en durft totaal niet bij de kitten in de buurt te komen. Heel de tijd grommen en af en toe blazen..Gelukkig voelt ze zich niet aan de kant gezet ofzo want ze wilde vannacht wel op bed erbij slapen.
De kitten doet trouwens net alsof er geen andere kat in de buurt is. Is druk aan t spelen.

Denk dat het nu maar afwachten is.
yellow
yellow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 76
Punten : 101
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met 2 of meer katten.. Empty Re: Voor de dames met 2 of meer katten..

Bericht  Rovine do 9 jun 2011 - 23:13

Lijkt wel op onze situatie toen. Poes was als de dood voor die kleine. Nogal dwarsig en boos, veel grommen. We hebben ze gewoon hun gang laten gaan en nu zijn ze de beste maatjes. Dat gedoe duurde bij ons ongeveer een week.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met 2 of meer katten.. Empty Re: Voor de dames met 2 of meer katten..

Bericht  Stitch do 9 jun 2011 - 23:18

Gewoon even afwachten, is de eerste dagen heel normaal! smile
Het ook een btje aan beide katten, soms is het binnen 2 dagen goed, en soms gaat er even overheen. Gewoon de tijd gunnen, komt best goed!
Wij hebben hier een jaar geleden 3 volwassen katten bij elkaar gezet toen mijn vriend en ik gingen samenwonen. De poes van mijn vriend en mijn kater kan nog wel eens botsen (ze vinden elkaar gewoon niet zo leuk Wink) maar als er visite over de vloer komt, of de hond van mn moeder komt logeren, dan zitten ze wel naast elkaar onder de bank (t zijn allebei echt angsthazen!) :P

Oftwel, ik zou me geen zorgen maken.

Have fun met je nieuwe aanwinst! Maar dat gaat wel lukken denk ik;)
Stitch
Stitch
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 452
Punten : 485
Registratiedatum : 03-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met 2 of meer katten.. Empty Re: Voor de dames met 2 of meer katten..

Bericht  banjer49 do 9 jun 2011 - 23:23

wij hadden ook eerst een kat die was drie jaar oud toen een kitten erbij, die oude poes bleef blazen tegen die kleine, maar het was ook wel zo dat ze niet met elkaar maar ook niet zonder elkaar konden want als er snoepjes te pikken viel dan hielpen ze elkaar wel.
nu is die kitten helaas ziek geworden (vier jaar) en hebben we hem in februari moetn laten inslapen, nu hebben we sinds twee weken een nieuw kitten en het lijkt wel iets beter te gaan als met de vorige kat, misschien komt het doordat die ander kitten een mannetje was en deze (doortje) is een vrouwtje, die oude blaast nog wel tegen die kleine, maar die kleine is niet bang ervoor, echt grappig ze gaat steeds in aanval houding staan.
was net helemaal verbaasd ze lagen tegen elkaar aan te slapen op de bank, dat kon met die andere niet.
en met het eten is makkelijk, heb voer gevonden wat goed is voor kittens en oudere katten dus ze eten hetzelfde.
veel plezier met je katjes!!!
banjer49
banjer49
Prater
Prater

Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met 2 of meer katten.. Empty Re: Voor de dames met 2 of meer katten..

Bericht  Pien vr 10 jun 2011 - 1:35

ow met onze katten vond ik dat zo mooi om te zien! wij hebben de tip gekregen om ze eigenlijk gewoon te negeren! het reismandje met de kitten hebben we in de woonkamer gezet zodat ze eerst even oogcontact konden maken, vervolgens het mandje open gedaan maar de kitten was zo bang dat hij er niet uit durfde. hebben toen het dakje eraf gehaald en gewoon zo laten staan. de grotere kat ging toen langzaamaan steeds wat dichterbij


Voor de dames met 2 of meer katten.. 421157123_5_EzjD
Voor de dames met 2 of meer katten.. 421157148_5_d47p
Voor de dames met 2 of meer katten.. 422180275_5_nuWB
Voor de dames met 2 of meer katten.. 421157363_5_OvQI
Voor de dames met 2 of meer katten.. 421157646_5_pRw7
Voor de dames met 2 of meer katten.. 421157703_5_mvAV

uiteindelijk is het na die foto behoorlijk even erover heen gegaan, de kleine heeft aardig wat tikjes gehad en behoorlijk terug geblazen en gegromd. die nacht hebben we ze alleen gelaten en toen ik ´s ochtends wakker werd en ging kijken lagen ze kont aan kont, een paar uur later lagen ze tegen elkaar aan en de dag daarna sliepen we samen verstrengeld in elkaar in 1 mandje.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames met 2 of meer katten.. Empty Re: Voor de dames met 2 of meer katten..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum