Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget

+7
minoessepoes
Inge
Leska
Zwerver
Lejow
Romee
Pien
11 plaatsers

Ga naar beneden

kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget Empty kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget

Bericht  Pien zo 19 dec 2010 - 0:08

wij krijgen met oud en nieuw een aantal gasten! hartstikke leuk allemaal en heel gezellig, gelukkig ben ik een aantal dagen vrij vooraf en kan ik hapjes voorbereiden die wat moeilijker zijn. ik heb al een aantal dingen die sowieso gedaan worden, dat zijn hapjes die mensen zelf hebben aangegeven lekker te vinden die avond:

  • kippenvleugeltjes

  • gevulde eieren

  • olijven

  • wrap met gerookte zalm, ijsbergsla en roomkaas


ik wil geen hapjes zoals worst en kaas! dat vind ik echt vreselijk.... heb uit het topic van doedel al wel leuke dingetjes gehaald maar zoek nog meer!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget Empty Re: kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget

Bericht  Romee zo 19 dec 2010 - 0:53

Dit lijkt me een heerlijk recept:
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=597286&rq=risottoballetjes&course=&proteinSource=&cuisine=&season=&dishType=&technique=&sources=&sources=&sources=&numberOfServings=

Ik wil het steeds nog een keer gaan maken, maar het lijkt me zoveel werk.
Romee
Romee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 82
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget Empty Re: kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget

Bericht  Lejow zo 19 dec 2010 - 2:41

- de wraps ipv met zalm, ook met kipfilet
- bladerdeeg hapjes (met kaas, salami, brie enz enz erin)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget Empty Re: kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget

Bericht  Zwerver zo 19 dec 2010 - 2:42

Bladerdeeg met knakworstjes erin!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget Empty Re: kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget

Bericht  Leska zo 19 dec 2010 - 2:47

Romee schreef:Dit lijkt me een heerlijk recept:
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=597286&rq=risottoballetjes&course=&proteinSource=&cuisine=&season=&dishType=&technique=&sources=&sources=&sources=&numberOfServings=

Ik wil het steeds nog een keer gaan maken, maar het lijkt me zoveel werk.
Die zijn heerlijk! En het valt wel mee hoeveel werk het is. Je kan ze ook vantevoren maken en op een koele plek bewaren en dan frituren als je ze gaat gebruiken.
Leska
Leska
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 74
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget Empty Re: kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 2:50

gekruid gehakt flapjes...

Je kunt dan gehakt rullen, paprika en uien mee bakken en dan wat tacokruiden en water toevoegen.

Dit prutje doe je dan in een bladerdeedvelletje en strooi er wat geraspte kaas op. Deze vouw je mooi op als een flapje en bak je dan in de oven. HEEEERLIJK Laughing

Ze smaken ook koud!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget Empty Re: kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget

Bericht  Inge zo 19 dec 2010 - 6:57

Stukje ananas in ontbijtspek (of andere spek) omwikkeld
Gehaktballetje door de midden snijden, stukje ananas ertussen en aan een prikkertje
stukje meloen omwikkeld met parmaham
half bolletje mozzarella en half bolletje cherrytomaatje op elkaar met een prikkertje

pittige gehaktflapjes (idd zoals hier boven beschreven ik kruid het gehakt en uit alleen altijd met peper, knoflook, cayennepeper)
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget Empty Re: kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 7:02

Bitterballen? Ja ik weet het, het klinkt misschien een beetje ordi, maar ze zijn gewoon lekker (vind ik).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget Empty Re: kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 7:10

wc-eend schreef:Bladerdeeg met knakworstjes erin!

In kleine Danerol die knakworstjes, ook lekker met zalm.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget Empty Re: kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 7:25

Wij doen met oud en nieuw nooit zoveel hapjes. Oliebollen en dan nog wat afbakstokbroodjes met wat erop
(filet americain, misschien een eiersalade ofzo, (room)kaasjes etc), maar verder eigenlijk niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget Empty Re: kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget

Bericht  minoessepoes zo 19 dec 2010 - 21:17

Je kan geld besparen door zelf de wraps te maken, 200gr bloem, snufje zout, 125ml water, eetlepel olijf olie voor 6 wraps. Even het deeg goed door kneden en een half uurtje wegzetten onder plastic folie. Dan het deeg in 6 verdelen en uitrollen, vervolgens droog in de koekenpan bakken.

Daar kan je naast de bekende wrap met zalm en roomkaas ook quessedilla's van maken. Dat is een soort mexicaanse tosti, ik doe er altijd gekookte kipfilet, lente-ui, plakjes kerstomaat en uiteraard kaas tussen, maar je kan er tussen doen wat je lekker vind. Die even in de oven laten smelten en krokant laten worden of in de koekenpan. Serveren in puntjes en met zure room, chilisaus of guacamole, net wat je lekker vindt. Dan kan je daarnaast ook nog een schaal (warme) nachos op tafel zetten, die kunnen in dezelfde bakjes gedipt worden!

Kerstomaatjes uithollen (op de plek waar het kroontje heeft gezeten kunnen ze staan dus aan de andere kant het kapje eraf snijden), uitlepelen en vullen met pesto of eiersalade bijvoorbeeld. Of een klein schepjes groene pesto en een stukje mozzarella en dat even in de oven zetten.
Komkommer, in plakken snijden van zo'n 3 cm dik. En dan uithollen zodat er een bakje ontstaat, deze kan je vullen met huzarensalade bijvoorbeeld of tonijnsalade.
Plak ham insmeren met kruidenroomkaas en oprollen en in stukjes snijden, eventueel kan je er nog een reepje rode paprika tussen doen. Zo kan je ook partjes gekookt ei in rookvlees rollen, of van die asperges uit een potje in wat ham of augurk in boterhamworst.

Door geraspte kaas in een rondje op een bakplaat te strooien en dat even een minuut of 20 op 180 graden in de oven te zetten krijg je een kaaskoekje, serveren met een schaaltje met mosterd.

Ook smeer ik vaak broodjes voor en maak ze dan extra mooi, bijvoorbeeld geitenkaas, wat honing (en ontbijtspek) en dan uit de oven, of brie, honing en een een stukje walnoot ook eventueel uit de oven. Pesto met een blaadje basilicum, zelf gemaakte eiersalade met een takje bieslook enz. En koop eens Turksbrood bijvoorbeeld of chiabatta ipv gewoon wit stokboord en je kan ook lekker tzatziki op tafel zetten bijvoorbeeld.

En dan kan je nog mini pizza's maken of kant en klaar kopen.



minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget Empty Re: kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 21:28

Die kaaskoekjes zou ik korter in de oen doen. Wij maken wel eens kaascroissantjes met van die lekkere geraspte kaas-uitlopers (zoooo lekker), maar die moeten er na 10 minuten toch echt wel uit. En zelfs dan zijn ze soms al heel bitter.

Quesedilla's wil ik nog altijd een keertje maken, maar wete niet of manlief ervoor te porren is. Die is niet zo gek op wraps/tortilla's (heeft liever taco's).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget Empty Re: kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget

Bericht  minoessepoes zo 19 dec 2010 - 22:04

Ik doe ze wel zo lang in de oven, ze moeten echt hard zijn he! En dan zijn ze wel heel lekker. Maar daar moet ik wel bij zeggen dat onze oven niet top is, ik draai dat ding ook gewoon op 250 graden en gooi ze er dan 20 minuten in en dan zijn ze goed!

Maar als ik kaas bovenop mijn lasagne doe dan staat dat ook meestal wel een half uur in de oven op 180 graden en mijn kaas is nog nooit bitter geworden, dat ken ik totaal niet, het wordt hooguit te donker.

Het voordeel van de quesedilla's is trouwens wel dat de wrap knapperig is, dus misschien vindt je man het op deze manier wel lekker?
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget Empty Re: kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget

Bericht  SarahKey zo 19 dec 2010 - 22:41

Break Of Day schreef:Bitterballen? Ja ik weet het, het klinkt misschien een beetje ordi, maar ze zijn gewoon lekker (vind ik).

Misschien idd ordi, maar wel erg lekker! Wij serveren ook altijd wel bitterballen of een ander hapjes uit de frituur. Omdat we er zelf zo gek op zijn, en de schaal is altijd zo leeg!
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget Empty Re: kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 23:40

Ik ga vanavond gewoon eens quesedilla's maken, heb alle ingrediënten in huis en heb nog sla die op moet, dus die kan er mooi bij geserveerd worden. Kijken wat meneer ervan vindt Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget Empty Re: kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 0:14

Ik ben die dag jarig, maar ik zet nooit heel veel op tafel. Oliebollen en wat toastjes met zalm en zelf gemaakte gevulde eieren, misschien maak ik ook nog wel een zelfgemaakte eiersalade. En natuurlijk die danerol met knakworstjes en zalm.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget Empty Re: kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget

Bericht  Pien ma 20 dec 2010 - 1:06

er staan al leuke tips tussen! wij hadden vorig jaar ook de visite allemaal bij ons thuis en de hapjes waren zo goed als op! wij zijn niet zulke oliebollen/ appelflappen eters. ik eet misschien 1 appelflap en de rest eet er misschien van beide 1. vorig jaar had ik wat culinaire hapjes gemaakt, wat aparter en luxer zeg maar, zo had ik o.a. scampi's in knoflookboter, meloen met parmaham, gevulde olijven, zoete pepers gevuld met roomkaas... nu wil ik het allemaal wat simpeler en goedkoper houden!

meer tips zijn altijd welkom!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget Empty Re: kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget

Bericht  Caro ma 20 dec 2010 - 4:05

Ik ben zelf gek op quesadillas: ik maak ze met het liefst geraspte cheddar kaas (of anders andere gerapste kaas). Verder doe ik dan bosui, samen met koriander en rode peper even in de draaimolen. Dit mengsel combineer ik met de geraspte kaas en doe dat tussen twee wraps. Het is altijd goed ontvanger! Maar ik ben dan ook weg van koriander en rode peper..

Je kan een groot stokbrood beleggen met verse pesto, tomaat en mozzarella. Dit in de oven doen en dan in kleine stukjes snijden..

Je kan natuurlijk altijd zelf worstenbroodjes maken. Het kan heel simpel en eenvoudig en je hebt een hartstikke lekker hapje.. Terwijl het nét wat meer is dan worstenbroodjes uit een pak.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget Empty Re: kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget

Bericht  Parisienne di 21 dec 2010 - 10:42

Wraps met eiersalade en wraps met tonijnsalade. De eiersalade en tonijnsalade maak ik zelf.

Gewoon eieren hard koken (ik gebruik zo'n tien eieren), daarna in stukjes snijden. Vervolgens tot een salade maken met mayonaise en wat bieslook erdoorheen. Af en toe proeven voor het juiste effect.

De tonijnsalade net zo.. tonijn uit blik (zonder olie), mengen met mayonaise. Tussendoor proeven voor de hoeveelheid mayonaise.

Vervolgens de salades in wraps rollen en ik kleine stukjes snijden, met in elk stukje een satéprikkertje.

Simpel, lekker en low budget naar mijn mening.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget Empty Re: kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget

Bericht  Alias do 30 dec 2010 - 13:12

een zelfgemaakte quiche, deze dan in stukjes snijden en als hapje op tafel zetten misschien ook een idee?
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget Empty Re: kleine hapjes voor oud en nieuw! liefst low budget

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum